2002 WRX SW
Subaru club Romania

2002 WRX SW

Xander

  • 1252
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2560 on: January 24, 2020, 22:47:25 PM »
Sa o utilizezi cu plăcerea cu care ai modificat-o !
Sunt curios de senzorul ăla dacă îți iese.:)
Drumul este mai spectaculos decât destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20

Muttley

  • 4913
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2561 on: January 24, 2020, 22:51:15 PM »
Mersi.
Ce senzor, ce sa iasa?  :-\
WRX SW 2002

Xander

  • 1252
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2562 on: January 25, 2020, 10:14:28 AM »
Presiune ulei parca.
Drumul este mai spectaculos decât destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20

Muttley

  • 4913
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2563 on: January 25, 2020, 11:29:07 AM »
Pai e un kit complet, trebuie montat si atat. Tre' sa iasa.

Add a fuse

Tach wire
« Last Edit: January 27, 2020, 15:30:56 PM by Muttley »
WRX SW 2002

Muttley

  • 4913
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2564 on: February 20, 2020, 16:52:21 PM »
Scriu si aici, ca-s pachetel de draci...

Imi trebuia adaptor de la BSPT la NPT, detalii in urma.
Ca un bun roman neemigrant, am zis sa-i dau o sansa Romaniei.



P-astia i-am cules de pe net, i-am luat pe toti. Cei din Brasov, Hidraulica Sacele, mi-au zis mai demult ca e comanda minima de 87354 bucati, n-am insistat.
Mno, din lista aia mi-a raspuns doar UN SINGUR magazin, ca sa le dau adresa de livrare. Bucuros nevoie mare, le-o trimit, iar o zi mai tarziu ma anunta c-au comis o regretabila eroare, n-au asa ceva.

Pe 7 ianuarie fac comanda din UK. Am preferat pretul mai mare al astora in loc de Kina.
Undeva pe la sfarsit de ianuarie, la al 10-lea apel la posta, imi zic alea c-a sosit. Plec de la munca pe o lapovita abjecta, stau la coada, ca sa aflu ca au gresit alea, suna numele meu asemanator cu al altuia. Ce sa le zic, ce sa le fac, greseala e omeneasca... Ma intorc la munca si astept 45 minute in fata unei bariere sa se elibereze un loc de parcare.......

Anunt vanzatorul din UK ca adaptorul s-a pierdut in meandrele postei romane. Ala, amabil grav, imi trimite altul!

O sa ma intrebati probabil de ce n-am asteptat preavizul. Raspund... Pentru ca am comandat in primavara ceva bucse de poliuretan pentru Ignis din UK si, de la posta, mi-au zis alea ca preavize nu prea mai exista, nu au postasi, salariile-s mici. Solutia e "sa mai trec eu din cand in cand...".
Ok, trec adineauri, stau la coada, si ma trimite sa rasfoiesc eu (!!!) 2 registre cu destinatari. Fie...
Si m-am gasit.



Deci plicul a plecat din UK cu avionul, ca sa se piarda in gaura asta...
Intrebare: stiti de ce a iesit Anglia din UE?
Raspuns: ca eram noi acolo!!!  >:( >:( >:(

Asta e adaptorul, ma duc sa-l montez. Cu intarziere de aproape 2 luni...
Nu mai zic ca astea 2 luni am vazut toate filmele de pe HBO de plictiseala. Multumiri rumenian postofis!



Si vad ca aici n-am apucat...
Pentru un montaj electric neinvaziv, trebuie doar chestia din poza si o siguranta fuzibila slaba. Anunt daca e o solutie viabila.
Asta se gaseste in tara asta macar.




_________________________________


Si continuarea...

Am asteptat aproape 2 luni ca sa constat ca-s boul baltii  ^-^



E si o parte buna, cu ajutorul adaptorului am curatat si pasuit gaura din chiulasa, astfel incat...



Acum am folosit Loctite 243, ce aveam pe aici.
Planul ar fi ca daca la primavara curge, sa desfac si sa incerc Loctite 542 si ceva matanii.
« Last Edit: February 20, 2020, 20:48:50 PM by Muttley »
WRX SW 2002

Muttley

  • 4913
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2565 on: February 22, 2020, 18:57:03 PM »
Inceput treaba cu ajutor mai priceput decat mine in electrice.



Am facut o proba in masina cu rama de ceasuri si cele 2 ceasuri noi si pur si simplu nu suportam diferenta de inaltime dintre inelele celor 2 producatori, asa ca a incoltit ideea de a pune inel AEM pe ceasul SPA.
Dupa (nu glumesc) jumatate de zi, in care am polizat si facut tot felul de experimente de fixare...



A iesit absolut perfect. Fixare cu camera de bicicleta, superglue si cele 2 oringuri SPA. Are pana si tampon antivibratie geam  :D
In stanga e inelul urat din tabla ce va merge la gunoi.
Am folosit aici inelul negru, adica cel bun.
Inelul gri, singurul al 2-lea inel AEM disponibil in kit, a devenit negru (sau maroniu?) cu talentul meu lipsa de vopsitor si a ajuns pe ceasul AEM. Ideea e ca de pe ala se scoate usor in caz de nevoie. Si va fi nevoie cand va cadea vopseaua.

Poza cu ceasurile cu gabarite absolut identice  ^-^



Maine poate incerc sa ma bag in fire. Desi nu stiu cum. Desi mi-e groaza. Dar trebuie.
« Last Edit: February 22, 2020, 18:58:40 PM by Muttley »
WRX SW 2002

Muttley

  • 4913
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2566 on: February 24, 2020, 01:04:50 AM »
Incepe cea mai groaznica chestie pe care am facut-o-n viata mea la vreo masina.
Ajung acusi si la asta...

Am zis sa ma trezesc punand ulei in cutie. Sper sa nu uit sa verific nivelul dupa ce-l plimb putin, acum e muuuult peste maxim.



Apoi m-am apucat de tras fire in masina. Un fir de presiune ulei, altul de temperatura, apoi unul de wideband si un furtun de boost.
Inca o data, Impreza isi arata caracterul race-ready. Un obturator de firewall inutil in alte conditii (nu facea nimic pana acum), inexplicabil de elastic (se muleaza de-a dreptul obscen pe cablaraie, ca sa nu ajunga miros de boxer in interior) si amplasat aaaabsolut perfect (si motor si interior). I-am dat o gaura cu burghiu de 8 pentru cabluri si una cu 6 pentru furtun.



La ramura de temperatura ulei nu-s convins de faptul ca mufa sta cum trebuie fix pe bucla dinamica. Daca se desface in functionare (n-are clips de blocare), rearanjez.



Clientul widebandului si artizanul achizitiei sale mi-a zis ca sonda O2 aval nu mai este necesara si ca, citez, "oricum nu face mai nimic". Asa ca m-a parasit, impreuna cu bucata de cablaj de pe cutie.



Noua sonda, infipta in downpipe-ul (inca) de fabrica.



Si cum cablajul AEM e mult mai firav decat cel OEM si sonda difera mult pe parte de fir (lungime, rigiditate), a trebuit sa regandesc complet traseul si sa-l ajut pe alocuri sa stea locului cu bride de clima de Logan fixate-n bosaje filetate si nefolosite de pe cutie.
In a 2-a poza e o batjocora de manson "antipraf si antistropire" taiat dintr-o camera de bicicleta. Nu-mi place ca mufa sondei nu are garnitura de etansare. Asta e, ce nu e OEM lasa de dorit cred.





Astfel, cablurile erau fixate definitiv in compartimentul motor.
Ramane sa ma hotarasc ce naiba fac cu furtunul de boost, unde-l infig si p-ala. Desi am 2 idei, sunt deschis si la altele...



Toate cablurile din cele 2 kituri sunt exagerat de lungi, probabil in ideea de a fi montate pe autobuze. Am hotarat sa nu adun surplusul de cablu in compartimentul motor, ca si-asa-i dezastru acolo. Ma amuza gandul ca candva va trebui sa le inghesui undeva in spatele ceasurilor.



Si partea care ma amuza pana la lacrimi e ca sefu' lor inca e afara...



Mno, sa revin la ce ziceam la inceput...



Am luni bune de cand ma stresez la modul "ce naiba am de facut"?!?
Astazi, asistat de d-ra din poza si cu ajutorul lui Andea cel cu resurse de altruism inepuizabile, am mai lamurit-o putin...



Incerc sa spun ce am inteles.
Ca sa faca loguri si alte minuni abstracte, Vali are nevoie de semnal de wideband in ECU. La widebandurile clasice, asta se obtine cu un cablu serial (habar n-am ce-i aia). Eu, ca am luat monstruozitatea asta dintr-un motiv ridicol (e singura varianta de pe piata cu senzorul vechi si bun care nu se strica), n-am iesirea aia obisnuita.
2 variante:
- aflu cumva daca RomRider citeste semnal wideband cu USB-ul de pe cablaj (ori caut pe cineva cu Tactrix, ori mail la AEM). Daca citeste, am scapat!
- leg firele de wideband la ECU (marcate cu rosu in poza). Daca tot ma apuc, ma leg si cu firul de semnal turatie. Daca nu ma apuc, firul de turatie merge foarte bine in mufa de pe turometru.
Deci trebuie sa aflu ce-i cu USB-ul ala, daca poate face ce-i trebuie lui Andea.

Apoi, partea de failsafe e si ea cu 2 variante.

Dar mai intai, sa explic si ce am inteles aici, poate citeste si Heli si vrea sa-si imbogateasca repertoriul de aberatii tehnice.
Un motor benzina turbo are cativa parametri critici: turatie, sarcina (load), amestec (AFR), presiune de supraalimentare (boost), avans la aprindere (timing).
Parametrii astia se vorbesc uneori sa imprastie motorul in blana si bucurie mare in trepte superioare. Turatie mare (4000-7000rpm), pedala in podea (sarcina maxima). Ei, imprastierea e responsabilitatea celorlalti 3. Cel mai afurisit e AFR-ul, ca daca amestecul e sarac, arderea e haotica si cu varf de presiune cand nu trebuie. Se mai poate intampla in varii conditii pe care n-as sti sa le enunt sa se ajunga la overboost, care la randu-i saraceste amestecul, desi am ramas cu impresia ca exista failsafe-uri de fabrica in sensul asta. Iar un timing prea mare, si el contribuie la varfurile alea de presiune mai devreme in raport cu PMI (punctul mort interior, ca e boxer). Toate astea inseamna pistoane sparte si/sau cuzineti striviti, supape arse si alte urmari deprimante financiar.

Divaisu' asta de ma chinui eu sa-l instalez are un programel al lui, in care se pot seta valori limita de AFR si boost pe o abscisa de turatie (d-aia-mi trebuie tach signal ala). Cand si daca valorile astea se depasesc, e trimis un semnal de failsafe... undeva. Si, revin la cele 2 variante:
1) EBCS - taie boost-ul. Simplu.
2) arhicunoscutele mufe verzi de sub bord. Andea zice ca aici se taie boost, se reduce timing si scade AFR (e imbogatit amestecul).

1) Prefer sa se reduca doar boost, ca timing redus se simte ca dracu (am patit) si AFR scazut spala cilindrii. Dar... Trebuie sa ies cu firul la motor, sa tai si sa lipesc, si as vrea sa ma rezum la interior din stadiul asta al instalarii incolo;
2) Mufele verzi au avantajul (doar CRED asta!!!) de a nu necesita taiat de fire si lipituri. In ciuda releului care se cere adaugat indiferent de varianta, mai tre' sa ma instruiesc aici, am uitat ce-i ala releu. Si, evident, nu ma mai intind cu cabluri pe ma mir unde, totul ramane sub bord.

Desi am scris multe, sigur mi-a scapat ceva. Adaug cand mi-oi aminti.

PS: nici macar nu stiu unde-i ECU =))))))))))))))

Prezentare generala wideband

Instructiuni
« Last Edit: February 24, 2020, 11:03:54 AM by Muttley »
WRX SW 2002

andea79

  • *
  • 4007
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2567 on: February 24, 2020, 21:48:05 PM »
deci ... si prin urmare, pe rand si pe sarite :)

- pentru realizarea unei setari cat de corecte si exacte am nevoie sa pot urmari AFR-ul impreuna/deodata cu restul parametrilor masinii (rpm, target AFR, boost, avans, knock ..etc). datele variaza la zeci de milisecunde deci e f importanta sincronizarea intre ele (intre AFR care vine de la sonda wideband si toti restul parametrilor care vin dinspre ECU masinii)

- programul utilizat de mine este romraider logger deci si informatia de la wideband trebuie sa ajunga intr-un fel sau altul in romraider logger.
Romraider logger stie sa preia in paralel cu datele de la ECU/OBD si date din alte surse (gen port serial) de aici si prima varianta de utilizare, impreuna cu wideband-urile care au "serial output" care vine conectat printr-un adaptor serial to usb direct PC/romraider in paralel cu cablul tactrix care preia datele de pe OBD

in cazul in care wideband-ul nu are serial output dar are analog output (adica voltaj, in general 0-5V) acest output analog trebuie transformat in format serial pentru a fi utilizabil. O varianta la indemana este legarea acestui analog output la firele care intorceau spre ecu voltaj de la a doua sonda a masinii (cea eliminata)  - oricum tot in intervalul 0-5V functioneaza deci nu prajim nimic.
Dpdv al ECU compensarile/logica aferenta voltajului primit de la a doua sonda normala sunt dezactivate dar datele primite raman disponibile pe OBD deci ajung in romraider logger direct prin tactrix/obd. Ecu nu face nimic in functie de voltajul primit de la wideband, doar il primeste voltajul si il face disponibil ca date pe obd.   

Iar in cazul de fata cred ca avem doar varianta 2 pentru ca din cate vad in manualele AEM USB-ul este folosit pentru setari si alte chestii .. :(

in rest, cu failsafe-ul in orice varianta si toate de mai sus ..nu scapi de taieturi si lipituri ... asta e .. lucrezi cu fire, tai/lipesti/te distrezi 

Muttley

  • 4913
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2568 on: February 25, 2020, 11:51:57 AM »
Multumesc!
De confirmare doar, asta am de facut, da?  :-\




WRX SW 2002

andea79

  • *
  • 4007
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2569 on: February 25, 2020, 13:11:45 PM »
in principu e ok dar stii tu : the devil is in the details :)

la verde pp ca e clar ca vei mai avea nevoie la releu de un plus de undeva din instalatia masinii ca sa se activeze releul cand primeste semnalul de failsafe(ground)
si daca tot esti in zona eu as pune si un butonel in locul mufelor verzi, sa nu tot fie necesar sa le cuplam/decuplam cand scriem rom-ul deci acolo vei avea niste "fire crosetate" sa se inchida circuitul si de la butonel daca vrem si de la releu

iar la rosu, nu stiu exact de unde iei RPM-ul dar pp ca ai studiat tu treaba in manual iar analog output + si - vin legate la firele ce intorceau + si - dinspre vechea sonda ...

Muttley

  • 4913
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2570 on: February 25, 2020, 13:46:36 PM »
la verde pp ca e clar ca vei mai avea nevoie la releu de un plus de undeva din instalatia masinii ca sa se activeze releul cand primeste semnalul de failsafe(ground)

Am intrebat pe aici prin birou electronisti si cica e de ajuns un releu cu 3 terminale, ca semnalul ala de pe firul AEM are nush cati amperi, suficienti sa comute bobina releului  :-\
Aaaaanywayz, mie-mi cam da cu virgula povestea asta cu failsafe si limpmode. Daca-mi sare masina in limpmode in plina depasire la limita, pai sa-l ia naiba. Mi se pare ceva mai importanta viata mea si a altora decat un motor leaned-out, unde nici nu stiu sigur ca e catastrofala treaba.
Ca urmare, scrie in manualul AEM ca se poate folosi ca varianta de atentionare fie flashing display, fie legarea unui flashing light suplimentar (gen shift light cred).



Cu alte cuvinte, in prima faza voi merge cu flashing display, voi lasa firul sa atarne accesibil sub bord si, poate candva, voi adauga ceva stroboscop puternic prin masina, care sa-mi lumineze ceafa. Sau daca vreodata ii fac vreun motor scump, mai vad. Ideea e sa ramana firul accesibil si atat.

Si inca ceva... chiar nu vad rostul sa vin in vizita inca, cat timp am sonda dupa catalizatorul de fabrica. As amana pana dupa downpipe smeker daca esti de acord.
Sau o sa-mi dea eroare de lipsa O2 spate de fabrica?

analog output + si - vin legate la firele ce intorceau + si - dinspre vechea sonda ...

Nu chiar... Alea-s sub intercooler, nu trag fire de acolo. In plus, e vorba doar de 2 semnale, iar mie-mi trebuie 3 impreuna cu rpm.
Dupa cum am sugerat deja, m-as baga direct la mufele de pe ECU.

Vad aici ca e relativ usor accesibil, sub mocheta pasager.

Link 1, link 2 si link 3, habar n-am daca-s copiate din aceeasi sursa, indica asa:
-  B17 - O2 Sensor Signal (Rear) - Analog
-  B19 - Sensor Ground - Ground
-  C9 - Tach Signal RPM - Waveform (daca e square sau nu, cum cere in manualul AEM, aia mai caut).

Va trebui sa gasesc manualul de fabrica pentru confirmare.
Si sa aflu cum scot firele din mufa fara sa le rup.
Si cum lipesc firele noi fara sa ia foc copaia sau sa prajesc ECU sau sa se mute axa planetei.

Comentarii pana aici?
« Last Edit: February 25, 2020, 13:48:35 PM by Muttley »
WRX SW 2002

andea79

  • *
  • 4007
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2571 on: February 25, 2020, 14:39:40 PM »
no comments :)
decat ca evident ca vei avea check engine cu a doua sonda scoasa si din punctul meu de vedere mai bine tai/lipesti fire decat te distrezi cu mufa , nu de alta dar daca ceva da cu virgula e mai simplu de lipit fire decat de reparat mufa ....

andea79

  • *
  • 4007
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2572 on: February 25, 2020, 14:55:14 PM »
si daca legi firele de la wideband in locul celor de la a doua sonda, avand in vedere ca voltajul returnat de wideband este diferit (chiar daca in acelasi interval 0-5v) cel mai probabil si afr-ul va fi influentat cu plus minus 0.5 puncte) ca de aia spuneam ca trebuie sa dezactivez din rom logica/compensarile cauzate de a doua sonda

Muttley

  • 4913
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2573 on: February 25, 2020, 14:58:32 PM »
Ok, punct valid. Ma lipesc de fire, las mufa in pace, mie-mi convine. Ramane sa invat sa folosesc pistolul de lipit, da' aia-i treaba mea.
Ciudat e ca am pornit-o aseara si n-am decat P0462 (ceasurile masinii-s pe bancheta din spate).

Te rog, daca ai timp sa te uiti si tu pe manualele tale, as fi recunoscator. O2 rear plus, O2 rear ground si tach signal pentru WRX 2002 EDM.

Ok, deci vin la Cluj cand e gata. Cu alte cuvinte, sa vad de downpipe-ul ala...
WRX SW 2002

Re: 2002 WRX SW
« Reply #2574 on: February 25, 2020, 15:59:06 PM »
Mai degrabă fără pistol de lipit.au tendința sa se rupă la vibrații.
În rest îmi place sa citesc sf-uri.chit ca înțeleg vreo 20%.

andea79

  • *
  • 4007
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2575 on: February 25, 2020, 22:02:54 PM »
pana verific in manual ... am uitat sa scriu : nu stiu ce releu cu 3 fire stiu electronistii meseriasi, dar aem trimite masa pe failsafe , iar pe cele 2 mufe verzi e masa din nou..deci nu stiu cum se activeaza releul din 3 "mese" :) ...

Muttley

  • 4913
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2576 on: February 25, 2020, 22:03:52 PM »
Iti dai seama ca n-am pomenit nimic despre asta...
WRX SW 2002

andea79

  • *
  • 4007
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2577 on: February 25, 2020, 23:48:10 PM »
mda..deci oricum am comentat si eu din amintiri neverificate cu firele verzi ... cf. manual este un 5V pe acolo neconectate si 0V conectate ...

anyway, am pus manual aici http://www.clicksoft.ro/GenMarket_Impreza_FSM_2002.zip si gasesti ECU pinout la pagina 151 (Subaru Impreza 2002 STI.pdf) si cf. la ce scrie acolo se potriveste cu ce ai gasit si tu ...

Muttley

  • 4913
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2578 on: March 02, 2020, 00:23:38 AM »
130 pagini pentru cine numara.

Primul lucru a fost sa realizez ca garajul meu domestic si de parcat masina si atat nu ma lasa sa deschid ambele portiere. Apoi mi-am dat seama de evident.



Deci chiar sunt atat de batut in cap...

Torpedo afara, mocheta trasa, si iata-l, expus pentru prima oara din 2002.





Am identificat (cu greu, ca ma uitam din partea gresita a mufei) firele dorite, si ceva nu se lega... Firul de turometru din bord e albastru cu dunga verde, dar firul din ECU e verde. Am chemat un vecin cu multimetru si, cumva, era ok, exista continuitate intre cele 2. Ideal ar fi fost sa scot intercoolerul si sa verific si cele 2 fire de sonda, dar cum era de asteptat, sunt lenes. Merg pe ideea ca schema din manual se aplica si la tiribisca mea.

Mi s-a parut mie o idee buna sa matisez cele 3 fire care pleaca spre ECU.
Treaba din poza mi-a luat 2 ore...



Am adus cele 3 fire, acum imbracate-ntr-un manunchi alb, de-a lungul traversei plansa bord. Ma tot stresam cu traseul, si iata c-a fost absolut banal.



Cu un cutter proaspat, emotii si genunchi chinuiti, am reusit sa descopar perfect, si fara lite intrerupte, cele 3 fire.



Cand am trecut la lipituri (o treaba la care nu ma pricep deloc), inca o data, universul mi-a aratat cum are el grija sa-mi fie-mpotriva.
A venit matza burdusita de somn direct la picioarele mele, sa meaone si sa se frece de mine. Am lasat-o-n masina, i-am deschis si hayonul ca sa iasa prin alta parte si nu pe la mine. Nu, fix cat am lipit, m-a frecat la cap. S-a potolit, desigur, cand am terminat...



O singura poza am, cu prima lipitura.



Si dupa bandajarea celor 3...



Am asa:
- turometru - verde ECU, verde AEM;
- ground - rosu cu dunga verde ECU, maro AEM;
- signal - alb ECU, alb AEM.

Vali, sper sa nu te razgandesti................

Am continuat cu asezarea si fixarea firelor. Probabil am exagerat cu cele 20 de coliere de plastic, nici ramurile masinii nu-s fixate cine stie ce. Se pot urmari pe poza albul manunchiului si USB-ul in stanga.



Iesire finala USB, in ciuda fanteziilor intiale cu prize prin obturatoare de butoane false.



Desigur ca mufa o ascund in consola. Iar in mufa nu intra laptopul ci o extensie care se afla in kit, foarte utila de altfel.

Si daca tot eram aici, cu torpedoul scos, m-am dus repede in "depozit" sa vad daca am pe stoc filtru de habitaclu. Mno, aveam...



Pus borna, a pornit.
Infipt mufa dreapta din cele 3 in ceasurile de bord, am turatie.
Scanat ECU, nimic nou pending sau aprins.

Deci Vali, nu care cumva sa te razgandesti cu ceva ca o iau razna   ??? ??? ???
« Last Edit: March 02, 2020, 00:24:12 AM by Muttley »
WRX SW 2002

Forester

  • 3067
  • The other right!
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2579 on: March 02, 2020, 09:16:59 AM »
...
Deci Vali, nu care cumva sa te razgandesti cu ceva ca o iau razna   ??? ??? ???

Nu se razgandeste, doar isi schimba numarul de telefon.  ;D ;D
Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008