2002 WRX SW
Subaru club Romania

2002 WRX SW

MihaiFlorescu

  • *
  • 13905
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #320 on: December 21, 2015, 16:03:37 PM »
Si trim-urile alea corecteaza intr-o limita, ca de aia e check engine :D

Legat de feeling, te inteleg. Si eu eram asa, dar poate au trecut multi ani, m-am obisnuit cu masina, copil mic intre timp, am imbatranit eu, veniturile au crescut dar parca si masina cere mai mult sau am eu pretentii mai mari de la ea si nu ma indur sa pun piese de calitate indoielnica. Nu stiu... A venit ieri cineva sa o vada si mi-a zis ca la cum o descriu eu pare vai de ea masina si cand colo e giugiuc, dar am eu piticii mei perfectionisti pe creier... Cred ca inca mai fac comparatie cu fosta masina care arata mai bine vanduta de mine decat luata noua. Mi se pare ca e un continuu proiect in derulare si nu o  sa-l termin niciodata.

Dar da, acelasi respect il am in continuare pentru abordarea japoneza in ceea ce priveste marca.
« Last Edit: December 21, 2015, 16:06:12 PM by MihaiFlorescu »

Muttley

  • 4942
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #321 on: December 21, 2015, 16:21:07 PM »
NEAPARAT sa ma anunti inainte de a o da. Fac cum fac si vin acolo, sa ma lasi sa le compar o juma' de ora. Te rog, mersi!
WRX SW 2002

Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #322 on: December 21, 2015, 16:38:06 PM »
Daca e vorba de prima sonda O2, iar pozitia e ca la XT (care e tot un WRX, doar ca 2.5), a o inlocui nu e chiar usor.
Vad c'ai zis ca ai luat cheie de sonda, altfel nu prea ai cum sa ajungi la ea, cel putin nu fara elevator. Problema apare insa daca s'a sudat de evacuare, la mine a fost nevoie de incalzirea cu oxiacetilena pentru a o convinge sa iasa. Asta dupa ce scutul care o ascunde a trebuit scos prin a rupe suruburile care'l fixau ... ca evident si acestea erau ruginite, iar la filet M8 ruginit alta solutie nu prea era.
Oricum, pe net am gasit de la Denso ca ptr sondele O2 durata indicata de exploatare este 120k km, a mea avea ~100k cand am inlocuit'o, deci nu imi pare rau, desi nu pot spune ca am simtit vreo imbunatatire in functionare. Dar macar am facut'o cand am avut timp, daca ma lasa intr'adevar sonda prin vreun concediu, atunci sa fi vazut distractie  ;)

Muttley

  • 4942
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #323 on: December 21, 2015, 18:33:52 PM »
La Impreza, din ce am vazut cand am desfacut-o la inceput, e mai usor. Nu exista suruburi, ci un capac de plastic, prins in clipsuri. Acu' incerc sa fiu optimist, masina nu pare sa fi vazut drumuri de sare, iar sonda e ferita binisor pe exterior, iar din amintiri n-am vazut oxid serios. Mi-ar fi atras atentia daca ar fi fost.
Referitor la frecventa de schimbare, parerile-s impartite, e vorba fie de 110mii km dupa unii (am putin peste), fie niciodata.

Decat sa ma apuc de sonda, am preferat sa rezolv alta restanta, ceva mai abordabila. Sunt complet anti-talent cand vine vorba de gadgeturi, d-aia a si durat atat pana sa indraznesc, insa a fost extrem de simplu sa-mi imperechez telefonul cu noul player. La Swift n-am descarcat niciodata agenda telefonica, procedura e foarte incalcita pana si pentru pairing. La asta e mura-n gura. Ce sa spun... am incercat toate chestiile la care m-am putut gandi, si merge excelent. Pentru prima oara-n viata mea am facut si BT streaming. Merge si de pe youtube!!! Stiu, o sa spuneti c-am trait in beci si abia acum am vazut lumina. Spuneti, nu ma supar. Greoaie ar fi navigarea printre numerele din agenda. Intr-adevar, e-n 2 pasi, mai intai se filtreaza dupa prima litera, apoi se parcurg contactele care-ncep cu litera aia. Doar ca ordinea alfabetica nu prea exista, iar displayul face scroll continuu, astfel incat la schimbarea contactului, apar franturi. Revenind cu picioarele pe pamant insa, cat de incuiat sa fii sa butonezi playerul ca sa apelezi pe cineva, cand direct de pe telefon e de 16842 ori mai simplu?!? Singura utilitate, majora de altfel a agendei in player e sa vezi cine te suna. Checked!
In reviewuri am vazut ca unii se plang ca tre' facut pairing la fiecare pornire a playerului. Fals. Conectarea dureaza vreo 10-15 secunde, insa se face singura. Apare simbolul BT pe display odata realizata... totul ok. Personal sunt greu, greu de multumit, intotdeauna gasesc vreo hiba la orice, dar de data asta, uimitor, eu unul n-am ce-i reprosa playerului astuia, face tot ce-mi doream sa faca inainte de a-l lua, plus chestii foarte faine-n plus  :-\
Si, treaba la care NU ma asteptam deloc: interlocutorul ma aude!!!  :o Ma aude bine de tot, sa nu zic perfect, lucru confirmat de 3 persoane pe care le-am bazait adineauri. Reamintesc, microfon incorporat in player. Reamintesc #2, are mufa in spate pentru legarea unui microfon extern, dar pare-se ca nu e nevoie! M-am mutat pe bancheta, si abia atunci, citez "parc-ai vorbi cu botu-n perna". Am si pornit-o, cica nicio schimbare. Eu m-as fi multumit cu un simplu "sa se desluseasca DA si NU din ceea ce spun", insa pare-se a fi peste nivelul asta. Ramane totusi sa fac si eu o proba, sa ma conving pe deplin.

Si gata, fara sa fi planificat, am facut si un review pentru un "casetofon" auto  ;D
« Last Edit: December 21, 2015, 18:36:36 PM by Muttley »
WRX SW 2002

Muttley

  • 4942
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #324 on: December 22, 2015, 17:59:21 PM »


Surpriza MARE!!!!!!!!
Ma duc acusi sa-l iau, il schimb, apoi sa vad minunea. Dac-o fi sa fie vreo minune  ;D
WRX SW 2002

MihaiFlorescu

  • *
  • 13905
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #325 on: December 22, 2015, 20:55:49 PM »
Chiar 3 ore sa iti ia sa il schimbi? Dureaza cateva minute :D Bine ca nu mi-am tinut respiratia.

Forester

  • 3069
  • The other right!
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #326 on: December 22, 2015, 21:42:14 PM »
Cred ca inca se da cu ea, nu reuseste sa coboare...  :D :D
Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

Muttley

  • 4942
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #327 on: December 22, 2015, 22:27:44 PM »
Stai, Mihai, ca nu-i sat fara caini aici. Am pus MAFu' nou si m-a tarat la carciuma. Odata ajuns, eu stateam in masina cu ochii-n STFT, si ea ma tragea afara de-o mana. Abia acum am scapat, da' cica am interdictie sa ma duc pana la Timisoara noaptea asta, ca am faruri chioare. Da' adoarme ea... iar eu tre' s-o-mping in strada, ca huruie toba...

Revenind. Da, 3 minute a durat. Cheie, trimul oscila, ba 0, ba 10... Reamintire, inainte era 9.4 fix, cu pozitii aprinse, clima oprita, motor cald.
Mentionez - NU am sters eroarea (aka reset ECU).
Am mers cu ea prin oras, trimul a scazut treptat, acum, odata revenit acasa, e zero. Deci se pare ca invata continuu, si se mai pare ca ceva s-a schimbat.
In sarcina, tot depaseste acei 25% si cade pe zero afisat.
Eu unul speram sa se stinga CEL-ul de la sine, da' mi s-a spus ca n-o sa se-ntample. Trebuie sa sterg eu eroarea.

Pai ce sa zic... Pe 5 octombrie, undeva-n Italia, ma uitam la check engine light si ma-ntrebam daca sa dau banu' pe masina. Trei luni mai tarziu sunt cu verdictu' la indemana si s-astept pana maine... Right! Eu nu dorm la noapte nici sedat. Mananc ceva, dau reset si plec s-o-nvat bune maniere.  ;D
Revin cu impresii spre dimineata, fug putin d-acas'  :D
WRX SW 2002

MihaiFlorescu

  • *
  • 13905
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #328 on: December 22, 2015, 22:38:12 PM »
Gud lac! Ne spui daca mai gasesti ceva sau pe cineva acasa cand te intorci... si neaparat textul de pe biletelul de adio.

:D spor!

Muttley

  • 4942
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #329 on: December 22, 2015, 23:58:41 PM »
P0171 pending. M-am intors acasa, se va reaprinde in curand.
Ma mai gandesc la un lucru... MAFul nou era uns cu un ulei subtire, eu l-am pus asa, fara sa-l spal. Sa-l scot si sa-l curat de uleiul ala?
A, si era sa uit, inainte de stergere, am facut o scanare, si aveam un P0301 (Cylinder 1 Misfire) pending. Daca ar fi ad-literam ce spune denumirea, nu m-ar speria cu nimic. Ma rog, notez aici episodul.

Plan de actiune:
- curat MAF-ul nou sau nu, spuneti-mi voi;
- astept sa se reaprinda CEL-ul, ca sa stiu o treaba, si apoi schimb sonda.
WRX SW 2002

puiu

  • 786
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #330 on: December 23, 2015, 06:01:45 AM »
Nu am mai auzit de debiLmetre care sa aiba nevoie de curatare inainte de montaj. Daca nu ai primit instructiuni clare in cutie ca trebuie spalat inainte eu zic ca nu trebuie.
Trebuie vazut ce e cu missfire ala. Ai arderea proasta acolo. Nu e neaparat detonatie. As zice bobina, bujie, supapa, piston. In ordinea asta. Sau doar ceva random care nu se va repeta prea curand.
« Last Edit: December 23, 2015, 06:03:37 AM by puiu »

Muttley

  • 4942
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #331 on: December 23, 2015, 22:22:27 PM »
Mersi. In cutie nu am gasit nicio hartie. Imi amintesc vag c-am citit ca MAF-ul isi face o autocuratare la fiecare oprire a motorului, cand i se aplica scurt un curent neobisnuit de mare, care arde eventuale impuritati depuse pe el. Oricum, tampit sa fiu sa-l spal.
Eroarea cu misfire-ul n-am mai vazut-o azi, si am mers mult.

Dimineata am mers... nici nu mai retin pana unde, s-a aprins imediat. M-am intors acasa, si pe o cal... canicula de vreo 12-14 grade am inceput.
Asta e "trapa" de la Impreza. E in pasajul rotii dreapta fata si se fixeaza-n 4 clipsuri. Nu luati poza ca referinta pentru clipsuri, am mai umblat acolo si nu stiu ce am pus.



D-ei e sonda. Am stropit-o cu ce aveam p-aici, niste ulei spray teflonat, ca s-o degripez.



Rabdarea nu-i una din virtutile mele. De fapt n-am niciuna. Asa ca m-am izbit imediat cu cheia pe ea. S-a desfacut mult prea usor, ceea ce m-a facut sa ma-ntreb la momentu' ala daca n-aveam "esapament fals" pe la sonda...



La motor trebuie scoasa cutia filtrului de aer.
La bobina se pare ca nu trebuie umblat, brida pe care se fixeaza firul sondei nu trebuie scoasa. Cu pensa aia de-a fost vedeta episodului cu racitorul, am scos de pe brida cele 2 clipsuri ale firului sondei fara sa le tai sau rup.
Am uitat sa incercuiesc pe poza, da' e clar oricum.



Mufa e cea de sus, planul indepartat, cu fire albastru, negru si alb.



Mai exista o fixare intermediara pe fir, un colier din plastic cu 2 randuri de zimti, care se desface foarte usor.
E-n mijlocul pozei.



Odata eliberate cele 4, recapitulare - 2 clipsuri mici pe brida, mufa, colierul, firul se trage pe jos in pasajul rotii. Acum se poate desface sonda de pe esapament fara ca firele sa se torsioneze.
Comparatie marcaje diferite, comparatie marcaje identice, comparatie gabarit (sunt identice, inclusiv pozitia celor 2 clipsuri).

In loc sa leg mufa cu o sfoara pentru a o trage sus la motor, am preferat sa cobor sonda de sus in jos, astfel incat mufa sa ramana sus. Am impachetat-o ca sa n-o terfelesc p-acolo.



Ok pana la infiletarea sondei. Oricat am rotit simultan firul de sus, de la motor, tot n-a iesit cum trebuie, la final, dupa strangere, a trebuit sa trag protectia termica de pe fire ca sa vad cat le-am incolacit si sa remediez.
Deci idee creata. Mai bine cu sfoara. Eu am sa ma scuz spunand ca n-am avut.
Pe foaia din cutia sondei e indicat un cuplu de 20Nm. Dinamometrica mea cu patrat de 1 tol stie minim 25. Am strans la 30, ca 25 mi s-a parut foarte slab.

Am indepartat firul sondei de esapament, turbo, sau ce-o fi p-acolo, cu un colier de plastic.



Remontat trapa, cutia filtrului, roata... Apropo, cricul a murit azi definitiv. Material de kk pe melc.
_____________________

Pus MAF vechi pe masina pentru a nu amesteca efectele pieselor noi, sters eroare + reset de la borna si plecat in proba.
O scurtez - sonda noua nu-i cu nimic diferita de cea veche, adica sonda veche era buna. Nicio schimbare in trimuri, CEL-ul a reaparut fara rusine.
Spre seara am remontat MAF-ul nou, am iesit iar cu ea, CEL-ul s-a reaprins. Valorile trimului scurt la relanti (reamintesc, singurul regim in care se pot face comparatii) arata foarte bine, sunt in jur de 0-4% cu MAF-ul nou. Si totusi, CEL.

Poate aveti idei:
- la throttle constant, sa zic 12%, lasand turatia sa creasca de la 2000 la 4000, trimul scurt scade. Dar e normal imi dau seama acum, pe masura ce creste acceleratia masinii, sarcina scade...
- la throttle peste 15-20%, trimul iese din scala, devine zero. Probabil asta genereaza si eroarea.
- CEL-ul se aprinde intotdeauna la mers constant sau in frana de motor.
- repet, la relanti, trim bun.

In concluzie, sonda O2 - schimbata degeaba. MAF - face el ceva mai bine, da' schimbat tot degeaba. Frustrare si suparare - la discretie.

Voi continua cu ce mi-a mai ramas din lista...  :'(

- aer fals - identificare, corectie;
- filtru benzina (nu prea apare in discutia de pe nasioc, insa eu l-as adauga printre primele linii) - inlocuire;
- neetanseitati esapament inainte de prima sonda O2 - identificare, corectie;
- legaturi de masa - verificare, curatare, restrangere (LE: (doar) am desfacut si restrans 1 legatura pe contraaripa stanga si 2 pe galeria de admisie, ocazie cu care mi-am zdrobit un dos de palma-ntr-un colier. Poate merge reverificat mai cu atentie totusi);
- IACV - curatare;
- MAP - curatare sau inlocuire;
- MAF - curatare sau inlocuire (cea mai probabila cauza serioasa, frecventa de defectare mare);
- prima sonda O2 - inlocuire (a 2-a cauza serioasa ca frecventa);
- senzor temperatura antigel - verificare, inlocuire daca e cazul;
- PCV - inlocuire;
- purge valve orientat gresit - verificare, corectie;
- tune ECU gresit - l-as pune printre primele, dar depinde de caz. La o masina stock cu istoric de exemplu, iese din calcule;
- pompa benzina (nu apare in discutia de pe nasioc) - verificare presiune alimentare benzina, inlocuire daca e cazul;
- bujii (nu apar pe nasioc, apar altundeva) - inlocuire, ca daca le dai jos pentru verificare tre' sa fii cu vaca sa le pui la loc. Putin probabil sa fie de vina in opinia mea;
- injectoare - verificare (greu si laborios), inlocuire, reconditionare, uatevar. L-am pus ultimu' pentru ca e de groaza.

PS: eu ma gandesc tot mai obsesiv la tune belit de naiba stie ce "specialist". Inainte de mos, masina a fost la unu' tanar. Aer fals nu, MAF (relativ) ok, sonda ok, masina-n general neatinsa si neumblata pe nicaieri... Deci ala nu se pricepea sa schimbe un filtru de benzina, ori cat sa-i trebuiasca sa puna botu' la vreo oferta de nerefuzat... Batranu' cic-a luat-o asa (in 2006 parca am vazut in acte) si asa a mers.
« Last Edit: December 23, 2015, 22:43:17 PM by Muttley »
WRX SW 2002

andea79

  • *
  • 4008
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #332 on: December 23, 2015, 23:16:57 PM »
deci ... distractia continua :) eu as fi pariat pe sonda ... :(

poate nu ar strica sa ai mai multe date din exact momentul cand apare CEL-ul, fa-ti rost de un cablu VAG COM cu care poti folosi romraider logger si astfel vei putea sa monitorizezi mai multi parametrii (si specifici subaru) cu salvarea valorilor in fisier astfel incat dupa aparitia CEL-ului sa poti analiza datele ... la cat ai cheltuit cu MAF-ul si sonda un cablu vag nu este scump ...

LE: daca cumva vei vrea ulterior sa poti si citi/modifica rom-ul (fara cablu tactrix) ia un cablu VAG cu chipset FTDI FT232RL pe care il poti ulterior modifica relativ usor .. mai facuse ceva user pe forum treaba asta ..

am gasit postul http://www.subarufanclub.ro/forum/index.php?topic=1842.msg65857#msg65857
« Last Edit: December 23, 2015, 23:26:36 PM by andea79 »

Muttley

  • 4942
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #333 on: December 23, 2015, 23:46:12 PM »
Iti multumesc si-ti apreciez implicarea, dar ce vorbiti voi acolo e chineza grav de tot pentru mine. Nicio sansa.
WRX SW 2002

Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #334 on: December 24, 2015, 00:37:54 AM »
Vag com si RomRaider. Nu e diferit de ce folosesti acum ptr monitorizare parametri, numai ca RomRaider e facut special ptr Subaru (merge si pe ceva Mitsu si ceva Nissan)

andea79

  • *
  • 4008
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #335 on: December 24, 2015, 10:58:00 AM »
pare complicat in prima faza dar ... chiar nu este ...
o poti privi ca o alternativa la aplicatia cu care iti urmaresti acum fuel trims-urile doar ca poti monitoriza mult mai multi parametrii ... printre care unii specifici subaru pe care nu ii gasesti in aplicatiile generice ...

aplicatia romraider este free, mai ai nevoie de un cablu vag cum spuneam, http://www.autoscan.ro/Interfata_KKL_USB.htm 75 de lei de exemplu ...

plus caa :) , avand in vedere ca iti place sa shurubaresti una alta la masina, nu vei scapa mai devreme sau mai tarziu de necesitatea de a invata macar basic-ul si latura de diagnosticare / monitorizare parametri ecu ...
« Last Edit: December 24, 2015, 11:11:36 AM by andea79 »

Muttley

  • 4942
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #336 on: December 24, 2015, 14:50:34 PM »
Voi lua Tactrixul, sa fie. Mersi.

Am curatat IACV. As fi desfacut piesa electrica, da' cap surub stea in 5 colturi...  ???
Garnitura am refolosit-o, m-am gandit mult inainte de a desface, stiind ca nu am noua. Am avut noroc, era-n stare buna (putin umflata si marita) si va etansa sigur.
MAP-ului i-am dat jeturi de spray de curatat contacte in bot. Ce MAP am mai desfacut la un reno era plin de ulei, asta era imaculat.
Puge valve orientat gresit - nu.
Reset, proba, error pending.
Aproape am epuizat lista, urmatorul pas - verificare tune ECU  :-\

- aer fals - identificare, corectie;
- filtru benzina (nu prea apare in discutia de pe nasioc, insa eu l-as adauga printre primele linii) - inlocuire;
- neetanseitati esapament inainte de prima sonda O2 - identificare, corectie;
- legaturi de masa - verificare, curatare, restrangere (LE: (doar) am desfacut si restrans 1 legatura pe contraaripa stanga si 2 pe galeria de admisie, ocazie cu care mi-am zdrobit un dos de palma-ntr-un colier. Poate merge reverificat mai cu atentie totusi);
- IACV - curatare;
- MAP - curatare sau inlocuire;
- MAF - curatare sau inlocuire (cea mai probabila cauza serioasa, frecventa de defectare mare);
- prima sonda O2 - inlocuire (a 2-a cauza serioasa ca frecventa);
- senzor temperatura antigel - verificare, inlocuire daca e cazul;
- PCV - inlocuire;
- purge valve orientat gresit - verificare, corectie;
- tune ECU gresit - l-as pune printre primele, dar depinde de caz. La o masina stock cu istoric de exemplu, iese din calcule;
- pompa benzina (nu apare in discutia de pe nasioc) - verificare presiune alimentare benzina, inlocuire daca e cazul;
- bujii (nu apar pe nasioc, apar altundeva) - inlocuire, ca daca le dai jos pentru verificare tre' sa fii cu vaca sa le pui la loc. Putin probabil sa fie de vina in opinia mea;
- injectoare - verificare (greu si laborios), inlocuire, reconditionare, uatevar. L-am pus ultimu' pentru ca e de groaza.
WRX SW 2002

andea79

  • *
  • 4008
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #337 on: December 24, 2015, 15:21:21 PM »
nu ma retin daca ai spus sau nu , CEL-ul iti apare cand mergi pe boost sau cand mergi calm/cruise ? adica la ture mari sau pana in 3000rpm ?

Muttley

  • 4942
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #338 on: December 24, 2015, 15:22:07 PM »
Cruise.
WRX SW 2002

andea79

  • *
  • 4008
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #339 on: December 24, 2015, 15:31:24 PM »
naspa :( ... pe boost era mai simplu :)