2002 WRX SW
Subaru club Romania

2002 WRX SW

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2500 on: October 21, 2019, 08:06:44 AM »
Si cum o duci pana la ITP?   >:D

Cam asa:

Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

Muttley

  • 4913
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2501 on: October 25, 2019, 12:55:01 PM »
Din nou, intrebarea aia ciudata: "e dizel?"...  ???



ITP pe bune, cu de toate. Adica si cu tamburi pentru frane. Icneam ca chinele calcat pe coada cand a ajuns spatele la control.
Ar fi o idee sa-i fac un schimb de ulei, ca sa vad cata pilitura a curs din discurile de R160.

Noxele ok, farurile ok, articulatiile, citez, "e cam teapana", franele cu diferenta de 6% pe spate. Pe fata mai putin.
Un pericol pe sosele...

Repet la anul...  >:( >:( :(
Pana atunci trebuie sa gasesc ceva statie ITP cu decelerometru, ca e strigator la cer. Bine ca n-am transmisie de STI.

WRX SW 2002

Re: 2002 WRX SW
« Reply #2502 on: October 25, 2019, 13:15:02 PM »
Găsești la cei care fac pt Atv. E una la Bicaz

Forester

  • 3067
  • The other right!
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2503 on: October 25, 2019, 16:36:23 PM »
...
Pana atunci trebuie sa gasesc ceva statie ITP cu decelerometru, ca e strigator la cer. Bine ca n-am transmisie de STI.

Ar trebui ca (aproape) tot forumul sa se incoloneze la o astfel de statie. Ma intereseaza (evident) si pe mine o astfel de statie, daca stie cineva concret una, rog sa posteze undeva vizibil...
Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

Muttley

  • 4913
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2504 on: October 25, 2019, 16:41:33 PM »
Aia cu VCD n-au treaba. Doar babele cu LSD si visco.
Si, desigur, mai trebuie si interes.
WRX SW 2002

Muttley

  • 4913
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2505 on: October 26, 2019, 21:48:16 PM »
Pentru 30 de lei, chiar am schimbat uleiul din diferential.



O ora a durat sa scurg 800ml de ulei printr-o carpa de bumbac. Never again!
Magnetul busonului era negru, iar portsatelitul sau cum se cheama dihania aia de-o mangai cu degetul prin gaura de sus, la fel, neagra, negreala luandu-se usor pe deget. Nu stiu ce poate insemna asta ori daca inseamna ceva.
Uleiul era curat, ca avea maxim 2 ani.

Dupa spalat exterior si dedesubt (asta din urma obsesiv), inca o clatire motor acasa. Cocotat pe rampe si astfel stins lumina pe 2019.



Abreiajul ala de patina la cuplare in boost in treapta 2 are deja 2 ani si nu maraie deloc. Dar ar fi dubios sa nu ma ocup de el la iarna.

Ar fi asa:
- ambreiaj;
- torque plates;
- ceasuri ulei;
- modificare downpipe;
- modificare brate fata;
- revizie demaror;
- etc.

Desi nu pare, e complicaciune, ca depind de altii cu multe in lista asta.
« Last Edit: October 26, 2019, 21:52:09 PM by Muttley »
WRX SW 2002

Re: 2002 WRX SW
« Reply #2506 on: October 26, 2019, 22:09:31 PM »
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

Muttley

  • 4913
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2507 on: October 26, 2019, 22:17:31 PM »
Chiar, am gresit. Alea de la cutie cum se cheama?

Blast plates. Torque plates era deja luat :D
« Last Edit: October 26, 2019, 22:19:11 PM by Muttley »
WRX SW 2002

Re: 2002 WRX SW
« Reply #2508 on: October 26, 2019, 22:25:33 PM »
Vezi ca am cote pentru alea.  O0
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

Muttley

  • 4913
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2509 on: October 26, 2019, 22:26:15 PM »
Vezi ca stiu. D-aia si vreau sa le fac.
WRX SW 2002

Muttley

  • 4913
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2510 on: November 15, 2019, 09:13:09 AM »
Bun, pare-se c-am facut o greseala fatala atunci cand am apreciat ca bara de sedan merge pe taraba mea.
...............
Solutii ar fi foarte multe. ...................

Raman cu:
1) brate de sedan;
2) modific bara (majorare si reorientare gauri, presat bucse in bara pentru reorientarea fetelor, sudat bucsele);
3) later edit: ma uit la o varianta de a modifica bratele.

Ultima oara ma hotarasem definitiv spre a modifica bratele de pe masina. Relativ simplu de altfel, taiere urechi fixare bara, sudat altele, confectionate artizanal.
Avantaj: roata ramane unde e acum, adica in rasul aripii, centrata in arcul aripii.
Dezavantaj: roaga-te de unu' si de altu' sa-ti debiteze tabla sau sa-ti sudeze. Nu suport.

Dar am avut parte de o revelatie cu ajutorul STI-ului rosu, cu care m-am plimbat foarte mult. Si odata revenit la trancariciul meu, am realizat ca diferenta de caster e aaaaabsolut sesizabila si, in cazul meu, deranjanta.

Introductiv 1: caster, sau in franceza "inclinare longitudinala a axei pivotului" sau tot in franceza "fuga" e unghiul care forteaza rotile fata sa stea pe directie de mers inainte. E foarte vizibil la biciclete si motociclete, acea inclinare inspre fata a furcii.

Introductiv 2, informatie culeasa de aici:
- WRX, caster 3.5*.
- STI, modele de inceput, caster 3.5*
- STI, modele mai tarzii, caster 5*.

Ce e ciudat e ca STI-ul rosu are brate cu caster mic. Si totusi, ceva era extrem de schimbat la masina aia. Deci tind sa cred ca e diferenta si intre WRX si primele STI-uri.

In fine, ideea-i ca am realizat pe pielea mea cat de diferit se simte masina asta cu caster marit.
La a mea, in viraje foarte stranse, volanul "pluteste", nu are deloc loadul ala care sa-l readuca pe drept. La fel, la viteza mare, am acel "on center vagueness" specific Subaru, care e cu adevarat deranjant si chiar ingrijorator uneori.
Aia rosie e parfum.
Ca urmare, am zis ca daca tot am nevoie de fixare de sedan care sa primeasca bara Whiteline de 24mm care sta in casa de 2 ani si daca tot am nevoie de caster de Aston Martin, sa-mi fac de cap pana la capat.



Adica mi-am luat brate de STI cu caster mare. Cel mai mare care s-a folosit vreodata pe new-age. De hawk JDM, de Spec C, uatevar, denumiri sunt multe.

Alte efecte ale bratelor astora:
- ecartament marit cu vreo 20mm se zice. Voi incerca sa masor si eu;
- rotile vor iesi in afara in partea de sus cu vreo 10mm cred. Aia-i naspa, rotile actuale vor depasi caroseria;
- oportunitate de crestere camber negativ. Am sa-l duc la maxim, ca am anvelopele uzate si nu-mi mai pasa de ele. Estimez vreo 2 grade minim, ca am si o modificare la gaurile din amortizoare (detalii in urma);
- rotile se vor duce spre fata si se va pierde alinierea cu aripa si bara. Va arata nasol.

Ca urmare, as fi tentat de:
- revenire la rotile originale de WRX (mai inguste, offset mai mare);
- revenire la arcurile originale de WRX (revenire la garda la sol originala si wheel-to-arch original).

E loc de joaca o gramada. Sa vina frigul!  ^-^
« Last Edit: November 15, 2019, 09:26:28 AM by Muttley »
WRX SW 2002

MihaiFlorescu

  • *
  • 13893
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2511 on: November 15, 2019, 13:39:23 PM »
Dezavantaje exista?

Muttley

  • 4913
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2512 on: November 15, 2019, 13:41:34 PM »
La bratele de alu sau la ce?
WRX SW 2002

MihaiFlorescu

  • *
  • 13893
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2513 on: November 15, 2019, 14:17:33 PM »
Caster modificat. Ma gandesc ca trebuie sa fie un motiv pentru care nu au pus decat pe STI. E mai tare volanul pe viraje, trebuie sa mergi la sala? vrea sa revina pe drept mai puternic etc.

Muttley

  • 4913
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2514 on: November 15, 2019, 14:46:49 PM »
Ah.
Exact ce zici tu. Se trage mai greu de volan. Pentru cum revine, va zic prin mai 20-20 :D Insa ma astept sa fie absolut normala.
As adauga uzura mai mare in directie, pompa, caseta, articulatii, dar discutam de efecte complet neglijabile.

Se merge cu caster mai redus la masinile domestice pentru manevrabilitate la viteza mica, parcari and stuff. Cu cat viteza masinii creste, cu atat casterul creste si el. De mic copil de exemplu am vazut ca Mercedes-urile au un caster nesimtit de mare. Sigur ati observat cum le stau limourilor nemtesti rotile la viraj maxim, parca-s cazute.
Fiat iarasi merge cu caster imens, dar compenseaza prin modul "city".
Ca fapt divers, doar ma laud - am brevet pe caster variabil  >:D
Nu stiu care e valoarea obisnuita de caster in general, dar poate am sa ma interesez.



Din ce info am gasit pe nasioc, singura versiune de brate laterale spate pentru 5x100 cu ceva aluminiu. Brate de aluminiu sunt la 5x114.3 dar sunt si mai lungi (nu ma ajuta deloc la caroseria mea fara evazari) si au alta prindere a barei antiruliu spate si, desigur, necesita alta bara antiruliu spate). Mai e o versiune cu brate pink si fixarea barei prin niste bride care mie nu mi se par sanatoase (pot aluneca cand vii cu bare groase).

Deci WRX JDM hawk, brate frontale aluminiu, spate otel. Cea mai fancy combinatie pentru (bara de) 5x100.
Comandate!  ^-^
WRX SW 2002

Re: 2002 WRX SW
« Reply #2515 on: November 15, 2019, 18:36:14 PM »
Oare trecerea unghiului de fuga de la 3,5* la 5* nu s-a facut pe vremea cand s-a schimbat si distributia de cuplu fata - spate "by default" de la 45-55 la 41-59 la STI ? O pondere mai mare pentru puntea spate ar justifica, cumva, o compensare din unghiuri. E o parere, asta....
Daca nu am sucombat pan' acum, mno, asteptam si 2020 >:D

Muttley

  • 4913
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2516 on: November 15, 2019, 20:48:01 PM »
Haaaabar n-am. Sincer, nu vad nicio legatura. Dar nu-i exclus, cum sunt convins ca pe vremea aia, cand Subaru insemna WRC, se investea enorm in ajustare fina.
Daca ar fi sa fac o legatura cu transmisia, as face mai degraba cu trecerea la autoblocant si pe fata. Bug STI era open diff.

Tiribisca mea insa nu e STI, e pistol cu apa, si eu am simtit anomalii in directie la giratoriul mic de la podul din Sanpetru, la sarcina constanta si la 160 la ora, cand distributia cuplului pe punti e irelevanta ^-^
WRX SW 2002

Muttley

  • 4913
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2517 on: November 20, 2019, 14:52:08 PM »
Comandat.

Parti bune:
- pare a fi ultimul model cu sonda fiabila. Sper sa nu vina cu sonda noua, altfel ma cert cu RSD;
- e dual, deci voi sfarsi prin a avea 4 parametri in 2 ceasuri, economie de spatiu si estetica. Desi inutil, chiar imi doresc boost;
- are ceva failsafe care habar n-am ce face, dar inteleg ca e util.

Parti nasoale:
- e urat rau, urasc ledurile alea de se invart p-acolo;
- habar n-am cum se monteaza, ceva-mi spune c-o sa-mi para rau. Voi avea rabdare si mizez pe ajutor si muuuulta rabdare;
- habar n-am cum se foloseste, mizez la fel.

Dupa ani in care mi s-a tot spus ca trebuie... Am facut-o si pe asta  :'(
« Last Edit: November 20, 2019, 14:52:53 PM by Muttley »
WRX SW 2002

Muttley

  • 4913
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2518 on: November 22, 2019, 20:03:35 PM »
Ingredientele majore pe parte de scule sunt adunate...  ^-^




WRX SW 2002

MihaiFlorescu

  • *
  • 13893
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2519 on: November 22, 2019, 20:21:43 PM »
O să fie nevoie de mopul ăla :)