SEBASTIAN IMPREZA WRX STI 2004
Subaru club Romania

SEBASTIAN IMPREZA WRX STI 2004

Răspuns: SEBASTIAN IMPREZA WRX STI 2004
« Reply #80 on: June 18, 2012, 21:49:07 PM »
Poate facem o intalnire la sediul Racing Code odata sa vedeti si voi cum e pe acolo nu doar din poze si din filme.

Răspuns: SEBASTIAN IMPREZA WRX STI 2004
« Reply #81 on: June 18, 2012, 22:00:14 PM »
Poate facem o intalnire la sediul Racing Code odata sa vedeti si voi cum e pe acolo nu doar din poze si din filme.
da corect eu abia ast sa ajung acasa sa vin sa vad sediul ;)
Orice piese SH impreza wrx-STi + Forester
Contact dan23turcu@yahoo.co.uk

Răspuns: SEBASTIAN IMPREZA WRX STI 2004
« Reply #82 on: July 11, 2012, 00:13:42 AM »
Oricum trebuie sa vedeti sediul actual pentru ca speram la unul nou mult mai evoluat. Un sediu cu mult peste ceea ce s-a facut pana acum in Romania.

Dar pana atunci sa discutam de subiectul de aici:








Răspuns: SEBASTIAN IMPREZA WRX STI 2004
« Reply #83 on: September 21, 2012, 01:04:53 AM »
Motorul a fost desfacut din nou refacut si acum este pe masina inca necuplat pentru pornire.

Răspuns: SEBASTIAN IMPREZA WRX STI 2004
« Reply #84 on: September 21, 2012, 10:57:31 AM »
Masina este intr'un mare fel. Felicitari si multa forta de munca, si daca asta exista, inevitabil vor aparea rezultatele. Grats.

Răspuns: SEBASTIAN IMPREZA WRX STI 2004
« Reply #85 on: September 21, 2012, 11:22:45 AM »
Incercam sa facem treaba bine intr-un mod profesionist.
Acum sunt putin blocat la o teava de la tubulatura de admisie.
Din pacate chiar dupa ce am facut un motor foarte bun am constatat ca cumparat un set de pistoane Cosworth fake... De fapt erau Cosworth dar se pare ca acestia au vandut licenta de productie. Pistoanele perfecte dar materialul diferit de ceea ce trebuia.
Daca sunt interesati le expun povestea ca sa invete din experienta mea si altii.

MihaiFlorescu

  • *
  • 13898
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: SEBASTIAN IMPREZA WRX STI 2004
« Reply #86 on: September 21, 2012, 11:24:20 AM »
Pai spune-ne daca ai timp ca sa nu ia si altii teapa :)

Răspuns: SEBASTIAN IMPREZA WRX STI 2004
« Reply #87 on: September 21, 2012, 17:23:40 PM »
In primul rand as vrea sa fiu putin mai radical doar asa putand sa existe o protectie veritabila.
Nu mai cumparati produse noi de la Cosworth, iar sh cautati sa aibe cca 10 vechime pentru a va asigura ca nu aruncati banii pe fereastra begeaba sau chiar mai grav ca in cazul meu cand pe langa pistoane s-au mai stricat si alte piese.

Am sa va arat in prima faza ce este cu pistoanele:
Dupa cum se poate observa nici macar nu au ajuns la temperatura de lucru nominala nedepasint un EGT mai mare de 450 de grade Celsius.

In zona radierilor(peretii lungi dintre capetele de fusta) pistoanele s-au dilatat excesiv si au frecat pe cilindri, blocand de la caldura primi doi segmenti judecand de jos in sus.


Blocandu-se segmentii acestia au zgariat serios si cilindrii, dar nu ireparabil, in sensul ca a fost posibila trecerea la o cota superioara.

Folosind pistoane Cosworth am considerat ca nu este nimic rau sa ma conformez intocmai datelor tehnice date de acestia privind prelucrarile si modul de rodaj.
Alezajul, unghiul de honuire, rugozitatea honuirii au fost intocmai respectate.
Modalitatea de rodaj pe care am sa o atasez este deasemenea specificata si am incercat sa o respect intocmai, fapt care nu-mi era foarte greu avand la sediul firmei un dyno cu role.

"Engine Break-in
It is critical that your Cosworth engine is not started with an excessively rich fuel mixture. An excessively
rich mixture will wash away the oil in the cylinders and the rings can potentially never break-in causing
excessive oil consumption, crankcase blow-by and lower power output. This damage is permanent.
If the engine will be broken in by driving the car, we recommend you keep the engine speed below 4000
rpm. Drive the vehicle at various loads, speeds, and throttle positions while keeping engine speeds below
4000 rpm for approximately 1000 miles or 1660 kilometers. The longer the engine is broken in, the better
your results will be. If breaking your engine in on an engine dynamometer, follow the break in procedure
detailed below. You can use the guideline for a chassis dynamometer as well, but load readings will
differ. If using a chassis dynamometer make sure to keep water temperatures below 95 degrees Celsius
and oil temperatures below 110 degrees Celsius.
• Run at 2000rpm @ 50-60 lbf-ft. load for 20 minutes
• Run at 3500rpm @ 90-100 lbf-ft. load for 20 minutes
• Run at 4250rpm @ 100-110 lbf-ft. load for 10 minutes
• Run at 4250rpm @ 125-135 lbf-ft. load for 5 minutes
• Run at 5500rpm @ 125-135 lbf-ft. load for 5 minutes
• Run at 5700 rpm @ WOT for 2 minutes (not to exceed 300 lbf-ft.)
During the final break-in stage, the boost should be limited so as not to exceed 350 lbf-ft. of torque.
Some initial ECU calibration activity may be required to complete break-in with proper air fuel ratios. The
engine should be calibrated to achieve an air fuel ratio rich enough for the type of fuel you are using.
Consult with a professional tuner if you are unsure of an air fuel ratio the engine requires. Boost should
be regulated so as not to exceed 300 lbf-ft. of torque during the break in process. Once ECU calibration is
complete up to 7000rpm, the short block should be ready for a WOT, full power run throughout the entire
power band."

In concluzie pistonul de la cilindrul 2 a cedat, in minutul 3-4 din secventa:
"• Run at 4250rpm @ 125-135 lbf-ft. load for 5 minutes".
Interesant nu e asa ... si eu am luat aceste pistoane avand mare incredere si crezand ca ...
De fapt am folosit aceste pistoane care sunt si acum pe masina lui SEI de la JUN dar fiind Cosworth in acel set, am cumoarat altele Cosworth le-am folosit cu succes, am montat pe Forester si au mers excelent ani de zile. Masina lui SEI este aceasta doar ca in ultima configuratie folosea pistoanele de la Jun de proveninta Cosworth. http://www.facebook.com/photo.php?v=1919614650455
In concluzie avand un portofoliu de masini functionale in spate cu aceste piese le-am cumparat din America de la www.Z1auto.com. Nu va recomad acest furnizor pe care l-am tot folosit pana in prezent pentru diferite piese.
Se pare ca criza, goana dupa inavutire e peste tot si e o jungla in care lumea se cam arde. Din pacate nu e modul meu de viata si prefer sa ocolesc astfel de atitudini.
Am discutat cu Cosworth - mama, ca sa spun asa.
Le-am prezentat problema, la inceput s-au facut ca ploua dar dupa ce le-am dat toate argumentele si teste de dilatare ale pistoanelor au acceptat tacit si mi-au spus ca din pacate nu am avut cu ei o relatie comerciala asa ca trebuie sa ma adresez la Cosworth-USA.
Cert este ca de cand am luat pistoanele pana am facut masina si am pornit motorul a trecut mult timp asa ca nu mai beneficiam de nimic, sigur e o scuza.
Concluzia la care eu am ajuns este ca patentul de productie, licenta au fost preluate din rationamente comerciale de altcineva care foloseste acelasi proiect dar cu alte materiale.
« Last Edit: September 21, 2012, 17:26:02 PM by sebastian »

Răspuns: SEBASTIAN IMPREZA WRX STI 2004
« Reply #88 on: September 21, 2012, 17:28:19 PM »
Pai spune-ne daca ai timp ca sa nu ia si altii teapa :)

Dupa cum se vede eu spun, insa vazand ca scriu singur mesaj dupa mesaj ma gandeam ca lumea nu ar fi interesata.

Istoria continua cu refacerea motorului care astazi este deja pe masina lucarandu-se la el.

MihaiFlorescu

  • *
  • 13898
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: SEBASTIAN IMPREZA WRX STI 2004
« Reply #89 on: September 21, 2012, 17:36:01 PM »
Pacat :( Nu stiu cum rezisti... pe mine cred ca ma apucau dracii si ii dadeam foc.

celalalt

Răspuns: SEBASTIAN IMPREZA WRX STI 2004
« Reply #90 on: September 21, 2012, 17:53:12 PM »
Nasol nasol nasol.Si cel mai nasol e atunci cand stii ca ai dreptate si nu numai ca nu ai cu cine sa te certi,dar nici nu poti fi despagubit.

Răspuns: SEBASTIAN IMPREZA WRX STI 2004
« Reply #91 on: September 21, 2012, 18:09:01 PM »
Pacat :( Nu stiu cum rezisti... pe mine cred ca ma apucau dracii si ii dadeam foc.

Am avut un soc foarte mare, dar nu sunt o persoana care sa poata sa fie demoralizata usor.
Activand in acest domeniu de activitate pana sa desfac motorul am fost foarte , foarte suparat si in principal pe mine, firma mea... Daca nu sunt in stare pentru mine sa fac o masina sa functioneze ce treaba si ce autoritate mai am sa vand altora asemenea servicii.
Daca esti un om moral si ai constiinta ajungi sa te gandesti si la asta. Nu am putut realiza a cui este vina si ce se intampla desi aveam incredere in mine si in mecanici, negandind ca furnizorul poate fi gresit cand discutam de piese.
Pana in acest moment in masina asta s-au investit in timp mai mult de 100000 Euro peste pretul ei si totusi de atatia ani nu sunt in stare sa o scot pe strada... Intradevar motive ar fi destule si justificari insa ... lumea are dreptate prea mult a durat.
Pacat ca a fost sa se intample asa, costul de acum al reparatiei ridicandu-se la cca 5000 Euro.
De stricat s-a stricat si cilindrul care prin prelucrare speciala s-a remediat insa manopera, piesele de uzura garniturile costa si ele un set de garnituri de chiulasa sunt 400 de dolari la furnizor in USA sau Japonia... Sunt multe care se aruca cand desfaci motorul... Ce e drept am ales un set de pistoane scumpe, acestea mergand pereche cu cilindrii mei.

Răspuns: SEBASTIAN IMPREZA WRX STI 2004
« Reply #92 on: September 21, 2012, 18:21:28 PM »
Nasol nasol nasol.Si cel mai nasol e atunci cand stii ca ai dreptate si nu numai ca nu ai cu cine sa te certi,dar nici nu poti fi despagubit.

Asa este ... Cosworth Anglia mi-au dat dreptate, au vazut, au inteles, dar au avut si ei dreptatea lor. Nu putem sa te ajutam pentru ca nu ai o relatie comerciala directa cu noi.
Oamenii au fost seriosi, au inteles, chiar daca la inceput au incercat sa se faca ca nu inteleg aducand probe de laborator au acceptat situatia imediat si nmu au escaladat un conflict. Mai mult mi-au dat adresa unui reprezentant din USA pe care l-am contactat impreuna cu furnizorul dar au tacut nu spun nimic nimic, nimic.
Eu nu mai am factura, iar furnzorul spune ca am luat prea de demult de la el piesele ca sa mai stie de ea... vrajeala. Desigur numele furnizorului www.z1auto.com nu are sa scape.

Problema intentionez sa o rezolv acceptand toata paguba. Vreau sa imi fac timp sa fac poze la pistoane dupa care sa le pun pe net pe e-bay la vanzare cu licitatie deschisa de la un euro in sus.
Pistoanele vor fi pozate iar langa ele vor avea povestea completa. In acest mod multa lume are sa afle adevarul.
Folosind oficial cu acreditare proiecte Cosworth piesele nu mai sunt Cosworth utilizand alte materiale nepotrivite.

Am oarecare experienta in discutiile cu marile firme si mereu am avut castig de cauza din pacate totul fiind ca efect al raului pe care il suporta in urma campaniilor de scoatere a adevarului la lumina. Exemplul meu fiind Peugeot 206 RC declarat cu 180cp si el avand cca 150-155cp.
Paguba e la mine si ce sa fac o duc ca pot si merg inante putin descumpanit.

draculasti

Răspuns: SEBASTIAN IMPREZA WRX STI 2004
« Reply #93 on: September 21, 2012, 18:56:29 PM »
Imi pare rau sa aud asa ceva,nasol  ??? >:(.Iti doresc mult noroc pe viitor!

PS:...o sa intr-u cu tiru-n ei ...mama lor de jeguri.. >:( ;)

Răspuns: SEBASTIAN IMPREZA WRX STI 2004
« Reply #94 on: September 21, 2012, 19:08:31 PM »
Tot timpul am avut ghinioane aiurea care nu au tinut de mine si de ce am facut eu au tinut mai mult de mecanici acum de furnizori.
Dar sa speram ca se duc si ca pot sa fac onoare mie, firmei si de ce nu si forumului acesta pe care-l accesez cu mare placere interactionand cu multi pasionati de masini in special Subaru.
Ca o mica paranteza as vrea sa va cer sprijinul in doua probleme:
- unde pot posta un anunt de o intalnire de duminica
- unde pot sa gasesc pe cineva cu un aparat de sudura in Aluminiu mobil, am la sti de schimbat o bucata din tubulatura de intercooler care este putin restrictiva si operatia se poate face doar langa masina cu asistenta mecanicului.

Răspuns: SEBASTIAN IMPREZA WRX STI 2004
« Reply #95 on: September 22, 2012, 15:34:25 PM »
Am rezolvat problema cu sudura. Am apelat la Mihail si am rezolvat.
In concluzie se poate merge mai departe cu munca pe motor. Daca va arat cate fire, furtune,... are de fixat...


O alta problema de arhitectura mecanica a motorului a fost raportul de compresie.
Raportul de compresie era foarte mare ditr-o greseala constructiva si ineval din greseala de prelucrare mecanica.
Din cauza faptului ca de fiecare data cand se umbla la acest tip de motor se planeaza chiulasa si blocul , iar pistoanele nu au fost alese cu raport de compresie mai mic.
Din nefericire pe langa problema compresiei mari aceasta a fost si inegala datorita unei prelucrari mai accentuate pe na din parti si neverificata de responsabilul mecanic.


imaginea asta nu e de la mine dar e sugesiva:
Prelucrarea s-a facut cat s-a putu de bine apoi raportul de compresie a vost verificat asa cum trebuie:



Si usor usor motorul este gata...

Dupa cum se vede am ales un alt tip de pistoane:



Motorul a prins contur:









« Last Edit: September 22, 2012, 16:18:13 PM by sebastian »

Răspuns: SEBASTIAN IMPREZA WRX STI 2004
« Reply #96 on: September 22, 2012, 22:48:14 PM »

Acum motorul este sus pe masina si se pun toate la loc in configuratia de rodaj.
Singura modificare este tubul care intra in clapeta de acceleratie care era atuit si acum a fost largit lafel ca si restul de traseu. Cand o sa-i fac pozeo sa va arat.
Oricum pot sa va arat o imagine de comparatie intre galeria de test si cea de curse.

Colectorul are o iesire mult mai mica la galeria de test si rodaj, penalizand evacuarea, blocand gazele atat ca viteza de iesire cat si ca debit. Efectul fiind pierdere de antrenare si de putere peste tot.
E ceva dezordine si dureaza putin pana sunt toate puse la locul lor.





Răspuns: SEBASTIAN IMPREZA WRX STI 2004
« Reply #97 on: September 23, 2012, 11:13:06 AM »
galeriile de evacuare sunt normale
cea de sus e STOCK
cea de jos e gtspec 2 sau 3.......
cela de curse nu au nici o legatura cu motorul stock deoarece urbina nu este amplasta la fel cu masinile STOCK

Răspuns: SEBASTIAN IMPREZA WRX STI 2004
« Reply #98 on: September 23, 2012, 14:39:40 PM »


Galeria de sus este una stock modificata, daca incerci sa vezi poza mai mare poate ai sa vezi ca are suport de sonda lambda pt AFR pe fiecare cilindru lafel si pt EGT.
Odata luate fraiele comenzilor si vazut ca sunt simetrice se poate trece la partea de putere.
Galeria de jos este un MRT din aliaj special care rezista la temperatura si exploziile de ALS, fiind un 4 in 1 cu trasee inegale. MRT acum nu stiu daca mai produce galerii sau astfel de galerii de foarte buna calitate. Am vazut tot felul de galerii, iar cele de care vorbesti nu sut prea stralucite.
UP PIPE este intradevar altceva deoarece turbina vine pe o alta pozitie si este un alt turbo dupa cum se poate distinge din foto puse anterior. UP PIPE este piesa de la sistemul de evacuare care face legatura intre galerii si turbina.
Turbina este cea din imagine:

Cam asa arata UP PIPE custom pt turbina mea
Este negru deoarece este ceramizat cu negru iar apoi se imbraca in panza rezistenta si izolanta termic.


malakay

  • *
  • 4767
  • IMPREZA GC8
    • www.proalex.ro
Răspuns: SEBASTIAN IMPREZA WRX STI 2004
« Reply #99 on: September 23, 2012, 19:46:13 PM »
Iti respect munca depusa si banii investiti dar nu mai bine iti faci un motor safe de 300 cai si te bucuri de masina decat sa incerci sa faci 3333333 miliarde de cai ai si sa stea in garaj ??? Incearca sa gasesti compromisul perfect daca pot sa zic asa ...
Straights are for fast cars, corners are for fast drivers. - Colin McRae