M-am mirat sa constat ca am facut azi 30 de poze. Cand te uiti la pompa de servodirectie, n-ai zice ca ai la ce. Mi-o fi fost teama de ea cred. Eu n-am mai vazut subiectul tratat pe forumul asta (mi-or fi scapat topicuri), asa ca am sa le pun cam pe toate. La americani e material garla, insa n-am gasit pentru 2002, ori n-am avut eu suficienta rabdare.
Deci 2002 - 2003 la ei, probabil 2001-2003 la noi, sunt alte pompe. A mea de exemplu e Kyb, ce am vazut pe la ei, din 2004 incolo, sunt Showa. Neinteresant asta, ce e notabil totusi e ca a mea n-are rulment, axul se roteste pe o bucsa, celelalte-s cu rulment, implica depresare/presare. Mai greu sau nu, nu stiu, ca si la mine a fost ceva ce m-a terminat.
Ok, pompa mea nu facea galagie. Insa m-am hotarat s-o refreshuiesc cand, la demontarea de pe motor, am vazut ca e umeda.
Acum, ca am studiat-o mai atent, vad ca era umeda intr-un singur loc, la ce naiba o fi chestia aia mare, ca habar n-am ce face. Cert e ca acum, curata fiind, se comporta ca un buton, apesi si revine. Daca stiti, ziceti ce face aia va rog, pozele din mijloc.
No, poze cu infatisarea initiala a pompei.
Apropo de tufut pompe, azi am citit pe nasioc, e topic dedicat. Cica astea se duc naibii la bracaj maxim si ture mari. Adica?? Da, corect, cerculete pe zapada. Sau pe umed sau uscat daca masina poate dar creierul nu, insa in situatia aia, creca pompa de servo e cea mai mica paguba.
Si-mi amintesc c-a nins candva recent, prin ianuarie parca. Si e un grup Subaru pe facebook, unde era ploaie de filmulete de genul. Bai, si unuia-i miorlaia pompa... Nu mai stiu daca avea evacuare sau nu, insa doar bazaiala aia de pompa se auzea.
Mno, am facut ceva cercuri pe zapada o singura data, in 2015, sa vad cum e, desi retin vag ca erau mai mult glisade decat cercuri, ca nu-i pemfeu pisicuta tigaie etc. Apoi am renuntat la zapada definitiv.
Iar la manevre de intoarcere prin curte ori parcare turatia e mica, durata de bracaj maxim redusa... Am sa evit cat pot pe viitor.
Nu stiu cat rau i-am facut, aia e, n-am stiut.
Atat despre asta.
4 suruburi pe capacul din spate. Apropo, am desfacut absolut tot la impact. Ori sunt eu moldovean nemancat, ori n-ai cum sa tii pompa teapana. Poate cu menghina merge, dar inca n-am d-aia.
Odata expusa pompa propriu-zisa, ansamblu rotor si stator, am incercat sa-l rastorn afara, cum vazusem prin tutorialele celuilalt model. Insa se opune o miiiiiica, imposibil de mica siguranta.
Eu, cu asta m-am chinuit vreo 2 ore, ca n-am scule tari atat de ascutite. Am ascutit o lama de cutit si am batut-o sub siguranta, in partea opusa despicaturii. Apoi am saltat, si doar asa a mers data afara. De altfel, o siguranta noua e inclusa in kit.
Odata data aia afara, au iesit toate, inclusiv axul cu fulia. De fulie
stiam de aici ca nu trebuie desfacuta de pe ax. Da-i-ar tumnesio sanatate.
Creca asta era momentul in care eram tentat sa desfac si alte chestii de pe corpul pompei insa am avut inspiratia sa compar ce am in kit cu o schema de pe opposed, sa numar componentele, sa vad unde se monteaza si sa NU desfac unde nu am garnitura noua.
Deci maxim de inspirat, ca astfel am lasat 2 elemente la locul lor, chestia aia cu firul si fittingul de care se leaga conducta tur.
Apropo, ce naiba face firul ala?
Deci conform schemei, mai aveam de desfacut minunea aia mare, de se actioneaza cu cheie de 30, si care reamintesc, are "buton" in capat si astept sa spuneti pentru ce e.
Asteia i-am montat oringurile noi si am pus-o urgent la loc. Urma sa spal carcasa si n-as fi vrut sa fie gauroiul ala desfacut.
Pompa si diverse deschideri ale carcasei, dupa spalare cu jprei de frane si suflare.
Pe capac insa am descoperit mai intai urme de coroziune in proximitatea garniturii. Apoi am vazut si urme de uzura cauzate de pompa. Asa ca l-am "rectificat"/lustruit cu 1500 si cu 2000 umed. Ultima poza e cu rezultatul.
Simeringul intra usor, iar pentru aliniere cu muchia carcasei, o saiba mare a functionat foarte bine.
Bagat axul la loc, mai mult ca sa am o baza stabila sa sprijin carcasa si sa bag restul maruntaielor.
Ansamblul rotor-stator cam greu sa-l apuci si sa-l arunci in carcasa, daca se desface ala plangi cateva ore, cautand palete. Apropo, eu nu l-am desfacut p-ala, ca n-am crezut ca am motiv. Insa are 2 pini de centrare si orientare peste care am bagat 2 manere/furtunuri pentru mutare in carcasa.
Am cautat de zor un tub rigid cu care sa presez noua siguranta de blocare pe ax. Se pare ca un 8mm in 12 colturi e la fix. Nici nu trebuie batut, doar se apasa.
Pompa a iesit foarte greu din suport, cu leviere. Si am vazut de ce, suportul are o bucsa presata pe surubul lung, sistem similar cu ce am mai vazut pe la alternatoare parca. Asa c-am depresat-o cateva zecimi de mm. A intrat usor si cu joc, iar la strangere, bucsa s-a dus la locul ei.
A mers mai bine decat credeam.
Totusi am o mica neliniste. Incercand sa scot siguranta aia mica, am rupt un varf de cutit care a cazut inauntru, apoi am uitat de el. S-o fi spalat, nu stiu. Sper ca da, ca am golit 2 turburi de spray de frane. Mi-am amintit de ala abia cand era totul pus la loc. Pompa se invarte normal.
Si cred ca am sa schimb conectorul ala daca mai exista de cumparat nou, altfel dau mail la i-wire, poate au aia ceva.
34433fe000 il cheama, cica discontinued, dar sursa mea locala despre care n-ati auzit niciunul vreodata mi-a gasit absolut tot ce am cerut pana acum.
Adaug 34123AA040 si 731259130, oringuri caseta.
Eu zic ca n-are motive sa curga ceva din ea, desi nici inainte nu plangea cine stie ce.
Ah, am uitat sa zic. Majoritatea oringurilor casante. Nu stiu cum etansau, dar etansau.
Fie ce-o fi.
Mai zic o data, ca poate v-am ametit.
1) ce face "butonul" de jos?
2) ce face conectorul electric?
Multamesc.
___________________________________________
Cu firul m-a lamurit Vali.
Cu "butonul" mai vedem, ca manualul de servis nu m-a lamurit.
Ma oftic putin pentru ca americanii spuneau ca operatia de schimb garnituri nu e documentata in manual, cu atat mai putin cuplurile de strangere. Da' de unde, pentru 2002 e totul acolo, la virgula. Eu am strans ca ciobanul, la impact. Aia e, nu moare, nu-s cupluri de reglaj.
Dar am gasit valorile de toleranta la joc axial, ca radial n-am deloc. Eu credeam ca am joc mare (
video din urma cu multi ani)... Nu prea.
______________________________________
Vesti IMENSE de miercuri seara!
A sarit zdreanta pe capota fara sa stie ca capota nu e acolo. A iesit de sub masina si a plecat in treaba ei, cat eu ma stricam de ras.