2002 WRX SW
Subaru club Romania

2002 WRX SW

Muttley

  • 4922
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2280 on: March 28, 2018, 22:19:08 PM »
Referitor la ce scriam aici...
Daca are cineva chef si rabdare sa inteleaga problema, am realizat ca s-ar putea rezolva usor montand bara rasturnata.

Gen cum au facut astia aici.
Primul deliberat (cred), al 2-lea din greseala.





Tooooooootusi... Avand in vedere riscurile, deloc neinsemnate, cred c-am sa modific totusi bara  :-[
Ca in poza, bucsa rosie sudata, schema facuta la repezeala.



Brate de sedan nu vreau, din motive destul de bune.
Sa modific bratele masinii nu vreau, din motive subiective.
Daca intelegeti problema, pareri va rog.
WRX SW 2002

daniel.gugu

  • 1384
  • Forester & Impreza
    • http://www.gg-dc.ro/
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2281 on: March 29, 2018, 05:38:31 AM »
Supravirare - da! Baiul e ca fuge prea usor de fund si destul de puternic. Inainte exista tranzitie, acum nu, e doar alternanta aderenta/derapaj.
Reamintesc, am 22.5 pe fata si ~23/24 pe spate.

 ;) good job
Subaru Impreza WRX STI '07 - alias "Galeata Albastra"
Subaru Forester 2.0 XT - daily car
Subaru Impreza 2.0 GT 4WD - PLUTO
Subaru Impreza Type R - GOOFY

Re: 2002 WRX SW
« Reply #2282 on: March 29, 2018, 08:54:17 AM »
Sa fii nebun sa  impletesti bara antiruliu cu bieletele de directie! Poc o bieleta antiruliu si poc si tu.
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

Muttley

  • 4922
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2283 on: March 29, 2018, 09:00:41 AM »
=)))))))))))))))

Bai, ce minte ai...
Da, asa e, daca se rupe bieleta de pe exteriorul curbei, bara face un puternic "zdrang" in jos si smulge capatul de bara din rotula.
Mie mi-a scapat linia asta din FMEA-ul mental  ;D

_______________________________________

Gata, pasul e facut!



Stateam eu azi gandindu-ma la ceva tub de otel, de cea mai buna calitate cu putinta. Si m-a lovit! Bolt de biela!!!
Cateva telefoane mai tarziu plecam intr-un servis de motorete aflat la 27km de mine. Si nu, desi i-am zis clar la telefon ca-mi trebuie Di 10mm, avea 11.5.
Apoi, langa casa, intr-un servis mic, l-am gasit pe cel din poza. VW 1.2. VAG rulz ca donator de piese pentru Muttley.

Asadar, voi modifica bara antiruliu de sedan pentru a se potrivi cat mai bine posibil pe wagon, cu brate (SCURTE) de wagon.

Legat de asta, aseara am mai cautat pe net sa vad ce optiuni exista pentru un puzzle mic, fara adaptari. Pare-se ca bratele de GC8 STI sunt (aproximativ) identice ca geometrie cu cele de wagon. Inclusiv unghiul bieletei, ceea ce nu ma ajuta. Daaaaaaar... Candva am sa-mi iau o pereche. Si nu pentru ca-s de aluminiu (nu mai pot eu), ci pentru ca ar creste casterul cu aproape 2 grade. Asta-mi doresc fara discutie.
Si sa explic de ce nu vreau brate de GD sedan... Pentru ca-s prea lungi si pentru ca-mi arunca rotile-n afara. Acum, cu roti de 8 inchi si ET 48, cu cadere de -0.8*, fata jantei e in rasul aripii. 10mm jos si cam 5mm la centru s-ar simti, iar estetica, totusi, conteaza.

Cam atat. Urmeaza sa iau cateva burghie mari ca sa macelaresc bara.
« Last Edit: March 29, 2018, 18:57:58 PM by Muttley »
WRX SW 2002

Re: 2002 WRX SW
« Reply #2284 on: March 29, 2018, 20:17:40 PM »
Esti sigur ca totusi nu te tenteaza switch-ul la basculele de sedan? Ai avea camber si mai mult de 1 cm nu iti scoate roata in afara. Teoretic nu ar trebui sa iti frece :)

Muttley

  • 4922
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2285 on: March 29, 2018, 20:22:46 PM »
Ah, dar nu frecatul e problema.
Insa nu, la configuratia actuala a trancariciului, nu-mi trebuie mai mult camber, inca e masina de naveta. Mai incolo insa, cand m-oi apuca sa modific cu adevarat troaca, sunt sanse foarte bune sa trec la brate de sedan si pe fata, si pe spate ;)
WRX SW 2002

Muttley

  • 4922
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2286 on: March 31, 2018, 23:00:44 PM »
Ieri, vineri, am fost la un strungar ca sa-mi taie boltul in 2 bucati, fara abateri pe fete. Apoi mi-am luat burghie.
Astazi, dupa ce m-am trezit, m-am dus aproape-n pijamale sa ma apuc de treaba. Doar ca la asa ceva nu ma asteptam. Am reusit sa iau vopseaua si atat. Din material n-am luat nimic.
Orice eventuala aschie dintr-a 2-a poza apartine burghielor HSS care si-au luat o bataie de zile mari...  :(





Variante:
- imi cumpar burghie din carbura (habar n-am ce-nseamna, mi-au zis altii). Vad ca-s scumpe;
- caut pe cineva care sa mi-o ia la freza vidia. Am pe cineva deja, dar e in Pitesti...

Pentru ca inca aveam chef de joaca, m-am apucat sa scot bieletele antiruliu de pe spate, sa le gresez. Vazusem eu pe la americani un "put some grease in those bushings!!!". Da' de unde, ca erau gresate. Poate la altii sa fie probleme, da' Kartboy vad ca-s cinstiti.

Asa ca, din lipsa de alte idei...



Am inceput cu spatele.

In poza, galeata de mop pentru asezat etrierul si divais de extras disc intepenit, constand in surub M8.



In asta, saboti de frana de parcare. Nu stiu si nu-mi dau seama de starea lor, ziceti voi.
Oricum, n-am sa-i schimb probabil niciodata, nu folosesc frana de mana in mers, nici macar cand ma joc in zapada, la mine merge clutch kick.



Si o comparatie menita sa arate cat de distruse erau discurile spate, in varsta de 16 anisori. Ambele erau terminate pe partea nevizibila. Habar n-aveam.



Am sunat un prieten mecanic ca sa-i cer ponturi, ca eu sisteme de franare pe saboti n-am mai prea atins.
Mi-a zis ca de gresat n-am ce, si ca ar fi o idee sa reglez jocul liber al sabotilor.
In poza, surubul de reglaj. Se roteste prin intermediul dintisorilor alora patrati.



Ce am facut...
- cracanat sabotii pana discul... ma rog, tamburul nou nu intra;
- apropiat sabotii pana tamburul nou intra cu frecare pe saboti;
- apropiat sabotii inca 3 dintisori d-aia patrati, adica ~1/2 tura surub;
- aplicat procedura pe ambele parti ale masinii.

Rezultatul - cred c-am exagerat. Poate ar fi mers apropiati 5 dintisori  ;D
Spun asta pentru ca maneta franei de mana, care inainte se ducea in sus o gramada (15 dinti poate?), acum parcurge doar 7 dinti. Cineva, puiu cred, scrisese aici mai demult cati dinti tre' sa faca. Am sa caut, poate de fapt e bine si doar ma obisnuisem eu prost.

Morala, pentru cine citeste si pentru cine e interesat, dar e doar parerea mea - nu va apucati sa reglati cursa manetei de frana de mana din reglajele cablurilor (daca exista, habar n-am). Corect, repet, e DOAR parerea mea, e sa se umble mai intai la roti.

O chestie am facut si pe fata si pe spate: am recuperat niste foi metalice, subtiri, de pe placutele vechi. Probabil ecrane termice la cum arata. DS-urile nu au. Sau nu au niciunele, sunt piese OEM, habar n-am. Dar le-am refolosit. Pe fata am sa povestesc mai mult despre ele.
Spray cu cupru pe platou, gen anticoroziv m-am gandit, si pe butuc, unde se aseaza discul. Loctite pe suruburile de etrier. Vaselina speciala de frane pe pinii de culisare si pe fetele metalice ale placutelor si... cam atat.



Pe fata e ceva mai simplu sistemul, insa suruburile mai mari si mai greu de desfacut, etrierul insusi mai grosolan.
Deci placutele alea metalice mi-au mancat zilele. Astea sunt:



Din considerente ce tin de distributia fortei de apasare pe placuta si de ventilare, foarte posibil gresite, le-am pus asa:



... adica am mai desfacut o data ca sa le aranjez la fel peste tot  >:(

Bun, si la lasarea serii, noile frane aratau asa:





O problema deranjanta ramane pe dreapta spate, placuta interioara.
La demontare, cea veche, in varsta de doar 2 ani jumate si cati km oi fi facut de atunci, era foarte uzata. Am vazut abia dupa ce am pus totul la loc, asa ca am mai desfacut o data si aici. Am scos placuta, am apasat frana ca sa iasa putin pistonul si am cracanat garnitura antipraf, sa vad cata mizerie e sub ea. M-am mirat insa sa gasesc acolo o vaselina perfect alba. Cam intarita, dar alba. O fi vreuna speciala, habar n-am. Or nefiind contaminata, n-am ce-i face altceva decat sa mai desfac o data si sa torn cateva picaturi de lichid de frana sub garnitura, sa lubrifiez si partea "uscata" a pistonului. Sper sa ajute, ca eu etrierul nu-l dezmembrez.
Confirmarea problemei - in mers, se aude cum freaca.

_____________________________________

Bun, aveam de gand sa le fac rodajul maine dimineata, foarte devreme. Dar n-am avut rabdare. Inceput cu franari lungi si usoare, ca sa curat orice acoperire ar fi avut discurile, desi le-am spalat cu spray de frane. Apoi, progresiv, am tot crescut viteza, forta de franare si perioadele de racire. Am incheiat cu decelerari pline de la 190km/h la ~40km/h. Daca citeste Politia Rutiera, sorry, n-am avut aparat de masurare a vitezei avizat metrologic, posibil sa am abateri mari.
Fu pentru prima oara in viata mea cand am experimentat asa ceva. Intra ABS-ul (tarziu, ca anvelopele erau calde), troaca oscila usor in laterale, iar la eliberarea franei aveam, pentru o fractiune de secunda, o usoara ameteala si o sensibila durere de cap.
Am facut vreo 4 franari de la viteza aia nevalidata de 190km/h, de fiecare data la fel. Si e vorba de o masina, totusi, modesta. Oare cum o fi sa franezi in conditii similare cu un supercar cu frane cat jantele mele, incaltat cu slickuri, pe un asfalt aderent? Eu probabil c-as da la rate...

Am scris atat de mult pentru ca e o diferenta imensa fata de ce era inainte.
Si pentru ca vreau sa confirm ceea ce mi-au spus unii (parca Mihai Florescu si Victor). Am sa bolduiesc si am sa pun in rosu. Si anume...

Inainte de a trece la Brembo de STI, trebuie incercate niste placute bune pe discuri noi!

Mersi drajilor, fu un sfat al naibii de bun ;)
WRX SW 2002

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2287 on: March 31, 2018, 23:17:34 PM »
Sa le tocesti sanatos. Nu ai detaliat aerisirea, dar am încredere că a fost totul ok. Vezi ca e bine sa nu intre ABS la rodaj.

Acum chiar esti gata de circuit.

Ma inscriu la o tura.

Muttley

  • 4922
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2288 on: March 31, 2018, 23:29:26 PM »
Ce aerisire? :/
WRX SW 2002

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2289 on: April 01, 2018, 08:03:06 AM »
Nu ai mai dat si tu afara niste lichid de frana?

Re: 2002 WRX SW
« Reply #2290 on: April 01, 2018, 08:21:22 AM »
Lichid de frana nu are de ce sa dea afara.
In schimb a dat la ratze!

Jocul dintre saboti si disc se regleaza numai si numai din rotitele alea (care au si un sistem de reglaj automat pe masura ce sabotii se tocesc).
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

Muttley

  • 4922
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2291 on: April 01, 2018, 08:42:18 AM »
Ba da, se intampla sa trebuiasca scosi cativa ml uneori, cum placutele noi imping lichidul spre pompa. Am verificat, sunt fix la maxim in vas, placutele vechi nu erau chiar terminate.

Pfaizzzar, nu pare sa aiba niciun autoreglaj. Confunzi cu sabotii pe frana de serviciu :)

Apopo, urmare a reglajului a disparut un simptom de care ma plangeam pe la inceputuri, facusem chiar si un film, asa suparat eram. Am sa editez de la pisi.
WRX SW 2002

Re: 2002 WRX SW
« Reply #2292 on: April 01, 2018, 08:51:50 AM »
Lichid nu aveai de ce sa scoti pentru ca facusei ultimul nivel cu placute noi.

Da, confund cu sabotii sistemelor de franare cu tambur in ceea ce priveate autoreglajul, dar nu cred ca din pretensionarea cablului poti regla jocul sabot - disc, ci cursa si taria ei.
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2293 on: April 01, 2018, 08:59:11 AM »
E vorba de calitatea lichidului, nu de nivel.

Absoarbe umezeala, fierbe, face bule de aer etc. Inlocuirea totala sau macar a cantitatii din etrier e recomandata regulat si cu atat mai mult la schimb de placute si discuri.
Asa te asiguri si ca nu ai aer in sistem, mai ales ca impingi cu pistonul lichidul fiert din etrier inapoi.

Poate nu era chiar fiert, dar sunt sigur ca nu merge muttley ca heli.
« Last Edit: April 01, 2018, 09:01:43 AM by MihaiFlorescu »

Muttley

  • 4922
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2294 on: April 01, 2018, 09:00:10 AM »
Facut, povestit, in primavara 2015 ;)

Aaaaa, sau tu zici de bagat nush ce lichid reising. Nu, mersi, nu folosesc. Sa vad daca ajung atat de eficient pe Adancata incat sa-l fierb mai intai.
« Last Edit: April 01, 2018, 09:01:11 AM by Muttley »
WRX SW 2002

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2295 on: April 01, 2018, 10:02:38 AM »
Nu zic de lichid racing, zic de orice lichid, mai ales acum ca ai facut acele franari repetate in limita vitezei regulamentare.

Muttley

  • 4922
Re: Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #2296 on: April 01, 2018, 11:02:43 AM »
Film.

De treaba asta ziceam. S-a estompat binisor dupa reglajul sabotilor.
WRX SW 2002

Re: 2002 WRX SW
« Reply #2297 on: April 01, 2018, 13:39:33 PM »
Exact acelasi joc exista si la mine cand am luat masina si dupa ce am pus discurile noi cu placute si saboti noi s-a rezolvat problema :)

puiu

  • 786
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2298 on: April 02, 2018, 07:29:50 AM »
7 dinti e fix. ;)
De unde ai luat piesele? Online de peste mari si tari sau local de la magazin?

Muttley

  • 4922
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2299 on: April 02, 2018, 08:55:55 AM »
Totul a inceput cu discuri fata de pe forum. Placute fata din Ro.
Discuri spate US.
Placute spate ebay UK.

Fu putina munca sa le adun...
WRX SW 2002