2002 WRX SW
Subaru club Romania

2002 WRX SW

Muttley

  • 4919
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3040 on: March 02, 2023, 09:05:24 AM »
Nu e, are o problema cutia asta. Inca investighez.
WRX SW 2002

Muttley

  • 4919
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3041 on: March 03, 2023, 17:53:30 PM »
Si se dusera si astea. La pachet. Toate!

WRX SW 2002

Muttley

  • 4919
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3042 on: March 05, 2023, 12:34:04 PM »
andea, stau pe loc, in intersectie, pe liber, turatie mare, pe la 1000rpm. Bag in viteza, turatia scade, la 775 sau cat aveam eu setarea. E pe dos. Cu ocazia asta realizez ca dihorii au prevazut slight increase in turatie ca sa faciliteze plecarea de pe loc. Habar n-aveam pan-acu'.
Neaparat vin!  ^-^
WRX SW 2002

andea79

  • *
  • 4007
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3043 on: March 06, 2023, 00:57:57 AM »
hai :))

Muttley

  • 4919
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3044 on: March 11, 2023, 09:40:59 AM »
Gata si neutral suitchu'.





Gata si catalizatoarele se pare, dar ce sa-i faci...  :-\
WRX SW 2002

andea79

  • *
  • 4007
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3045 on: March 11, 2023, 13:41:17 PM »
all good things come to an end :)

Muttley

  • 4919
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3046 on: March 11, 2023, 13:54:10 PM »
Scuze, iar am uitat, am cautat si nu gasesc.
Viitorul downpipe, il preferi cu sonda de wideband inainte sau dupa catalizator? Parca ai zis acu' 3-4 ani ca ti-e indiferent, dar nu-s sigur.
WRX SW 2002

andea79

  • *
  • 4007
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3047 on: March 11, 2023, 13:57:10 PM »
ideal inainte, catalizatorul influenteaza cantitatea de oxigen ramasa ....

Muttley

  • 4919
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3048 on: March 13, 2023, 15:05:13 PM »
Inapoi la prostii irelevante, dar care dau satisfactie.

Pentru ca burduful din piele de STI de la generatia asta nu-mi place sub nicio forma, avand o capsa urata sus, ieri am ajustat burduful de WRX. I-am taiat capatul, ce avea diametru prea mic, i-am facut o bata cu niste superglu si un o-ring ca sa fie elastica, si astfel sa inlocuiasca manevra cu capsa. Apoi l-am lipit pe rama din plastic de dedesubt, cea specifica STI, si l-am montat pe consola. A iesit binisor.



Iar astazi am fugit intr-un suflet la AK sa-mi iau de mult asteptatele bucse noi de schimbator.
Odata montate bucsele, apropo, zero joc cu miezul original, intra cu strangere, deci nu trebuie joc acolo, eram gata de consola. Bucata mare n-a intrat, asa c-am ajustat usor una dintre fixarile inventate de mine. Practic, asta fu ultimul pas de la montajul controllerului de DCCD.



Si abia acum e gata swapul si la interior.





Cand ma eliberez de la munca, comand downpipe, am vazut aseara un filmulet despre controale rar si m-am hotarat la model.
WRX SW 2002

Muttley

  • 4919
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3049 on: March 15, 2023, 20:01:30 PM »
Astazi au ajuns o droaie de becuri de schimb, sa am de unde alege (vreo 3 sferturi au fost luate de pomana).
Asa ca, in sfarsit, am schimbat becul ars din butonul de avarii si am putut sa-l imping naiba in locul lui, ca de vreo 2000km (mult am mers...  ??? ) ma plimbam cu el afara.



Kind reminder - ala se scoate dupa ce demontezi suportul de pahar si aeratoarele. Adica strici filete-n plastic.
Evident ca nimic nu ma multumeste, si ledul folosit e prea slab. Am un buton de backup, in care voi baga un led mai puternic, iar butonul va ramane pentru ocazia viitoare cand mai desfac acolo din alt motiv. In principiu, un radio mai ok.

Si daca tot m-am apucat, refresh si aici. Se arsese unul, iar altele 2 luminau ciudat.



Downpipe-ul e pe drum, insa ala e doar o fractiune a povestii. Inca nu stiu cum sa-l izolez termic si ma astept ca va fi distractie mare de tot cu asta.
WRX SW 2002

Muttley

  • 4919
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3050 on: March 21, 2023, 17:06:17 PM »
- aparatori noroi OEM (J1010FE220)

9 decembrie 2015. Atunci le-am descoperit. Intre timp am dat-o-n mintea copiilor cu aparatori Sparco, rally-ish. Dar m-a reapucat, subit, si usor motivat de o serie de povesti horror cu controale in trafic, un chef necontrolabil de discretie si low-profile.
Si cautam eu in urma cu vreo saptamana codul din quote cu google, si am ajuns pe olx-ul nemtilor, kl something, limba aia e un mister pentru mine. Rugat un prieten vorbitor de germana sa le cumpere, ca si pretul era mai mult decat interesant fata de US, asa ca, adineauri...



Partea nasoala e ca erau in ambalaj nedesfacut, si-s fabricate in 2001. Adica va trebui sa le menajez, sa nu le prafuiesc sau sablez cu criblura. Nu cred ca mai iese din garaj. Aia e  :(

Edit: acum realizez, s-ar putea s-arate anapoda cu -2* camber peste tot, astea nu-s reglabile. Aia e ^-^
« Last Edit: March 21, 2023, 17:16:23 PM by Muttley »
WRX SW 2002

MihaiFlorescu

  • *
  • 13898
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3051 on: March 21, 2023, 19:01:24 PM »
Ai vrut tu -2 sau e din alte considerente? Stiu ca happy setup era ceva cu -1.x pe spate din amintiri.

Muttley

  • 4919
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3052 on: March 21, 2023, 19:16:52 PM »
Brate de sedan, anvelope 225. Bine ca nu atinge.
Pe rotile de 18 cu 235 aveam -4* ca sa nu atinga, deci e absolut parfum.
WRX SW 2002

Muttley

  • 4919
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3053 on: March 27, 2023, 00:17:09 AM »
Imi pun aici un semn de carte.



In momentul asta sunt absolut convins ca aici am ceva uzat sau ciobit.
Fiind absolut singura problema a conversiei, unde in rest par a functiona toate neasteptat de bine, practic imi fac planuri pentru la iarna. Cand da, o scot si o desfac, ca sa ajung la ce-i in poza. N-am cum altfel, ma scoate din minti  ^-^
WRX SW 2002

Muttley

  • 4919
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3054 on: March 30, 2023, 19:36:45 PM »
Asta-i adaptorul de la Cobb la OEM. Sau ma rog, la ce am eu, care e copie fidela la flanse. Il voi folosi, evident, dar ce ma termina e sudura aia.



Aici au folosit un soi de guler care imbraca teava. Palnia si teava sunt bagate una-ntr-alta. Sudura e pe gulerul ala.



Dap, e eco. Ma rog, eu sunt, ca nu merg cu masina, dar e eco si teava.



Aici e flansa de iesire, trecerea de la flansa la teava e cu treapta zero. Din nou, tronson de suprapunere, cu sudura la capat, se vede urma.



Si p-afara.





Cu zoom-out.



Pe cat e de uimitor de misto chestia asta, pe atat e de plina de lipsuri.
- trebuie sa-i mai sudez un bung de wideband, inainte de cat. Asa s-a cerut, asa fac. Am bungul din kitul de wideband, tre' sa verific daca e inox. Daca nu e, sa caut altul. Asta e partea simpla.
- izolare termica. Nicio idee. Poate-o stric.

Deci, abia la iarna pe masina.
WRX SW 2002

Muttley

  • 4919
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3055 on: April 02, 2023, 12:56:30 PM »
Alinierea cu rotile e JALNICA! Asa e cand ai ecartamente si caderi mai mari decat normal, iar aparatorile-s pentru alea normale.



Cele de pe fata, fiind pentru versiunile fara ornamente de prag, au trebuit decupate. Pentru rezultate cat mai bune, mi-am improvizat o freza.



Si rezultate bune au si fost, se imbina okish.



Iar cu asta, adio masina "modificata", cu aparatori de macadam. Acum e masina de mers la casa judeteana de pensii. Aia e...  :(



Si inca una cu alinierea varza, cu care voi trai, ca n-am de ales.

« Last Edit: April 02, 2023, 13:26:17 PM by Muttley »
WRX SW 2002

Ilie

  • 594
  • Forester sg9 2.5xt
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3056 on: April 23, 2023, 15:45:40 PM »

Pe cat e de uimitor de misto chestia asta, pe atat e de plina de lipsuri.
- trebuie sa-i mai sudez un bung de wideband, inainte de cat. Asa s-a cerut, asa fac. Am bungul din kitul de wideband, tre' sa verific daca e inox. Daca nu e, sa caut altul. Asta e partea simpla.
- izolare termica. Nicio idee. Poate-o stric.

Deci, abia la iarna pe masina.

Uuu, misto! Asta e modelul nou cu cat GESI.
Unde l’ai gasit?

De ce nu folosesti pentru wideband bungul imediat de dupa turbo?
Imediat ce ajung la garaj, am in plan sa dau jos DP’ul si sa’l trag in banda + spray silicon cat merge paralel cu firewall’ul..

Am avut banda pe teava evacuarii din inox de la motocicleta. Mobra adventure ce mai mereu a vazut noroiala si spalatorii ordinare. Dupa mai bine de 2 ani, data banda jos si constatat ca teava a ramas intacta..

Muttley

  • 4919
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3057 on: April 24, 2023, 06:35:37 AM »
Luat de pe saitu' Cobb.
Bagata-n bungul de sus, sonda va avea viata scurta, e prea cald acolo.
Cu acoperirea, nu de teava imi fac eu griji, aia n-are ce pati. Desi nu pare, mie nu-mi place sa desfac toata ziua la masina, si vreau sa fac chestiile o (singura) data. Banda nu rezista in timp, iar ce acoperirea ce ma tenteaza implica sudura. Exemplu rapid aici, exemplu lung aici. Si cum eu nu stiu sa sudez, si nici n-am cu ce, o las pe mai incolo.
____________________________________


Intre timp...

- suspensia KW nu e chiar "lucratura germana" cum credeam, multora le crapa. Inclusiv mie.



Am saptamani bune de cand tooooot astept raspuns de la KW la problema, evident ca nu se grabesc, sau poate nu le pasa cu totul. O idee de remediere am si eu, insa ca s-o pun in aplicare, tot am nevoie de protectii noi. Sunt dispus sa le platesc din banii mei, si chiar si-asa, vad ca vanzatorul suspensiei (cu el tratez problema) nu se grabeste sa mi le trimita, probabil asteapta raspuns complet din partea KW.
Timp in care, pentru ca asa-s construit, nu merg cu masina, de teama ca contaminez garnitura amortizorului  ^-^
Exceptie ieri, c-a fost prea frumos afara, n-am rezistat.



- cu softul Carberry nu ne impacam grozav, nici eu, nici masina. Are toane pe regimul de relanti la rece o data, regim ce n-a putut fi verificat la Cluj, din simplul motiv ca acolo aveam motorul cald. Vali mi-a trimis un update, Pfaizar mi l-a scris. Acum nu mai e prea bogat amestecul, acum e sarac. Deci mai trebuie ajustat. Problema pare a fi IACV-ul meu, fie penca-i necuratat din 2016, fie pentru ca are personalitate, inca nu stim.
Apoi, pe undeva pe la 5500rpm in pull, ceva e off.
Ideea-i ca e genul de motor in care odata ce te-ai bagat, iti asumi. Si are nevoie de monitorizare constanta. Iar Clujul e departe. Si oricat am evitat, si oricat m-am delimitat de partea "nemecanica", nu se mai poate. Asa ca!



Astea-s aici de cateva saptamani, insa cablul ala mare inca tot in cutie a ramas, pentru ca eu am ramas "delimitat" inca. Probabil astept sa scap de problema suspensiei, ca sa pot sa-nvat sa-l folosesc cu loguri si tot ce mai implica.

Si mai e o problema mica cu sonda wideband care nu transmite nimic in ECU. Mica prin definitie, ca e vorba de niste fire, dar imensa pentru mine, ca firele alea trebuie masurate cu multimetru, iar eu sunt varza la asa ceva, zero barat. Ma sperie la propriu, deci o mai aman si pe asta.
WRX SW 2002

Ilie

  • 594
  • Forester sg9 2.5xt
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3058 on: April 24, 2023, 15:28:36 PM »
Luat de pe saitu' Cobb.
Bagata-n bungul de sus, sonda va avea viata scurta, e prea cald acolo.
Cu acoperirea, nu de teava imi fac eu griji, aia n-are ce pati. Desi nu pare, mie nu-mi place sa desfac toata ziua la masina, si vreau sa fac chestiile o (singura) data. Banda nu rezista in timp, iar ce acoperirea ce ma tenteaza implica sudura. Exemplu rapid aici, exemplu lung aici. Si cum eu nu stiu sa sudez, si nici n-am cu ce, o las pe mai incolo.
____________________________________


Misto solutia! Nu am stiu de ea..
Astfel as scapa de morcovul pe care il aveam folosind banda in eventualitatea destul de mare ca virgula garnitura de la capac dreapta sa supureze (iar) si sa arunce ulei pe DP. Aveam in cap sa folosesc pentru prima data spray siliconic rezistent la temperaturi inalte sperand sa evit situatii cu banda imbibata in maclavait de ulei..

https://proparts.ro/produs/scut-termic-inconel-turbo/

Referitor la mutarea bungului.. oare e asa mare diferenta de temperatura intre imediat dupa turbo si nici 50cm mai jos, cu atat mai mult cu cat toata portiunea asta va fi invelita in scut termic + viteza gazelor?
« Last Edit: April 24, 2023, 15:30:04 PM by Ilie »

Muttley

  • 4919
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3059 on: April 24, 2023, 15:51:32 PM »
E mult mai mult de 50cm distanta si da, diferenta e insemnata. Retin vag ca diferenta dintre supapa de evacuare si colector e de vreo 200*C. Aici o fi mai putin, dar tot e bine primit.
WRX SW 2002