Forester 2.0 XT, MY2015
Subaru club Romania

Forester 2.0 XT, MY2015

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Răspuns: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #80 on: September 21, 2015, 15:12:44 PM »
mda, cat aspirata mea amarata....

Sa nu fii frustrat intrucat fostul meu Forester (MY2009) consuma cel putin atat cat imi consuma noul motor optimizat si aveam 150 CP.
In alta ordine de idei, te rog sa tii cont de faptul ca eu chiar conduc defensiv iar acest stil are impact direct si in consumul de carburant.
 
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

UXE

  • 1731
Răspuns: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #81 on: September 21, 2015, 15:26:09 PM »
Poti sa conduci si mai agresiv sa ne facem o idee?  ;D

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Răspuns: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #82 on: September 21, 2015, 16:02:49 PM »
Poti sa conduci si mai agresiv sa ne facem o idee?  ;D

Nu sunt un cunoscator al genului motiv pentru care te invit sa ma consiliezi si totodata poate invat sa exploatez si partea sportiva a masinii intrucat pana acum toate masinile le-am condus prudent.

Chiar mi-ar placea sa ma invete cineva cum as putea sa conduc sportiv in zone pitoresti cum ar fi Transfagarasanul sau alte rute mai putin domestice.
In ceea ce priveste consumul de benzina imi asum cresterea intrucat senzatiile trebuiesc rasplatite cu carburant...
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #83 on: September 21, 2015, 16:11:15 PM »
Poti sa conduci si mai agresiv sa ne facem o idee?  ;D

Nu sunt un cunoscator al genului motiv pentru care te invit sa ma consiliezi si totodata poate invat sa exploatez si partea sportiva a masinii intrucat pana acum toate masinile le-am condus prudent.

Chiar mi-ar placea sa ma invete cineva cum as putea sa conduc sportiv in zone pitoresti cum ar fi Transfagarasanul sau alte rute mai putin domestice.
In ceea ce priveste consumul de benzina imi asum cresterea intrucat senzatiile trebuiesc rasplatite cu carburant...

e foarte simplu, se apasa acc. 100% si se tine asa pana cand copilotul striga "frana ca ne prapadim"...urmeaza pedala de frana la 100% apasare apoi ciclul se repeta :)

BOXER

  • *
  • 2352
  • +
Răspuns: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #84 on: September 21, 2015, 16:15:02 PM »
Automatele nu prea pot fi conduse sportiv. Cutia manuala iti permite sa controlezi precis masina, automata nu.
Uleiul din cutie se incalzeste si cateodata poti avea surpriza sa vezi lumini de avertizare in bord.

Transfagarasanul si Transalpina nu sunt recomandate pentru joaca. Sunt periculoase din cauza celorlati soferi.

ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Răspuns: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #85 on: September 21, 2015, 17:31:22 PM »
Poti sa conduci si mai agresiv sa ne facem o idee?  ;D

Nu sunt un cunoscator al genului motiv pentru care te invit sa ma consiliezi si totodata poate invat sa exploatez si partea sportiva a masinii intrucat pana acum toate masinile le-am condus prudent.

Chiar mi-ar placea sa ma invete cineva cum as putea sa conduc sportiv in zone pitoresti cum ar fi Transfagarasanul sau alte rute mai putin domestice.
In ceea ce priveste consumul de benzina imi asum cresterea intrucat senzatiile trebuiesc rasplatite cu carburant...

e foarte simplu, se apasa acc. 100% si se tine asa pana cand copilotul striga "frana ca ne prapadim"...urmeaza pedala de frana la 100% apasare apoi ciclul se repeta :)

In scenariul descris de tine te invit sa-mi fii copilot si in final am sa te rog sa ne impartasesti din experienta traumatica cu care vei ramane... ;D :P
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Răspuns: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #86 on: September 21, 2015, 17:42:03 PM »
Automatele nu prea pot fi conduse sportiv. Cutia manuala iti permite sa controlezi precis masina, automata nu.
Uleiul din cutie se incalzeste si cateodata poti avea surpriza sa vezi lumini de avertizare in bord.

Transfagarasanul si Transalpina nu sunt recomandate pentru joaca. Sunt periculoase din cauza celorlati soferi.



Ca intotdeauna, mesajele tale sunt pline de continut valoros si iti multumesc.
Deasemenea, tin sa precizez ca XT-ul meu a venit din fabrica inzestrat cu doua padele in spatele volanului si cu cateva butoane amplasate pe volan ce fac referire la o abordare manuala a cutiei de viteze. Pana aici nimic spectaculos, pentru unii, insa in cazul meu nici curiozitatea si nici starea emotionala pentru a "butona" nu m-au determinat sa-mi dau frau liber imaginatiei.
Miercuri, 30 septembrie am programare la revizia de 5.000 Km si poate isi face mila cineva din service sa ma lumineze cum pot "administra" functiile descrise anterior.
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

Răspuns:
« Reply #87 on: September 29, 2015, 14:32:16 PM »
Eu zic să apeși pe ele și vezi ce se întâmplă....așa înveți cel mai bine.de stricat nu ai ce strica, electronica nu te va lăsa să strici nimic....

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Răspuns: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #88 on: October 07, 2015, 09:03:26 AM »
Saptamana aceasta am fost programat la primul service, dupa 5.000 Km, prilej cu care mi s-a inlocuit uleiul si filtrul, plus cateva verificari de rutina. Pretul a fost civilizat, adica vreo 600 Lei, cu tot cu TVA.
Urmatoarea revizie mi s-a spus ca va fi la 15.000 Km, adica din 10 in 10 mii de Km va trebui sa merg la service.
Ceea ce ma surprinde este frecventa cu care trebuie sa merg pentru a mi se schimba filtrele (ulei, aer, polen) si uleiul. La Volvo S80 D5 sunt invitat la service (de catre computerul masinii) la fiecare 25.000 Km.
Nu vreau sa trag concluzii pripite insa consider ca la actualele tehnologii, frecventa cu care uleiul si filtrele trebuiesc schimbate (in conditii de exploatare civilizata) este mult mai mare la Forester 2015.
Astept pozitia voastra in ceea ce priveste frecventa cu care trebuie mers la service pentru revizii curente.
Multumesc.
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

moguai

  • 2814
Răspuns:
« Reply #89 on: October 07, 2015, 09:12:34 AM »
La boxer turbo asa e. Pe aici oamenii fac si la 5k schimburile

Sent from my D6633 using Tapatalk

pentru ca sunetul ajunge /din difuzoare pana-n sange / pentru ca inima ta moare / atunci cand sunetul dispare.

ipman

  • 137
Răspuns: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #90 on: October 07, 2015, 09:39:36 AM »
Forester este facuta sa mearga si off-road fata de acel Volvo care este masina de sosea.
Sa nu mai aduc in discutie cum sunt de curate drumurile la noi si la ei pe de alta parte.

MihaiFlorescu

  • *
  • 13892
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #91 on: October 07, 2015, 09:44:50 AM »
La modele mai vechi de turbo benzina se schimba la 5k sau 7.5k, deci esti bine.
Daca vrei sa te tina motorul asa cum pretinde Subaru, atunci are nevoie de revizii dese, iar diesel cu benzina turbo nu suporta comparatie.

In alta ordine de idei, circula o vorba pe internet intre subarissti. Cica cel mai bun ulei de motor e uleiul schimbat :D
E bine ca acesta sa nu ajunga sa se degradeze inainte de schimbare, de aici si reviziile dese.

Partea proasta e ca depinzi de SMT in perioada de garantie si acolo preturile variaza de la +30% la +300% fata de cat ar fi in orice alta parte.

BOXER

  • *
  • 2352
  • +
Răspuns: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #92 on: October 07, 2015, 09:56:44 AM »
Si eu sunt pentru schimbarea uleiului sub la 5000 sau 7500km.
La celelalte marci nu a evoluat tehnologia, a evoluat marketingul.
Este mai convenabil sa schimbi uleiul decat sa inlocuiesti motorul sau sa apara uzuri premature.
« Last Edit: October 07, 2015, 12:04:47 PM by Wrangler »
ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.

marr

  • 2203
Răspuns: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #93 on: October 07, 2015, 11:33:48 AM »
Si eu sunt pentru schimbarea uleiului sub la 5000 sau 75000km.
.....

Esti sigur ca asta ai vrut sa zici !!??
Io zic sa mai tai un "0" ca nu stiu sa se fi inventat ulei sa "duca" 75.000 km !

PS: Asta nu inseamna ca nu cunosc un caz in care, o Toyota Yaris, a mers 68.000 km fara schimb de ulei.
Proprietara ( o blonda "de la mama ei") a fost foooarte surprinsa cand a aflat ca trebuia sa mearga anual la revizii:
"Cuuuummmm ??? Pai mie, cand am luat masina, mi-au spus sa trec pe la ei daca am vre-o poblema ! Si n-am avut ..... "
Cazul este perfect real - cunosc personal proprietara si stiu si masina !
Faza s-a intamplat cand a decis sa vanda masina si a zis s-ai faca si o verificare inainte sa o scoata "pe piata".
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

ipman

  • 137
Răspuns: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #94 on: October 07, 2015, 11:52:28 AM »
Am mai auzit si eu de masini al caror ulei de transmisie nu a fost schimbat niciodata in mai bine de 10 ani. Reviziile facute la reprezentanta oficiala Audi .... no comment.

Uleiul se degradeaza atat prin uzura (exprimata in nr de km ca aproximare) cat si in timp. Eu zic ca nu e bine nici daca faci 5000km in 10 ani si nu schimbi uleiul.
Dar in general uleiul nu mai este bun din cauza ca este contaminat cu diferite substante si obiecte straine, in special la off-road "uzura" este mai rapida decit la masinile care merg pe sosea.

BOXER

  • *
  • 2352
  • +
Răspuns: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #95 on: October 07, 2015, 12:07:18 PM »
Si eu sunt pentru schimbarea uleiului sub la 5000 sau 75000km.
.....

Esti sigur ca asta ai vrut sa zici !!??
Io zic sa mai tai un "0" ca nu stiu sa se fi inventat ulei sa "duca" 75.000 km !

PS: Asta nu inseamna ca nu cunosc un caz in care, o Toyota Yaris, a mers 68.000 km fara schimb de ulei.
Proprietara ( o blonda "de la mama ei") a fost foooarte surprinsa cand a aflat ca trebuia sa mearga anual la revizii:
"Cuuuummmm ??? Pai mie, cand am luat masina, mi-au spus sa trec pe la ei daca am vre-o poblema ! Si n-am avut ..... "
Cazul este perfect real - cunosc personal proprietara si stiu si masina !
Faza s-a intamplat cand a decis sa vanda masina si a zis s-ai faca si o verificare inainte sa o scoata "pe piata".


Mea culpa! Am pus un zero in plus.
Si la aspirate este bine ca uleiul sa fie schimbat sub 10.000km.
ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.

moguai

  • 2814
Răspuns:
« Reply #96 on: October 07, 2015, 12:15:08 PM »
Da, eu la max 10k schimb.

Sent from my D6633 using Tapatalk

pentru ca sunetul ajunge /din difuzoare pana-n sange / pentru ca inima ta moare / atunci cand sunetul dispare.

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Răspuns: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #97 on: October 07, 2015, 13:54:46 PM »
Va multumesc tuturor pentru opinii si va marturisesc ca ati fost foarte convingatori in topicul lansat. Ca urmare, am sa merg la fiecare 10.000 Km pentru schimbarea celor 3 filtre impreuna cu uleiul.
La fostul Forester (MY09, 2.0, aspirat) mergeam la service din 10 in 10 mii Km insa credeam ca motorul tubo are alt program de revizie.

Cert este ca fostul Forester se apropie de 150.000 Km si motorul functioneza ireprosabil. I-au fost schimbate si alte fluide ca de exemplu: uleiul la cutia de viteze automata, lichidul de frana, lichidul de racire si lichidul de la caseta de directie.

Intr-adevar, preturile la service Subaru nu sunt cele mai atractive in comparatie cu alte unitati service insa masina fiind in garantie 5 ani va trebui sa depind de Subaru Motors Trading.     
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

BOXER

  • *
  • 2352
  • +
Răspuns: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #98 on: October 07, 2015, 13:58:08 PM »
Sau de Autokino Brasov care au preturi bune. Cand treci prin BV faci si o revizie.
ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Răspuns: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #99 on: October 07, 2015, 14:30:51 PM »
Va rog sa-mi permiteti a va lansa o noua provocare:

Am cumparat masina de la Subaru Germania fiindu-mi livrata cu o garantie de 5 ani, conform cartii tehnice si stampilei dealer-ului.

Sa presupunem ca primele 2 vizite de service le voi face la Subaru Motors Trading Bucuresti. Vizita a 3-a la un service multibrand (de exemplu Tiriac Auto), vizita 3 o voi face la Subaru Motors Trading iar urmatoarele 2 vizite la alte unitati service multibrand (Skoda si Honda e.g.).
 
Dupa 2 ani de exploatare sa presupunem ca se defecteaza turbina sau se sparge blocul motor ori se fisureaza arborele cu came (va las pe voi sa fiti mai creativi).

In prezumptivul caz credeti ca mai beneficiez de garantie la Subaru Motors Trading Romania?
Credeti ca pe parcursul celor 5 ani de garantie oferita de Subaru Germania va trebui sa merg doar la un service Subaru?

Va multumesc anticipat pentru participarea la provocarea tehnica.

« Last Edit: October 07, 2015, 14:32:56 PM by Heliotropus »
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!