FXT 2006
Subaru club Romania

FXT 2006

UXE

  • 1731
FXT 2006
« on: May 17, 2015, 21:15:52 PM »
Salutare la toata lumea!


As dori sa imi prezint si eu noua achizitie , un SUbaru Forester 2.5 XT   din octombrie 2006 .   

Sper ca ma puteti primi si pe mine in randul posesorilor de Subaru de pe acest forum  ::)





Masina am luat-o de la Cluj. A fost a unei doamne si acum este in posesia mea.  Inca nu am apucat sa o inmatriculez.    Sa spun cateva cuvinte despre masina:


- are 149 000 km
- ultima revizie a fost  facuta acu 2 ani la 133 000 km la Tubman
- au fost inlocuite urmatoarele:  ambreiaj, toate amortizoarele,  discuri + placute, filtre si ulei.
- distributia ar fost facuta la 120 000km (nu s-a dovedit cu factura)



Cam ce am depistatu eu , probleme si simptome pana acum.. si aici as dori niste pareri..daca se poate:


1.  Lampa de pe oglinda stanga nu merge.. este crapata si are apa in ea
2. Vasul de la lichidul de parbriz este crapat in partea de sus acolo unde vine cotul
3. Simt o vibratie a pedalei la franare mai violenta (nu totdeauna)  si un tremurat la viteze mari gen 160km/h
4. Parbrizul este crapat, devi va trebui inlocuit .. ce recomandati: Pilkington sau Saing Gobain?
5. Masina cam zmuceste la schimbarea vitezelor.. sa fie vreo bucsa ceva?
6. In portbagaj, prealta aceea (sau cum ii zice) cam troncane la denivelari.. din ce am observat eu in partea dreapta (unde se prinde de perete) este un spatiu cam mare.. imi zicea cineva cum ca acolo ar fi un sistem de prindere pe arcuri...
7. Cand masina sta pe loc, incepe sa se zgaltaie un pic ca si cum ar misca-o cineva  de afara.  Sa fie de la tampoanele motorului?  Sa fie de la bujii (nu stiu daca au fost schimbate vreodata)? 
8.  O sa am nevoie de niste cauciucuri de vara ..  ce recomandati?   Eu sunt fan Nokian si Michelin.
9. Trebuie sa ii fac revizia cat de curand...  pe cine imi recomandati (in Bucuresti)?  Coasta de Est?  As vrea sa ii schimb toate filtrele, ulei motor, diferential, cutie , lichid frana, servo  si sa vada de ce mi se misca masina la relanti...
10. Trapa face figuri cateodata la inchidere. Cand ajunge in zona de inchidere  practic deflectorul acela nu se lasa complet si impiedica inchiderea trapei.  S-a dat cu vaselina , dar degeaba... dupa cateva inchideri  se indeparteaza  vaselina de acolo si iar nu merge.


Daca ma puteti ajuta cu cate un sfat la fiecare punct , v-as fi recunoscator  ;D



Pun si cateva poze cu dansa  :D





PS:  unde se tin intalnirile?

 

adinegru

  • 1456
  • 2012 XV CVT
    • Consum XV CVT
Răspuns: FXT 2006
« Reply #1 on: May 18, 2015, 07:41:44 AM »
Excelentă întreținerea la interior. Pielea de pe scaunele din spate pare că e neatinsă. O spălare de mochetă și niște preșuri all-season și ești ca nou.

5. That is the turbo, man!!!
6. Așa face și la mine. Am înțepenit-o învelind-o într-o bucată de cârpă.
8. Orice.

sco

  • 736
Răspuns: FXT 2006
« Reply #2 on: May 18, 2015, 08:40:50 AM »
Deci ai luat-o pana la urma. S-o folosesti cu placere.

4. Pilkington.
8. Michelin. Ca d-alea am eu si sunt multimit :)

Sa ai noroc de ea.

MihaiFlorescu

  • *
  • 13892
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: FXT 2006
« Reply #3 on: May 18, 2015, 09:52:15 AM »
Sa o stapanesti sanatos!

3. Probabil discurile ovalizate, dar daca zici ca nu face tot timpul inseamna ca sunt intr-un stadiu incipient, deci mai mergi asa pana cand se simt si la 80km/h si apoi ar fi bine sa iei si un kit de garnituri si culise/pistonase
5. Ai mai avut Subaru inainte sau ceva 4x4 adevarat? Sunt mai dure la schimbarea vitezelor dar depinde cat de rau face. Daca face foarte tare e posibil sa fie ceva bucsa diff spate sau cardan.
7. Daca sunt tampoanele roaga pe cineva sa porneasca motorul cand tu te uiti la el. Daca se misca tare in compartimentul lui atunci e de la tampoane. Oricum bujiile se schimba la 2 ani asa ca nu strica sa le schimbi. Iti recomand Denso Iridium. Se simt mai bine ca cele de NGK platina.
10. Cauta pe forum ca s-a discutat. Scrisese userul 'celalalt" cum se repara.

Recomandari in Bucuresti:
Coasta de Est (foarte customer oriented si iti face placere sa te duci la ei, dar mai trebuie sa fii atent la mici scapari apropo de preturi si calitatea lucrarii, daca fac ceva in graba),
Neortic (foarte seriosi si foarte buni la vopsitorie cu preturi bune. Chiar acum 2 saptamani a fost un prieten la ei si i-au vopsit loganul pe dedesubt cu praguri si tratament antirugina, bascule etc. pentru 1.000 lei. El era extrem de multumit. Dar azi ma duc la ei si verific daca il mai au pe nenea care a lucrat la Subaru, ca in rest sunt specializati pe Citroen si pe europene),
SMT (clar cei mai pregatiti dar scumpi)
Autokino (pregatiti, preturi ceva mai mici ca la SMT dar nu sunt in localitate si posibil sa gasesti liber la ei cand nu poti tu sa ajungi sau sa nu iti raspunda cum mi s-a intamplat mie de 3 ori - (Brasov) si faci si un drum la munte :D
« Last Edit: May 18, 2015, 09:55:37 AM by MihaiFlorescu »

Musiu

  • 1156
    • 2007 Forester XT
Răspuns: FXT 2006
« Reply #4 on: May 18, 2015, 10:31:18 AM »
Felicitari, s-o stapanesti sanatos!!!
2007 Forester XT

Ex:
2007 Forester 2.0 XS
2003 Impreza WRX wagon

UXE

  • 1731
Răspuns: FXT 2006
« Reply #5 on: May 18, 2015, 13:13:10 PM »
Va multumesc pentru urari si sfaturi


Care este treaba cu anvelopele 4x4?  pot pune si din cele normale care nu sunt ptr 4x4?

moguai

  • 2814
Răspuns: FXT 2006
« Reply #6 on: May 18, 2015, 13:48:35 PM »
poti pune anvelope normale, de strada ca la orice turism. tot ziceai de nokian, au gama Zline foarte buna din ce am citit. depinde acum de buget.
daca vrei ceva si cu un mic potential off road, mergi pe 4x4 dedicate.

baietii cu STI am vazut ca merg la Exelixis si sunt multumiti
pentru ca sunetul ajunge /din difuzoare pana-n sange / pentru ca inima ta moare / atunci cand sunetul dispare.

UXE

  • 1731
Răspuns: FXT 2006
« Reply #7 on: May 18, 2015, 13:57:09 PM »
Eu ma gandeam la un Nokian Line  nu Zline   http://www.cauciucuri.com/NOKIAN-LINE-215-55-R17-94V/


Iar cand o fi , ptr iarna imi iau  Geolander...

UXE

  • 1731
Răspuns: FXT 2006
« Reply #8 on: May 18, 2015, 14:52:11 PM »
M-am programat miercuri la revizie, insa o sa vin eu cu uleiurile.. Ce  tip de ulei tre sa pun?

- la motor din cate imi aduc aminte, in Cluj , mi-au completat cu X-Cess, iar pe site la Motul se recomanda X-Clean
- la cutie si diferential Gear 300?


.. si care ar fi cantitatile?   




MihaiFlorescu

  • *
  • 13892
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: FXT 2006
« Reply #9 on: May 18, 2015, 15:21:02 PM »
X-cess e ce trebuie pentru motor - 4.5l fara filtru si cam 200-300 in filtru de ulei, deci comanda 5 litri.
Pentru transmisie parca 3.7 cutie si 0.7 diff spate. Deci 5l ai nevoie si aici.

PS: In discutii despre forester vezi ca e un subiect numit "Revizii Forester". Gasesti acolo raspunsuri la intrebari actuale si viitoare.
« Last Edit: May 18, 2015, 15:23:17 PM by MihaiFlorescu »

Forester

  • 3067
  • The other right!
Răspuns: FXT 2006
« Reply #10 on: May 18, 2015, 15:27:53 PM »
Referitor la anvelope, am inceput sa fiu mult mai atent ce cumpar.
Acum 3 ani am luat niste Bridgestone turanza ER300, aveam numai revieweri pozitive de la niste colegi, care se alatura impresiei mele pozitive despre marca.
Doar ca ce sa vezi, s-au ovalizat ingrozitor, 3 din 4 gume ovalizate, verdict dat in vara trecuta. Ca o mentiune, erau "made in Mexico"!

Constient ca acest trend de cost cutting probabil a ajuns si prin domeniul anvelopelor, si pentru ca imi era foarte clar ca nu mai pot merge cu bridgestone-urile desi aveau uzura sub 40%, am inceput sa caut marci/modele mai cu staif. Si sa caut si tara unde au fost fabricate, nu doar DOT-ul.
Cum dimensiunea pe forester e una mai ciufuta (215/55R17), am descoperit ca si marii producatori isi cam baga picioarele si le produc mai la tara...
Initial am vrut goodyear efficientgrip performance, are cineva pe un passat - ghinion, ale lui facute in germania, dimensiunea mea facuta in Slovenia. Pas. Apoi am incercat Dunlop Maxx RT, un coleg cu skoda le-a luat inaintea mea cu 2 saptamani, Germania 2015. Ghinion, pt mine erau Polonia 2015. Nokian Z-line erau facute in Rusia.
Asa ca m-am ales cu niste continental Premium contact 5, made in France.
Poate sunt eu paranoic, dar chiar am tinut sa fie facute intr-o tara ceva mai responsabila.
De exemplu am comparat cu ochii mei Dunlopurile facute in De cu cele facute in Polonia. Cele facute in Polonia erau sterse, nu aveau marcajele alea colorate pe calea de rulare, pur si simplu vizual mi-au displacut.
Deocamdata cu continentalurile pare totul in regula. Pe fata am un cauciuc cu 15 grame si unul care nu a necesitat nici un gram!! Am mers pana la 200/h fara sa tremure absolut nimic, a mers masina cum nu a mai mers de mult, incat chiar am ajuns sa ma intreb daca nu cumva suspiciunile mele legate de tripode de anul trecut sa fii fost doar de la gume!
Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

UXE

  • 1731
Răspuns: FXT 2006
« Reply #11 on: May 18, 2015, 19:10:39 PM »
@MihaiFlorescu   , s-a notat  ;D

Legat de trapa , am vb cu userul "celalalt"  si  din pacate nici la el problema nu  s-a rezolvat..  ramane sa mai sap.   Oricum,  mai am altele de rezolvat, dar ma gandeam ca ar fi o chestie simpla...



Si vroiam sa va mai intreb..   daca se resofteaza  apar probleme?  Ceva riscuri?
« Last Edit: May 18, 2015, 19:27:00 PM by UXE »

BOXER

  • *
  • 2352
  • +
Răspuns: FXT 2006
« Reply #12 on: May 18, 2015, 19:33:38 PM »
Ce vrei sa resoftezi ?
ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.

UXE

  • 1731
Răspuns: FXT 2006
« Reply #13 on: May 18, 2015, 19:49:46 PM »
Chiptuning  sau cum ii zice...   E doar o curiozitate..  momentan vreau sa o pun la punct si sa ma bucur de ea asa cum au facut japonezii... perfecta  :)

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: FXT 2006
« Reply #14 on: May 18, 2015, 21:47:08 PM »
 ;D sa vina chiptuningu' ;D

moguai

  • 2814
Răspuns:
« Reply #15 on: May 18, 2015, 22:02:30 PM »
Andea abia asteapta sa ti bibileasca softul :P
pentru ca sunetul ajunge /din difuzoare pana-n sange / pentru ca inima ta moare / atunci cand sunetul dispare.

BOXER

  • *
  • 2352
  • +
Răspuns: FXT 2006
« Reply #16 on: May 18, 2015, 23:30:38 PM »
Hmm, tu sigur nu ai scris pe forum ? :)

In fine, trecem peste unele aspecte si revenim la subiect.
Inainte de a modifica ceva intereseaza-te cat costa un motor nou.
Modificarile sunt facute de cei care isi permit si cunosc bine domeniul, de ce care isi permit si nu stapanesc domeniul si de unii care plang in fata caroseriei.

Ai suficient de investit in stadiul actual, daca mai adaugi si modificari exotice vei ajunge la pretul unui aspirat nou.
Sunt cateva masini pe forum modificate, intreaba-i pe proprietari de costuri.

ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.

adinegru

  • 1456
  • 2012 XV CVT
    • Consum XV CVT
Răspuns: FXT 2006
« Reply #17 on: May 19, 2015, 08:08:33 AM »
Asta îmi place la forumul ăsta, toți suntem vitezomani și toți îndemnăm la cumpătare  8)

Serios acum, întâi pune-o la punct mecanic și estetic și apoi vei realiza că nu ai nevoie de tuning, 230CP sunt de ajuns în România. I-am dat un 210 pe A3, am mers un minus, mi-a ajuns.

UXE

  • 1731
Răspuns: FXT 2006
« Reply #18 on: May 19, 2015, 08:49:23 AM »
Corect.     Vreau sa va mai intreb o chestie..   Eu as dori sa ii pun folie (semi-inchisa) pe geamurile laterale si pe luneta. Din ce am observat eu pe interiorul geamului stanga de la portbagaj este antena..  cum se procedeaza in acest caz?

Chiar astazi am vazut un Forester ca al meu care avea folie , insa eram cu Renoul si nu l-am putut prinde sa il admir mai de aproape masina  :D

UXE

  • 1731
Răspuns: FXT 2006
« Reply #19 on: May 19, 2015, 10:28:34 AM »
Da, stiu cum se pune folia insa problema era la mufa-cupla de unde pleaca antena.  In fine, oi vedea eu.   

Legat de trapa.. cei de pe subaruforester.org ziceau ca trebuie dat un RESET.    Sper sa functioneze... ::)