2002 WRX SW
Subaru club Romania

2002 WRX SW

malakay

  • *
  • 4767
  • IMPREZA GC8
    • www.proalex.ro
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #700 on: June 02, 2016, 16:41:21 PM »
Eu am luat o trusa cu toate dimensiunile si cand dau jos turbo ii pun noi , si la baia de ulei la fel !
Straights are for fast cars, corners are for fast drivers. - Colin McRae

Muttley

  • 4922
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #701 on: June 02, 2016, 22:29:37 PM »
Da, dar tu lucrezi mult, la multe masini, eu n-am de gand sa desfac turbine prea des  :D

Pana una-alta am luat un 12x16x1.5 in locul originalei cu 1mm grosime. Pe celelalte 3 le-am inrosit in flacara de la aragaz, mi-a zis un prieten ca-si dau un fel de reset astfel, redevin moi dupa racire si se vor mula dupa noile nevoi.



A, nu cred c-am zis. Daca am mai zis, scuze. Dar de cateva posturi in urma si pe mai departe voi pune aici poze ceva mai rasarite. Mi-am luat o kinezarie de telefon de nici nu-mi aduc aminte cum se cheama si vad ca face niste poze de mai mare dragu'.

Returul de ulei e un furtun normal, fixat cu niste coliere cam modeste. Nici nu mi-a trecut prin cap sa le schimb sau sa ma leg de ele in general. Dupa ce am pus turbina, am strans tot, am ridicat colierul din poza, iar cand l-am eliberat a cazut la loc. Mort.



Sa scot furtunul la un capat e cam exclus, e foarte scurt, e si batran. Sa scot turbina... nu. Sa-l las fara colier - da, ar fi mers, acolo nu-i presiune. Dar am preferat sa ma chinui printr-un spatiu imposibil sa pun un colier obisnuit, cu melc. Ca sa-l bag, i-am departat capetele. Ca sa le reunesc am pierdut vreo ora si mi-am strivit un deget. Macar are colier bun...



Aia cu degetu' trebuie dezvoltata, mie mi s-a parut haioasa. Eu am labele mari. Deci mi s-a-ntamplat la imposibilitatea asta de masina de multe ori sa fiu nevoit sa bag degetele prin spatii stramte si contondente ca sa ajung la diverse. Si de fiecare data am evitat spatiile cu adevarat stramte, unde daca intri nu mai iesi. De data asta insa, nu mai rezistam, ma scotea din minti colierul ala. Si am bagat degetu' undeva intre turbina si motor, ca sa ajung sa sprijin colierul ca sa-l strang. Stiam ca nu fac bine. Mai ales ca a intrat greu degetu'. Ei, ca sa-l scot... pffffff. Pe scurt... am tras aer in piept, destul cat sa-mi ajunga, si am tras TARE. Scancelile de dupa au venit la pachet. Sfarsit relatare.



De downpipe chiar n-am avut chef, si oricum aveam balta sub masina.
Precizare, si pentru mine si pentru altii: brida mica de la up-pipe se pune dupa turbo, dupa conducta de ulei, deci ultima. Pardon, inainte de furtunul de apa (ala imbracat in tub gofrat). Si cam atat.

Suruburile de la scutul ala mare din dreapta sunt aceleasi cu cele de la tamponul spate de la timonerie. Rupsesem unul, ramasesem cu doua de la timonerie, deci la fix. Reminder pentru data viitoare, sa tarodez gaura incercuita.

Inainte de a incheia am vrut sa verific o chestie de care eram curios de ceva vreme. Am pus la ventilatia carterului bifurcatia din kitul AOS-ului, ca cea originala e clar inutila, pleaca stuturile complet aiurea pentru ce-mi trebuie mie. Ei, asta pare a fi la randu-i inutila, doar ca in alt mod. Singura explicatie la care ma pot gandi e ca acel kit nu e pentru versiunea mea, prea da stutul ala direct si centrat in iesirea din suflanta. Dar mai vad eu, am niste idei.

« Last Edit: June 02, 2016, 22:34:20 PM by Muttley »
WRX SW 2002

malakay

  • *
  • 4767
  • IMPREZA GC8
    • www.proalex.ro
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #702 on: June 03, 2016, 10:28:55 AM »
doar la masinile mele ... si cele din familie ... atat :D
Straights are for fast cars, corners are for fast drivers. - Colin McRae

Muttley

  • 4922
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #703 on: June 03, 2016, 21:21:05 PM »
"T"-urile de gaze de pe carter:
- OEM - rotit cu stutul pentru ulei in pozitia corecta, cel de vapori intra in suflanta. Clar nu;
- IAG - stutul de gaze intra in suflanta perfect. Imposibil;
- ?? - o chestie pe care zacea intr-o cutie de cativa ani, din amintiri de la o instalatie de GPL. Da.



Doar ca:
- OEM si IAG un stut gros pe carter, un stut mediu pe vapori, un stut subtire pe retur ulei din AOS;
- ?? - 3 stuturi subtiri, dar rezolvabil.
Pentru vapori voi folosi furtun subtire, voi lega la stut subtire pe AOS si voi anula intrarea groasa.
Pentru carter am ingrosat stutul folosind inca o bucata de furtun intermediar.





Stiu, nu se intelege nimic, sper sa inteleg eu cand am nevoie si recitesc  :D

O proba cu AOS-ul pe masina.



Reamintire - AOS-ul are pozitie reglabila pe verticala. Doar ca: prea jos nu are panta returul uleiului, prea sus voi avea ramura de antigel deasupra busonului de degazare, adica punga de aer in instalatie.
In poza panta pare asigurata in mod generos (stutul ala negru de sub borcan). In realitate, odata legat furtunul, e okish si atat. Capota se inchide la o distanta de 2-3mm, deci e ok.
Apa insa e mult, mult mai sus decat busonul. Nicio sansa sa se aduca mai jos in configuratia asta.

22.05 - 4.06 sunt plecat in vacanta ...

... si te intorci la fix!
Solutia la problema cu apa ar fi una destul de eleganta. In loc sa vina uleiul din AOS sus pe carter, sa ma intep cu el in returul de ulei al turbinei! Gen scot turbo, tai furtunul de retur la mijloc, intercalez piesa "??" si pun totul la loc.
Rezultat: panta generoasa, AOS mai jos decat busonul de degazare.
Contraargumente: lene sa desfac turbina iar si eventuale surprize neprevazute (de fapt asta e argumentul major).

Deci andea, reusesc CUMVA o aerisire corecta daca las AOS-ul sus? Daca da, se va mentine in timp?
Mersi
« Last Edit: June 03, 2016, 21:27:03 PM by Muttley »
WRX SW 2002

Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #704 on: June 03, 2016, 22:40:07 PM »
45 total.  ;)

Muttley

  • 4922
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #705 on: June 03, 2016, 22:44:11 PM »
20mm stutul din bronz + 25mm stutul de pe motor = 45mm lungimea furtunului gros de pe motor, lungime care sa permita montarea T-ului cat mai jos, pentru a accentua panta pentru intoarcerea uleiului.

 ;)
WRX SW 2002

Răspuns:
« Reply #706 on: June 03, 2016, 23:05:04 PM »
Aha, acu am înțeles.senkiu

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #707 on: June 04, 2016, 21:04:39 PM »
aaa...deci .. nush ce sa zic :)
dar eu as lasa returul de ulei de la turbo in pace -> nu stiu exact cum se intampla in interiorul AOS-ului tau dar daca pe langa ulei mai ajunge si presiune pe acolo care sa nu lase in pace flow-ul de ulei al turbinei ...
in rest ce sa zic ... eu as incerca sa pun AOS-ul cat de jos dpdv al apei pt ca uleiul daca/cand se aduna mai mult tot ar trebui sa curga la un moment dat ...

Muttley

  • 4922
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #708 on: June 04, 2016, 22:04:11 PM »
Bine ai revenit!  :-*

Am sunat p-unu' si p-altu' si cica se poarta, exista masini cu separator intepat acolo.
Deci Vali, daca ar fi presiune in AOS, ar fi presiunea din carter. Returul turbinei da tot in carter... deci e cam aceeasi poveste. CAND mai desfac, eu acolo ma leg, fara discutie. Acum am stat cuminte, am zis sa-i dau ocazia sa arate ca nu merge bine.
Ok, la montajul final dau AOS-ul cu o pozitie mai jos, cam asa aveam de gand oricum.

Pentru aerisire eu m-am gandit asa: fie desfac AOS-ul de pe contraaripa si-l las jos cat fac aerisirea, fie ii fac vreo 3 parcari in rampa nesimtita, cu busonul mai sus decat AOS-ul si-o las sa se raceasca, fie... o las in pace. Bulele alea tot circula cumva, iar busonul are un mic gat. In cativa ani se va aerisi singura  ;D

Uite aici inca un (mic la urma urmei) semn de intrebare, citez: "The AOS has 2 coolant lines: in (top) and out (bottom). The top line will attach to the turbo. The bottom line will attach to the coolant expansion tank. This is installed and quoted as the instructions say, and I believe this is correct. BUT, almost every pic on IAGs website shows otherwise."
Poza din instructiunile de instalare.
Ce parere ai? Ca-n poza, sau cum zice el?
WRX SW 2002

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #709 on: June 04, 2016, 22:49:23 PM »
returul de ulei al turbinei merge in baia de ulei ... un soi de tot acolo intradevar dar avand in vedere ca unele turbine sunt sensibile daca returul de ulei nu are unghiul potrivit ... eu l-as lasa cum e -> parere personala :)

iar daca nu ai alte "probleme" cu sistemul de racire nu vei avea probleme la aerisire ... iar aia cu " top line will attach to the turbo" -> nu am fost atent unde se refera - la tur sau retur apa din turbo -> pe retur apa din turbo vor iesi "bulele" cand se va raci turbina cu motorul oprit si eu nu as pune aici in combinatia cu aos-ul mai sus pentru ca atunci plimbam bulele spre aos ..desi intr-un final tot se vor aerisi cumva :)


Muttley

  • 4922
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #710 on: June 04, 2016, 23:10:53 PM »
aia cu " top line will attach to the turbo" -> nu am fost atent unde se refera - la tur sau retur apa din turbo

Ai omis poza: http://i.imgur.com/oanJtWn.jpg
Ala presupun ca e returul, ca celalalt furtun vine de prin chiulasa (parca).

De unde bule de aer din turbo? E un mic nucleu de fierbere a antigelului turbina? Daca da, atunci oricum m-as lega de stutul ala, fie sus sau jos, tot rau este. Sa ma intep cu apa in clapeta de acceleratie atunci?

Edit: deci va fi corpul clapeta  ::)
« Last Edit: June 04, 2016, 23:59:37 PM by Muttley »
WRX SW 2002

Muttley

  • 4922
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #711 on: June 04, 2016, 23:12:30 PM »
Cat imi da andea raspunsul final, sa continui cu povestile.

Dimineata nu stiu ce m-a apucat, da' eram fixat rau sa-mi iau coliere de la Hidraulica. Probabil ca sa pun bypassu de turbo' pe galerie maine?
M-am intors acasa si ma astepta cu bicicletele pregatite. Mi-am tinut gura si am facut ca ea... Da' eu tot Impreza aveam in cap, astfel incat am facut forestierul de poiana cu 9 minute mai repede decat timpul meu normal, asa de tare imi doream sa ma apuc de treaba. Si asa tare imi doream incat am lucrat imbracat de bicicleta...

Aici am pus o poza din profil cu flansa de pe downpipe de se leaga pe catback. Eu ma astept sa se rupa aia, e corodata la juma' de grosime pe alocuri. Din pacate insa, tampoanele mai rigide de motor si cutie cred c-au sa-i prelungeasca viata. Cand se rupe, downpipe aftermarket cu catalizator nerestrictiv.
Am curatat-o cat am putut cu perie de sarma, cu flex, si am dat cu pasivizator de rugina.



Nu stiu cum lucreaza pasta aia de esapamente Bosal. Daca devine rigida e perfect. Am dat la baza garniturii, ca un fel de chit, sa nivelez flansa. Realizez acum ca data trecuta am pus prost, pe suprafata mobila a garniturii, si n-ati zis niciunu' nimic  >:(



Suruburi noi. Cele originale erau varza.
La piulite fu culmea... Sursa mea de piese n-a gasit piulitele pe original, aveam de gand sa le refolosesc pe cele vechi. Dar una din ele am vazut acum ca are filetul distrus de catre vechiul surub. Am fost uichendu' trecut sa-mi vad Evo-ul si am luat din portbagaj o cutie plina de ecartoare, clipsuri si coliere, stashu' personal. Cutia cu suruburi si piulite era mai in fundu' portbagajului, si evident ca-mi fu lene s-o scot si s-o iau. Astazi, cand am vazut ca-s terminat si ca n-am piulite, am fugit intr-un suflet la cutie, in speranta ca poate-poate. Si da. In cutia aia erau FIX 2 piulite. Fix M8, aceeasi forma, fix ce-mi trebuia mie. Incredibil... Nu stiu cum naiba, da' una cu hexagon de 12, celalata de 13. Da' zic sarumana si-asa  :D



Pentru sonda O2 aval al carei clips era cam terminat, am gasit in cutia cu maimute exact ce trebuie, coliere cu bradut identice ca functie cu originalul.



Dupa ce am strans turbo, catback, fixarile de pe cutie, deci tot, mai aveam o pungulita cu 3 suruburi M6 etichetata "downpipe sus". Si ma uitam unde vin si nu intelegeam. Pana m-am uitat in masina si am gasit un nenorocit de ecran termic care vine undeva sub turbo, fixat in 2 suruburi de uppipe si cu 1 de downpipe. M-am chinuit din toate partile, si pe la capota, si pe sub masina, si nu voia nicicum. Ala trebuia pus inainte de a strange pe turbo. Pana la urma a trebuit sa decupez putin din el si a intrat si ala. N-am poze, m-a suparat prea rau.

Si gata, evacuarea e inchisa din chiulase pana in bara spate.



Sa vad ce obligatii casnice am maine. Daca scap, risc sa pun galeria. Zic "risc" pentru ca n-au ajuns furtunasele de la circuitul de vapori.
WRX SW 2002

Muttley

  • 4922
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #712 on: June 05, 2016, 01:13:08 AM »
Edit: deci va fi corpul clapeta  ::)

M-am uitat prin pozele din timpul lucrarilor si nu. Exclus corpul clapeta, e prea departe, si are si stuturile prea mici. Mai degraba un furtun de calorifer.
Dar si mai degraba turul de apa al turbinei  :-\ E cel mai aproape, are stuturi de diametrul bun, nu trebuie sa innadesc furtunuri...
Ma uit maine pe masina mai exact, da' in linii mari cam asta ar fi. Andea, ok asa?

WRX SW 2002

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #713 on: June 05, 2016, 12:38:25 PM »
da-i sa mearga, inainte ca pionerii :)

Muttley

  • 4922
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #714 on: June 05, 2016, 19:26:55 PM »
Mvai, cate poze pun azi...  :-\
Oricum, au mers toate struna.

Am inceput bine de tot, am scos furtunul de apa, ala cu protectie termica de pe stutul de jos. Cum eu am fost primul care l-a scos in 14 ani, a iesit cam greu.



Dup-aia pe cuvant, au mers toate struna.

Astea urmau sa fie stuturile pentru cele 2 furtunuri de apa ale AOS-ului. Acces pentru coliere... Nu prea. Urmeaza detalii.



Si da, ca de fiecare data in uichenduri, am iesit la masina cat sefa inca dormea. Pana sa se trezeasca ea, deja scosesem galeria din portbagaj, si n-a mai avut ce sa-mi faca  ;D
Imi ramasese un ultim lucru de facut pe galerie, sa leg bypassul de boost si cele 2 furtunuri noi. Notita personala: colier T la inlet, colier resort OEM la bypass. Diametrele difera la capete prea mult.
Asta e "kitul" de phenolic spacers, compus din de 2 ori mai multe garnituri decat normal si distantierele pr-zise.



Astea aveau apa in ele, cum masina a stat in ploaie atata timp, iar capota are ditai gaura fix in mijloc. In lipsa de aer comprimat, betigasele de urechi fac treaba pentru adancimea aia. Daca se omite pasul asta si se strang chestii in gauri cu apa, se lasa fie cu cheltuiala mare, fie cu anunt de dezmembrare pe olx.



Garnitura si distantier, iar in a 2-a poza toate 3. Splinturile de centrare suficient de lungi, cum s-a mai discutat in trecut.




M-am mai uitat la toate de vreo 17 ori ca sa fiu sigur ca nu omit nimic (nici acum nu-s sigur), si... am pus-o pe motor  :-\
Toate au venit bine, n-am strivit nicio mufa, nicio problema nicaieri. Cuplu de strangere 35Nm parca. Desi am 4mm de filet in minus, am strans la 40Nm, in ideea ca-s mai multe garnituri de tasat.
Apoi am fixat compresorul de clima de motor. Oricum nu trebuia desfacut din capul locului.

Si am trecut la o chestie faina, la care tanjeam de atata timp. Furtunuri PCV noi!
Asta-i mica gramada de coliere pe care le-am adunat pentru furtunuri, inca nu-s convins c-au sa-mi ajunga. Unde sunt la vedere si se poate interveni mai tarziu, am sa pun soricei.



Furtunul original al ventilatiei chiulasei drepte avea pe el un manson de protectie. L-am mutat p-asta nou.
Intr-a 2-a poza e clar ca e necesar, freaca in brida de protectie a injectoarelor.
Jos pe chiulasa am folosit un colier slab, recuperat de pe furtunul de apa de dimineata, pentru ca stutul e din plastic. La fel si-n stanga.




Kitul de furtunuri auxiliare contine:
- prostii: furtunurile alea de apa lungi si subtiri din dreapta, care-s la vedere. Alea originale sunt foarte bune si probabil ca rezista cat masina;
- piese anapoda: furtunul care intra jos in vasul de apa de langa turbo. Nu e diametrul bun. Si oricum e inutil, furtunul original e ok;
- piese ce nu merg la LHD: furtunul de servofrana;
- piese ce mie nu-mi trebuie din cauza AOS-ului.
Si, unde voiam sa ajung, nu contine furtunul de PCV de pe chiulasa stanga, ceea ce-i aiurea. In cazul meu insa, am scurtat un alt furtun de gaze ce nu-mi trebuie in destinatia lui normala (am si uitat de unde era) si a mers la fix.



Am mai legat maruntisuri gen servofrana, diverse mufe de cablaj, furtunuri benzina, tur servodirectie. Iar dupa o pauza de ploaie cu soare am trecut la apa AOS-ului.
Spuneam de acces coliere. Nu exista. A, si cele 2 coliere din kit sunt monstruoase, nu le-am folosit, la alea trebuie cleste special, iar eu n-am asa ceva.
In lipsa accesului pentru a strange colierele am recurs la un artificiu: strans colierele cu patentul si legat urechile cu soricel din plastic pentru a le mentine deschise. Dupa introducerea pe stut, se poate intra cu un cutter pentru a taia soricelul, iar colierul se strange. Problema, mare de altfel - demontarea. Prefer sa nu ma gandesc cum o sa fac atunci cand trebuie sa scot furtunurile alea.
E posibil ca din motivul asta IAG sa fi indicat returul turbinei, ca acolo e fezabil.
Deci asa ramane, ca-mi convine sau nu.



Furtunurile le-am asigurat cu niste ecartoare ca sa nu atinga p-acolo si sa se roada.



Si ce mai puteam definitiva acum era furtunul de scurgere a uleiului. Da, am coborat AOS-ul inca o pozitie.
Am fixat furtunul de o conducta de AC cu chestia din poza, iar pe cealalta conducta de AC am pus o protectie din cauciuc.




Daca se-ntreaba cineva de ce bat apa-n piua cu coliere si ecartoare si alte tampenii, e simplu - peste o lunga (sper) vreme cand am sa desfac iar, daca alea cad sau se topesc sau le fura soarecii, eu n-am sa stiu de ele daca nu-mi notez aici. Si le consider importante, furtunuri lasate aiurea sa se frece si sa se taie prin compartimentul motor se pot lasa cu motor fiert (apa) sau cu flacari frumoase (ulei pe deasupra turbinei). Deci d-aia  :)

Si asta-i traseul final pentru scurgerea uleiului. Coboara, urca, apoi coboara din nou  :D
Diferenta de nivel dintre capete exista si ar trebui sa fie suficienta.



Si cam asa arata cand am inchis capota.
Inca vreo 2 zile ca asta si-i dau cheie :)



« Last Edit: June 06, 2016, 14:30:51 PM by Muttley »
WRX SW 2002

Forester

  • 3068
  • The other right!
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #715 on: June 05, 2016, 19:38:17 PM »


Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

malakay

  • *
  • 4767
  • IMPREZA GC8
    • www.proalex.ro
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #716 on: June 06, 2016, 00:19:37 AM »
esti primul care scoate admisia si nu o vopseste  ;D
mihai_wrt a vopsit-o negru
2Xghe a vopsit-o rosu
addyburner a vopsit-o albastru

Straights are for fast cars, corners are for fast drivers. - Colin McRae

Muttley

  • 4922
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #717 on: June 06, 2016, 08:04:35 AM »
 :D  :D  :D

Imi place aspectul discret. D-aia am luat si furtunurile negre.
WRX SW 2002

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #718 on: June 06, 2016, 21:08:06 PM »
Citeam comentariul tau cu privire la betisoarele de urechi si mi-am adus aminte de procedura pe care am urmat-o cand a trebuit sa decontaminez bicicletele si nu numai:

1. Am pulverizat alcool izopropilic in gaurile destinate suruburilor astfel indepartand atat apa cat si sedimentele, unele observabile doar cu lupa (in loc de alcool cred ca se poate folosi si WD40 insa va trebui sa stergi ce se prelinge cu o carpa)
2. Am suflat aer cu presiune folosind o pompa de bicicleta cu volum mare

Sper sa-ti fie de folos procedura pe care am urmat-o cu succes in cazul descris.   
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

Muttley

  • 4922
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #719 on: June 06, 2016, 22:02:03 PM »
Nu mai folosi WD40 sau orice SPRAY uleios la biciclete! Cand ajunge uleiul pe discuri sau etriere ai 2 cai de actiune:
1) optional - iei copacel in brate pe motiv de lipsa frane, poate fi dureros, depinde de cum ti-e norocul;
2) inevitabil - schimbi placutele contaminate. Pe langa cheltuiala, functie de caz s-ar putea sa le gasesti doar pe saituri de afara si sa astepti dupa ele  ;)

In rest valabil, mersi.
WRX SW 2002