Rom AZ1G202G (STI 2008, 2009, 2010, 2011,2012,2013) cu diverse feature-uri
Subaru club Romania

Rom AZ1G202G (STI 2008, 2009, 2010, 2011,2012,2013) cu diverse feature-uri

andea79

  • *
  • 4007
In ideea ca poate cineva vrea sa il foloseasca am pus o arhiva cu rom-ul meu si definitiile open source aferente aici http://www.clicksoft.ro/AZ1G202G_MerpMod.zip
Rom-ul contine diverse imbunatatiri pe partea de logica de functionare fata de rom-ul OEM si poate fi utilizat de oricine are acelasi ECU ID (AZ1G202G sau compatibile AZ1G201G,Z1G20000,AZ1J500G,AZ1G700K,AZ1L100G,AZ1L100K) adica in general STI EDM 2008-2013.
Bineinteles ca poate fi utilizat NU asa direct cum este ci cu partea de tuning adaptata pentru configuratia masinii respective (deci trebuie aplicata operatiunea de self tuning sau cel mai indicat se cere sa fie utilizat de tunerul la care se merge) cu scopul de a beneficia de functionalitatile extinse.
Din punctul meu de vedere este o alternativa la Ecutek RaceRom (http://www.ecutek.com/Products/Trade/ProECU-Tuning-Suites/Subaru-Tuning-Suites/Subaru-CAN-Petrol) dar cu mult mai multe chestii interesante si fara costul aferent licentei Ecutek.
Rom-ul din arhiva este un rom OEM la care a fost aplicata o versiune personala (cu cateva modificari facute de mine) a MerpMod (https://github.com/Merp/MerpMod) si este folosit pe masina mea (deci a fost testat si functioneaza cum trebuie :) ).

In concluzie, lista functionalitatilor suplimentare:

1. CEL flash on knock
Check engine-ul clipeste cand ECU detecteaza knock, se poate seta numarul de clipiri si viteza acestora pentru 2 "nivele de knock", de exemplu 3 clipiri rapide pentru knock usor (pana in -1.4 grade de timing de exemplu)  si/sau 5 clipiri lente pentru knock mai puternic. De asemenea se poate seta un prag de engine load minim de la care sa fie activ acest cel flash on knock.

2. CEL flash on EGT
Check engine-ul clipeste cand temperatura gazelor de evacuare depaseste un anumit nivel. Pentru "masurarea" temperaturii se utilizeaza rezistenta lambda 1 adica nu este necesar un sensor suplimentar de EGT. Se poate seta numarul de clipiri , viteza acestora, un prag de engine load minim de la care sa fie activ si valoarea de rezistenta la care sa clipeasca (25 Ohm este echivalentul a 1700F temperatura)

3. CEL flash on IAM
Check engine-ul clipeste cand IAM-ul scade sub valoarea stabilita. Se poate seta numarul de clipiri , viteza acestora si valoarea IAM de la care sa clipeasca.

4. CEL flash on ECT
Check engine-ul clipeste cand temperatura lichidului de racire depaseste pragul stabilit. Se poate seta numarul de clipiri , viteza acestora si valoarea de temperatura de la care sa clipeasca.

5. Flat foot shifting
Permite schimbarea vitezelor fara ridicarea piciorului de pe acceleratie.Se poate seta valoarea procentuala a apasarii pedalei de acc de la care sa fie activ (de exemplu doar cand pedala este mai mult de 80% apasata) precum si pragul de rpm peste care sa fie activ (de exemplu doar peste 5500rpm).
De asemenea are 2 modalitati alternative de functionare: prima - indiferent de treapta de viteza se seteaza acelasi prag sub care sa nu scada turatia in timpul schimbarii sau a doua in care se calculeaza acest prag de rpmin functie de treapta de viteza.

6. Launch control
Permite porniri "brutale" :) tinand pedala de acc 100% apasata. Se poate seta pragul minim % al acc la care sa se activeze (de exemplu la pedala peste 80%),  viteza maxima pana la care sa fie activ (sa se dezactiveze de exemplu peste 5km/h), turatia la care sa fie tinut motorul (5000rpm de exemplu).
Cat timp este activ se poate creste sau scade aceasta turatie prin apasarea cruise control sus sau jos cu o valoare de rpm prestabilita (de exemplu stand pe loc cu pedala jos motorul sta la 5000rpm, se apasa cruise up creste rpm-ul cu 50 de ture sau cruise jos scade cu 50 ture unde aceasta valoare de 50 poate fi setata din rom).
Tot pentru launch control se poate seta (optional) AFR-ul dorit in 2 modalitati: prima  - o singura valoare de AFR (de exemplu 10:1) sau a doua prin intermediul unei tabele de compensatii (12linii rpm X 5coloane MPH) care se adauga la AFR-ul folosit de ECU in mod normal.
De asemenea se poate seta (optional) si ignition timingul dorit in timpul launch control-ului tot prin 2 modalitati: prima - o singura valoare (20 grade de exemplu) sau a doua prin intermediul unei tabele de compensatii (12linii rpm X 5coloane MPH) care se scade din base timingul folosit de ECU in mod normal.

7. Speed density with blending
In modalitatea OEM ECU calculeaza engine load-ul (aerul intrat) in functie de MAF(debimetru). Masinile cu modificari "multiple" pot ajunge in situatia in care MAF-ul nu mai este capabil sa masoare tot aerul intrat si in acest caz se poate activa/folosi aceasta functionalitate  prin care se calculeaza engine load-ul in functie de MAP (senzorul de presiune/boost). In acest caz de exemplu ECU este "imun" la tot ce inseamna "boost leak" inainte de MAP (care este dupa intercooler), aceasta fiind de fapt si modalitatea de setare corecta a masinilor care utilizeaza BOV cu evacuare externa (si standalone-urile in general calculeaza amestecul in functie de presiune nu de maf).
Partea de speed density poate fi activata doar optional si poate fi folosita si in blending mode adica pana la un anumit boost/rpm se poate folosi MAF mode , pe un anumit interval de boost/rpm se poate folosi un amestec intre cele doua si de la oanumita valoare de boost/rpm se poate folosi doar MAP mode. (blendingul se seteaza prin intermediul unei tabele de 10 linii rpm X 10 coloane boost cu valori procentuale - 0% maf mode,100% map mode)
Exista 2 tabele pentru setarea eficientei volumetrice (echivalentul maf scalingului spus simplist) de 24 linii rpm si 24 coloane boost.

8. 6 harti de functionare care pot fi schimbate din mers
Se pot defini (optional) 6 harti independente de functionare, trecerea intre ele se face prin apasare ambreiaj + atins frana + cruise control sus sau cruise control jos. Default se porneste cu harta 1 iar check engine-ul clipeste cu numarul hartii selectate (2 clipiri pt. harta 2, 5 clipiri harta 5). Selectarea functioneaza in mod circular - adica de pe harta 1 daca se aplica apasare ambreiaj + atins frana + cruise control jos se ajunge pe harta 6 si invers in sus de pe harta 6 se ajunge pe 1.
Exista:
 - 6 tabele pentru AFR-ul aferent fiecarei harti (20 linii rpm X 20 coloane engine load)

 - 6 tabele pentru base timing-ul fiecarei harti (20 linii rpm X 20 coloane engine load)
 - 6 tabele pentru knock correction retard timing-ul fiecarei harti (20 linii rpm X 20 coloane engine load)

 - 6 tabele pentru target boost per gear (16 linii rpm X 6 coloane gear)
 - 6 tabele pentru per gear wastegate duty (16 linii rpm X 6 coloane gear)
 - 6 tabele pentru initial wastegate duty - compensari la per gear wastegate duty (16 linii rpm X 16 coloane requested torque)
 - 6 tabele pentru max wastegate duty - compensari la per gear wastegate duty (16 linii rpm X 16 coloane requested torque)
 - 6 tabele de compensari la target boost per gear (16 linii rpm X 16 coloane requested torque)

In cazul in care este activat speed density-ul de la punctual anterior primele 3 harti functioneaza impreuna cu prima harta de eficienta volumetrica si celelalte 3 harti cu a doua.
Mai trebuie spus ca se pot folosi cele 6 harti doar cu unele componente activate, de exemplu putem sa nu activam componenta de AFR si atunci fiecare dintre cele 6 harti va utiliza tabelele de boost si timing aferente dar cu tabela de afr oem ... sau alte combinatii ....

Scopul hartilor este de a avea setari distincte pentru diverse situatii, de exemplu harta de consum, harta benzina 98, harta benzina 100, harta putere mare, harta putere mica, harta meth ..harta etc ... :)

Cu siguranta nu am scris chiar toate detaliile .... dar daca/cand este cazul se pot completa ...

LE 30.04.2016 :
am facut un mic update la arhiva din primul post, contine versiunea 5 care are in plus:

- 2 tabele de compensari pentru target afr si ignition timing in functie de EGT
- hartile 5 si 6 se schimba automat pe harta 4 in caz de knock peste "FBKC Severe Knock threshold"

Versiune noua 30.09.2018 http://www.clicksoft.ro/V5-2018.zip

Am crescut dimensiunile tabelelor pentru Target AFR de la 20(engine load)x20(rpm) la 30(engine load)x25(rpm),
Base Timing de la 20(engine load)x20(rpm) la 30(engine load)x25(rpm) si
Volumetric Efficiency de  la 24(manifold pressure)x24(rpm) la 34(manifold pressure)x29(rpm)
pentru cine doreste rezolutie mai mare ...
« Last Edit: September 30, 2018, 22:46:15 PM by andea79 »

Ratzalaru

  • 322
  • It's all about the road...
Răspuns: Rom AZ1G202G (STI 2008, 2009, 2010) cu diverse feature-uri
« Reply #1 on: May 02, 2015, 14:19:11 PM »
Felicitari ! Simplu si frumos :)
STI 2008

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: Rom AZ1G202G (STI 2008, 2009, 2010) cu diverse feature-uri
« Reply #2 on: May 02, 2015, 15:46:37 PM »
outstanding intradevar :)

Sa mai zic ca per ansamblu reprezinta o solutie mai buna pentru uz "normal" (nu racing neaparat ...) decat o gramada de standalone-uri care costa o gramada de bani ...
De exemplu asta http://www.licmotorsports.com/products/cosworth-ecpro-ecu-08-sti_30c-550000 pe care incerca sa mi-l vanda acum cativa ani dealer-ul Ecutek din Budapesta ...
(care are un processor MPC565 la 56Mhz vs procesorul OEM SH7058 care merge la 80Mhz - asta asa ca fapt divers :) )
« Last Edit: May 02, 2015, 15:53:04 PM by andea79 »

sco

  • 736
Pune niste mapuri si pentru hexpirate :D

In alta ordine de idei, good job

andea79

  • *
  • 4007
te bagi la niste teste ? ca personal nu am hexpirata de test dar tu esti din Cluj deci ... :)

sco

  • 736
Heh, pai ce sa mai scoti de la aspirata biata de ea? Si cu CVT...

Si mai am doi ani de garantie extinsa. Poate dupa :)

andea79

  • *
  • 4007
Heh, pai ce sa mai scoti de la aspirata biata de ea? Si cu CVT...

Si mai am doi ani de garantie extinsa. Poate dupa :)
:) daca insistam un pic eu zic ca macar niste bucati de pistoane pe undeva putem scoate, dar cel mai bine intradevar dupa garantie :)

radud

Foarte interesante posturile tale tehnice. Felicitari si tine-o tot asa. :)

Exista vreo posibilitate de a modifica ECU, eventual hardware prin care sa poti face schimbul de harti printr-un procedeu mai simplu, sa zicem apasare de buton? Macar intre 2 harti, una pentru consum redus si una pentru putere mai mare.

andea79

  • *
  • 4007
Foarte interesante posturile tale tehnice. Felicitari si tine-o tot asa. :)

Exista vreo posibilitate de a modifica ECU, eventual hardware prin care sa poti face schimbul de harti printr-un procedeu mai simplu, sa zicem apasare de buton? Macar intre 2 harti, una pentru consum redus si una pentru putere mai mare.


Se poate si mai simplu , teoretic prin simpla apasare a oricarui "buton" despre a carui apasare/schimbare de pozitie ECU primeste feedback, de exemplu SI-drive-ul, defogger-ul, cele de cruise control .. etc ..
In practica trebuie alese bine butoanele ca sa nu se alterez functionalitatea standard a butoanelor, de exemplu:
 - SI-drive-ul schimba maparea/sensitivitatea pedalei de acc, daca leg schimbatul hartilor de si-drive nu vei putea avea toate cele trei moduri I/S/S# cu fiecare harta, altfel zis fara un input suplimentar ECU nu stie daca tu vrei sa schimbi hartile sau doar maparea  pedalei
 - daca se pune pe defogger, sa zicem ca la apasat treci pe harta 2, defogger-ul ramane active plus ca iarna poate ai nevoie sa folosesti defogger-ul in mod normal fara ca asta sa iti schimbe si hartile (sau teoretic se poate pune la mai multe apasari successive rapide dar poate deveni dificil sa stai sa numeri apasarile in mers)
 - butoane cruise control de asemenea, in momentul in  care chiar folosesti cruise control-ul poate nu vrei sa seschimbe si hartile :)

De asta am ales combinatie de mai multe , sa fiu sigur ca schimbarea hartilor se face doar cand vreau eu, totusi relativ usor si fara sa pierd functionalitatile standard.

Se mai poate si hardware daca vrei, atata timp cat poti folosi unul din input-urile pe care le are deja ECU. De exemplu daca iti faci TGV delete si ECU nu mai gestioneaza pozitia TGV-urilor, printr-o "chestie" hardware (un soi de potentiometru pus pe un fir care merge la intrarea respective din ECU) poti trimite catre ecu voltaj in locul celui referitor la pozitia TGV-urilor si sa schimbi hartile in functie de valorile acetui voltaj (intre 0 si 1V harta 1, intre 1V si 2V harta 2 ... etc pana la 5V si de fapt aici sunt 2 intrari pe Ecu - tgv position left si right - deci le poti combina si pentru diverse alte chestii )
Trebuie sa te uiti pe schema intrarilor de la ECU si sa vezi ce intrari ai, si pe care le poti folosi .....

Am pus aici http://www.clicksoft.ro/2008_STI_ECU.rtf  un mic document unde vezi intrarile/iesirile pe ECU de 2008 EDM STI ....
« Last Edit: May 06, 2015, 12:40:14 PM by andea79 »

radud

Multumesc frumos pentru explicatia detaliata.

andea79

  • *
  • 4007
Multumesc frumos pentru explicatia detaliata.
Cu placere, daca ai si un model/rom exact te pot ajuta si mai concret :)

radud

Cu riscul de a ma injura, marturisesc ca deocamdata nu am nici masina. Dar incerc sa citesc si sa inteleg cat pot de mult, mai intreb in stanga si in dreapta astfel incat atunci cand o sa imi vina randul la STi sa stiu cat mai mult despre functionearea masinii, despre ce trebuie facut ca sa fie fiabila, ce trebuie facut ca sa o imbunatatesti.

Asa ca mai stresez pe unul sau pe altul cu intrebari si ma bucur nespus ca sunt si in Romania oameni pasionati care se pricep. :)

andea79

  • *
  • 4007
Nici o problema, daca cei care au nu intreaba macar cei care nu au (inca) sa intrebe :)

Tot in aceeasi idee: pe unele modele mai vechi se pot implementa 2 harti si fara modificari pe partea de logica a rom-ului.

De exemplu  rom-ul de Forester XT 2004 (A2ZJ500F) are "prevazute" din fabrica 2 harti pentru timing (denumite A/B sau cruise/non-cruise) si 2 harti pentru target AFR iar ECU le foloseste pe unele sau pe altele in functie de pozitia TGV-urilor.
Deci, pentru o astfel de masina care are un manual boost controller si TGV deletes si "o chestie hardware" care sa trimita voltaj catre ECU in locul voltajului primit pentru TGV position teoretic se poate forta ECU sa foloseasca o harta sau alta.

De fapt asta am in plan sa implementez/testez pe un Forester XT 2004 al unui prieten din Cluj. Rom-ul este de doar 512Kb (comparativ cu 1Mb pe masina mea) si nu prea am spatiu sa fac modificari prea multe -> dar a fost loc pentru partea de CEL flash on knock/egt/ect, launch control , flat foot shifting si speed density (cu o tabela de volumetric eficiency).
Planul este sa se faca trecerea intre cele 2 harti (cele 2 tabele de timing respectiv AFR) folosind inputul de TGV position + partea de boost este setata/schimbata din butonelele MBC-ului .... revin cu feedback daca/cand functioneaza :)
« Last Edit: May 06, 2015, 18:56:47 PM by andea79 »

radud

Nu te-a tentat sa setezi ALS pe masina?

Ratzalaru

  • 322
  • It's all about the road...
Pe Vali nu il tenteaza ALS, FFS, LC si alte acronime :)

Am avut eu ALS, se poate pune / scoate usor, era fun, dar l-am scos pe motiv de "viata turbinei" (temperaturi mai ridicate in evacuare).
STI 2008

radud

Cat de des il foloseai? Se simtea diferenta la condus "sportiv"?  Banuiesc ca se putea cupla/decupla, nu? ;D

In descrierea ROM-ului lui Vali am vazut FFS si LC. :)

andea79

  • *
  • 4007
da, personal nu ma coafeaza ALS-ul si de aceea nu este inclus in rom-ul meu (cel putin momentan)  

daaaaar :) exista cod scris pe o versiune de MerpMod
(detalii aici http://www.romraider.com/forum/viewtopic.php?f=37&t=11033)
cod care poate fi portat/integrat si pe alte rom-uri/rom-ul de fata ...

(cu tabele de AVCS independente, cu posibilitatea de a activa-dezactiva on the fly , timer ... etc ... )





andea79

  • *
  • 4007
este FFS si LC doar ca am testat de cateva ori functionarea si atat ... i-am lasat pe altii cu alte masini sa se distreze :)
la urma urmei eu sunt cu acelasi ambreiaj OEM de 70 000 km :)

andea79

  • *
  • 4007
Ce pot eu sa iti recomand avand in vedere ca esti la faza de informare este ca viitoarea masina sa aiba ECU pe 32 biti.
Poti apoi daca esti interesat sa integrezi cam tot ce iti trece prin cap ca functionalitati fara sa investesti in alte ECU-uri aftermarket ...

Ratzalaru

  • 322
  • It's all about the road...
Cat de des il foloseai? Se simtea diferenta la condus "sportiv"?  Banuiesc ca se putea cupla/decupla, nu? ;D

In descrierea ROM-ului lui Vali am vazut FFS si LC. :)

ALS-ul meu nu se putea decupla si eu nu am simtit mare diferenta nici cand l-am pus, nici cand l-am scos (dar de sunat, suna bine).
Ca implementare era destul de limitat, vezi imaginea:



Ce propune Vali este mult mai avansat.

FFS-ul si LC-ul insa... "le simti" :) .

Cu LC-ul setat bine poti sa ai un start perfect si in somn.
Preferatul meu e FFS-ul... e incredibil... de-abia se mai simt schimbarile de viteza.


(Sustin recomandarea cu ECU pe 32 biti !!!)
STI 2008