Service SMT
Subaru club Romania

Service SMT

UXE

  • 1731
Re: Service SMT
« Reply #320 on: June 05, 2019, 13:42:53 PM »
Acum eu vin si mai adaug un element in ecuatie:  vanzarea masinilor. Orice  service reprezentanta  de regula este si dealer.   Intreb si eu ca necunoscatorul,  discutia de aici include si acest aspect  sau doar tratam subiectul cum ca service-ul reprezinta un mecanism independent financiar de  partea de "dealer" (chiar daca se regasesc sub aceeasi marca/denumire).   Pentru ca si venitul financiar din vanzarea masinilor poate fi un "ajutor" complementar la profitul unui service..    sau sunt total indepentente?

Aldos

  • 276
Re: Service SMT
« Reply #321 on: June 05, 2019, 13:53:31 PM »
Asa cum am mai spus, imi exprim o opinie personala vis-a-vis de acest aspect.
Din pacate, de la exprimarea unei opinii, am ajuns la discutii despre economie si capitalism.
Asta imi aduce aminte de o discutie cu un cunoscut care imi spunea cum se lauda grecul care detinea hotelul la care se cazase undeva in Grecia (evident), ca de cand romanii merg in Grecia in numar mare, ei s-au imbogatit.
Explicatia lui era si foarte simpla: orice pret dau/sejur, romanul plateste. Neamtul nici nu se uita la oferta daca depaseste o anumita valoare.
Tot despre economie vorbim. :)
Nu am spus niciodata ca service-ul  "trebuie" sa accepte piesele mele sau ca eu tin musai sa merg cu piese AM.
Ma astept insa sa existe un echilibru intre cerere, oferta, calitatea serviciilor, relatia cu clientul, profesionalism,etc.
Atunci, zic eu, putem discuta despre economie si capitalism.
Si pentru ca aceasta este o discutie care nu va duce nicaieri, fiecare avand dreptul la propria opinie si propriile argumente, va propun sa ii punem capat, si sa lasam acest topic pentru discutii mai putin subiective decat acesta.

Multumesc Sese pentru modul de exprimare a opiniei !
Acesta este, zic eu, un ton corect in ceea ce  priveste relatia cu clientul, ca tot pomeneam mai devreme de asta.


andea79

  • *
  • 4007
Re: Service SMT
« Reply #322 on: June 05, 2019, 13:58:19 PM »
mie mi se pare absolut corect sa se lucreze si cu piesele clientilor dar la alt tarif, cat considera service-ul, nimic de obiectat...si cu garantia pe barba clientului - de asemenea corect, doar refuzul asa sec de a lucra cu piesele clientului mi se pare ciudat - in ideea in care poate clientul vine cu piese mai ok din punctul lui de vedere decat oem
si bineinteles nimeni nu este obligat sa mearga la un service anume daca nu-i convine ceva ...
« Last Edit: June 05, 2019, 13:59:19 PM by andea79 »

WIM

  • 670
Re: Service SMT
« Reply #323 on: June 05, 2019, 15:33:37 PM »
Ma astept insa sa existe un echilibru intre cerere, oferta, calitatea serviciilor, relatia cu clientul, profesionalism,etc.

Degetele de la o mana iti sunt mai mult decat suficiente pentru a numara reprezentantele oficiale Subaru din Romania.
In consecinta, acesta este echilibrul dintre cerere si oferta.

Re: Service SMT
« Reply #324 on: June 18, 2019, 21:53:49 PM »
Acum eu vin si mai adaug un element in ecuatie:  vanzarea masinilor. Orice  service reprezentanta  de regula este si dealer.   Intreb si eu ca necunoscatorul,  discutia de aici include si acest aspect  sau doar tratam subiectul cum ca service-ul reprezinta un mecanism independent financiar de  partea de "dealer" (chiar daca se regasesc sub aceeasi marca/denumire).   Pentru ca si venitul financiar din vanzarea masinilor poate fi un "ajutor" complementar la profitul unui service..    sau sunt total indepentente?

Modelul de business actual din industria auto duce la situatii in care masinile sunt vandute uneori chiar la "break even" si mare parte din venituri vin din activitati de service: revizii, reparatii etc. Stiu asta de la un dealer Ford si de la un business cu mai multe dealershipuri din Moldova. Si ca sa ai clienti recurenti, "customer experience" trebuie sa fie fara cusur.

Problema la SMT din punctul meu de vedere nu e ca nu te primeste cu piesele tale sau ca are preturi mari -> ci ce primesti de acele preturi mari. Din scurta mea experienta cu ei, customer service-ul nu a fost wow.
Adica pentru mine era important sa ma primeasca la timp cand am facut programarea, sa fie profi, sa fie atenti la detalii, etc. In schimb am asteptat aproape o ora pentru a fi preluat si nici nu a durat constatarea cat au estimat. Iar la plecare a luat in fata la casierie doi clienti care terminasera dupa mine.
E adevarat si ca mi-au explicat in detaliu ce are masina si ca devizul de probleme identificate s-a dovedit a fi "spot on". Insa per total nu m-au convins sa revin la ei si sa le dau iar banii mei.

Altfel le urez succes sa-si revina ca e nevoie de un service/reprezentanta bun in Bucuresti.
Actual:
- Fiesta ST150
- ex Forester XT SG
- BMW e46 325ti
- Aro 243 Brasov - in perpetua restaurare

Dsign

Re: Service SMT
« Reply #325 on: July 22, 2019, 19:07:36 PM »
Băieți, gata discuțiile, Dani e pe metereze(le recepției) din nou.

Să înceapă bătaia cu pietre. 😀

Foreste

  • *
  • 1935
  • Apă, paie și bătaie ...
    • Blogu' lu' Foreste
Re: Service SMT
« Reply #326 on: July 22, 2019, 20:15:58 PM »
te-au convins ...

Cum era aia: "nici un angajat nu e de neinlocuit!"
Forester 2.0 XT MY2017 - Black Betty (bam-ba-lam!)
Forester Diesel MY2011 - Foreste  |  Blogu' lu' Foreste

Forester

  • 3065
  • The other right!
Re: Service SMT
« Reply #327 on: July 22, 2019, 22:10:32 PM »
Pai si ce, nu l-au inlocuit? Pe Dani cu Dani?  ;D ;D
Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

john_b

  • 188
Re: Service SMT
« Reply #328 on: July 23, 2019, 22:29:57 PM »
Cea mai buna veste din ultima vreme   ;)

Dsign

Re: Service SMT
« Reply #329 on: July 26, 2019, 16:57:27 PM »
te-au convins ...

Cum era aia: "nici un angajat nu e de neinlocuit!"

Să zicem doar că ni s-au intersectat căile din nou.
Plecasem de bună voie, din dorința de a schimba ceva. In cazul meu schimbarea nu a fost tocmai inspirată.

Foreste

  • *
  • 1935
  • Apă, paie și bătaie ...
    • Blogu' lu' Foreste
Re: Service SMT
« Reply #330 on: September 12, 2019, 18:31:48 PM »
(Mai) Merge cineva de pe Forum la SMT de cand cu sistemul nou "fara piesele clientului" ?  ???
Forester 2.0 XT MY2017 - Black Betty (bam-ba-lam!)
Forester Diesel MY2011 - Foreste  |  Blogu' lu' Foreste

Forester

  • 3065
  • The other right!
Re: Service SMT
« Reply #331 on: September 12, 2019, 22:54:06 PM »
Cri cri cri...
Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

Re: Service SMT
« Reply #332 on: February 19, 2020, 19:40:12 PM »
Tin sa ii mulțumesc lui Daniel pentru sfaturile utile primite cu ocazia vizitei mele de azi la SMT, precum si pentru rapiditatea cu care angajatii de la service au rezolvat problema pentru care mersesem.
Mulțumesc Daniel.

UXE

  • 1731
Re: Service SMT
« Reply #333 on: February 20, 2020, 14:58:21 PM »
Si care era problema pentru care ai mers?

Re: Service SMT
« Reply #334 on: February 20, 2020, 16:41:03 PM »
inlocuire airbag

2xGhe

  • *
  • 1806
  • Pentru fani, nu pentru bani!!!
Re: Service SMT
« Reply #335 on: June 15, 2020, 20:56:56 PM »
Mi-a lovit un baiat masina mi-a dat asigurarea, am fost la constatare. Aveam bara sparta,ruptadin suporti intr-un colt aripa infundata si zgariata, farul spart. Am vrut initial regie proprie si mi au dat 340 de lei fara tva. Ca farul este 200 de lei ca la aripa iese cu ventuza si polish iar la bara se vopseste partial. Am zis nicio problema, o sa duc masina la reprezentanta. Am vorbit cu baietii de la smt, au fost super ok, mi au facut reconstatere si dauna a iesit aproape 8700 de lei, asta ma bucura nespus ca sa le usture buzunarul nesimtitilor de la euroins. Asta se intampla inainte de pandemie, azi m-a sunat un baiat de la smt ca au venit toate piesele si in viitorul apropiat ma suna sa merg cu masina la ei. Pana acum, foarte multumit de experienta cu SMT
Pentru FAAAAANi nu pentru bani!

Re: Service SMT
« Reply #336 on: June 15, 2020, 22:10:20 PM »
La care din masini i'ai facut tratament spa la SMT?
SMT 1 : Euroins -8700  :D

Dsign

Re: Service SMT
« Reply #337 on: July 15, 2020, 17:55:17 PM »
mie mi se pare absolut corect sa se lucreze si cu piesele clientilor dar la alt tarif, cat considera service-ul, nimic de obiectat...si cu garantia pe barba clientului - de asemenea corect, doar refuzul asa sec de a lucra cu piesele clientului mi se pare ciudat - in ideea in care poate clientul vine cu piese mai ok din punctul lui de vedere decat oem
si bineinteles nimeni nu este obligat sa mearga la un service anume daca nu-i convine ceva ...

Refuzul pare sec pentru ca nu cunoastem povestea din spatele hotararii.
O buna perioada de timp s-a lucrat la SMT cu piesele clientilor, Foreste si Aldos (2 interlocutori de pe aceastapagina chiar) pot confirma.  Ba chiar eu personal am incurajat clientii : decat sa faceti vreo tampenie la colt de strada, veniti sa va montez piesele aici.

Problemele au aparut in momentul in care omul a adus piesele, la montaj i s-a recomandat sa mai inlocuiasca ceva in plus, a refuzat motivand ca deja reparatia depaseste valoarea masinii (de parca era cineva vinovat ca s-a defectat masina si s-a si depreciat, iar mecanicul meu nu a avut globul de sticla potrivit ca sa ghiceasca ce uzuri se afla in interiorul subansamblului respectiv) , inevitabil dupa reparatie masina s-a defectat din nou iar omul nostru a acuzat montaj incorect.
Pentru ca nu suntem "coltul strazii", am refacut reparatia pe cheltuiala si piesele noastre, iar clientul respectiv ne-a facut un mare "favor" si a platit doar piesele ce au fost descoperite cu uzuri si pe care initial nu le-a dorit.
Acesta este doar un exemplu si trebuie sa intelegeti ca asa ceva afecteaza activitatea intregului colectiv.
De ce astepti o ora sa stea cineva de vorba cu  tine ? Pentru ca "cineva" este singur si trebuie sa aibe grija de oameni de-astia, ca cel de mai sus.  De ce te programez peste 2 saptamani? Pentru ca tin mecanicul ocupat cu prostiile altora.


Asadar aveti toti de suferit pt 2-3 neispraviti.
In cazul in care a avut cineva nevoi speciale (piese upgrade pe care eu nu le pot furniza) am acceptat lucrarea cu piesele clientului. Asta NU este o regula.


Dsign

Re: Service SMT
« Reply #338 on: July 15, 2020, 18:10:05 PM »
Si ca sa ai clienti recurenti, "customer experience" trebuie sa fie fara cusur.

Problema la SMT din punctul meu de vedere nu e ca nu te primeste cu piesele tale sau ca are preturi mari -> ci ce primesti de acele preturi mari. Din scurta mea experienta cu ei, customer service-ul nu a fost wow.

...si nici nu a durat constatarea cat au estimat.
E adevarat si ca mi-au explicat in detaliu ce are masina si ca devizul de probleme identificate s-a dovedit a fi "spot on". Insa per total nu m-au convins sa revin la ei si sa le dau iar banii mei.

Altfel le urez succes sa-si revina ca e nevoie de un service/reprezentanta bun in Bucuresti.

1. Vezi mai sus, un singur "customer representative"  (daca iti place mai pe "corporate") nu poate fi in mai multe locuri in acelasi timp, iar daca vii cu propuneri tip "corporate" am sa te invit sa petreci o zi minunata alaturi de mine in receptie. Iti garantez ca iti vei retrage cuvintele rapid si vei intelege de ce a trebuit sa astepti. Desigur, daca reprezentantul de atunci isi facea ale treburi personale in loc sa stea de vorba cu tine, asta intr-adevra e regretabil .
Aici nu este matematica pura, nu este cronometru, este lucru cu publicul, depinde de multe variabile.

2. Ce preferi, sa te perieze unul care habar n-are ce zice si maine sa te infigi in stalp cu masina, sau sa-ti vorbeasca Gica de la scularie "spot-on" ? Eu unul urasc scortosii, il prefer pe Gica, prefer sa il astept sa scape de clientii aia cu "intrebari" si sa port o discutie prieteneasca cu el, in care sa-l las - fara sa il intrerup - sa-mi povesteasca el ce scrie in deviz.

3. Ce preferi, sa dureze constatarea fix cat s-a estimat - atentie la cuvantul "estimat" - dar maine sa dai in stalp ca nu ti-a vazut o bieleta deformata, sau preferi ca Gica sa fie atent la toate detaliile astfel incat sa primesti devizul "spot-on" , dupa care sa stii daca mai pleci in concediu cu masina aia in siguranta, sau mai bine o lasi acasa ?
4. In 2019 nu am fost la SMT, nu stiu daca eu te-am servit sau a fost inlocuitorul meu, insa oricum, cele de mai sus sunt valabile.


Sa ma ierti daca m-am exprimat in vreun fel care te deranjeaza, vreau sa stii ca nu asta imi este intentia.

dan_b

  • 1233
Re: Service SMT
« Reply #339 on: July 15, 2020, 20:03:06 PM »
Usor agresiv, d-le reprezentant al SMT. Strict pe cele de mai sus.
Tot in 2019 aflam eu la acelasi service ca Subaru Forester SH nu are filtru de benzina sau ca are dar nu se schimba niciodata, dupa care mi-au dat un deviz de 10.000 lei pt schimbare supape si altele, ca stiu ei ca asa fac alea cu gpl. Gpl pus tot de ei pe acea masina. Care a fost fix a lor, de showroom, in 2010. Si apoi, dupa ce mi-am evaluat optiunile si sunat cativa oameni, inclusiv un mecanic, am luat masina de la ei si la scurt timp am schimbat filtrul de benzina. Care a rezolvat problema. Si care era colmatat, distrus, copt. Si care se schimba la 90.000 k. Iar masina avea 200.000 km atunci. Cand am revenit si am cerut explicatii s-a facut liniste. Am devizul si mailurile. Deci cum?
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.