2002 WRX SW
Subaru club Romania

2002 WRX SW

Muttley

  • 4913
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2960 on: January 25, 2023, 18:23:41 PM »
andea, scriu aici, raspunzi cand ai timp te rog. E despre neutral switch.

Am gasit codurile cu opposedforces, sper ca astea sunt, apoi regimul de normal l-am luat de aici.
Si am asa:
WRX - default open. E ca in poza de la link, cu cabluri scurte.
STI - default closed. E ca in poza, cabluri lungi.
Evident, eu as ramane cu cel de STI, dar pare-se ca difera defaultul.
Intrebarile:
1) ce face intrerupatorul asta la mine, totusi? N-am nici cruise control, nici AVCS.
2) daca nu functioneaza bine, ce se intampla rau?
3) daca raman cu cel de pe cutia noua, se poate inversa regimul de default din soft, ca sa fie totul bine? Cred ca asta e cel mai important de stiut in faza asta.

Asta pana ma uit daca nu pot muta si neutral si reverse de pe WRX pe STI, cu intreg cablajul. Astfel scap de cumparat adaptorul, pe care oricum, nu mi-e deloc clar cum trebuie sa-l iau, ori ce face firul ala lung din stanga pozelor.
Chiar ma bate subiectul...

Mersi!

Later: gata, nu ma mai bate. Nu merge mutat nimic, tre' sa iau adaptorul si sa vad ce fac cu neutral.
« Last Edit: January 25, 2023, 19:50:20 PM by Muttley »
WRX SW 2002

andea79

  • *
  • 4007
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2961 on: January 25, 2023, 19:56:29 PM »
pai daca e invers fata de cum era ECU va crede ca e in viteza cand nu e respectiv invers ... adica dezactivare AVCS daca e cazul, dezactivare cruise control daca e cazul, diverse compensari per gear neaplicate (sunt cateva pe zona de boost control de exemplu ) si potentiale probleme cu idle / return to idle - dar asta nu intotdeauna :)

se poate inversa din rom daca folosim carberry rom nu  rom-ul oem - eu oricum recomand carberry - sau pui senzorul de pe cutia veche pe asta -  poti si sa tai mufa actuala din instalatie si sa pui/lipesti in loc mufa veche

Muttley

  • 4913
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2962 on: January 25, 2023, 20:18:07 PM »
Totul clar pana aici, mersi! E clar ca tre' sa comand adaptorul. Controllerul (care include si adaptorul) abia dupa ce ma asigur ca mecanica e ok, ca sa nu zic ca n-am de unde sa ma scutur de 800usd acum.

Referitor la senzorul de neutral...
Ai link for dummies cu carberry ala te rog? Imi amintesc vag ca in urma cu multi ani nu ma atragea ideea de buton pentru switch intre harti. Se poate fara buton si fara harti multiple?
Si daca da, poti sa pui pe mail rom-ul nou, iar Horatiu (ca Pfaizzer vad ca nu mai avem) sa mi-l scrie?
Cand voi scoate masina o sa am destule pe cap, numai de anomalii ECU si motor n-o sa am chef.

Dar link mai intai cu carberry te rog. Poate e minunat, iar eu credeam chestii gresite. Sarumana!
WRX SW 2002

andea79

  • *
  • 4007
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2963 on: January 25, 2023, 20:29:07 PM »
e minunat normal :) ca poti face multe chestii cu el vs. rom-ul oem si in acelasi timp nu te obliga nimeni sa activezi/folosesti toate feature-urile

https://www.romraider.com/forum/viewtopic.php?f=36&t=7594&sid=ca72ad406f2d0336173c2c9d6df9b3fe
aici gasesti mai multe info despre rom, eu il folosesc de mai multi ani pe toate astea 16 bit ... tu ai ramas singurul mohican :)

Muttley

  • 4913
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2964 on: January 25, 2023, 21:01:42 PM »
La ochi, senzorul de STI mai timpuriu pare a avea aceeasi mufa, pare lungimea buna de fire si e default open. Doar cacosta si vine "mai incolo".
Asta, sau fire lipite, sau carberry. Citesc linkul imediat, sper sa inteleg ceva.

Nup, nu am inteles nimic. Antilag, Launch Control, Boost control per gear... O data ca nu le vreau si nu folosesc, dar mai important, fix asta nu-mi lipsea acum.
Mersi, andea. Ce nu inteleg ma sperie. Poate vreodata imi explici ca la prosti.
« Last Edit: January 25, 2023, 22:00:00 PM by Muttley »
WRX SW 2002

andea79

  • *
  • 4007
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2965 on: January 25, 2023, 22:02:18 PM »
cu carberry e simplu -> are multe features in plus fata de un rom normal dar nu sunt obligatorii adica poate functiona si fix ca rom-ul OEM ...

LE: vad ca am scris in paralel cu edit-ul tau , repet, daca as folosi carberry fara sa stii si fara sa activez nici una dintre extra features (sa le zic asa) nici nu ai stii :) nu ai vedea nici o diferenta in functionare ...
« Last Edit: January 25, 2023, 22:05:21 PM by andea79 »

Muttley

  • 4913
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2966 on: January 25, 2023, 22:10:09 PM »
Stii ca am incredere deplina. Fie, punem, dar sa fie cat mai simplu.
Momentan o sa pun senzorul ala ca sa mearga, nu le-as amesteca.

nu ai vedea nici o diferenta in functionare ...

Si atunci, what's the point? Control mai bun? Boost, knock, amestec? Failsafe mai robust?
« Last Edit: January 25, 2023, 22:11:52 PM by Muttley »
WRX SW 2002

andea79

  • *
  • 4007
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2967 on: January 25, 2023, 22:21:09 PM »
Si atunci, what's the point? Control mai bun? Boost, knock, amestec? Failsafe mai robust?

in cazul tau doar posibilitatea de inverted NPS ... ca nu vrei avertizare prin CEL flash cand ai knock sau 2 harti - adica una de 95 just in case nu gasesti altceva :)

Muttley

  • 4913
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2968 on: January 25, 2023, 22:34:19 PM »
Ma cam mir, cum la link era o lista de zeci de linii cu avantaje.
Ok, CEL flash la knock ar fi dragut, cum am deja AEM flash la AFR (parca). Iar benzina de 95 am bagat in septembrie, deci se intampla.
Probabil lasam pentru dupa ce ii fac si motor sa mearga cu restul mecanicii ^-^

Auzi, dar switchul intre harti, tot cu dezaburire luneta? Butonul de oglinzi nu merge? Ca p-ala nu-l folosesc niciodata. Cand te-am mai intrebat, in urma cu multi ani, parca ai zis ca verifici...
WRX SW 2002

andea79

  • *
  • 4007
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2969 on: January 25, 2023, 23:31:07 PM »
Auzi, dar switchul intre harti, tot cu dezaburire luneta? Butonul de oglinzi nu merge? Ca p-ala nu-l folosesc niciodata. Cand te-am mai intrebat, in urma cu multi ani, parca ai zis ca verifici...

butoanele disponibile sunt doar cele pentru care ECU are pin dedicat

Blower Switch = ECU pin A9
A/C Switch = ECU pin A2 (cannot use stock A/C button)
Headlight Switch = ECU pin A17
Intercooler Switch = ECU pin B12 (requires compatible ECU)
TID Switch = ECU pin E1

adica ce ai dintre cele de mai sus sau se poate monta switch/buton independent (mai ascuns sau mai la vedere :) )

in final butoanele/ansamblele de mai sus isi fac treaba lor independent si anunta si ECU pe pin-ul dedicat (leaga pin-ul la masa) ca au fost apasate/activate (ca ECU sa porneasca incarcarea)
deci pe oricare dintre pinii de mai sus se poate pune buton independent .... 

Muttley

  • 4913
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2970 on: January 27, 2023, 21:53:23 PM »
Tot nu stiu ce sa fac cu NPS-ul, ma gandesc sa te rog sa convertesti softul actual, dar fix asa cum e acum, la carberry, evident, cu rocada pe senzor.
Adica scap de taiat fire, iar ideea de CEL flash on knock nu-mi displace deloc.
Eu chiar credeam c-asta vine musai cu 2 harti si rezistenta de dezaburire pornita damboulea. Fara asta, mi s-ar parea foarte cool. Insa insist, softul actual, la virgula.
Dar s-o vad terminata mai intai.
Mersi!  ^-^

Pana atunci, pun pozele astea aici, ca subiectul il gasesc a fi tare interesant, treneaza de aproape un an, iar o planetara noua e 800e am vazut.
Ignorati saibele grover de Nissan la 22 lei bucata din colt, alea mai incolo.





Incerc maine sa le presez.
WRX SW 2002

Muttley

  • 4913
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2971 on: January 28, 2023, 13:06:59 PM »
Doar vreau sa zic: Mihai Stan reconfirma - e una dintre cele mai CORECTE, de treaba si cuminti persoane cu care am avut de-a face vreodata. E important si conteaza.

Atat.
WRX SW 2002

Muttley

  • 4913
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2972 on: January 29, 2023, 12:45:28 PM »
Cardan, nu mai zic ce epopeea dracu' a fost cu el, e in sfarsit, gata!
Ba nu, zic.
Initial, era un cardan taiat, sudat scurt (-20mm), defazat, neechilibrat aparent, si ruginit grav.
A plecat la Ploiesti la schimb cu altul, dar DCCD-ul are pitch circle diameter diferit pe dif, mai mare. Din lipsa de alternativa, s-a-ntors dupa juma' de an la Brasov, dar tot nu puteam sa mi-l inchipui pe masina. Gasit cardan incomplet pe la VTM. Incomplet pentru ca lipsa rulment, lipsa unul dintre cele 4 suruburi la mijloc. Pentru ca rulment nou nu exista, Subaru vinde doar cardan complet, recuperat rulment cardan vechi, care nu se prea demonteaza fara distrugere, dar am cam reusit. Curatat rugina de pe rulment, cosmetizat cat de cat.
Cautat set de 4 suruburi de mijloc noi, Subaru nu face asa ceva, din nou, vinde cardan complet. Gasit alternative pe la Toyota si Nissan. Comandat mai multe repere, doar ca sa fiu sigur ca am din ce alege. Saibe de Land Cruiser, suruburi, piulite si saibe grover de Silvia. Au ramas doar elemente de Nissan in cele din urma. As zice chiar sensibil upgrade fata de Subaru, pe parte de rezistenta, forfecare, contact radial.
Pe scurt - e gata.



Timoneria, kind reminder, asa era.

A indurat:
- demontare;
- curatare chimica rugina;
- zincare acasa;
- vopsire peste zincare (c-asta sunt);
- inlocuire burduf de separatie cu unul nou;
- inlocuire bucsa mare pe cutie cu poliuretan SuperPro (producatorul meu preferat la dintr-astea);
- inlocuire miez bucsa maneta, cu unul cu joc minim (de fapt asta e pe drum).
- reasamblare ieri.

Bucsele de pe cruce erau in stare nesperat de buna, dar le-am ajustat fin jocurile, de fapt le-am dus pe usoara strangere.

Timoneria acum. Adica gata de montajul final si ea:



Si vad ca functioneaza blocatorul de mers inapoi, ca nu stiam ce tampenii am facut in capacul ala de transfer.

Iar planetarele spate sunt gata si ele. Zonele corodate ar trebui sa nu mai distruga simeringurile acum.



Se apropie momentul mariajului tigaie - cutie.
« Last Edit: January 29, 2023, 13:11:08 PM by Muttley »
WRX SW 2002

Muttley

  • 4913
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2973 on: January 29, 2023, 15:10:07 PM »
Bun, si finalitatea (sper eu) povestii cu jugul.

Am vorbit cu Mihai, se uita daca are ceva pe stoc. Daca nu, alte 2-3 saptamani de asteptare, pana vin unele noi.

Mihai a fost atat de am zis mai sus cum, incat sa-mi trimita un jug demontat de catre curierul meu, direct de pe o cutie de STI 2017. Precizez ca internetul spune ca cel putin traversa fata (aia mare) e la fel, 2004 (2001 in europa) - 2020.
Ieri dimineata a ajuns jugul, l-am comparat cu ce am, e IDENTIC.
Concluzia, cel putin aparent, ar fi ca intre 5 trepte si 6 trepte, jugul, geometric, e la fel. Ca sunt ranforsari la STI (si la WRX-ul meu aparent, chiar in plus fata de STI 2017), aia-i secundar.

Cu google, ieri i-am dat "STI crossmember vs WRX crossmember" sub toate formele si variatiunile pana am adormit de amiaza.
Tot ce am gasit fu asta:



I-am sunat si pe Pfaizzer, Cristi (Cluj) si Malakay, sa aud si versiunile lor.
- Pfaizzer: "difera sigur".
- Cristi, in linii mari, nu stie, dar mi-a dat informatii foarte pretioase pentru verificare, pe care le voi pune-n practica cand e masina gata. Si s-a oferit sa masoare chestii daca am nevoie.
- Malakay: "am pus jug de 5 pe cutie de 6 si a fost ok".

Or astazi mi-a venit ideea de masuratoare, sper eu, in optimismul meu, lamuritoare.

Introductiv, speta simplificata:



Adica urma sa masor d(c, T) pe ambele cutii, unde c este axa cardan, T este plan asezare tampon pe cutie.





No, cine ghiceste relatia dintre X si Y? Poate asa mai am si eu reply-uri aici. Daca nu zice nimeni nimic, nu mai scriu nimic, ma mut pe facebook.
Hint: e de bine.
Hint2: voi monta, pana la proba contrarie impacat, jugul masinii. 

Deci?  ::)
« Last Edit: January 29, 2023, 15:11:57 PM by Muttley »
WRX SW 2002

Re: 2002 WRX SW
« Reply #2974 on: January 29, 2023, 16:45:06 PM »
Nu ar trebui sa fie egale? 🤔

Muttley

  • 4913
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2975 on: January 29, 2023, 16:46:59 PM »
Nu. Vesc-apare pe desen, tamponul de WRX e mai inalt cu 5mm.
WRX SW 2002

MyKe

  • 210
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2976 on: January 29, 2023, 20:33:28 PM »
Dacă jugul e identic, diferența dintre prinderi e dată fix de tampon? X = Y + 5 mm? Sau jugul de WRX e mai adânc cu 5 mm?
‘23 Honda CR-V e:HEV
‘23 Honda NC750XA

ex- '11 Forester, 2.0X Comfort, AT, Sky Blue Metallic

Muttley

  • 4913
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2977 on: January 29, 2023, 20:43:44 PM »
Dacă jugul e identic, diferența dintre prinderi e dată fix de tampon?
Da. De fapt, masuratoarea e doar o confirmare a faptului ca jugurile-s identice.

X = Y + 5 mm?
DA!!!  ^-^ ^-^ ^-^
Bravo, ma!

Sau jugul de WRX e mai adânc cu 5 mm?
Nu, nu. N-am zis nicaieri ca-i aceeasi cota masurata, dovada si notarea, am folosit X si Y, adica valori distincte.

Oricum, d-aia-mi esti drag, ca esti tare-tare destept. Ai insa un defect - masina aia a ta e mult prea banala si anosta, poti mult mai mult de atat.

 :angel:

Si mai adaug o "piesa" gata de montajul final.

« Last Edit: January 29, 2023, 22:19:17 PM by Muttley »
WRX SW 2002

Re: 2002 WRX SW
« Reply #2978 on: January 30, 2023, 11:01:39 AM »
Hehe , ma bucur ca iese masina si am putut ajuta ! cu cat mai multi nebuni in hora.. cu atat mai distractiv !
Acuma ... sa te vedem cu motoru ce surubaresti .. ca transmisia e done  ;D
Detoate , STI sa fie

Muttley

  • 4913
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2979 on: January 30, 2023, 11:35:36 AM »
Stai putin, ca incerc sa ma hotarasc la ce rinichi sa renunt.
WRX SW 2002