FXT 2006
Subaru club Romania

FXT 2006

Musiu

  • 1156
    • 2007 Forester XT
Răspuns: FXT 2006
« Reply #160 on: July 09, 2015, 10:16:55 AM »
E un suport care-ti tine covorasul fix. Covorasul trebuie sa aiba o gaura care intra in suportul respectiv.
2007 Forester XT

Ex:
2007 Forester 2.0 XS
2003 Impreza WRX wagon

Forester

  • 3068
  • The other right!
Răspuns: FXT 2006
« Reply #161 on: July 09, 2015, 10:44:33 AM »
Pentru covorasul original subaru. Care cred ca e cel mai rezistent covoras pe care l-am vazut. Al meu are aproape 9 ani si nu e gaurit inca la calcai!  ;D
Oricum, vad ca prinderea ta de la scaun nu este nici pe departe atat de ruginita cum e la mine. La mine e chiar ingrozitor de ruginit.
Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

Forester

  • 3068
  • The other right!
Răspuns: FXT 2006
« Reply #162 on: July 09, 2015, 10:48:38 AM »
Apropo, mi-am adus aminte - pana la urma ai aflat cum se demonteaza semnalizarea din oglinda? As avea si eu mare nevoie sa o desfac pe cea din dreapta, care e sparta si a intrat atata mizerie incat nu se mai vede cand clipeste becul. El saracul inca functioneaza...
Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

UXE

  • 1731
Răspuns: FXT 2006
« Reply #163 on: July 09, 2015, 12:38:53 PM »
Da..   dupa ce se scoate sticla (tragi de jos spre tine sa o desprinzi din clipsuri , apoi incerci sa o impingi in sus ca sa iasa)  se da jos reglajul de oglinda (optional)..    se da jos capacul sunt clipsurile acelea ..  trebuie fortat un pic dar cat sa nu le rupi..  apoi mai sunt 2 sau 3 suruburi..   eu unul m-am blocat la partea cu scos capacul oglinzii asa ca am apelat la cineva. 

UXE

  • 1731
Răspuns: FXT 2006
« Reply #164 on: July 11, 2015, 08:37:43 AM »
Am gasit chestiile astea in compartimentul de pe mijlocul bordului.  Or fi de la forester?


celalalt

Răspuns: FXT 2006
« Reply #165 on: July 12, 2015, 09:48:34 AM »
Poate ca da.Poate ca nu.De la al meu nu sunt sigur.Oricum nu iti pierzi plafonul in mers de la ele. ;)

Răspuns: FXT 2006
« Reply #166 on: July 12, 2015, 10:25:56 AM »
Siguranta, poate, bateriile, cu siguranta, nu :D

UXE

  • 1731
Răspuns: FXT 2006
« Reply #167 on: July 12, 2015, 15:39:03 PM »
Mai vedem  ;D


Dupa intalnirea frumoasa de vineri cu colegii subaristi, am mers si am marit un pic presiunea pe roti (mai ales pe fata).  La un moment dat, am dat cu picioru in cauciucul din fata dreapta si s-a auzit un zdranganit metalic.   M-am uitat mai atent, am pus mana pe janta,  pe etrieri , pe disc  si am batut din nou.  Am pus din nou mana pe etrier si cand l-am miscat spre mine se lovea de disc si facea zgomot.   Ce naiba nu e strans acolo?   ???  Cred ca din cauza asta   am si zgomotul acela metalic dupa ce franez si ewliberez frana.  Cred ca sta intr-o parte si atinge discul.   

Răspuns: FXT 2006
« Reply #168 on: July 12, 2015, 17:08:30 PM »
Culisele, probabil. Si nu neaparat nu sunt stranse, posibil sa se fi dus garnitura, desi nu ar trebui sa aiba joc prea mare doar de la asta
Kitul era 190, iar culisele 100ron/ roata

UXE

  • 1731
Răspuns: FXT 2006
« Reply #169 on: July 12, 2015, 17:24:05 PM »
O sa sun maine la Coasta de Est ca sunt pe langa mine .. poate au timp baietii sa se uite la ea.  Nu de alta,dar vreau sa plec pe munte si nu am chef de surprize.

Multumesc.

Răspuns: FXT 2006
« Reply #170 on: July 12, 2015, 17:58:47 PM »
Daca e de la culise, risti sa se blocheze etrierii

UXE

  • 1731
Răspuns: FXT 2006
« Reply #171 on: July 13, 2015, 08:22:41 AM »
Azi am verificat si eu lichidul de antigel si surpriza.. vasul e gol  :'( .  Nu stiu cat am mers cu el asa, nu am vazut sa se supraincalzeasca sau sa curga. Mai nasol e ca vineri vreau sa plec cu ea la munte.    Pana sa ajung la service de care sa cumpar?  se dilueaza?

MOTUL INUGEL OPTIMAL ?  asta parca ar fi direct diluat.
« Last Edit: July 13, 2015, 08:34:45 AM by UXE »

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: FXT 2006
« Reply #172 on: July 13, 2015, 09:47:49 AM »
Azi am verificat si eu lichidul de antigel si surpriza.. vasul e gol  :'( .  Nu stiu cat am mers cu el asa, nu am vazut sa se supraincalzeasca sau sa curga. Mai nasol e ca vineri vreau sa plec cu ea la munte.    Pana sa ajung la service de care sa cumpar?  se dilueaza?

MOTUL INUGEL OPTIMAL ?  asta parca ar fi direct diluat.

toata ziua scrii/citesti chestii pe forum si nu ai citit cu antigelul :)
in ordinea preferintelor:

1. EXACT ce mai este in sistem nu alte tipuri
2. apa distilata daca nu stii ce ai in sistem
3. preferabil 1 sau 2 :)


UXE

  • 1731
Răspuns: FXT 2006
« Reply #173 on: July 13, 2015, 10:18:05 AM »
Am citit pe topicul de o pagina si unii zic ca au G11  altii G12.. doar Mihai a zis ca se recomanda antigel de la Subaru sau Motul.
Eram in dubiu..



1. Nu am de unde sa stiu exact daca mai am sau nu in instalatie. Stiu ca cei de la Subaru Tubman mi-au completat cu antigel verde
2. Aici nu sunt de acord cu tine,  poate mai am un litru sau doi.. ce fac .. pun apa ?  pai apa are transfer mare de caldura .. iti dai seama ca o sa fiarba instant.   Deci nu merge asa , numai teorie..

Am comandat antigel Motul si o sa completez vreo 5l, cat sa o duc la service.




andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: FXT 2006
« Reply #174 on: July 13, 2015, 10:43:31 AM »
da, apa are transfer termic mai bun  - dar asta nu inseamna ca iti fierbe instant in instalatie, daca iti fierbe inseamna ca ceva este very wrong cu instalatia ta :)
(nu de alta dar se foloseste doar apa distilata si pe circuit :) )

in rest ... daca stii tu practica mai bine de ce mai intrebi teorie pe forum ? :)

LE: pe de alta parte, daca trebuie sa completezi cu mai mult de 2 litri, poti completa cu orice vrei ... nu mai conteaza :)
« Last Edit: July 13, 2015, 10:49:41 AM by andea79 »

UXE

  • 1731
Răspuns: FXT 2006
« Reply #175 on: July 13, 2015, 11:00:23 AM »
Pai intrebasem doar de tipul de antigel ca eram in dubiu  ..atat :)  

Si nu inteleg, e vreo regula legata de numarul de postari?



Oricum, e ciudat ca nu s-a supra incalzit.. bine  mai mult de 30 de km nu am mers cu el dintr-o bucata.
Azi o las la Coasta de Est..  din pacate mecanicul de acolo care lucreaza pe Subaru este in concediu pana joi.   Cel cu care am vorbit suspecteaza ca ar fi pompa.

L-am sunat pe fostul proprietar sa il intreb de curiozitate daca a schimbat-o  si a zis ca nu :(.
« Last Edit: July 13, 2015, 11:56:36 AM by UXE »

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: FXT 2006
« Reply #176 on: July 13, 2015, 14:48:47 PM »
:)  :) there are no rules, doar ca ma asteptam ca un utilizator care scrie atatea pe forum ca tine sa mai citeasca ce scriu si altii :)

antigel-ul oricum se mai consuma la subaru fara sa ai nici o problema anume ..pus si simplu se consuma ...
si poti avea vasul de expansiune uscat dar in sistem sa ai exact cat trebuie sau macar destul cat sa nu ai probleme deci in cazul tau nu mi-as face griji ...

poti verifica daca desfaci cele doua capace (pe rand, de la radiator si rezervorul de langa turbo) cand masina e rece -> acolo trebuie sa vezi antigel pana sus si acolo trebuie sa completezi daca vrei ...


UXE

  • 1731
Răspuns: FXT 2006
« Reply #177 on: July 13, 2015, 14:59:19 PM »
Multumesc pentru raspuns. O sa incerc sa fac asa.    Incerc sa aflu daca in 2 luni sau maxim 2000km s-ar putea consuma , zic eu mai mult de 1L. Cam atat estimez eu ca ar fi de la volumul vasului pana pe teava in jos  de unde incepe sa nu se mai vada.


Uleiul l-am verificat in weekend.  Curat.
« Last Edit: July 13, 2015, 15:02:14 PM by UXE »

UXE

  • 1731
Răspuns: FXT 2006
« Reply #178 on: July 13, 2015, 21:58:06 PM »
Am lasat masina la service. Cei de acolo mi-au zis ca antigelul e pe minim.  Eu unul eram obisnuit sa ma uit ca la alte masini numai la nivelul vasului de expansiune, insa trebuia sa arunc un ochi jos de tot.  In fine, am luat 10L de Motul Inugel Optimal (G12)  asa cum recomanda ei pe site ptr XT. Nu am completat cu nimic ptr ca pipaisem conducta din stanga radiatorului si mi-am dat seama ca era lichid in ea.  Le-am spus celor de la service sa imi scoata antigelul existent si sa puna Motulul.   Sper ca am ales bine.  Nu cred ca e G12+, ci G12.  Pe fisa tehnica scria ca e compatibil si cu G12+ sau am inteles eu aiurea. 


UXE

  • 1731
Răspuns: FXT 2006
« Reply #179 on: July 13, 2015, 22:12:16 PM »
Pe langa asta, am mai observat urme de ulei pe conducta care pleaca din dreapta radiatorului si trece pe sub baterie.  Tot de sub baterie se vede ca a curs gen cascada acel lichid uleios.  Bateria nu are urme de scurgeri si nu prezinta deteriorari.  Am facut si o poza, nu stiu cat de edificatoare este.