Service SMT
Subaru club Romania

Service SMT

kay

  • 61
  • Rabdarea e cheia care deschide poarta fericirii!!
Re: Service SMT
« Reply #300 on: June 04, 2019, 22:24:48 PM »

     Cine certifica faptul ca piesa after market respecta standardele de calitate impuse de catre producator?Daca se monteaza o curea de distributie oarecare(nu dam nume)iar aceasta se va rupe inainte de termenul pe care l-a prevazut producatorul motorului pentru inlocuirea curelei,cui se poate adresa clientul?Sau mecanicul este de vina,pentru ca n-a montat-o corespunzator?
      Este ca si cum ne-am duce la restaurant si am avea pretentia ca pretul preparatelor sa fie cel din supermarket,plusul sa-l platim doar pentru gatit si servit.Sau sa venim cu canea de acasa si sa avem pretentia sa ne fie pregatita la bucataria restaurantului,iar gustul sa fie sublim....
Nu ai de unde sa stii ce poti deveni,daca nu ai dorinta sa te schimbi!RF

Foreste

  • *
  • 1935
  • Apă, paie și bătaie ...
    • Blogu' lu' Foreste
Re: Service SMT
« Reply #301 on: June 04, 2019, 22:31:59 PM »
Ai impresia ca Subaru face discuri de frana? Sau ulei de motor? Sau parbrize? Piesele AM sunt by default mai proaste decat stock, eu asa inteleg din ce zici.

E dreptul lor sa refuze clientii si o fac pe barba lor, insa mai sunt si alt fel de clienti, care dupa o vreme mai invata diferentele dintre piese, uleiuri, etc. si au alte pretentii.
Forester 2.0 XT MY2017 - Black Betty (bam-ba-lam!)
Forester Diesel MY2011 - Foreste  |  Blogu' lu' Foreste

Celalalt

  • 1812
  • Mda...
Re: Service SMT
« Reply #302 on: June 04, 2019, 22:39:35 PM »
Kay are dreptate
Am mai avut discutia asta cu cativa colegi si tot cam asa am argumentat si eu. E dreptul lor sa aleaga. Defapt si al service ului si al clientului. E ca si cum te revolti pe o carciuma care specifica ca isi rezerva dreptul de a selecta clientela. Are dreptate. Punct. E firesc. E normal. Nu cred ca mai necesita argumentare.
Aia e...


FXT '03 EJ207 STI 6MT
FXS '07 LINISTIT SI NU PREA
Impreza '95-'01 COTET SPRE H6

Foreste

  • *
  • 1935
  • Apă, paie și bătaie ...
    • Blogu' lu' Foreste
Re: Service SMT
« Reply #303 on: June 04, 2019, 22:42:34 PM »
Am spus eu altfel?

LE:
Asa e! Exact o carciuma, la nivel de conducere! Si nu e bascalie, si ei au dat exemplul asta.
Sunt cativa mecanici buni acolo si asta ma mai tine in legatura cu ei.
« Last Edit: June 04, 2019, 23:36:08 PM by Foreste »
Forester 2.0 XT MY2017 - Black Betty (bam-ba-lam!)
Forester Diesel MY2011 - Foreste  |  Blogu' lu' Foreste

Celalalt

  • 1812
  • Mda...
Re: Service SMT
« Reply #304 on: June 04, 2019, 23:35:42 PM »
Da serif. Ca sa intaresc... Poti sa imi faci un sistem PC mega performant daca vin cu piesele mele ? Indiferent de ce recomanzi tu ?
E atat de discutabila problema incat nu mai are sens sa o aprofundam.
Piesele sunt purtatoare de adaos comercial. Asta presupune un venit. Ca iti convine sau nu e alegere personala. Nu ti l permiti , mergi in alta parte. Asta e politica , asta e oferta. Punct. Cred ca putem sa ne amintim niste ore de economie elementara din liceu....
Aia e...


FXT '03 EJ207 STI 6MT
FXS '07 LINISTIT SI NU PREA
Impreza '95-'01 COTET SPRE H6

Foreste

  • *
  • 1935
  • Apă, paie și bătaie ...
    • Blogu' lu' Foreste
Re: Service SMT
« Reply #305 on: June 04, 2019, 23:49:27 PM »
[...] Poti sa imi faci un sistem PC mega performant daca vin cu piesele mele ? Indiferent de ce recomanzi tu ?
[...]

Tie ... DA! Si iti asumi.
Altuia ... sunt carciuma!
Forester 2.0 XT MY2017 - Black Betty (bam-ba-lam!)
Forester Diesel MY2011 - Foreste  |  Blogu' lu' Foreste

Aldos

  • 276
Re: Service SMT
« Reply #306 on: June 05, 2019, 00:04:25 AM »
Asa cum am mai spus, imi exprim o opinie personala vis-a-vis de acest aspect.
Nu incerc sa conving pe nimeni de nimic, dar ma "deranjeaza" intrucatva comparatia lui kay cu carnea si restaurantul.
Am mai auzit asta recent la SMT !
Apropos, kay, este cumva o legatura intre tine si front-desk-ul serviceului din Pallady ?
"Intreb asa, de curiositate !" , ca sa il parafrazez pe un mare actor de-al nostru.

Asa cum a remarcat Foreste, FHI fabrica foarte putine piese si consumabile.
Uleiul este Motul, ambreiajul Sachs, bujiile Denso, etc.
Si daca presupunem ca nu doar isi pune numele brandului pe ele ci face un supercontrol de calitate, si tot nu se justifica adaosul urias perceput de reprezentanta !
In afara de asta, poate ca nu este cel mai bun exemplu dar este experienta personala, am schimbat 3 seturi de bielete antirului originale pana cand am adus eu unele AM pe care le am de 4 ani !
La fel, furtunul de la intercooler, a crapat dupa mai putin de 4 ani; l-am inlocuit cu unul AM din silicon care este bine merci si acum dupa aproape 5 ani de exploatare. Si exemple din astea mai am !
Sa nu ne ascundem dupa deget si macar sa recunoastem ca nimeni nu detine adevarul absolut.
Asa cum exista producatori de masini, exista si producatori de piese !
Si ca sa inchei, ce garantie am eu ca mi se monteaza piese originale?
Cati dintre voi au stat langa masina si li s-a prezentat piesa inainte de a fi montata, si au mai si verificat faptul ca este acelasi cod pe piesa si pe cutie?
Pana la urma, eu consider ca este dreptul fiecaruia sa aleaga ce considera ca este mai bine pt el pt masina si pt buzunarul lui.
Asa cum service-ul este indreptatit sa incerce sa castige cat mai mult, si eu sunt la fel de indreptatit a vreau sa platesc mai putin si sa imi si repar masina corespunzator.
Atunci cand cei de la service se vor comporta ireposabil si vor reusi sa atinga un nivel de performanta si cunostinte care sa ii indreptateasca sa ridice pretentii de genul celor prezentate de kay, mai discutam !
Putem detalia acest aspect, dar nu cred ca este cazul !
Argumente de genul "nu iti convine, mergi in alta parte" nu ma motiveaza, ba din contra.

make, si eu pot sa iti fac un PC mega performant cu piesele tale, daca vii cu piese de calitate !
singura diferenta fata de unul, cu aceleasi caracteristici, pe care apare o sigla de brand s-ar putea sa fie pretul considerabil mai mic, si o performanta cel putin egala
aa, si pe piese va aparea doar firma producatoare, nu si abtibildul cu *P sau *ELL, sau whatever (care nici ei nu produc componentele individuale ) ;)


Celalalt

  • 1812
  • Mda...
Re: Service SMT
« Reply #307 on: June 05, 2019, 00:12:38 AM »
Scuza ma , dar am citit pe diagonala si apoi am raspuns direct. M ai ratacit la "nu se justifica pretul"
Daca esti antrepenor cred ca poti aproxima din ochi cam care e regia unui astfel de stabiliment.
E cald iarna ? E racoare vara ? Iti da o cafea buna ? Miroase frumos ? Nu stai cu cracii in ciment prafuit si ulei de la revizia anterioara ?
Da , asta nu se aplica ideii mele si cu alte service uri care nu te primesc cu piesele tale , dar totul se rezuma la : volum de lucrari , adaos comercial , manopera ...intr u totul VENITURI.
Daca un client face ca ca factura pe aceeasi operatiune sa fie mai mica , eu cred ca service ul are dreptul sa aleaga factura mai mare.
« Last Edit: June 05, 2019, 00:13:29 AM by make the forum greatagain »
Aia e...


FXT '03 EJ207 STI 6MT
FXS '07 LINISTIT SI NU PREA
Impreza '95-'01 COTET SPRE H6

Forester

  • 3067
  • The other right!
Re: Service SMT
« Reply #308 on: June 05, 2019, 09:29:05 AM »
Ma distrez, pentru ca imi vine in minte o singura comparatie: in club de ce dati 10 lei pe o cola de 0.25?  ;D ;D
Nu ati putea lua de la supermarket si sa dati muzica tare acasa? Uhmm....

Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

Celalalt

  • 1812
  • Mda...
Re: Service SMT
« Reply #309 on: June 05, 2019, 09:53:13 AM »
Haha. Si mai buna comparatia.  ;D
Aia e...


FXT '03 EJ207 STI 6MT
FXS '07 LINISTIT SI NU PREA
Impreza '95-'01 COTET SPRE H6

Aldos

  • 276
Re: Service SMT
« Reply #310 on: June 05, 2019, 10:26:31 AM »
Si eu ma distrez cand aud asemenea comparatii cu restaurante, ciorba, club si cola, dar treaca-mearga.
E ca si cum ai compara mere cu pere,
Cand mergi la magazin, esti obligat sa cumperi si punga?





dan_b

  • 1234
Re: Service SMT
« Reply #311 on: June 05, 2019, 10:46:16 AM »
Daca achizitionezi piese cu factura si garantie de producator, nu vad unde ar fi discutiile in caz de probleme. Service-ul da garantie pentru montaj, piesa are garantia de producator.
Daca o piesa cedeaza, atunci mergi cu factura si garantia aferente.
Oricum, situatiile astea se pot intampla doar dupa ce masina iese din garantie, in rest pierzi automat garantia, daca ai pretentii de piese AM.
Iar un service de reprezentanta ar trebui, teoretic, sa gireze un montaj de calitate, sa ai siguranta experientei lor pe marca respectiva. Lucru care nu se mai aplica la modul general. Am renuntat la un service de marca (nu e vorba de Subaru) din cauza ca au ramas fara profesionisti, dar 8 ani am facut reviziile la ei si in doar putine cazuri am luat piese AM - si atunci prin intermediul lor.
Am avut probleme cu bielete antirului de marca, de doua ori - s-au uzat la fix 1 an si 1 luna de la montaj, iar cele AM tin si acum dupa vreo 4 ani...
Am luat mereu piese cu factura si garantie aferenta, iar pt montaj idem.
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

Celalalt

  • 1812
  • Mda...
Re: Service SMT
« Reply #312 on: June 05, 2019, 11:32:26 AM »
Comparatiile se pare ca sunt bune numai cand ne convine noua , cum ne convine noua. Dar e ok.
Pana la urma nu ne da smt sa mancam si nici noi nu mai putem de ei. Dar , daca poti vedea problema dpdvd al unui antreprenor e bine. Daca nu , pleci de la supermarket cu toate produsele in brate ca sa nu iei punga. Motivul pentru care eu nu m am mai dus la smt a fost exact pretul la multe operatiuni. Dar cu piesele mele nu m am dus la ei. Si unde ma duc , ma duc ca imi sunt prieteni si ma accepta. Dar pe un nou venit nu prea il accepta cu piesa lui. Matematic vorbind nu e profitabil pentru serele. Dar daca nu intelegeti asta , nu mai vorbiti de capitalism. Hai spre rasarit...
« Last Edit: June 05, 2019, 11:33:49 AM by make the forum greatagain »
Aia e...


FXT '03 EJ207 STI 6MT
FXS '07 LINISTIT SI NU PREA
Impreza '95-'01 COTET SPRE H6

kay

  • 61
  • Rabdarea e cheia care deschide poarta fericirii!!
Re: Service SMT
« Reply #313 on: June 05, 2019, 11:59:41 AM »
N-am nicio legatura cu cei de la SMT,insa,asa cum a spus si MTFGA:"Piesele sunt purtatoare de adaos comercial. Asta presupune un venit. Ca iti convine sau nu e alegere personala. Nu ti l permiti , mergi in alta parte. Asta e politica , asta e oferta. Punct. Cred ca putem sa ne amintim niste ore de economie elementara din liceu...."
   Referitor la piese,este adevarat ca putem face alegeri diferite fata de cele de prim montaj,care uneori sunt cel putin la acelasi nivel de calitate,nici eu n-am spus altceva,ci doar ca nu toti avem cunostiintele sau bugetul necesare pentru alegerile respective.Imi vine in minte,apropos de asta,realizarea(la ordinul comandantului suprem)a Oltcitului RM,cu sisteme si componente imprumutate de la Dacia1300.
   Iar,in ceea ce priveste acceptarea clientului cu piesele lui,nu vad de ce ar fi cineva obligat s-o faca(ca doar nu este sistem public de sanatate,la care contibuim toti,in mod obligatoriu).Ca o curiozitate:ce raspuns am primi daca am merge cu piesele in sacosa,la o reprezentanta,undeva prin Germania...zic si eu.
Nu ai de unde sa stii ce poti deveni,daca nu ai dorinta sa te schimbi!RF

marr

  • 2203
Re: Service SMT
« Reply #314 on: June 05, 2019, 12:01:25 PM »
..... Service-ul da garantie pentru montaj, piesa are garantia de producator.
......

Si daca, dupa o astfel de operatiune (fiecare cu aia a ma-sii - unul cu manopera, altul cu piesa), ceva nu functioneaza corect / crapa unde te duci prima data ?
La service sau la vanzatorul de piese ?
Eu unul nu m-am intersectat cu SMT pana in acest moment - in 11 ani de cand am Subaru am mers doar la Trakia sau Auto Kino.
Niciodata nu am mers cu piesele mele. Au facut constatarea, mi s-a spus ce-i de inlocuit, mi s-au oferit variantele, am ales, am platit si aia e ! Toata lumea multumita !
Si da, MTFGA are perfecta dreptate ! Doar cine nu stie ce e aia o afacere nu pricepe ce-i in spatele vitrinei.
Si nici comparatia cu restaurantul nu mi se pare deplasata.
De ce mergem sa mancam la restaurant cant putem sa ne cumparam ingredientele din supermarket, sa gatim si sa mancam acasa ?
Si sa iesim la un sfert de pret !
O fi pentru atmosfera ?
O fi pentru niste preparate mai deosebite ?
O fi din lipsa de timp, ustensile sau pricepere in bucatarie ?
La fel e si la service.
Platesti in plus pentru cunostinte, pentru dotari, pentru confortul fizic din timpul efecturarii interventiei (tu stai comod, cu o cafeluta in fata in timp ce oamenii aia muncesc si pentru confortul psihic dat de garantia lucrarii. Daca ceva nu e in regula, stii exact unde sa te duci si cine trebuie sa-ti rezolve problema.
Daca vii tu cu piesele de acasa si ceva nu-i bine, o sa alergi pana capiezi intre service si magazinul de piese, fiecare dintre ei pasand problema catre celalat: ba piesa n-a fost buna, ba a fost gresit montata.
Aaaa, ca sunt unii colegi care au atat experienta si cunostintele cat si dotarile necesare sa-si rezolve singuri problemele, e alta discutie.

Dar, pana la urma, e o lume libera !
Firmele pot sa-si stabileasca liber politica si modelul de business.
Clientul poate sa-si aleaga la fel de liber furnizorul de servicii si/sau produse.
Nu vad de ce ar trebui sa fie in conflinct unii cu altii.
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

Re: Service SMT
« Reply #315 on: June 05, 2019, 12:02:35 PM »
Una peste alta, nimeni nu ii poate obliga sa iti accepte piesele tale.
Iti convine, bine, daca nu, te duci la altii care accepta acest lucru, nu vad de ce lungim atat discutia.

Dupa vizita la SMT am primit o oferta de reparatie si nu piesele mi s'au parut scumpe (era insa vorba doar de niste garnituri si bucse, total pana in 300 ron, parca), ci manopera si in plus faptul ca din Cta ma mai costa 4-500 ron drumul (fara a lua in calcul ca nu era sigur ca termina intr'o zi de munca), altfel probabil ca tot la ei mergeam.

Altfel, mecanicul cu care am avut de'a face mi s'a parut foarte ok, la cateva zile am primit si un telefon ptr a ma intreba de sanatate si despre cum apreciez vizita in service, nimic de reprosat.

dan_b

  • 1234
Re: Service SMT
« Reply #316 on: June 05, 2019, 12:07:31 PM »
Da, e foarte gresit sa spuna cineva ca service-ul "ar trebui" sa primeasca piesele aduse de client. Absolut. Nu sustin asta.
La fel, esti liber sa accepti oferta lor sau nu. D-asta am ales, in cateva cazuri, piese AM, dar achizitionate tot de catre service (si e vorba de unul de marca).
Daca devizul apare cu adaos exagerat, atunci mergi in alta parte, asta e.
Si ca sa raspund la intrebarea cu situatia ipotetica in care o piesa crapa si e adusa de mine - pai merg la service, service-ul constata si elibereaza o hartie, pe care o dau mai departe la piese pt garantie.
Ca si atunci cand piesa e de la service direct, doar ca atunci umbla ei.
Oricum, toate discutiile astea sunt generice, nu se aplica in mod direct si exclusiv lui SMT.
Piata e libera si privata, fiecare negociaza si alege dupa cum considera - si service-ul si clientul, evident si indiscutabil.
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

MihaiFlorescu

  • *
  • 13892
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Service SMT
« Reply #317 on: June 05, 2019, 12:23:33 PM »
Concluzia: Subaru e scump. Sau nu?

Sese

  • 468
Re: Service SMT
« Reply #318 on: June 05, 2019, 12:45:08 PM »
Poate ar fi bine sa aveti un punct de vedere si din partea cuiva aflat pe partea cealalta a baricadei.

Dupa parerea mea, un service auto nu poate rezista doar facturand manopera prestata clientilor.

 Pur si simplu, costurile pentru a tine in functionare in conditii de legalitate un astfel de SRL in ziua de astazi sunt prea mari si nu pot fi acoperite de nici o manopera, oricat de mare ar fi aceasta.

Si aici nu ma refer la salarii, contributii si utilitati.

Autorizarea RAR, licentierile de la producatori, licentierile diferitelor programe auxiliare, securitatea in munca, evidenta si evacuarea deseurilor, medicina muncii, Iscirizarile, metrologizarile, mentenanta echipamentelor, diferitele module dedicate ( Audatex, Exdeco, module contabile specifice ) si toate celelalte- ca as putea continua, cred, fac practic imposibila mentinerea respectivei societati pe un profit, chiar si modic.

Cineva aici zicea de maxim 10%. Garantez pierdere contabila din prima luna de activitate in aceste conditii.
Cei care au ateliere care lucreaza cu piesele clientilor sunt, probabil, cu unul sau doua picioare in ilegalitate.

Si la noi exista clienti, din fericire nu multi, care isi aduc propriile piese in service. Acceptam, desi nu suntem prea fericiti insa practicam un tarif putin mai mare.

Insa nu ne prea convine, asta cu siguranta.

Celalalt

  • 1812
  • Mda...
Re: Service SMT
« Reply #319 on: June 05, 2019, 13:33:41 PM »


Si aici nu ma refer la salarii, contributii si utilitati.

Autorizarea RAR, licentierile de la producatori, licentierile diferitelor programe auxiliare, securitatea in munca, evidenta si evacuarea deseurilor, medicina muncii, Iscirizarile, metrologizarile, mentenanta echipamentelor, diferitele module dedicate ( Audatex, Exdeco, module contabile specifice ) si toate celelalte- ca as putea continua




Si mai vine o replica interesanta , care pe mine m-a dat pe spate.
-Si ce ma intereseza pe mine toate astea? Eu trebuie sa imi fac masina.

In lumea asta a noastra de oameni nebuni care produc mobila , avem o vorba. Clientul X crede ca mi-am facut firma acum 13-20 de ani ca sa il astept pe el azi , aici , acum. Si sa ii stau drepti si la dispozitie asa cum vrea el , ca-clientu nostru e stapanu nostru. Inca nu am reusit sa definesc astfel de atitudine...
Aia e...


FXT '03 EJ207 STI 6MT
FXS '07 LINISTIT SI NU PREA
Impreza '95-'01 COTET SPRE H6