2002 WRX SW
Subaru club Romania

2002 WRX SW

Muttley

  • 4923
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3160 on: October 20, 2023, 21:47:01 PM »
Dedurizata.

Continui putin offtopic'ul
Ptr WRX nu asta din link e diagrama ptr scaun? Cu reperul 7 ptr tapiserie scaun sofer? 64140FExxxx le vad si in oferta din Excel a celor de la AK

Sa fie aici, pentru... candva.
« Last Edit: October 24, 2023, 16:02:53 PM by Muttley »
WRX SW 2002

Muttley

  • 4923
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3161 on: October 30, 2023, 18:19:25 PM »
Catre cine mai citeste pe aici, intrebare. Ca ma roade o chestie de vreo 6 luni, ashea.

Deci motorul asta de 2.0 de-l adun acum, are o predispozitie de-o stie si vecina mea care face zacusca in perioada asta: ringland failure. Probabil si sursa lipsei recente de compresie de altfel.

Informativ, ca e o chestie pe care n-o simte sau constientizeaza toata lumea. De altfel e regula universala, castigi undeva, pierzi dincolo. Aici e la fel:
- pistoane OEM, turnate, inseamna risc de poc la umerii de segmenti, insa totodata, daca ai noroc de fel in viata, fara knockuri, EGT-uri mari care sa inchida segmenti si alte minuni, inseamna longevitate motor. Aia pentru ca pistoanele OEM au coeficient de dilatare termica redus, joc mic cu cilindrul, inclusiv la rece, fara piston slap. Uzura pe termen lung la cupla piston-camasa e redusa, tine o veat'. Cu o mare, foarte mare conditie insa - sa si ai noroc in veat'.
- pistoane AM, forjate, sunt mai rezistente. Dar au coeficient de dilatare termica mare, iar la rece lovesc urat in cilindri, ii macina, zgarie, nenorocesc. Blow-by mare la rece inseamna ulei contaminat. Si vei vrea sa tii motorul sa se incalzeasca mult la rece, ca sa nu-l pui in sarcina cu PTW (piston to wall clearance) mare. Adica oricum ai da-o, ii mananci ani din viata motorului ala, ori belesti camasi, ori strici cuzineti. De fapt se petrec ambele. Doar ca pistoanele astea se rup mai greu la knock...

Si practic, dilema e simpla:
- las pistoanele OEM in motor si las norocul sa se ocupe de restul, sperand la 200-300 mii km (e doar teorie aici, va dati seama);
- scot pistoanele OEM si bag pistoane AM, unde nu voi avea niciun stres. Dar voi sti ca mai mult de 100 mii km nu scot din el.

Iar dilema e cu atat mai acuta acum, ca am 2 zile de cand scot motorul asta si de fapt e tot acolo. Adica e de munca, nene... Iar eu n-am chef sa fac asta prea des. Pana si o data la 10 ani mi s-ar parea cam frecvent.

Pistoane OEM sau forged?  :-\
WRX SW 2002

Ilie

  • 594
  • Forester sg9 2.5xt
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3162 on: October 30, 2023, 19:12:46 PM »
Ai luat masina acum 8 ani la 110k km, nu stiu cati avea cand a cazut presiunea..
La o medie de 10k km pe an, apuci poate 10 ani (fara a lua in calcul ce legi sau bete in roatele termicelor vor mai aparea pana atunci).
« Last Edit: October 30, 2023, 19:13:41 PM by Ilie »

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3163 on: October 30, 2023, 19:25:03 PM »
La 250 cai cu softul de la Vali am vazut de 3 ori sa zica ceva CEL flash on knock prin vara. Stiu ca mici knock-uri se mai intampla fara alerta, dar ma intreb de ce am pus forjate in conditiile astea acum, mai ales cand sunt in intarziere si motorul e rece.

Dar tu vrei peste 350 daca tin minte bine, deci ar cam fi nevoie si oricum nu o sa mergi zilnic cu masina ca mine, deci asteptarea sa se incalzeasca motorul o sa fie mai usor de suportat, sau mai rare momentele...

Dar da, ce zici acolo e adevarat. Consum ulei in oras cu porniri la rece dese considerabil mai mult ca la un drum de Grecia si inapoi.
« Last Edit: October 30, 2023, 19:29:15 PM by MihaiFlorescu »

Muttley

  • 4923
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3164 on: October 30, 2023, 21:29:46 PM »
Am discutat cu andea si WIM si concluzia inainte de nani e OEM.
Timp este sa ma sucesc, subiectul ramane in discutie pana ma vedeti cu niste chiulase gata de asezat pe bloc. Adica luni bune.

- si da, 100kkm, la mine, cu masina de sezon cald, doar cu drumuri de placere si drumuri lungi ar insemna peste 10 ani.
- si de acord, eu am o prejudecata legata de consum de ulei si motor rasnita, ca n-am avut niciodata asa ceva.
- ma mai gandeam la 300 cai safe si 350 pe buton de ceata, daca chiar e nevoie.

Pe de alta parte:
- 350 cai vor fi "meh" rapid.
- uitati-va-n trafic, numai rachete, nu mai e ca acum 10 ani. Si tre' sa recunoasteti, vreti/vrem tigai rapide ca sa le-o dam peste nas unora. Si nu numai in curbe, ca acolo-s morti in papusoi toti.
- ma uit de vreo luna dupa un daily, un anumit model fwd detuned la 220 cai cu potential de 300 numai din soft. Care costa mai putin toata masina decat motorul de pe Subaru. Pai ar fi de kko total sa fie mai rapida aia.
- un set de pistoane e pana-n 1000e, absolut maruntis la cat inghite episodul asta.

Deci subiect deschis in continuare.

Edit, ca a intervenit si divinitatea mai nou  >:(
La recomandarea lui Vali mi-am citit clasele de sortare ale alezajelor de pe noul SB. Am BBBB.
Vali spune ca o singura data a vazut un AAAA, in rest doar amestecaturi.
A e larg, B e stramt (important).
De ce conteaza asta...
Subaru are cele 2 clase dimensionale pentru camasi si pistoane, si le asociaza, camasa A cu piston A, camasa B cu piston B, scopul fiind PTW cvasi-identic la toate 4, si mai ales, in intervalul de toleranta.
Pe de alta parte, un producator oarecare de pistoane drop-in, sa zicem Mahle cu ale lui forged 4032, face diametru unic de piston. Si-l face mic, ca sa incapa in alezajul de clasa B (ala stramt). Or asta-nseamna ca-n alezajul A, pistonul ala va avea PTW mare, va zdrangani ca batu-n galeata, sau ca Columbeanu in Monica.
Revenind, blocul meu are toate 4 gauri stramte, si cica asa ceva nu prea se intampla  :-*
Adica daca asta nu e semn de la tumnesio sa iau un set de pistoane si sa le masor si sa hotarasc ce fac cu ele-n fata, atunci nu stiu ce e.

Alt edit, sa fie la indemana.
- OEM PTW 0.01 (tre' sa caut in manual, mi se pare minuscul).
- 4032 PTW 0.03-0.06 (probabil 0.04 ar fi ideal la ce vreau eu)
- 2618 PTW 0.08-0.12
Ca fapt divers, dispersia de toleranta intre minim de B (91.97594) si maxim de A (91.99372) este de ~0.02mm la un EJ20. Absolut imens. Asta ar face ca eu, avand clasa B, sa am deja garantat un -0.1 (mijlocul intervalului) pe PTW.

Care-mi imprumutati 600e pana la salariu?

Si ultimul edit, ca ironia ma distruge. Deci daca aveam scris pe bloc macar un singur A, era simplu, ma culcam acum zambind, impacat si resemnat cu pistoanele OEM. Dar nuuuuuu, a trebuit sa am BBBB. Probabilistic vorbind, o anomalie......
« Last Edit: October 30, 2023, 22:43:29 PM by Muttley »
WRX SW 2002

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3165 on: October 31, 2023, 09:15:54 AM »
In trafic numai rachete de la 1600-1700kg in sus, nu 1300 si ceva.
Diferenta e la spool si power band intre modern si clasic. Acolo tu stii ce faci.

Conform manualului de tuning scris de internet, cica cel mai bine este sa alegi piesele impreuna cu cel care face softul si stie ce urmaresti sa obtii din motor. Daca ai primit deja raspuns, atunci mergi pe acea recomandare.

PS: ca sa te incurc mai tare, la recomamdarea lui Cristi si a baietilor care mi-au facut motorul, pentru 300 euro in plus am mers pe cosworth in loc de mahle, pe motiv ca bat cel mai putin dintre toate forjatele.
« Last Edit: October 31, 2023, 09:16:26 AM by MihaiFlorescu »

Forester

  • 3068
  • The other right!
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3166 on: October 31, 2023, 09:34:21 AM »
...
Diferenta e la spool si power band intre modern si clasic.
...

Asta mi se pare esenta. Cred ca in trafic daca trage mai repede si mai tare de jos, e mai "agila".
Bi-turbo? sau un compresor pt jos? Stiu eu pe cineva care a facut asa ceva  ;D
Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

Muttley

  • 4923
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3167 on: October 31, 2023, 10:50:44 AM »
Pai a mea creca-i pe la 1550kg acum, am detaliat in urma aportul swapului, plus ce prostii am mai adaugat, ca de scos, nu prea. Oricum, un diesel 2l contemporan si cu DSG rupe la acceleratie. De alea la 3l nu mai zic.
Spool devreme ia farmecul masinii asteia, crec-am mai zis de 740 de ori. Senzatia aia de nimic, urmata de tavalug, impreuna cu sunetul de unequal (acolo pierd eficienta, dar n-am comandat equal, unele lucruri sunt prea nepretuite), sunt de nedescris.

Vali inclina spre pistoanele Subaru, dar nu le exclude pe cele forjate. Aseara eram croit rau pe comandat un set si masuratori, acum nu mai sunt atat de convins, mai ales dupa ce am vorbit cu Mihai. Eu am vecini, multi rau, nu prea e o optiune s-o las sa mearga in nestire in curte, cand e rece. Eu as lasa-o, dar ma mustra constiinta. Si sa ma mut nu mai pot.

Statusul curent, am lasat p-altu', eu nu mai am chef.





WRX SW 2002

Forester

  • 3068
  • The other right!
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3168 on: October 31, 2023, 12:07:00 PM »
...
Spool devreme ia farmecul masinii asteia, crec-am mai zis de 740 de ori. Senzatia aia de nimic, urmata de tavalug, impreuna cu sunetul de unequal (acolo pierd eficienta, dar n-am comandat equal, unele lucruri sunt prea nepretuite), sunt de nedescris.

...

Ah, n-am retinut, cred ca creeru' meu se autosesizeaza de la cca a 823-a oara in sus  ;D
Dar tot ma surprinde, parca ziceai pe undeva ca ti-a placut 2.5.XT-ul, care mai compenseaza oarecum jos datorita displeismantului.
Dar clar, daca vrei kick'in the nuts like 1.9tedei de pe vremuri... nu se poate si cu sufletu-n rai!  8)
Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

Muttley

  • 4923
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3169 on: October 31, 2023, 12:18:33 PM »
Da, mersesem la Bucuresti in 2021 sa vad un XT din 2007 la vanzare, si mi s-a parut wow total, diesel direct era aia, tragea oriunde, si tragea grav. Dar comportamentu ala e mai degraba de masina normala. De fun, parca prefer lovitura-n oo, cum bine zici.

2.5 ar fi misto, dar n-am curaj, cu atatea institutii vigilente in jur. Poate candva, cand ne-om lepada de disciplina comunista din reflex, nejustificata deloc in alte moduri rationale. Si cand, si mai ales DACA, cineva o sa ia modelul occidental si sa-l aplice si la noi, unde consumarea excesului de energie pe jante, leduri si motoare e mai productiva si incomparabil inofensiva decat... heroina de exemplu. Sau violul. Insa la cum arata intelectul colectiv de la noi, asta nu se va intampla vreodata.
Deci ramane 2.0.

Voiam prezoane de chiulasa, dar a degenerat  :-\



Ocazie cu care constat c-a-mplinit 40ke.
Dracii o gaseste daca depaseste 50, ca ma mut in ea  ^-^

« Last Edit: November 01, 2023, 03:01:21 AM by Muttley »
WRX SW 2002

Muttley

  • 4923
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3170 on: November 03, 2023, 12:02:52 PM »
Wishlist. Brilliant!  ^-^
WRX SW 2002

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3171 on: November 03, 2023, 21:17:07 PM »

Ocazie cu care constat c-a-mplinit 40ke.
Dracii o gaseste daca depaseste 50, ca ma mut in ea  ^-^


Deci la mine ca se apropie de 20k e parfum. Gata.  M-am linistit :)

Muttley

  • 4923
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3172 on: November 03, 2023, 21:23:37 PM »
Antrebare: "Daca n-ai fi spart 40ke pe rematul asta, ce ai fi facut cu banii?"
Muttley: "........... acelasi lucru?  ???"

Deci e ok cred.
WRX SW 2002

andea79

  • *
  • 4007
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3173 on: November 03, 2023, 21:56:37 PM »
bine noo :) ...

Re: 2002 WRX SW
« Reply #3174 on: November 03, 2023, 22:06:55 PM »
Wow ...
Nu am avut curajul să ţin o evidenţă atāt de exactă. Cānd am văzut că aproape am atins preţul maşinii, iar ce aş fi vrut să fac costa cel puţin tot atāt, la o evaluare grosieră, am renunţat.
Am renunţat la evidenţă şi la achiziţii. Īn plus am o problemă care se manifestă din ce īn ce mai mult şi care se pare că nu are rezolvare...rugina
Recunosc am răsfoit topicul de cāteva ori. Īncă mă gāndesc la un iag oil pan kit. (măcar atāt)
Felicitări !
forester 2.0x forester 2.5xt

Muttley

  • 4923
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3175 on: November 10, 2023, 21:11:44 PM »
Revedeam filmul asta acum si am zis sa impartasesc.
Ignorati-l pe cat posibil p-ala din stanga, e babalau, cel din dreapta e enciclopedie. Si primele 2 comentarii (ce apare la mine cel putin) sunt cu subaru turbo.
https://youtu.be/ywffr5Yu4vM?si=B71nKKLW87JlUbW8

Si asta e bun.
https://youtu.be/J1BGsgIZ_Ek?si=MvSPatqGbVioasT3

Iar aici, pe la minutul 15 sunt impresiile, desi cred ca exagereaza. Incercati sa treceti peste excesul de "dampener" (umezitor), am vazut ca toti fac asta, americani, ncsf, atat s-a putut.
https://youtu.be/95A6QIlCeXI?si=0JYueJFnFPUchyvX

Ma gandesc sa las fulia oem in prima faza, si sa pun fluidampr-ul mai incolo, ca sa ma minunez si eu. Sau voi fi lenes. Nu stiu, vad la primavara.
« Last Edit: November 10, 2023, 21:23:05 PM by Muttley »
WRX SW 2002

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3176 on: November 10, 2023, 22:23:55 PM »
Eu tocmai am pus OEM in ideea in care mi se parea ca vad niste fisuri foarte fine in fulia veche de cand masina, stiind ca e un cauciuc acolo care probabil s-a intarit ca orice alt cauciuc de pe masina.

Acum ma faci sa ma gandesc la fluid damper. Te las pe tine sa spui cum e. Desi banuiesc ca o sa fie o avalansa de inputuri dupa ce pui motorul si cine stie cand si daca iti dai seama ce face asta.

Muttley

  • 4923
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3177 on: November 10, 2023, 22:34:05 PM »
Pai d-aia ma gandesc s-o-nfig mai incolo, ca direct n-am sa-nteleg nimic din ea.
WRX SW 2002

Muttley

  • 4923
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3178 on: November 13, 2023, 12:13:09 PM »
Atentie, post lung, ca si-asa n-am mai facut de ani buni.

Doua chestii n-am scos niciodata de pe masina asta: mocheta si motorul.

Dar am sa incep cu niste detalii contextuale.
De mic, de foarte mic, mi-a placut surubareala. Prin scoala primara faceam masinute teleghidate, retin ca am facut una din traforaj, si am dus-o la scoala la ora de atelier sa-mi dea betivu' ala nota de trecere. Apoi am inceput sa fac bucati biciclete, mi-am modificat Dacia 1310, apoi am trecut la Subaru. In 2016 o puneam la punct si eram fericit, abia asteptam sa sar din pat sau sa plec de la birou ori sa ma intorc din concediu ca sa surubaresc.
Retin in 2019, cand am schimbat ambreiajul, bratele spate si am instalat ceasuri, era o fericire, de revelion eram pe sub masina.
S-a terminat. Nu mai am chef deloc, bucuria si implinirea de odinioara s-au transformat in blazare si lipsa aproape totala de entuziasm. O fi varsta, pandemia, nu stiu, nu ma intereseaza, nu mai am chef.

Bun, si asta ma aduce la scosul motorului.
Vad ca-s deja 2 saptamani de cand am inceput sa dezechipez compartimentul motor.
Au mai fost cateva zile de uichend in care am incercat, am desfacut 2 piulite, apoi m-am dus sa ma uit la vreun film.
Alaltaieri, sambata, eram croit pe continuare. Am intrat in garaj, m-am uitat la masina, apoi am zis ca ma bag in pat sa mai stau 10 minute, si am dormit 5 ore ca porcu' si a fost minunat.
Ca urmare, o chestie care unii spun c-ar trebui sa dureze 2h, la mine fu fara numar.

Si ca o a 2-a urmare, am sa fac motorul asta cat pot de bine. Nu fac rabat de calitate la piese, la costuri, si sper sa tina cat mai mult. A jdemia oara: nu mai am chef!
Ador masina asta, e vis, e perfecta, e tot ce-mi puteam dori. Dar sa ma mai lase-n pace. Prefer sa pedalez toti muntii din tara asta decat sa stau sa lucrez la ea.

Bun, ce ma cam deruta era palanul pe care l-am luat odata cu macaraua, are 4 lanturi, si tineam neaparat sa le folosesc pe toate, pentru stabilitate optima. Mai mult, fiecare lant cu cate un profil L la capat. Si eram hotarat sa le leg de galerie, dar deloc impacat cu ideea.
Am intrebat pe toata lumea cum scot ei motoare, fiecare are stilul lui.
M-am uitat pana si-n manualul de service, unde m-am mirat sa constat ca se ridica in 2 puncte, mai mult, in diagonala, si mai mult, la inaltimi diferite.



Am dat o ultima cautare pe google si l-am gasit pe cel mai antipatic om, cu vocabular limitat la "sucker", dar... recunosc ca m-a salvat.
Asa c-am mers ieri dupa carabine. In fata, la compresor, deschiderea e foarte mare, pe la 20mm, le-am luat pe cele mai mari disponibile prin bricolaje, de 120mm, si le-am polizat usor blocatoarele. Au mers. In spate merg oricare, eu am luat de 100.



Inca una cu restul divaisurilor de ridicare pe pozitie.



Am omis o chestie.
Eu ma grabeam sa scot motorul cat inca e vremea calda. Am un garaj foarte mic si scurt, e practic garaj de parcat masina si atat, nu atelier. Si vedeam operatia intamplandu-se afara, in curte.
Dar nu, am avut loc in casa. Am impins masina in spate pana am lipit-o-n perete, am facut niste probe cu macaraua, parea, surprinzator, sa fie loc.

Apoi, motorul asta, echipat, e ditai bolovanul, mare si greu. Desi parea treaba abordabila intr-o persoana, imi programasem un ajutor pentru seara asta, luni.
Dar eram eu ieri, la 10 seara in garaj, cu o macara legata de motor, si trebuia doar sa apas manivela. Si cum rabdarea imi lipseste cu desavarsire de cand ma stiu...



In poza:
- fata e pe rampele joase
- motorul e la maxim sus, mai mult nu ridica macaraua.

Explicativ pentru ultima linie.
Cand mi-a venit prima oara macaraua, in urma cu foarte multe luni, pistonul hidraulic curgea pe la pistonasul de actionare. Facut retur piston, asteptat inlocuitor.
Noul piston curgea la fel de minunat, de data asta pe la un buson. Am gasit un oring de AC, am rezolvat scurgerea, dar pistonul nu mai are ulei cat ar trebui in el. Si, cred eu, e limitat in cursa.

Ei, si eram eu cu un motor partial scos, care nu trece de traversa radiator. Sa-l pun inapoi, cam greu. Am masurat cat imi trebuie, am masurat rampele. Parea cu potential de salvare, asa c-am luat repede un cric si am lasat-o pe roti. Functionase.



Dar asta nu-nseamna ca nu va trebui sa caut ulei hidraulic, ca va mai fi si operatiunea inversa.

Pentru ca e un moment marcant in relatia mea cu masina asta, mai pun cateva poze.





Si ultima, din dimineata asta, cand dupa trezire m-am dus direct in garaj, sa vad daca n-a cazut ala p-acolo.



In concluzie... A mai ramas mocheta cred...  ???
WRX SW 2002

Muttley

  • 4923
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3179 on: November 17, 2023, 23:27:00 PM »


Retard level 1000.
Adica am comandat prezoanele de chiulasa ca sa inchid noul motor, am zis ca n-are rost sa aman.
Dar:
- suportul de motor e ocupat cu vechiul, care e complet echipat de altfel;
- chiulasele sunt fix la fel cum au venit, nici vorba sa ma apropii cu biaxul de ele;
- shortblockul nou e in cutie inca din august. De ajustat ring gapuri nu mai zic...

Deci bine ca am prezoane de chiulasa. Yay...   :(
WRX SW 2002