Inca un forester diesel 2009
Subaru club Romania

Inca un forester diesel 2009

Xander

  • 1252
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Răspuns: Inca un forester diesel 2009
« Reply #20 on: August 23, 2015, 15:45:15 PM »
Astazi a raspuns si Subaru Europe. Mi-au cerut datele de contact si locatia masinii. Dupa ce obtin istoricul masinii vor reveni cu un update.
Drumul este mai spectaculos decât destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20

malakay

  • *
  • 4767
  • IMPREZA GC8
    • www.proalex.ro
Răspuns: Inca un forester diesel 2009
« Reply #21 on: August 24, 2015, 20:31:41 PM »
bafta !
Straights are for fast cars, corners are for fast drivers. - Colin McRae

Xander

  • 1252
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Răspuns: Inca un forester diesel 2009
« Reply #22 on: August 24, 2015, 21:57:27 PM »
Drumul este mai spectaculos decât destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20

mihu

Răspuns: Inca un forester diesel 2009
« Reply #23 on: August 26, 2015, 20:39:37 PM »
Mult noroc. Am auzit si eu de regula (mai noua) cu 6 ani si 200 k km. Nu-ti pierde increderea ca se va rezolva, chiar daca va dura mai mult

Xander

  • 1252
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Răspuns: Inca un forester diesel 2009
« Reply #24 on: August 27, 2015, 11:29:08 AM »
Mult noroc. Am auzit si eu de regula (mai noua) cu 6 ani si 200 k km. Nu-ti pierde increderea ca se va rezolva, chiar daca va dura mai mult

Multumesc pentru nota de optimism!
Drumul este mai spectaculos decât destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20

Xander

  • 1252
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Răspuns: Inca un forester diesel 2009
« Reply #25 on: December 24, 2015, 18:27:03 PM »
Va salut domnilor,

Am recuperat cadoul de Craciun astazi . A primit transplantul de "short block" si injectoare noi.
Prima impresie Brasov -Bucuresti este una pozitiva. Motorul raspunde bine la orice turatie iar cand intra turbina ( care mai nou se aude - fluiera - deocamdata discret ) accelereaza foarte foarte usor comparativ cu cel vechi.
A fost  zgomotos (comparativ cu celelalte trepte) in regim de treapta 6 pe autostrada dar nu a tinut decat 10km dupa care a tacut.
Accelerarile sunt line si viteza trebuie sa o verifici in bord ca altfel nu o simti. 
Sunt multumit si tin sa multumesc FHI pentru inlocuirea ïn garantie" a motorului , Echipei de mecanici de la Autokino care au surubarit la ea si nu in ultimul rand domnilor Radu, Ovidiu si Sese.

Sarbatori fericite si la multi ani!
Drumul este mai spectaculos decât destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20

marr

  • 2202
Răspuns: Inca un forester diesel 2009
« Reply #26 on: December 28, 2015, 10:52:17 AM »
Totul e bine cand se termina cu bine !

Acum probabil ca o sa faci ca mine ( daca nu ma pisca de fund ala mic si negru) - o sa tii de masina asta inca niste ani buni !
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

Xander

  • 1252
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Răspuns: Inca un forester diesel 2009
« Reply #27 on: December 30, 2015, 16:01:03 PM »
Asa este, preconizez sa o mai tin 5 ani de zile.
Turbina nu mai fluiera atat de des dar intentionez sa o remediez.
Pornirea la rece este tot lunga si neplacuta dupa 650km. La cald porneste mult mai bine. 
I-am facut RAR-ul ieri si acum e legitima. Am piedut o zi intreaga la RAR Voluntari.
Este in continuare o placere sa o conduci la drumuri lungi. Consumul cel mai mic a fost de 6.2l% mers normal prin localitati fara dorinta de a face economie in vreun fel.
Drumul este mai spectaculos decât destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20

marr

  • 2202
Răspuns: Inca un forester diesel 2009
« Reply #28 on: December 30, 2015, 16:45:48 PM »
Si la mine s-a diminuat sensibil suriratul de la turbina.
Cine stie, poate, dupa vizita in service-ul de turbine, verificare, curatare, inlocuire garnituri si ce-o mai fi fost pe-acolo de facut, o fi avand nevoie de putin "rodaj" !?

Si la mine porneeste mai luuung la rece, dupa ce a stat nemiscata cateva zile.
La mine suspectez un iinjector ce, la verificare, a iesit putin in afara parametrilor optimi la rece. Dar tu ai inlocuit injectoarele - deci nu-i aia cauza.

Ar mai trebui verificate si bujiile incandescente.
Dupa ce au "decedat" cele cu care a venit din fabrica, am ajuns sa le schimb (aproape) anual.
Si eu o am sa o fac cat de curand ( am transmis aceasta solicitare si cat a fost masina in Brasov, dar dupa cum mi-au fost ascultate celelate solicitari, nu ar fi exclus sa fi "sarit" si peste asta ...).
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

Xander

  • 1252
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Răspuns: Inca un forester diesel 2009
« Reply #29 on: December 31, 2015, 13:55:44 PM »
Bujiile au fost verificate inainte sa crape motorul si erau in perfecta stare de functionare. Ma gandesc ca daca era ceva cu ele ziceau si cei de la autokino.
Dar mai bagam o fisa la anu'. :)
Drumul este mai spectaculos decât destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20

Xander

  • 1252
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Răspuns: Inca un forester diesel 2009
« Reply #30 on: March 22, 2016, 14:08:14 PM »
Salut subaristilor,

Sa mai scriem despre masina pretentioasa pentru oameni cusurgii.

Dupa ridicarea de la autokino motorul se accelera foarte usor (cu fluieraturile aferente) in plaja 2600-4000rpm dar inainte si dupa acest interval prezenta turbo lag mare.
Pornea greu la rece si foarte zgomotos iar la accelerari rontaia foarte zgomotos (comparat cu cel anterior). Initial am zis ca se rodeaza dar nu.
Dupa 1950km parcursi cu noul motor am decis sa ii schimb uleiul si am observat scapari de ulei pe la furtunul conectat la intercooler . (proaspat schimbat de altfel la autokino)

Am facut un excel cu tipurile de uleiuri folosite ca fiind recomandate dar si altele si am ales. (documentate cu google si prin cunostinte din domeniu)

Motul   8100 Eco-clean   ACEA C2    5W-30  Romania (in Romania se mai folosesc si modele din standardul C3 de la  motul cu vascozitate mai mica si curgere la rece mai mare 8100 X-clean si 8100 X-clean+ pe 5w30)
Mobil 1 ESP Formula 5W-30   ACEA C2, C3   5W-30 Canada si marr
Total   QUARTZ INEO MC3 5W30    ACEA C3   5W-30  Belgia
ENEOS Premium Hyper S 5W30   ACEA C2   Japonia

C2 este standardul de consum redus si poluare redusa pentru DPF iar C3 este cel de performanta cu HTHS mare si protectie mai redusa a motorului etc.
Datorita sistemului de regenerare al DPF-ului am considerat doar uleiurile cu indexul de vascozitate general mai mare de 167 (mobil fiind exceptia).

O data cu observarea pierderii de ulei pe la furtunul ce duce in intercooler si persistentei fluieratului, am dus la doctor turbina si s-a verificat presiunea pe admisie/evacuare.
Verdictul este ca turbina nu are nimic dar partea cu presiunea trebuia remediata pe la garnituri si furtune.

Acum dupa rectificari se aseamana foarte mult cu motorul anterior si se simte la fel. Nu mai este galagios ( fara rontait violent de ascutitoare cand accelerezi) , "turbina"" nu mai fluiera, se accelereaza liniar de la 1500 la 4500 rpm fara turbo lag evident.

Pornirea cu intarziere la rece (mai mult de doua invartiri) a ramas si cred ca are de a face cu versiunea de software pusa pe noul motor ,deci e normala. :)
Am mai observat un troncanit anormal pe teren accidentat care a fost remediat din caseta de directie .(era "reglata" prea strans)

Pentru un om atehnic in domeniul mecanicii auto sunt destul de multe informatii de digerat cand detii un subaru mai ales in Romania. Fie ai prieteni mecanici (sau mecanici in familie), fie ai incredere in reprezentante (destul de greu), fie esti mecanic.  La mine nu s-a bifat niciuna din situatiile enumerate anterior si deci mi-am facut prieteni.

Foresterul ramane vedeta pe 4 roti a familiei.

Plimbari cat mai placute!



 
Drumul este mai spectaculos decât destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20

marr

  • 2202
Răspuns: Inca un forester diesel 2009
« Reply #31 on: March 23, 2016, 08:44:19 AM »
Dupa cum am mai spus si pe Jurnalul meu - nu a fost suficienta inlocuirea motorului ci a trebuit umblat si la ce-i in jurul lui !
Si eu am schimbat TOATE furtunele din compartimentul motor ( ai povestea detaliata "la mine").
Am dat jos, reparat/recalibrat/ curatat injectoarele.
Schimbat bujiile incandescente ( doau le-am vazut eu si erau "varza")
Schimbat uleiul cu Mobil 1 ( cel din motor avea putin peste 4000 km)
Schimbat bucsi, pivoti, bielete, etc - cam tot ce tinea de articulatii.
Inlocuit suport motor.

Acu', in sfarsit, merge cu n-a mai mers de muuuult masina asta !

Se ne bucuram de ele !!!

PS: Tot se mai aude un suierat de la turbina, dar nu scoate fum, nu "da in nas" .... cand ajung prima data prin Brasov am sa trec pe la AK si-l rog pe Calin sa verifice ( inca odata) turbina.
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

Xander

  • 1252
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Răspuns: Inca un forester diesel 2009
« Reply #32 on: March 23, 2016, 09:37:57 AM »
Subscriu marr. Nu a fost suficienta interventia de schimbare a motorului.(la mine am schimbat  si injectoarele o data cu el)
Sa speram ca noul motor tine mai mult decat cel vechi.

Drumuri bune!
Drumul este mai spectaculos decât destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20

Xander

  • 1252
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Răspuns: Inca un forester diesel 2009
« Reply #33 on: October 07, 2016, 13:32:30 PM »
Salutare fanilor subaru!

Update Jurnal de bord la 12000km de la schimbarea motorului.

Zgomotul de la turbina ocazional este de fapt de la DPF care are o zona gaurita neuniform si in funtie de incarcare,  zgomotul se manifesta sau nu. Masina merge si trage foarte bine desi DPF-ul este la sfarsitul vietii.

Uleiul cu care a venit dupa schimbarea motorului  l-am inlocuit la 3000km. In sarcina motorul facea zgomot metalic cu el. Am incercat initial un ENEOS Premium Hyper S 5W30 care face presiuni mult mai mari decat uleiul Motul recomandat si facut urat  la incarcarea/regenerarea DPF-ul.

Pentru protectia motorului la regenerari am renuntat la uleiul recomandat 5w30 de la motul si  am ramas cu Castrol Magnatec Diesel 5W-40 DPF. Se comporta foarte bine pentu un C3,cu regenerari la 650-700km cand se fac distante lungi si 350-400km la mersul in oras. Motorul nu mai face zgomot metalic indiferent de regimul de funtionare si numarul de regenerari suferite.

Am studiat problema eliminarii filtrului si nu am gasit solutii sigure vizavi de modificarile aduse iar filmuletul de mai jos m-a convins ca are un rol destul de important in functionarea turbinei.

https://youtu.be/wtp-k1q_M3c

Am eliminat si problema franarii pe distante lungi parcurse. Cand se utiliza agregatul la drumuri lungi , inainte de schimbarea motorului, dupa solicitarea repetata a franei, spatele nu mai exercita aceeasi forta de franare pe roti. Adica franam mai mult cu fata. La rece erau ok.
In perioada respectiva era servisata la autokino si am discutat cu ei aceasta problema pentru care am si schimbat lichidul de frana. Nu mai intru in detalii ca sa nu pornesc iara un flame cu sese.
Eliminarea problemei, acum dupa 30000km de mers neplacut,a constat in schimbarea placutelor de frana pe spate care s-au dovedit a nu fi originale conform cu pretul platit la achitie si cauzau contact neadecvat cu discul la temperaturi ridicate. Asa se intampla cu utilizatorii nestiutori care merg pe incredere.
M-a deranjat aceasta problema si la un moment dat cautam kit de furtune metalice pentru sistemul de franare. Acum mi-a trecut.

La recomandarile lui Mihai pe forum am schimbat si eu pivoti si bielete antiruliu si acum masina se simte ca noua pe denivelari si in viraje. Am mai schimbat in trecut bucsele pe fata dar ramasese senzatia de masina neinchegata la denivelari.

A primit si evacuare custom dar silentioasa pentru ca nu sunt fan galagie desi motorul se aude aparte. Sunt foarte multumit de functionarea masinii si ma astept sa o mai raresc cu investitiile in ea de anul viitor.
 
Sunt bucuros ca sunt membru pe acest forum , care desi mic, se dovedeste util in informare si cu o majoritate de oameni bine intentionati.

 

Drumul este mai spectaculos decât destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20

marr

  • 2202
Răspuns: Inca un forester diesel 2009
« Reply #34 on: October 09, 2016, 14:26:00 PM »
....

A primit si evacuare custom dar silentioasa pentru ca nu sunt fan galagie desi motorul se aude aparte. Sunt foarte multumit de functionarea masinii si ma astept sa o mai raresc cu investitiile in ea de anul viitor.
....


Da rogu-te niste detalii - de unde, cum, cat ?
Si pe mine pare-se ca ma va paste in curand o interventie pe acolo ....

In alta ordine de idei - ma bucur ca te bucuri de masina !  ;D

Toate cele bune !
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

Xander

  • 1252
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Răspuns: Inca un forester diesel 2009
« Reply #35 on: October 09, 2016, 18:29:09 PM »
Te salut marr,

Evacuarea e facuta la kline-innovation.com, undeva in jilava langa bucuresti. Pretul e in functie de dorinte si buget. Comanda minima cred ca incepe cu 700€.
O poti replica pe cea originala daca ai nevoie sau nu.
La mine s-a mers pe eliminarea mai rapida a gazelor cu presiune ridicata , dar zgomot minim la cererea subsemnatului. Se aude bine in regenerare si in turatii ridicate.

 Multumesc pentru urare si tu sa te bucuri de amandoua!



Sent from my iPad using Tapatalk
Drumul este mai spectaculos decât destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20

Xander

  • 1252
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Update diesel 2009
« Reply #36 on: February 17, 2017, 17:31:53 PM »
Salutari fanilor subaru,

Masina merge foarte bine. Intre timp i-am achizionat filtru nou de particule pentru ca cel vechi era gaurit. Cu ocazia asta am scapat si de fluieratul turbinei. Nu am renuntat la DPF pentru ca am vrut sa pastrez softul original.
Am gasit un ulei de tip C2 cu hths 3.5 mPa.s dupa indelungi cautari.(marr stie ca imi facusem excel) :D Are si un TBN foarte bun petru un ulei eco, 8.2 KOH/g.
In general uleiurile eco de tip C2 au hths 2.9 -3.0 mPa.s  de unde si nevoia tuturor proprietarilor de motoare cu valente sportive de a utiliza uleiuri de tip C3 (hths 3.5 mPa.s sau mai mare) cu compromisul regenerarilor mai dese pe filtrul de particule.(la cine are)
Uleiul se numeste ADDINOL MEGA POWER MV 0538 C2 SAE 5W-30. Regenerarile active au loc la un interval de ~1000km. Sunt subiectiv dar as zice ca motorul se aude mai bine decat cu Motul 8100 Eco-clean C2 imediat dupa regenerari si relativ la TBN e mai bine protejat decat in cazul C3-urilor eco. Sper sa nu se considere reclama.
In continuare ma documentez pentru montarea unei camere pe marsalier si implicit schimbarea playerului audio dar cu pastrarea incintelor.
O alta nemultumire este antifonarea destul de slaba la peste 110km/h. O data cu schimbarea motorului ecoul sunetului produs intre motor si scutul metalic s-a amplificat in habitaclu pentru viteze de autostrada (treapta a-6-a 130-140km/h)  comparat cu motorul vechi. Cred ca am mai mentionat lucrul asta dupa ridicarea masinii de la autokino. Nu este foarte deranjant dar caut solutii.   

Drumuri bune si bucurativa de masini!
Drumul este mai spectaculos decât destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20

Răspuns: Inca un forester diesel 2009
« Reply #37 on: February 20, 2017, 09:02:30 AM »
Intrebare intrebatoare:

Turbina suiera in mod constant sau numai la accelerari si intr-o anumita plaja de turatie?

Xander

  • 1252
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Răspuns: Răspuns: Inca un forester diesel 2009
« Reply #38 on: February 20, 2017, 10:48:59 AM »
Intrebare intrebatoare:

Turbina suiera in mod constant sau numai la accelerari si intr-o anumita plaja de turatie?
Dacă citești mai în urma scrie ca e ocazional și în funcție de încărcarea filtrului, care deși găurit continua sa acumuleze o cantitate de particule  restu observându-se la capătul evacuării finale ca depuneri.
Șuiera mai mult pe accelerări lungi când era filtrul gol, după regenerare, pentru ca parerea mea de nepriceput pierdea presiune și mergea în sarcina mare sa recupereze. Adică setările de soft oem nu se  pupau cu parametrii fizici. Cu cat se încarca filtrul se auzea mai puțin, mergea în regim normal nu în sarcina ridicata.

Sent from my SM-A510F using Tapatalk
Drumul este mai spectaculos decât destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20

burtal

  • 444
Răspuns: Update diesel 2009
« Reply #39 on: February 20, 2017, 15:58:24 PM »

In continuare ma documentez pentru montarea unei camere pe marsalier si implicit schimbarea playerului audio dar cu pastrarea incintelor.


plug and play cu pastratea look-ului OEM

http://www.witson.com/en/products.html?proTypeID=100069050&fid=100069050&proTypeName=For%20SUBARU%20Series
sau
http://www.roadnavi.com/product-category/indash-navigation-system/s160-android/subaru/

poti pune camere, net si cam tot ce vrei tu

gasesti si in RO dar pretul e cam dublu desi te poate coafa garantia in ro