STi sedan 2011
Subaru club Romania

STi sedan 2011

ZVZ

STi sedan 2011
« on: October 06, 2014, 13:56:03 PM »
Salut si bine v-am gasit!
Numele meu este Vlad si deschid acest thread sa va prezint 'nipoanca' mea.

Este un STi sedan 2011, Ice Silver, fabricat 2013 si a fost achizitionat in Februarie 2014 de la Auto Kino Brasov. Prin comanda la SMT Bucuresti, masina a fost gasita "ratacita" intr-un showroom din Belgia si adusa la Brasov.

Momentan este stock dpdv al performantelor, prezinta doar cateva modificari exterioare:
-jante OZ Ultraleggera "18x8,5j cu anvelopele de fabrica Dunlop SP Sport600
-folii integrale LLumar 73%
-claxoane duale Hella Supertones
-camera marsarier integrata in Navi de fabrica, primita bonus in urma comenzii de catre Auto Kino
-keyless entry & keyless go
-timonerie cu rapoarte scurte/short throw shifter

Masina a fost achizitionata cu 0 km, momentan are 15000, pregatindu-se de prima sa 'terapie' :)

Pe viitor urmeaza sa o "umflu", dar cred ca se va intampla undeva la 25-30000 km.

Ca prima impresie, dupa 8 luni, masina este foarte potenta. Cu toate ca am avut parte sa conduc si alte STI-uri modificate intern, pot spune ca pentru 305hp si 407Nm, iti lasa o impresie ca ai cel putin un V8 sub capota.

Echiparea masinii, este cea confort, nu sport, adica scaunele nu sunt cele scoica Recaro. Sunt normale cu incalzire, airbaguri si tapiterie alcantara + nappa.


Cum toate nu sunt roz asa cum ne-am dori, o sa subliniez unele aspecte care imi displac:
-CULOAREA!!! Ice Silver. A fost singura masina care era pe gustul meu din toate cele care mi le-a pus la dispozitie SMT in urma contactarii dealerilor de peste granita. Majoritatea erau WRX-uri sau STiuri fara dotarile pe care puneam accent eu (lipsa eleron, lipsa proiectoare, lipsa Navi etc..)
-calitate scazuta la ornamentele interioare (fete de usi, flansa de bord, manerele de usa etc)
-bordul scartaie si trepideaza (ori este vrei surub slabit, ori plasticele in urma caldurii din vara asta au suferit modificari... nu stiu)
-in viraje mai bruste, probabil din cauza suspensiei stock, masina iti lasa impresia ca esti cu barca :)
-franele brembo stock mi se par foarte slabe ca si performanta.
-evacuarea stock mi se pare mai silentioasa decat la modelele anterioare


Cam atat, de moment. O sa atasez poze in curand, am cateva in telefon si trebuie sa le incarc pe laptop.


EDIT:














« Last Edit: October 06, 2014, 14:11:17 PM by Psyche »

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: STi sedan 2011
« Reply #1 on: October 06, 2014, 14:10:35 PM »
biutiful :) uelcom :)
eu inca nu am avut placerea sa vad live modelul sedan .... :(
« Last Edit: October 06, 2014, 14:13:42 PM by andea79 »

Ratzalaru

  • 322
  • It's all about the road...
Răspuns: STi sedan 2011
« Reply #2 on: October 06, 2014, 14:14:05 PM »
Bine ai venit, sa-ti traiasca :)
STI 2008

moguai

  • 2814
Răspuns: STi sedan 2011
« Reply #3 on: October 06, 2014, 14:15:34 PM »
haha. in fata la Transporturi. chiar azi am vazut si un XV tot acolo...
pentru ca sunetul ajunge /din difuzoare pana-n sange / pentru ca inima ta moare / atunci cand sunetul dispare.

ZVZ

Răspuns: STi sedan 2011
« Reply #4 on: October 06, 2014, 14:15:59 PM »
Multumesc :)

Am o intrebare la care am primit mai multe raspunsuri, as vrea sa vad si cateva din partea voastra:

Nu imi place culoarea, am spus de la inceput. Ce este de recomandat? Colantare cu gloss (in niciun caz mat, yuck) sau vopsit integral?

Cei de la SMT au spus ca vopsirea integrala la ei, este undeva la 16000 RON, ceea ce mi se pare exorbitat.

Imi place culoarea lor de catalog Plasma Blue Silica (nu este tot una cu WR Blue Mica, clasicul albastru de Subaru).

M-am gandit si la colantare, pentru ca este mai ieftin dar nu stiu cat o sa reziste si cat costa, datorita manoperei indelungate, masina avand foarte multe forme care necesita o mana indemanatica si multa rabdare :) iar eu sunt genul de om care pune accent pe detalii.

ZVZ

Răspuns: STi sedan 2011
« Reply #5 on: October 06, 2014, 14:16:30 PM »
Da, sunt anul 4 @ UPB :)

moguai

  • 2814
Răspuns: STi sedan 2011
« Reply #6 on: October 06, 2014, 14:19:23 PM »
la ce facultate?  ;D
pentru ca sunetul ajunge /din difuzoare pana-n sange / pentru ca inima ta moare / atunci cand sunetul dispare.

MihaiFlorescu

  • *
  • 13897
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: STi sedan 2011
« Reply #7 on: October 06, 2014, 14:19:28 PM »
Bun venit! Si spor la alergat masinuta! De unde esti mai exact din GJ?

ZVZ

Răspuns: STi sedan 2011
« Reply #8 on: October 06, 2014, 14:48:21 PM »
Bun venit! Si spor la alergat masinuta! De unde esti mai exact din GJ?

De la "sursa"  ;D Tg-Jiu.

la ce facultate?  ;D
Autovehicule Rutiere


Va multumesc pentru primirea calduroasa

KET

  • 3921
Răspuns: STi sedan 2011
« Reply #9 on: October 06, 2014, 14:50:10 PM »
Bine ai venit!
Sa te bucuri de ea!
Eu in locul tau as colanta-o, nu as opta pentru vopsire, pentru ca este o avere...
Legat de frane, opteaza in prima faza pentru inlocuirea furtunaselor clasice cu unele metalice (eu am pus Greedy) si inlocuieste si placutele de frana stock cu unele mai performante (eu am Ferrodo Racing DS2500 si sunt foarte multumit, desi unii se plang de scartait). Apoi, daca simti ca nu este suficient, poti trece si la niste discuri de frana DBA, sau orice altceva iti face cu ochiul. Nu cred ca este cazul sa treci la alti etrieri..
Legat de suspensie, probabil pana nu ii vei creste puterea nu vei avea nevoie cu adevarat de o alta suspensie si ai putea sa-i imbunatatesti comportamentul prin inlocuirea bucselor cu unele de poliuretan, schimbarea tampoanelor motor si cutie cu unele de grupa N, un kit ARB si eventual instalarea unor strut bars.
Evacuarea o poti schimba cu orice iti place aftermarket. Eu am optat pentru Invidia Q300 si sunt foarte multumit de sound. Nu si vecinii si alarmele lor.  :D
In rest drumuri bune si joaca placuta!...

adinegru

  • 1456
  • 2012 XV CVT
    • Consum XV CVT
Răspuns: STi sedan 2011
« Reply #10 on: October 06, 2014, 15:13:35 PM »
La AKi e mai ieftină vopsirea.

moguai

  • 2814
Răspuns: STi sedan 2011
« Reply #11 on: October 06, 2014, 15:33:27 PM »
pentru ca sunetul ajunge /din difuzoare pana-n sange / pentru ca inima ta moare / atunci cand sunetul dispare.

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: STi sedan 2011
« Reply #12 on: October 06, 2014, 17:30:25 PM »
sau daca ai timp liber si rabdare te apuci de lucru manual ca aici
http://www.subarufanclub.ro/forum/index.php?topic=1926.0

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: STi sedan 2011
« Reply #13 on: October 06, 2014, 18:36:51 PM »
si ca sa fie treaba clara de la inceput :) cel mai bun prieten al unui subaru turbo este

http://www.tactrix.com/index.php?option=com_virtuemart&page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=17&Itemid=53

pentru ca nu e niciodata prea devreme sau prea tarziu sa inveti chestii interesante ...  :)

KET

  • 3921
Răspuns: STi sedan 2011
« Reply #14 on: October 06, 2014, 18:40:33 PM »
Ma gandeam cate posturi vei mai avea pana vei zice de tactrix  :D :D

ZVZ

Răspuns: STi sedan 2011
« Reply #15 on: October 06, 2014, 19:18:46 PM »
Bine ai venit!
Sa te bucuri de ea!
Eu in locul tau as colanta-o, nu as opta pentru vopsire, pentru ca este o avere...
Legat de frane, opteaza in prima faza pentru inlocuirea furtunaselor clasice cu unele metalice (eu am pus Greedy) si inlocuieste si placutele de frana stock cu unele mai performante (eu am Ferrodo Racing DS2500 si sunt foarte multumit, desi unii se plang de scartait). Apoi, daca simti ca nu este suficient, poti trece si la niste discuri de frana DBA, sau orice altceva iti face cu ochiul. Nu cred ca este cazul sa treci la alti etrieri..
Legat de suspensie, probabil pana nu ii vei creste puterea nu vei avea nevoie cu adevarat de o alta suspensie si ai putea sa-i imbunatatesti comportamentul prin inlocuirea bucselor cu unele de poliuretan, schimbarea tampoanelor motor si cutie cu unele de grupa N, un kit ARB si eventual instalarea unor strut bars.
Evacuarea o poti schimba cu orice iti place aftermarket. Eu am optat pentru Invidia Q300 si sunt foarte multumit de sound. Nu si vecinii si alarmele lor.  :D
In rest drumuri bune si joaca placuta!...

Multumesc, de asemenea :)

Suntem pe aceeasi frecventa de unda din cate vad.. cel putin cu evacuarea, la aceeasi Q300 ma gandeam si eu. O sa fie prima investitie, sunt indecis daca quad bore sau dual, dar.. asta sa fie problema :)

Legat de restul aspectelor, o sa tin cont de parerile tale.
« Last Edit: January 24, 2016, 15:38:26 PM by ZVZ »

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: STi sedan 2011
« Reply #16 on: October 06, 2014, 19:19:48 PM »
Ma gandeam cate posturi vei mai avea pana vei zice de tactrix  :D :D

m-am abtinut cat am putut de mult ...  cat am putut :)

ZVZ

Răspuns: STi sedan 2011
« Reply #17 on: October 06, 2014, 19:23:58 PM »
sau daca ai timp liber si rabdare te apuci de lucru manual ca aici
http://www.subarufanclub.ro/forum/index.php?topic=1926.0

Mi-a suras si ideea cu PlastiDip, am tovarasi care se ocupa, dar nu prea as lasa masina la oricine. Oricum, daca as aplica plastidip, vor fi probleme pe interiorul manerelor pentru ca acolo am observat ca sunt montati senzorii pentru easy-entry.
si ca sa fie treaba clara de la inceput :) cel mai bun prieten al unui subaru turbo este

http://www.tactrix.com/index.php?option=com_virtuemart&page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=17&Itemid=53

pentru ca nu e niciodata prea devreme sau prea tarziu sa inveti chestii interesante ...  :)

Access port-ul o sa fie de la COBB, asta stiu sigur ;D
« Last Edit: January 24, 2016, 15:39:03 PM by ZVZ »

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: STi sedan 2011
« Reply #18 on: October 06, 2014, 19:37:39 PM »
daca ai ECU de state .... adica masina USDM  .... poate fi Access port-ul  - desi mi-ar place sa-l combat nitel si pe ala

daca masina e  - cum pare de altfel - pentru Europa adica EDM -> Accessportul NU functioneaza din pacate ... si nu merge nici sa scrii rom de state pe ecu de Europa si .... nci alte diverse combinatii la care m-am gandit si eu acum cativa ani ...

ZVZ

Răspuns: STi sedan 2011
« Reply #19 on: October 06, 2014, 20:23:00 PM »
La AKi e mai ieftină vopsirea.

Mai multe informatii? Despre ce model de masina vorbim, durata manoperei, costuri etc

Oricat de scumpa ar fi, vopseaua ei de fabrica, chiar si cea din reprezentantele Subaru din RO mi se pare de cacao dpdv al calitatii. Am masina de 8 luni si crede-ma ca e sarita vopseaua (usor vizibil) cam peste tot in partea frontala (bara fata, capota, aripi fata, stalpi fata), cu exceptia spoilerului spate care l-am zgariat eu in garaj ;D

Cand am sunat asta vara la reprezentanta sa ii intreb cat ma costa sa imi schimbe integral culoarea masinii, mai putin compartimentul motor (le-am spus si lor ca masina arata ca dupa razboi si ca vopseaua sare de pe ea ca uleiul din tigaie) raspunsul lor a fost de genul "20000 lei, cu discount pana la vreo 16000 lei, ca sunt client.."

Curios, am intrebat la Honda Inidan in Tg Jiu, si aceeasi manopera mi-o faceau cu 4500 lei ;D