Fluidampru' m-a cam ofticat cu cateva chestii.
In primul rand, instructiunile de montaj nu includ codul de Subaru. Pfuai, daca pui pe LS2, Supra, Coyote, mortii harburilor lor, esti acoperit, ii arati foaia si se monteaza singura. Eu voiam doar un prapadit de cuplu de strangere, dar nimic. Nu stiu la ce au mai bagat hartia aia in ambalaj.
Mai era un cartonas mic, scria pe el "agzipilt de conformitate" dupa nush ce norma d-ale lor, m-am bucurat, am zis ca stickaruiesc capacul distributiei. O duda, niciun lipici pe cartonul ala. Gunoi direct.
Are 3 gauri filetate dupa dimensiunile lor si doar atat. Nicio treaba cu PCD-ul de fulie de Subaru, va trebui sa-mi fac scula pentru desfacut cu motorul pe masina.
Insa cea mai dubioasa fu cu filetele alea 3. Am incercat un M8x1.25, nu intra mai mult de o tura. Am zis ca e M7, am cautat suruburi de fixare scaun de Dacie 1310, da' de unde, ca erau prea mici. Asa ca le-am tarodat. Am scos span la greu, deci acolo nu era ce trebuie, si-n niciun caz vopsea, cum initial credeam.
NU cred ca era M8x1.5. N-am asemenea surub ca sa fac proba, nici nu cred c-am vazut vreunul vreodata. Si uitandu-ma cu lumina pe gaura dupa tarodare, parca nu arata a filet incrucisat, pas de 1.25 peste original de 1.5.
Am o vaga banuiala ca alea erau filete imperiale, cu TPI, nu cu milimetri. Mno, acum sunt metrice.
In caz ca vreodata va trebuie saracie d-asta de fulie, bine ca-i ieftina, sa aveti in vedere inainte de a pierde accesul in zona aia. Sau daca aveti suruburi de americani, sunteti safe.
Apoi am inceput cooling modu'. Restul pe masina.
Si am zis sa fac niste probe preliminare, ca sa nu stric acoperirea tevilor, cand o fi sa existe.
Abia acum inteleg sistemul de fixare suplimentara cu bridele astea doua. Si, mai ales, inteleg cat de fail a fost sa n-am niciodata de cand e masina la mine un surub lateral pe brida mare. Ok, n-are acces, iti vine sa-l arunci in foc, dar ala face cam tot.
Iar drainul ala fita de AOS, de cica implica renuntarea la brida mare... Nope, nu pe masina asta. Vor fi si drainul, si brida. Nu stiu cum, dar aflu.
Poza cu bridele atomice. Ca arata foarte interesant impreuna, neeclipsate de turbo.
Apoi, ca sa asez turbo a fost nevoie sa desfac tot, iti vine sa zici ca-i esapament, desfaci, pozitionezi, apoi strangi dupa o logica de moment. Ciudat.
Dar s-a integrat binisor si asta.
Bun, nu mai stiu cum e OEM, probabil nu mult mai stralucit, dar astea ar fi proximitatile alea ingrijoratoare si nu prea.
Sunt unii peste balta de merg cu evacuarile astea asa, la vedere. Si aia o ard cu 2.5-uri de 5-600 cai, de exemplu ala pufi de la Gears and Gasoline. Mi se pare absolut aiurea sa lasi o teava incandescenta, care radiaza pe la 600-700*C, atat de aproape de o garnitura din cauciuc. Care de altfel lasa sa picure ulei putin inflamabil pe o teava, repet, incandescenta.
Si ar mai fi asta. N-am masurat-o, ca nu-mi pasa, la ochi pare rezonabil de mare. As putea poliza din bloc, dar nu vad rostul, nu e miscare relativa acolo.
Ah, uitasem, poza cu buson de cutie automata de pemfe dizel!!!
Concluzia ar fi ca par a se aseza binisor toate, cel putin pana-n punctul asta. Am sa mai adaug ce mai pot, ce mai merge.
Garniturile de capace de la AK cica vin saptamana viitoare. Le voiam cu pasiune ca sa bag longblockul in conserva, dar deja dupa seara asta cam ezit. Parca as termina evacuarea inainte.
Iar vaporul cu cablajele mele, cu senzorul de IAT care implica ceva burghiu mare pe galerie... Nu se stie unde e. Asa c-am sa ma apuc de galerie si fara alea. Macar de mi-as aminti cum vin toate.
Care aveti de dat un scut termic de turbo si un brat de fixare de IC parte stanga de STI +2008, accept donatii, cu prima ocazie cand ajung pe la biserica va pun o vorba. Nu stiu de ce, dar imi rasuna-n cap "Prahova"...