2002 WRX SW
Subaru club Romania

2002 WRX SW

Muttley

  • 4918
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1260 on: October 15, 2016, 18:49:08 PM »
La alpadrino e vreo 6500 lei.
WRX SW 2002

Muttley

  • 4918
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1261 on: October 15, 2016, 20:17:10 PM »


Si am luat pe rand ce am gasit sub bord la Pfaizzzer si am mutat la mine. Ma rog, am mutat doar imobilizatorul si atat, dup-aia mi-a picat fisa ca e de ajuns sa debransez chestii sub bordul sau si sa vad la care ii face figuri plafoniera. Si cum era de asteptat, modulul de inchidere centralizata e cel responsabil de aprinderea plafonierei la deschiderea usilor.



L-am mutat la mine, nimic, nu mi s-a aprins pe nicio pozitie. Asa ca Pfaizzzer, artist cu multimetrul (eu sunt tufa) a tras concluzia ca e defect comutatorul plafonierei. Si-ntr-adevar, dupa ce l-a desfacut, a gasit o lamela care culiseaza pe contactele alea multe prajita. Incercuit e comutatorul.



Ce s-a intamplat de fapt:
- ledul puternic a prajit modulul;
- cand am lasat plafoniera aprinsa-ntr-o noapte cand am lucrat la motor, s-a prajit si intrerupatorul.

Pun o poza si cu plafoniera bolnava, sa nu se confunde cu cea de la oglinda.



Malakay, astept cu nerabdare sa-mi spui ca le ai p-amandoua (modul IC si plafoniera) si le trimiti incoa'  ;)
Mersi!
WRX SW 2002

Muttley

  • 4918
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1262 on: October 15, 2016, 20:29:20 PM »
Am uitat!



Pfaizzzer, te las sa explici.
Eu am ramas cu faptul ca nu stim de cand sunt informatiile atasate. Dpmdv ar putea fi dinainte de refacerea softului, sau din 2007, cand mosu-i dadea prin Alpi ca un veritabil soferake.
WRX SW 2002

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1263 on: October 15, 2016, 20:39:16 PM »
Te-a "mancat" sa pui led ca la becul gandit de japonezi nu puteai vedea sa te misti pe timp de noapte.
Dezaprob astfel de interventii care stirbesc din autenticitatea fundamentala a confortului si a imaginii.
Daca te-ai limita doar la motor, amortizoare, caroserie si in general la tehnica as fi foarte apreciativ la eforturile tale. In schimb, toti maimutoii pot inlocui un bec insa interventiile la propulsor, transmisie samd sunt rezervate doar mintilor cultivate.

Te rog sa ma contrazici daca nu relationez in acelasi palier al dinamicii intelectuale pe care o abordezi in "elaborarea" WRX-ului.
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1264 on: October 15, 2016, 20:43:50 PM »
1. Cand naiba ai avut timp si de poze?
2. Cred ca mai bine il lasam pe Andea sa comenteze printscreen-ul;
3. Dupa cate reseturi i-ai dat, nu cred ca-si mai aminteste masina de mosulica din Alpi;
4. Trebuie convins sa renunte la tehnologia LED; Heli, stai sa-i veI pozitia lui Muttley :)
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1265 on: October 15, 2016, 20:47:53 PM »
Intr-adevar, WRX cu tehnologie led ma duce cu gandul de a pune frisca pe sarmale si dulceata de nuci in ciorba de burta...
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1266 on: October 15, 2016, 21:08:39 PM »
cu siguranta nu stie nimic de alpi - chestiile se pierd la fiecare ecu reset :)
legat de learning view... e okish sa zic asa dar nu perfect
se vede ca la un moment dat a avut knock in unele zone si apoi nu a mai avut (de la valori de -1.4 sau mai mici a inceput sa se apropie de 0) si iam e 16
primul fuel trim e cam mare dar ... ce sa-i facem...
oricum cu iam 16 masina nu este in nici un soi de harta de avarie sau altceva de genul...
« Last Edit: October 15, 2016, 21:13:03 PM by andea79 »

Muttley

  • 4918
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1267 on: October 15, 2016, 21:16:27 PM »
Poate fi din perioada de intreruperi? Perioada depasita de altfel dupa cate se pare?
WRX SW 2002

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1268 on: October 15, 2016, 21:30:08 PM »
nu stiu cati km ai facut de atunci, ecu de 16 bit este destul de rapid la scris/modificat valorile alea - poti sa faci si 10 km si sa fie toate pe 0 de exemplu sau alte valori...

Muttley

  • 4918
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1269 on: October 19, 2016, 22:04:21 PM »
Ieri am avut de lucru prin Bucuresti si m-am vazut cu Malakay, mi-a dat un modul de UK si o plafoniera cine stie de care.
Azi am asteptat cu sufletul la gura sa ajung acasa ca sa ma apuc de treaba. De ce astazi si nu ieri, am sa dezvolt mai jos.
Inainte de orice insa, am mai cautat o data un distantier de plafoniera pe care Pfaizzzer se jura ca l-a auzit cazand sub scaunul soferului. L-am cautat sambata amandoi o gramada, degeaba. Astazi am reluat, am mutat scaune, am scos presuri, m-am uitat prin glisiere, nimic. Plecam in casa ofticat, sa caut ceva inlocuitor, vreo piulita cu 1mm mai mare decat surubul. Dar parca nu puteam, mi se parea prea frustranta situatia, stiam ca-l am dar trebuie insistat. Si am insistat, si l-am gasit in dreapta (!!!) dupa un plastic ce acopera capatul de glisiera. Pe cuvant ca m-am bucurat ingrozitor...  :D



Plafoniera are dublu rol: o data face lumina in masina, apoi se comporta ca un suport pentru tapiteria plafonului, o ancora centrala ce nu lasa tapiteria sa faca burta in timp. Cota de strangere e data de 2 distantiere ca ala din poza de mai sus. O sa spuna lumea ca-s batut grav in cap, ca puteam folosi altceva in locul lui. Poate ca da. Dar m-am incapatanat sa nu vreau. Asta sunt.

Plafoniera de la Malakay e diferita ca forma, si dupa pasiunea pe care-am dezvoltat-o urmare a problemei asteia, n-am vrut sa pun alt model. Asa ca am decis sa iau doar intrerupatorul. Puse una langa cealalta am vazut ca nici mufele nu sunt la fel. Deci chiar am fost nevoit sa folosesc doar intrerupatorul!



Ieri am imprumutat de la un coleg de serviciu un... d-ala de lipit. Nu pistol, e ca un fel de surubelnita.
De fapt sa povestesc... Eram 4 persoane in masina unuia dintre colegi intorcandu-ne din Bucuresti, trebuia sa-l lasam pe primul in Rasnov si urma sa continuam. Si am intrat si eu, sa iau instrumentul de cositorit. Maica-sa, "dar restul unde-s???". Eu... "in masina, ingheata!". Ea... "cheama-i urgent in casa!!!". Si asa am mancat toti, iar eu am dezvoltat o pasiune pentru o sticla de rom. Am ajuns aseara acasa complet inapt sa lipesc fire. Dar na, bucuria e buna si cu o zi mai tarziu.

Sa revin la plafoniera. Evident, adio bec cu 3 leduri SMD de mare putere, am revenit la bec cu filament de masina veche.
Aveam niste banda de aluminiu, asa c-am aruncat 2 fasii p-acolo, m-am gandit ca rau nu poa' sa faca.



Pus plafoniera pe masina, proba, mergea pe pozitia de aprins continuu. Primul pas trecut cu brio, mai trebuia schimbat modulul, ca sa se aprinda si pe intermitenta.
Desfacut partea de jos a bordului, scos modulul vechi, bransat cel nou, bucurie mare, deschideam usa, bec aprins, o inchideam, se stingea treptat. Ce ciudat, anumite functii banale le luam de bune, dar abia cand nu mai merg incepem sa le apreciem. In fine, sa nu generalizez, asa mi s-a intamplat mie cel putin.
Cum era de asteptat, inchiderea centralizata din butoanele de pe cheie nu mai functiona. Eram insa cu lectia invatata pentru pairing chei cu modul. In cazul meu, invers, modul nou cu chei vechi.
Am luat a 2-a cheie din casa si m-am pus pe treaba. Si am frecat contactul ala de l-am zapacit, am facut secventa de vreo 5 ori cred, niciun sunet de claxon, nimic. Salvarea a venit dintr-un manual de WRX EDM pe care l-am descarcat cu alta ocazie de pe net.



Ce-mi dadea cu virgula erau acei "registration connectors", am cautat pe google si am gasit mai multe poze cu celebrele mufe verzi. Am incercat cu alea, dar nu s-a intamplat nimic. L-am sunat pe Victor, mi-a povestit de mai multe perechi de mufe de prin masina, dar mi-a zis ca nu stie nimic despre mufe sub plasticul de la stalpul A, partea soferului. Doar m-a asigurat ca plasticul ala se scoate usor. Asa ca l-am scos. Iata ce am gasit:



Le-am legat, am apasat de 2 ori pe un buton oarecare de pe cheie, actuatorii au miscat de 2 ori. Reusisem!   :D :D :D
Debransat mufele, pus la loc plasticul, mutat bride metalice pe module (repet, era de UK cel nou, bridele in oglinda), am pus totul la loc. Apoi am frecat inchiderea vreo 10 minute si m-am bucurat ca un descreierat.



Imi era dor si de lumina de la butucul contactului, uitasem complet cum arata...



Ce nu se aprinde in continuare e martorul din bord cu o cheie rosie. E posibil sa fie din cauza ceasurilor noi, pur si simplu sa fie becul ars. Sau nu stiu. Pfaizzzer, daca ai chef si nu uiti, vezi in ce conditii se aprinde la tine te rog, masina incuiata sau descuiata, usa inchisa sau nu, habar n-am.

Si cum o bucurie nu vine singura, am o alta problema, asta e mai grava. Nu glumesc, radiatorul s-a spart, am gasit problema, strang bani, il schimb, ma descurc. Dar cu ce urmeaza sunt blocat total. Nu mi se mai aprinde plafoniera cand deschid usile, pe pozitia din mijloc a comutatorului. Se aprinde doar pe pozitia de continuu aprins. Am zis ca-i din cauza ledului, am incercat cu becul original, face la fel. Ce-a patit si aia?

De ce sunt atat de incantat ca am reusit sa readuc la viata plafoniera am scris si atunci cand s-a ars, in urma cu mai mult de juma' de an: pentru ca NU ma pricep deloc la electrica si electronica, mi-e groaza de ele in ultimul hal. Am avut noroc de Pfaizzzer, ca m-a ajutat sa identific modulul cu probleme punandu-mi la dispozitie masina lui si mi-a diagnosticat si plafoniera cu, spune el, notiuni elementare de lucru cu multimetrul. Asa o fi... Si Malakay, care a avut piesele, si chiar mi le-a livrat personal. Le multumesc amandurora!  ;)
Si tin sa reiterez, de enorm ajutor e faptul ca Impreza WRX (valabil si pentru STI, evident) e o masina extrem de apreciata, o masina cult, pentru care gasesti orice informatie pe net. Inclus aici si manualul EDM, fara de care eram mort. Pentru alte masini nu gasesti nimic.
Desi nu pare, rezolvarea problemei asteia e cea mai mare reusita de pana acum cu cazanul. Chiar daca problema eu am provocat-o.

Maine, intentionat am sa plec la serviciu cu noaptea-n cap, sa fie bezna totala, iar cand descui troaca, sa se faca lumina  ;D
« Last Edit: October 19, 2016, 22:21:13 PM by Muttley »
WRX SW 2002

Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1270 on: October 19, 2016, 22:44:32 PM »
Acum am vazut si eu lumina verde din jurul cheii. Eu nu am observat-o  la mine, si tu vrei sa caut cheite mici prin bord :))
Tine cont ca eu am mers prima luna cu difuzorul de la sofer ars...eu aud si vad doar trecerea dintr-o bucla in alta :))
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

malakay

  • *
  • 4767
  • IMPREZA GC8
    • www.proalex.ro
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1271 on: October 20, 2016, 00:26:34 AM »
tre sa faci ceva cu ledurilea alea din ceasurile de bord  !
Straights are for fast cars, corners are for fast drivers. - Colin McRae

Muttley

  • 4918
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1272 on: October 20, 2016, 06:03:27 AM »
Da, voi pune becurile din ceasurile vechi. Problema-i ca au capisoanele alea verzi coapte...
WRX SW 2002

Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1273 on: October 20, 2016, 07:42:34 AM »
Letcon ii zice sculei de lipit si fludor "sarmei" cu care lipesti  ;D

Muttley

  • 4918
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1274 on: October 20, 2016, 08:11:04 AM »
Stiam lucrurile astea!  ???

Unghi de vizibilitate 180 grade. La fix, ca japonezul ricer a pus albastre frontale, care lumineaza complet aiurea ceasurile. Alta solutie nu vad, cum nu cred ca gasesc acoperitoare d-alea verzi.
WRX SW 2002

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Răspuns: Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1275 on: October 20, 2016, 09:41:17 AM »

1. Si asa am mancat toti, iar eu am dezvoltat o pasiune pentru o sticla de rom.

2. Imi era dor si de lumina de la butucul contactului, uitasem complet cum arata...

3. Am avut noroc de Pfaizzzer, ca m-a ajutat sa identific modulul cu probleme punandu-mi la dispozitie masina lui si mi-a diagnosticat si plafoniera cu, spune el, notiuni elementare de lucru cu multimetrul. Asa o fi... Si Malakay, care a avut piesele, si chiar mi le-a livrat personal. Le multumesc amandurora!  ;)

4. Si tin sa reiterez, de enorm ajutor e faptul ca Impreza WRX (valabil si pentru STI, evident) e o masina extrem de apreciata, o masina cult, pentru care gasesti orice informatie pe net.

5. Maine, intentionat am sa plec la serviciu cu noaptea-n cap, sa fie bezna totala, iar cand descui troaca, sa se faca lumina  ;D

Sa o luam pe rand:

1. Daca stiam ca romul te ajuta la imbunatatirea sintezei fosfatidilcolinei, componenta majora a materiei cenusii, te-as fi servit cu acea bautura si cu ocazia asta iti redeschideam apetitul pentru mentinerea masinii in stare civilizata...

2. Ei bine, entitatea experimentala numita Muttley certifica faptul ca romul ajuta la recapatarea memoriei imbunatatind empatia si compasiunea... Deci, consumati cu incredere!

3. Sa ne traiasca prietenii, caci la nevoie se cunosc si nu uita sa le dai si lor sa "pupe" sticla de rom!

4. Incepi si tu sa fii din ce in ce mai apreciat in fata ambilor mei doi ochi!

5. Geneza ne spune ca intunericul era deasupra pamantului si Duhul lui Muttley Se purta pe langa WRX.
Si a zis Muttley: "Sa fie lumina!" Si a fost lumina.
Si a vazut Muttley ca este buna lumina incandescenta, si a despartit Muttley becul cu LED de becul cu Wolfram si asa a ramas de-a pururi si-n vecii vecilor.
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

Muttley

  • 4918
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1276 on: October 20, 2016, 09:44:42 AM »
Sper ca postezi din lumanarar, sa fie efectu' complet!
WRX SW 2002

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1277 on: October 25, 2016, 19:53:26 PM »
Citindu-ti postul "Transmisie STI" consider ca ti-ai revenit, mecanic vorbind si in curand vom asista la un up-grade asa cum ii sade bine WRX-ului, adica vom vedea o insiruire logica de  fiare si nicidecum LED-uri de talcioc.

Si pentru a-ti stimula creativitatea am achizitionat un produs pe care am sa ti-l inmanez cu prilejul reuniunii de 1 decembrie sau chiar mai devreme:



Spor la treaba si asteptam sa-ti vedem proiectul realizat!

PS: nu pot comenta nimic pe "Transmisie STI" caci totul e scris in sanscrita... :D
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

Muttley

  • 4918
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1278 on: October 25, 2016, 19:58:00 PM »
Nu-s de acord cu ratacirea pe care o sesizezi tu.
Sper c-ala-i cu dop de pluta!
Mersi, ne vedem pe 1 decembrie  ;)

Pun si aici partea importanta din topicul "Transmisie STI".


« Last Edit: October 31, 2016, 07:32:24 AM by Muttley »
WRX SW 2002

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1279 on: October 25, 2016, 21:07:30 PM »
Consider ca esti un pasionat nu numai de tehnica dar si de autenticitate asa ca daca deschizi dopul (intr-adevar este din pluta) si ma servesti si pe mine cu o dusca am sa te ajut sa inlocuiesti toate gadgeturile post vanzare  ;)
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!