Forester 2.0 XT, MY2015
Subaru club Romania

Forester 2.0 XT, MY2015

moguai

  • 2814
Răspuns:
« Reply #100 on: October 07, 2015, 14:45:13 PM »
Din ce stiu, pentru a pastra garantia trebuie sa mergi doar la service Subaru.

Sent from my D6633 using Tapatalk

pentru ca sunetul ajunge /din difuzoare pana-n sange / pentru ca inima ta moare / atunci cand sunetul dispare.

Răspuns: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #101 on: October 07, 2015, 15:49:47 PM »
Aici nu apare nici un dealer autorizat Subaru ptr tara noastra.
Cel mai bine, pentru a lamuri problema cu garantia, ar fi sa trimiti un mail dealerului de unde a fost achizitionata masina in Germania. Acela va fi raspunsul oficial primar. Ulterior poti pune intrebarea si la SMT sau AK. In caz de vreo interventie necesara in garantie, posibil ca cheltuielile sa trebuia decontate via Germania si aici poate fi un pic cu cantec ...

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #102 on: October 07, 2015, 18:50:25 PM »
Apare pe Subaru Europa: http://www.subaru.eu/your-country

Răspuns: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #103 on: October 07, 2015, 20:40:44 PM »
In acest caz SMT ar trebui sa onoreze garantia. De fapt, din discutiile de pe site reiese ca si AK fac inlocuirele motoarelor diesel prin SMT, dar imi scapase asta mai devreme

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #104 on: October 07, 2015, 21:44:41 PM »
conform legislatiei reviziile se pot face la orice service autorizat pentru marca respectiva....nu este obligatoriu doar la reprezentanta ...

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #105 on: October 07, 2015, 22:23:03 PM »
Da, dar e o oarecare ceata cu aceste autorizatii. Exista din ce stiu eu autorizatiile RAR care iti dau voie sa faci o revizie si se dau usor... si exista autorizatiile/licentele/certificarile date de reteaua Subaru unde e mult mai complicat.
« Last Edit: October 07, 2015, 22:25:02 PM by MihaiFlorescu »

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #106 on: October 07, 2015, 22:32:40 PM »
e vorba de alea date de RAR pe care le poate lua aproape oricine ... :)
nu ca ar fi de dorit sa faci revizii si reparatii la service-uri fara experienta dar oficial/legal e posibil si se pastreaza garantia ....

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #107 on: October 07, 2015, 22:43:03 PM »
Stii vorba aia "mori cu dreptatea-n mana". Daca FHI zice ca GIGI Service SRL nu e recunoscut de ei ca specializat si autorizat sa execute reparatii si inspectii specializate, nu iti mai dau ei nimic.

Asa poti sa pui stampila de revizie si la Coasta de Est, Neortic, Rux Auto si orice alt service cunoscut pe forum.

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #108 on: October 07, 2015, 23:17:48 PM »
Stii vorba aia "mori cu dreptatea-n mana". Daca FHI zice ca GIGI Service SRL nu e recunoscut de ei ca specializat si autorizat sa execute reparatii si inspectii specializate, nu iti mai dau ei nimic.

Asa poti sa pui stampila de revizie si la Coasta de Est, Neortic, Rux Auto si orice alt service cunoscut pe forum.

dar asa si este, si la schimbarea motoarelor diesel si la alte chestii schimbate in garantie atata timp cat ai documente/facturi/stampile de la service-uri autorizate nu au ce comenta .... si este si legislatie la nivel european :)
cateva detalii si aici
http://europa.eu/rapid/press-release_IP-10-619_en.htm?locale=en
« Last Edit: October 07, 2015, 23:21:28 PM by andea79 »

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #109 on: October 07, 2015, 23:32:22 PM »
Interesant. Nu mi-e clar cu piesele daca trebuie sa fie sau nu neaparat originale, dar presupun ca se verifica daca respecta specificatiile... la modul ca subaru nu face ulei, dar se uita daca ai pus ce trebuie dupa normele date de ei?

Eu am tot trait cu impresia a celor afirmate mai sus pentru ca atunci cand am intrebat in diverse service-uri mi s-a spus ca da, se pastreaza garantia, dar mai bine intreb reprezentanta si reprezentanta ghici ce raspuns a dat...
« Last Edit: October 07, 2015, 23:34:20 PM by MihaiFlorescu »

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #110 on: October 07, 2015, 23:41:44 PM »
piesele trebuie sa fie de origine pt. a nu pierde garantia, in rest ... ce sa zica si reprezentanta - doar la noi sa veniti :)

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Răspuns: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #111 on: October 08, 2015, 12:20:21 PM »
Avand in vedere ca Subaru nu este Renault ori VW, adica volumul vanzarilor este foarte mic in comparatie cu altii, cred ca este imposibil sa gasesti piese de schimb produse de firme care nu respecta regulile de complianta.
In ceea ce priveste uleiul de motor, in cartea tehnica se specifica doar 5W30 sau inlocuitori (la care se dau specificatiile) fara a se pomeni de un anumit brand.
Ca urmare, consider ca daca reviziile 3, 5 si 7 (cifre alese aleator) imi vor fi facute in cadrul unor centre de service apartinand Skoda, Renault si Toyota nu ar trebui sa imi pierd garantia.
Ce parere aveti?
« Last Edit: October 23, 2016, 06:49:16 AM by Heliotropus »
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #112 on: October 08, 2015, 12:34:00 PM »
As merge pe Toyota :D Macar au o relatie cu Subaru, dar ai mare grija ca o sa ajungi ca multi dintre noi de pe forum sa te asiguri ca piesele si reparatiile sunt facute cu ce trebuie si cum trebuie. Si ca sa il citez pe Wrangler "Pana am ajuns sa gasesc mecanicul care stie Subaru, am ajuns sa invat eu sa repar Subaru".


PS: piesele originale se aduc in 5-10 zile fiindca nu tine nimeni pe stoc, in afara de reprezentanta.

BOXER

  • *
  • 2352
  • +
Răspuns: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #113 on: October 08, 2015, 12:35:01 PM »
Pe scurt:
mergi in reteaua Subaru -> ai garantie,  
mergi in alta parte -> sunt mari sanse sa platesti din buzunar un motor nou.

Motorul 2.0 este mic pentru puterea dezvoltata. Motoarele de acest tip nu sunt fabricate pentru a fi folosite timp indelungat.
Toate motoarele mici si "fortate" se uzeaza prematur, indiferent de marca.
Cel mai simplu exemplu de motor rezistent este 2.2 produs de Mercedes. Cele care echipeaza E taxi au 136CP.


Ceva imi da cu virgula, ai cumparat masina noua din DE, ai facut o mica economie, vrei garantie dar nu mergi in reteaua autorizata...
ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Răspuns: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #114 on: October 08, 2015, 16:04:30 PM »
Pe scurt:
mergi in reteaua Subaru -> ai garantie,  
mergi in alta parte -> sunt mari sanse sa platesti din buzunar un motor nou.

Motorul 2.0 este mic pentru puterea dezvoltata. Motoarele de acest tip nu sunt fabricate pentru a fi folosite timp indelungat.
Toate motoarele mici si "fortate" se uzeaza prematur, indiferent de marca.
Cel mai simplu exemplu de motor rezistent este 2.2 produs de Mercedes. Cele care echipeaza E taxi au 136CP.


Ceva imi da cu virgula, ai cumparat masina noua din DE, ai facut o mica economie, vrei garantie dar nu mergi in reteaua autorizata...

Departe de mine gandul de a alege alte unitati service decat cele autorizate de Subaru. Era doar o curiozitate enciclopedica... Ma gandeam, ipotetic, ce se poate intampla daca sunt in delegatie la Rovinari si trebuie sa merg la service iar timpul nu imi permite. Pentru schimbul de ulei, filtre, placute si alte consumabile as alege un service local autorizat si cu asta basta insa imi este frica de doua situatii:
a) SMT sa reclame faptul ca nu am dus masina la un service autorizat de Subaru Europa
b) sa nu depasesc limita de Km pana cand ajung la SMT pentru a-mi fi schimbat uleiul, filtrele etc. si sa ma confrunt cu situatia in care masina imi va fi respinsa, in cazul unui incident acoperit de garantie, pentru faptul ca am intarziat la service

Referitor la pretul platit pentru achizitie, va marturisesc ca am platit cu 500 Eur mai mult decat la SMT...de aceea recomand dealerii autohtoni.
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

Foreste

  • *
  • 1935
  • Apă, paie și bătaie ...
    • Blogu' lu' Foreste
Răspuns: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #115 on: October 08, 2015, 17:53:32 PM »
[...]

Departe de mine gandul de a alege alte unitati service decat cele autorizate de Subaru. Era doar o curiozitate enciclopedica... Ma gandeam, ipotetic, ce se poate intampla daca sunt in delegatie la Rovinari si trebuie sa merg la service iar timpul nu imi permite. Pentru schimbul de ulei, filtre, placute si alte consumabile as alege un service local autorizat si cu asta basta insa imi este frica de doua situatii:
a) SMT sa reclame faptul ca nu am dus masina la un service autorizat de Subaru Europa
b) sa nu depasesc limita de Km pana cand ajung la SMT pentru a-mi fi schimbat uleiul, filtrele etc. si sa ma confrunt cu situatia in care masina imi va fi respinsa, in cazul unui incident acoperit de garantie, pentru faptul ca am intarziat la service

Referitor la pretul platit pentru achizitie, va marturisesc ca am platit cu 500 Eur mai mult decat la SMT...de aceea recomand dealerii autohtoni.


Cand l-am luat pe Foreste, la SMT as fi platit cu peste 1000 EUR mai mult decat la Auto Kino. Cu toate astea, am dat in final mai mult, insa cei de la AK au pus niste chestii in plus de banii aia. Si au introdus totul in leasing fara sa ma conditioneze si fara sa ma ameninte ca pierd garantia la masina pentru "modificari" asa cum a facut un anume domn care vinde si acum la SMT.

Cat despre service pentru reviziile curente, mergi la aceiasi SMT cu toata increderea ca nu ai altii (cu mult) mai buni in alte parti.
Iti iei consumabile AM de calitate, ulei de la POL, 3-4 mils in buzunar si umpic de rabdare.

Fa-ti eventual si o lista cu ce sa le ceri daca vezi ca nu au facut si includ aici verificare (evident nu de la primele revizii, insa la un moment dat vor trebui verificate) soft, baterie, suspensii, etc.
Eu abia cand am vazut ca pana si minunata de baterie Panasonic se consuma si ii scade lichidul am realizat ca si asta ar trebui sa fie pe lista de verificari. Si nu toti o verifica.
Forester 2.0 XT MY2017 - Black Betty (bam-ba-lam!)
Forester Diesel MY2011 - Foreste  |  Blogu' lu' Foreste

Sese

  • 468
Răspuns: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #116 on: October 09, 2015, 09:06:06 AM »
Intr-adevar, fabricantii nu pot obliga clientii sa-si duca masinile in mod obligatoriu la dealer pentru revizii sau daune. In UE acest lucru incalca niste principii concurentiale. Pot face doar doua lucruri; sa oblige clientul sa foloseasca piese originale pentru perioada garantiei si sa deconteze garantiile doar dealer-ului.
Pe de alta parte, service-ul independent trebuie sa se asigure ca reparatiile efectuate se fac conform prescriptiilor fabricantului. Trebuie respectata tehnologia de lucru, ordinea operatiilor, cuplurile de strangere, interventiile pe partea de software, samd. In multe cazuri, lucrul asta nu se poate face cu un canal, o trusa de scule si un Autodata fara licenta.

Dealer-ul sau fabricantul nu va putea niciodata dovedi faptul ca reparatiile efectuate la service-ul independent nu sunt conforme la fel cum nu va putea dovedi daca ca autoturismul a fost sau nu folosit in conditii normale. Din aceste motive, de regula, accepta garantii si pentru masini care n-au prea fost pe la dealer.

Totusi, din punctul de vedere al unui dealer ( si subscriu la parerea asta ), nu trebuie sa fii Einstein sa stii ca daca nu lasi un dealer sa-ti ia niste bani cand iti vinde o masina si nu vrei sa-i dai nici cand trebuie sa-ti faci reviziile sau avariile atunci acel dealer nu va dori sau nu va avea interesul sa te serveasca cu placere atunci cand soliciti o garantie. Asta pentru ca, in toate cazurile, garantiile inseamna pierderi pentru dealer.
Eu personal, n-as lasa masina la care tin si de care am nevoie pe mana unuia care poate nu se pricepe.Fiecare marca are particularitatile sale de care te lovesti pe parcurs si care se invata din experienta.

Si as mai zice ca altfel intri pe usa dealer-ului cu pieptul umflat cerand garantie si masina la schimb cand stii ca ai lasat niste bani acolo. Daca esti "cheap", atunci asteapta-te sa fii tratat in acelasi mod.


Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Răspuns: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #117 on: October 09, 2015, 11:31:31 AM »
Cat adevar am regasit in mesajele voastre pertinente si multumesc pentru promptitudine!
Intr-adevar, nu ma scumpesc la malai ca sa pierd la faina si de aceea, totdeauna am mers cu masinile la unitatea service care apartine dealer-ului.

Subscriu in ceea ce privesc particularitatile tehnice ale unui model si totodata calificarea pe care o au mecanicii, electricienii, tinichigii unui anumit producator de autoturisme. Sunt ferm convins ca la SMT gasesc mecanici pentru care schimbul de placute, ulei, filtre, discuri, motoare samd este deja o rutina in ceea ce priveste modelul Forester, ca si altele din grupul Subaru.

Asa cum afirmam anterior sunt nelinistit doar in cazul in care, din diferite motive justificate, va trebui sa aleg un alt service pentru schimbul de ulei, placute, filtre.

Sunt ferm convins ca pentru interventii de specialitate, cum ar fi elemente de caroserie, electrica, motor (cam atat identific eu ca fiind fundamentale da' cu sigurante sunt si altele) trebuie sa merg strict la SMT ceea ce am si facut cu fostul Forester.

Inca odata va multumesc pentru comentariile voastre.

     
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Răspuns: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #118 on: October 18, 2015, 21:05:26 PM »
Salutare!
Revin cu o noua intrebare:
- Credeti ca motorul 2.0 XT va avea un comportament mai eficient (consum mai mic de carburant si demaraj mai mare) daca voi inlocui benzina cu cifra octanica 95 cu cea Premium 98?
Pe capacul rezervorului de benzina este trecuta cifra 95 motiv pentru care incerc sa obtin parerile detinatorilor de motoare cu turbina care au folosit ambele cifre octanice.
Multumesc.
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Răspuns: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #119 on: October 18, 2015, 21:11:28 PM »
In acest week-end am ajuns pana la Cabana Ciucas. Vremea de afara, umeda in ziua de sambata precum si conditiile carosabilului (ud si plin de pietris cu noroi) m-a determinat sa folosesc comanda X-Mode atat la urcare cat si la coborare, doar pe portiunile cu dale de beton si noroi cu pietris din belsug.
Am reusit sa ascult muzica simfonica si totodata sa "plutesc" intrucat optiunea X-Mode il inlocuieste cu brio pe sofer.
Consum mediu: 8,2 l/100 Km, pe ruta Bucuresti-Cabana Ciucas-Bucuresti.
 
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!