Civic Sedan 2015 - Replacement Car
Subaru club Romania

Civic Sedan 2015 - Replacement Car

marr

  • 1951
Civic Sedan 2015 - Replacement Car
« on: July 09, 2015, 16:04:08 PM »
La rugamintea telespactaorilor ( recte Mihai), incerc sa fac aici un mic Jurnal de Bord pentru noua achizitie.

Stiti povestea cu motoarele BD 2008-2010 - si cum "blestemu" m-a loivit si pe mine ....
Am achizitionat ( din cate mi s-a spus) ultimul Civic LS la "pretul vechi" de 14.990 Euro TVA inclus ( 12.088 Euro fata TVA - fara "rabla" si alte chestii fiind achizitionata pe firma).
Culoarea este Urban Metallic ( as fi preferat alba sau neagra, dar de' - asta a fost sa fie).
Povestea achizitiei nu-i deloc lunga sau complicata.
Dupa cum spune si titlul topicului, a fost cumparata ca si o masina de ... schimb !

Booon - cochetam de vre-o juma' de an cu ideea de a achizitiona o alta / a doua masina.
Ma tenta Accordul ( la pretul actual este un best-buy chiar daca este ultima generatie de Accord ce vine in Europa).
Ma uitam cu un ochi si la Mazda 6.
Asteptam cu interes si noul Subaru Levorg ...
Ideea e ca voiam neaparat un moor pe benzina. Si am exclus din start variantele de ascutitori turbo ( gen 1.0 Ecoboost, 1.2 - 1.4 TSI, etc). Voiam un motor cu o capacitate cilindrica serioasa ( 1.8 - 2.0) si aspirat ( sau turbo in cazul Subaru). Bugetul la care ma gandeam era undeva la +/- 25k Euro.
Dar a venit pleasca cu Foresterul ...
Si va sta pentru transplantul de inima intre 3 si 6 luni !

Asa ca, aveam nevoie URGENT de o masina ( Polo-ul sotiei nu-i masina de facut drumuri lungi si dese).
Dar, la momentul actual, bugetul maxim disponibil era undeva in jur de 16k Euro ( maaaxim 17k) fiindca nu voiam sa fac leasing dupa ce am patit la inchiderea leasing-ului la Subaru..
Deci, conditiile erau:
- Motor benzina aspirat ( catre 2.0 l) - de preferat japoneza;
- Masina livrabila imediat - deci de pe stoc;
- Dotari de bun simt - minim climatizare automata si oglinzi electrice si incalzite, proiectoare ceata. Orice e peste era binevenit !
- Buget maxim 16.000 Euro;

Si am inceput cautarile.
Cu ocazia unui drum la Cluj ( eu sunt din Sibiu) am intrat asa:
- Reprezentanta Honda - batea vantul pe-acolo;
- Reprezentanta Mazda - mazda 6 iesea clar din buget, mazda 3 cu motorul de 2.0 ar fi intrat cu greu, in echiparea de baza DAR ... dura minim 3 luni pana la livrare ! A iesit din schema !
- Reprezentanta Ford - mi-au facut o super oferta pentru un Focus 1.5 Ecoboost Titanium + toate optionalele posibile pe el ( inclusiv pachet sport) cu 4000 km la bord ( masina"sefului"). Din pacate, avea doua neajunsuri: pretul cu toate reducerile depasea bugetul maxim-maximorum si, mai important, NU avea garantie extinsa si mai avea doar 1.5 ani garantie !
M-am intors in Sibiu cu gandul sa intru la Honda sa vad acest Civic sedan si la Hyunadi pentru Elantra.
Din fericire, prima oprire am facut-o la Autoklass Sibiu !
Aveau doua sedanuri in showroom - una neagra si asta, Urban Metallic. Dar cea neagra era deja vanduta la Timisoara asa ca, am avut de ales intre asta .... si asta !
Singura problema e cea de culoare - mie-mi place, mi se pare eleganta si arata foarte bine pa masina, dar sotiei NU ( are o fobie la culoarea maron !). Dar sa trecem peste !
Prin urmare, in secunda doi am achitat 1000 Euro pentru rezervare si in 3 zile am plecat cu masinuta !
Primul drum ... Sibiu - Navodari ! Cu ocazia asta i-am facut si "rodajul".
A fost o mare bafta sa prin masinuta asta, la pretul asta si in momentul asta !
Cand scot Foresterul de la reanimare, voi avea practic doua masini ( ca) noi !

Acum impresii dupa doua saptamani de utilizare si putin peste 1800 km parcursi:

Ce-mi place:
- MOTORUL - trage frumos incepand de la turatii joase ( inca nu mi s-a intamplat sa "sughite" indiferent de turatie sau treapta de viteza);
- MOTORUL - cum zvacneste si ce simfonie-mi gadila urechile cand sar de 4000 rpm !
- MOTORUL - desi nou, consumul este absolut decent ( acum am ~ 7,6 l/100 km, drumuri facute oras, pe autostrada cu o medie de 130 km/h si vre-o doua "interurbane" - cu clima pornita in permanenta).
- Comfortul oferit de scaunul soferului ( ale pasagerilor nu le-am incercat inca) - are spatarul perfect profilat, cu suport lombar, iar sezutul este suficient de lung si bine profilat incat sa asigure o sustinere buna). Ideea e ca dupa peste 500 km parcursi dintr-o bucata, nu am avut probleme cu dureri de spate, amortit picioarele, etc);
- Climatizarea - nu este deloc intruziva si-si face treaba bine si in liniste !

Ce-mi lipseste ( nu pot spune ca-mi displace, dar m-am obisnuit cu ele):
- Cruise Control;
- Pozitia la volan ( m-am dezobisnuit sa "cobor" in masina + vizibilitatea data de o pozitie inalta de condus);
- spatiile de depozitare ( sunt putine si mici)
- Prizele de 12 V ! Civicul are doar 1, la Forester aveam 2 in fata (+ 1 in portbagaj) ! Trebuie sa-mi iau in splitter caci altfel pun ori GPS-ul ori detectorul de radar ori incarcatorul de la telefon ....
- Garda la Sol ! Trebuie sa fiu ( din nou) atent la borduri !
- Senzorii de parcare ( cum am cateva zile libere trebuie sa rezolv problema asta) - vizibilitatea la parcarea cu spatele este .... nesatisfacatoare ca sa ma exprim elegant !
- Oglinzile cat niste urechi de elefant ! Desi nici ale Civicului nu-s rele ... nu se compar ca si camp vizula cu unele de 4 ori mai mari !

Oricum, sunt super incantat de masinuta si, sincer, mi-a depasit cu mult asteptarile !
Singurele chestii cu care am dotat-o momentan sunt:
- un set de covorase din cauciuc ( inclusiv tavita de portbagaj), originale, comandate la Autoklass Sibiu ( pret 870 lei cu un discout de 10 %).
- asigurare Casco ( la Alliantz am avut cea mai buna oferta si, in plus, au biroul de constatare daune chiar in curte la Autoklass).
Urmeza in curand senzori de parcare spate. Si, eventual, niste folii pe geamuri ( desi nu sunt mare fan al foliilor, cred ca la asta ar merge bine).

Aaaa - ce-am mai remarcat:
1. Vitezometrul este extrem de exact, abaterile intre viteza afisata si cea reala sunt mici ( + 2 km/h la viteze de 50-60-80 km/h; + 4 km/h la viteze de 120-130-140 km/h). Deci nu ne mai putem baza pe acel +8 / + 10 km/h la viteze mari !
2. Beculetele verzi-albastre ce flancheaza vitezometrul nu au nicio treaba cu consumul de combustibil. Am avut nenumarat situatii in care becurile erau albastre iar consumul instantaneu era in jur de 5 l/100 km si situatii in care erau verzi iar consumul era pe la 10 l/100 km;
3. Consumul cel mai bun il scoate pe la 3500 rpm nu la 2000-2500 rpm ( verificat la viteza constanta, pe autostrada, in diferite trepte de viteza).
4. La relanti, cu clima pornita, apare periodic un tremurici al motorului ( desi nu am remarcat si o variatie a turatiei). Am vazut ca "asa face toate" !

PS: Stiu ca un Jurnal de Bord fara poze este ca o nunta fara lautari, asa ca, cat de curand, o sa postez niste poze si cu machineta in discutie !
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

Forester

  • 2754
  • The other right!
Răspuns: Civic Sedan 2015 - Replacement Car
« Reply #1 on: July 09, 2015, 23:00:35 PM »
Sa o stapanesti sanatos, fara probleme si sa (stiu ca) te bucuri de ea.
Tremuriciul probabil apare in momentul cand cupleaza compresorul de a/c, fiind motor mai mic probabil se simte.
Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

Xander

  • 895
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Răspuns: Civic Sedan 2015 - Replacement Car
« Reply #2 on: July 10, 2015, 14:04:02 PM »
Salut și sã te bucuri de ea fãrã reparații!
Am un prieten apropiat care a cumparat un civic sedan 1.8 benzina aspirat la sfarsitul lunii mai cu 13100euro din Bucuresti,probabil similara cu a ta. El a fost o data in service la 2000km pentru a semnala tremuriciul la relanti si scaderea turatiei la 500rpm cu revenire la 800rpm.
Cei din service l-au asigurat ca este absolut normal pentru motorul lui. Acum timpul va spune daca cei din service au dreptate sau nu.


Sent from my iPad using Tapatalk
Drumul este mai spectaculos decât destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20

MihaiFlorescu

  • *
  • 12797
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Civic Sedan 2015 - Replacement Car
« Reply #3 on: July 10, 2015, 14:43:57 PM »
Sa o stapanesti sanatos. Sincer, nu e rau pentru banii astia. Cum ai zis si tu, restul sunt transpirate 1.2-1.4 si la drum lung e mai ok un aspirat.
Every Subaru owner needs a backup Subaru for his Subaru.
'05 Impreza GX + Fostele: 05 Impreza, 08 Outback, 01 WRX

KET

  • 3937
Răspuns: Civic Sedan 2015 - Replacement Car
« Reply #4 on: July 10, 2015, 16:51:22 PM »
Frumos!
Sa te bucuri de ea.
Cred ca o sa prezint si eu Accord-ul de la munca...

marr

  • 1951
Răspuns: Civic Sedan 2015 - Replacement Car
« Reply #5 on: July 12, 2015, 09:58:04 AM »
Salutare !
Sincer sa fiu, sunt tot mai placut surprins de masinuta asta !
De cand am luat-o am trecut de 2500 km cu ea.
La ultimul drum: Sibiu - Brasov - Tg. Secuiesc, - Onesti - Adjud - Barlad ( si retur) am ramas suprsin de consum - 6,5 l/100 km !
AC on tot timpul, mers legal + 20 km/h ( recte 70 in localitatti, 110-120 km/h in afara cu varfuri spre 140-150 km/h, drum aglomerat, depasiri "din scurt". tarat pe Oituz dupa TIR-uri si la intoarcere urcat Oituzul la peste 4000 rpm).
Consumul mediu dat de producator este 6,6 l/100 km si cel extraurban = 5,8 l/100 km.
Eu cred ca, daca mergi potolit, fara stress poti scoate consumul "din carte". Si asta fara sa activezi modul ECO.

Dupa cum am mai spus, scaunele si pozitia la volan sunt foarte confortabile.
Si motorasul ma surprinde tot mai placut - trage frumos si fara sughituri de la 1800 rpm - trebuie sa retrogradezi doar cand vrei sa faci o depasire "din scurt". Daca vrei, poti merge in treapta VI de pe la 70-80 km/h pana la .... limita fara sa dea senzatia de "sufocare" sau sa tremure motorul.
Este si binisor antifonata - pana la 3000 rpm ai senzatia de masina electrica. Intre 3000 si 4000 rpm incepe sa se auda motorul iar peste 4000 ture e ... simfonie !
Cutia merge foarte bine - cursa scumbatoarului este scurta si precisa, intra usor in viteze ( schimbarea treptelor de viteza se face mult mai usor si mai lin decat la Forester ).
Ce trebuie sa fac cat de repede este sa-i montez senzori de parcare in spate - aici e o problema cu vizibilitatea la parcarea cu spatele - NU vezi in oglinzi colturile din spate ale masinii !
Probabil e si chestie de obisnuinta, dar penttru 800 lei nu as risca sa pierd vremea prin service pentru reparatii ...

Una peste alta, sunt tot mai incantat de achizitia facuta si ma conving pe zi ce trece de faptul ca achizitia Honditei a fost o afacere excelenta !
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

marr

  • 1951
Răspuns: Civic Sedan 2015 - Replacement Car
« Reply #6 on: August 03, 2015, 15:42:14 PM »
Boon !
Hai sa mai zic si io ceva pe-aici.
Am mai "bobinat" ceva km - un Sibiu - Rm. Valcea - Pitesti - Bucuresti - Navodari si retur - in ultimele zile si am ajuns la 48xx km.
Imi place tot mai mult machineta !
Motorasul trage surprinzator de bine - stiu ca ma repet, dar asta e !
Imi place cum se aseaza la drum pe autostrada, mi-a placut nespus cum a urcat pe Dealul Negru, ma satisface confortul scaunelor.

Nu i-am facut consumul la drumul asta, dar ochiometric este rezonabil ( am facut plinul cu o zi inainte sa plec din Sibiu, am frecat-o prin oras vre-o 40 km, am alimentat 32 l pe A2 la ultimul OMV de pe A2, m-am plimbat prin Navodari-Mamaia pret de cca. 100 km, am alimentat cu inca 30 l la intoarcere ( tot pe A2), am ajuns in Sibiu si am mai facut vreo 50-60 km de atunci si mai am cca. 1/3 rezervor ( sa zicem cca. 15 l).
Asta ar insemna cca. 1300 km cu ~ 97 l benzina - un consum de aproximativ ( foarte aproximativ) 7,4 l/100km.
Pe autostrazi am mers cu 140-150 km/h ( consumul instantaneu este indicat undeva la 8-9 l/100 km), pe DN-uri, unde s-a putut, LL + 10/20 km/h, centura Bucuresti, la dus, facuta in ceva peste 1:30 h, la intoarcere aglomerat si mers in coloana + forje unde prindeam un mic gol.
Mie mi se pare foarte bine pentru un benzinar aspirat de 1.8 avand in vedere stilul si conditiile de mers.
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

marr

  • 1951
Răspuns: Civic Sedan 2015 - Replacement Car
« Reply #7 on: August 29, 2015, 07:57:27 AM »
Nevand ce sa mai spun deocamdata despre Forester, revin aici cu un mic up-date legat de Hondita !

Am revenit dintr-un "trip" de putin peste 900 km ( Sibiu - Brasov - Tg. Secuiesc - Onesti - Bacau - Roman - Iasi - Roman - Piatra Neamt - Lacul Rosu - Gheorgheni - Praid - Sovata - Sigisoara - Medias - Sibiu ).
Consumul la finalul celor 906 km = 6,8 l/100 km.
Conditiile de drum nu au fost deloc propice obtinerii unui consum bun: aglomeratie groaznica - asta inseamna un mers cu multe ruperi de ritm - tarat cu 60-70 km/h alternat cu sprinturi "la rosu" si, pe unde s-a putut 120-130 -140 km/h / urcat in forja pe Oituz , respectiv Bicaz, / clima pornita tot timpul ( temperaturi de 29-31 grade), doua persoane in masina + ceva bagaje.
Eu unul sunt foarte multumit.
Masinuta s-a comportat exemplar si, pe masura ce am invatat ce si cum sa-i cer, imi place tot mai mult !
In ritmul asta, pana in octombrie cred ca "implineste" 10.000 km !

PS: Imi lipseste pozitia inalta la volan si vizibilitatea oferite de Forester !
Si garda la sol !!!!
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

marr

  • 1951
Răspuns: Civic Sedan 2015 - Replacement Car
« Reply #8 on: December 28, 2015, 15:48:46 PM »
Ca sa nu uitam cu totul de acest topic - ca eu n-o uit deloc in curte :)

Am "implinit" ceva peste 13.000 km cu ea si imediat dupa sarbatori vreau sa o programez la revizie ( da, stiu, Honda da iun interval de revizii de 20k km).
Si sa-i deschid si un dosar de CASCO pe motiv de aripa stanga-spate sifonata de un necunoscut "binevoitor".

Sincer sa fiu, sunt super multimt de machineta si-mi face mare placere sa o conduc chiar daca am recuperat si Foresterul.
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020