Cu si despre Subaru Legacy 2.0R
Subaru club Romania

Cu si despre Subaru Legacy 2.0R

Cu si despre Subaru Legacy 2.0R
« on: March 17, 2016, 14:19:18 PM »
Buna ziua dragi colegi subaristi,


Dupa ceva cautari si drumuri prin tara, in luna septembrie 2015 sunt fericitul proprietar al unui Subaru Legacy IV facelift - 2.0R 150cp.
Am avut norocul sa cumpar masina de la cineva din CT. Masina fusese cumparata de el de noua in 2009 si intretinuta ca la carte. Singurul defect a fost un bec de pozitie ars, pe care tot dumnealui l-a schimbat in ziua cand am luat masina. Toata stima si respectul pentru el.

Pentru cei interesati, taxa de mediu la 209 mg - 1800 euro.

Spre norocul meu, masina este echipata full (inclusiv trapa, AUX si comenzi pe volan) mai putin navigatie.

Am asteptat pana acum sa scriu despre el doar pentru a avea o parere cat de cat conturata formata dupa 7 luni si aproape 13k km parcursi.
Asadar de bine:

 - Compromisul perfect intre o masina cu ceva valente sportive si comfortul unei limuzine. Motorul si sunetul acestuia, tractiunea 4x4 si suspensia fac tot posibilul sa iti tina mereu acel zambet tamp pe fata de fiecare data cand te dai la ea, mai ales pe un drum virajat (recomand cu caldura Focsani-Lepsa-Ojdula). Desi are doar 150cp parca se simte ceva mai vioaie de atat mai ales in partea de sus a turometrului.

 - Cat despre comfort, chiar si dupa drumuri lungi de peste 6, 7 ore pe drumurile admirabile ale patriei, nu am simtit dureri sau amorteli mai mari decat ar fi trebuit. Suspensia, desi destul de rigida isi face treaba binisor. Imi place mult ca e spatioasa, 4 persoane pot merge in conditii bune oricand la drum lung iar accesul in portbagaj prin bancheta e un bonus bine venit.

 - Cat despre siguranta, stim foarte bine despre cele 5 stele obtinute la momentul lansarii modelului in 2007 dar sincer sa fiu prefer sa nu ii testez niciodata eficacitatea.

 - La capitolul fiabilitate, eu am cumparat masina la 90k, iar la 103k am facut schimbul tuturor componentelor recomandate de carte (toate lichidele+filtre, distributie, bujii si ca bonus si placutele de frana). Altceva nu a fost necesar, nici macar o bucsa. Fostul proprietar a schimbat doar celebrul ambreiaj la 80k si in rest doar reviziile normale, asadar mie mi se pare un plus mare faptul ca dupa 103k sa nu fie necesara nici o investitie avand in vedere craterele, santurile si lanturile muntoase prezente in asfaltul mioritic. Revizia a fost facuta la Radacini in Galati, la recomandarea altor 2 proprietari de subaru din zona. Singura problema intampinata a fost incompatibilitatea pompei de apa, dar dupa vreo 2 incercari s-a gasit si pompa buna.

Costul reviziei: 3100 lei. Ce am schimbat se poate vedea aici:  


 - Un alt aspect foarte ok mi se pare consumul. Declarat pe carte in oras e undeva la 12,4. Eu nu am reusit sa ating 12 in Galati (trafic in general mediu, foarte aglomerat doar la ore de varf). Comparativ, coleg de birou cu Passat, tot 2 litri benzina dar tractiune doar fata, depaseste 12. Extern, consumul in stil de mers legal mereu intre 7,2 si 7,4. Extern in stilul smuls si foarte smuls chiar si cu vitezometrul in limitare pe perioade foarte scurte - undeva intre 10 si 11 mixt masurat pe o distanta de 320km.

 - Ca o paranteza, cand am facut identificarea la RAR mi s-a spus ca e singurul Subaru Legacy, acest model inmatriculat pe raza judetului Galati - Asta DA exclusivitate. Macar nu imi fura nimeni oglinzile :))

Aspecte negative ale masinii:

- Ambreiajul, din tendinta de al patina cat mai putin motorul se mai oprea din cand in cand la inceput si ma simteam din nou ca la scoala de soferi, acum din fericire nu mai e cazul, cred ca a fost doar tranzitia mea la awd.
- Pedala de ambreiaj este relativ tare la apasare fata de ce am mai condus.
- Tendinta de a intra 'mai greu' in viteza, e mai barbateasca cutia asta, simti cand intra plus ca, poate momentan inca din vina mea, dar mi se pare destul de greu sa schimbi treapta lin, fara sa simti macar o smucitura mica daca nu intarzii foarte putin cu patinajul abreiajului. Adica daca ridic normal ambreiajul are tendinta sa smuceasca, daca il ridic mai incet, se va defecta prematur.
- Insonorizarea nu este cea mai buna, dar nici inexistenta.
- Cotiera destul de departe de schimbator - si am 1,82 inaltime.
- Lipsa cu desavarsire a service-urilor in zona. Am fost refuzat la 3 service-uri pentru schimbul de distributie. Sper sa nu am ghinionul unor probleme mai serioase si sa vizitez BV pe platforma.

In concluzie, cel putin pentru nevoile mele si ale familiei mele am facut alegerea corecta, suntem foarte multumiti de masina, se poate trai excelent de zi cu zi cu ea, la revizii nu mi se pare deloc exotica asa cum ma avertizau toti 'pareristii dieselgate' cu tendinte predominant germanice, ba chiar dimpotriva.

Imi cer scuze pentru postul foarte lung dar am vrut sa fiu cat mai detaliat, daca exista intrebari sau nelamuriri, sau pur si simplu subaristi prin zona si doritori de intalniri va rog sa ma anuntati!

Masina se poate vedea aici:






« Last Edit: March 17, 2016, 14:22:42 PM by Petru »

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Cu si despre Subaru Legacy 2.0R
« Reply #1 on: March 17, 2016, 14:50:39 PM »
Bun venit! Sa o conduci multi km si sa nu ai parte de nici o problema. Capota de diesel ... nice :D

moguai

  • 2814
Răspuns: Cu si despre Subaru Legacy 2.0R
« Reply #2 on: March 17, 2016, 15:20:11 PM »
salut si bine ai venit. din pacate, ai dreptate, in GL numeri de degete masinile Subaru. acolo doar jermania exista :) bine, in ultimii ani am venit mai rar, doar de 3 4 ori pe an, dar iti dai seama din trafic.
te inteleg si cu service ul, in general nu sunt multe si bune in GL, ce sa mai zici de unul care are si cunostinte despre marca asta. in general la noi in ro, service urile cu adevarat bune le numeri pe degete.
din fericire pt tine, masina ta nu e f pretentioasa fiind aspirata asa ca probleme n o sa ai, daca o vei ingriji cu atentie.
pentru ca sunetul ajunge /din difuzoare pana-n sange / pentru ca inima ta moare / atunci cand sunetul dispare.

BOXER

  • *
  • 2352
  • +
Răspuns: Cu si despre Subaru Legacy 2.0R
« Reply #3 on: March 17, 2016, 15:55:20 PM »
Bine ai venit pe forum!
Aici vei afla multe lucruri interesante, placute sau neplacute.
Primul lucru neplacut pe care il afli este ca in poza respectiva sunt niste consumabile ieftine, oarecum nepotrivite pentru Subaru.
Poate ca la revizia viitoare ar merita sa discuti cu una din reprezentantele autorizate pentru o oferta de consumabile OEM.
ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.

Răspuns: Cu si despre Subaru Legacy 2.0R
« Reply #4 on: March 17, 2016, 16:49:04 PM »
Frumoasa masina, dar de ce capota de diesel?

Cat vrei pe grilla radiator?  ;D
Legacy 3.0R

Răspuns: Cu si despre Subaru Legacy 2.0R
« Reply #5 on: March 17, 2016, 17:36:26 PM »
Salut Petru si bine-ai venit in aria de prezentare. Sa ai parte de ea si viceversa  :)

Răspuns: Cu si despre Subaru Legacy 2.0R
« Reply #6 on: March 17, 2016, 21:05:53 PM »
Salutare,

         Va multumesc! Forumul il citesc de dinainte de a cumpara masina, m-am documentat cat am putut despre subaru citind multe dintre posturile colegilor, multumesc pe aceasta cale celor care au grija ca acesta sa functioneze.

Acum ~3 luni am avut ocazia sa mai cumpar una diesel fara motor la un pret foarte bun in ideea de a avea piese de schimb in loc de casco. Intre timp am ramas fara spatiul de depozitare si acum vand din ea. Capota am schimbat-o doar pentru aspect, imi place foarte mult cum arata. Am avut ceva temeri la inceput legat de apa de ploaie dar am vazut ca nu afecteaza cu absolut nimic, pe dedesubt fanta se inchide etans exact pe acel capac din plastic negru de deasupra admisiei (sper sa nu spun prostii - acolo unde ajunge tubulatura de la filtrul de aer)

Cat despre piese, am cerut oferta de la Autokino, cei de acolo au fost foarte deschisi, am primit imediat oferta, dar asta insemna pentru mine o excursie la Brasov si nu a fost oportun in acel moment. Oricum am insistat foarte mult ca lichidele si bujiile sa respecte detaliile oferite de manual. Distributia si placute de frana intradevar nu am gasit OEM dar nu am apelat nici la cele mai ieftine variante ci la cele mai bune pe care le-am putut gasi in zona Galati. Data viitoare imi voi face timp, eventual programa o excursie in Brasov, ocazie cu care voi face revizia.

Grila nu este de vanzare, in schimb am o grila normala, cea cu aripi, de pe cea diesel. Cosmin, daca esti interesat facem o oferta buna impreuna cu volanul despre care am discutat deja.

Va multumesc inca o data si cand mai am drum prin capitala poate bem impreuna o cafea!

         

Răspuns:
« Reply #7 on: March 17, 2016, 21:19:34 PM »
Bine ai venit, ureaza-i adio la Textar

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Răspuns: Cu si despre Subaru Legacy 2.0R
« Reply #8 on: March 17, 2016, 22:35:25 PM »
Frumoasa masina si trebuie sa recunosc faptul ca mi-a fost pusa pe lista in urma cu cativa ani insa am optat pentru Forester SH.
Multi Km sa o conduci fara evenimente si in caz ca ajungi prin Bucuresti da un semn si hai la o cafea!
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

Răspuns: Cu si despre Subaru Legacy 2.0R
« Reply #9 on: March 17, 2016, 23:08:02 PM »
Glumeam cu grila, cine ar vinde asa frumusete. Din pacate volanul nu se potriveste.
Stiti ca majoritatea produselor aftermarket Brembo, ATE sunt facute de Textar? Sunt niste produse corecte la un pret corect.
Legacy 3.0R

Răspuns:
« Reply #10 on: March 18, 2016, 07:26:23 AM »
Am prieten cu atelier de mecanică unde îmi repar masina când e nevoie.....el refuza să îmi pună Textar.....chiar m-a amenințat ca dacă mai vin cu așa ceva nu mai mă ajuta......
De fel am folosit, și voi folosi în continuare, ATE.Nu am avut probleme cu ele de nici un fel, cu toate ca zici ca sunt făcute de Textar.Masina actuală nu are nici în cele mai bune fantezii ale mele valențe sportive..... Eu personal nu aș pune pe nici o mașină Textar, darămite pe un Subaru.Mai ales ca această marca te invita să mai conduci sportiv din când în când indiferent de motorizarea pe care  o ai.....

Răspuns: Cu si despre Subaru Legacy 2.0R
« Reply #11 on: March 18, 2016, 10:19:25 AM »
           De legende de prin service-uri auto si de la mecanici super priceputi sunt satul. Am avut Textar si pe Subaru si in afara ca fac mult praf nu am simtit nicio diferenta la cum franeaza fata de placutele originale, Brembo sau Carbotech. Carbotech rezista la mai multe abuzuri ce-i drept dar parca Textar, Brembo si OEM-urile aveau muscatura initiala mai brutala. Stii ca Textar echipeaza majoritatea a masinilor europene?
Legacy 3.0R

Răspuns: Cu si despre Subaru Legacy 2.0R
« Reply #12 on: March 18, 2016, 10:53:36 AM »
Textar sunt cele montate pe spate, inainte placutele erau OEM, pot spune ca nu am simtit nici o diferenta dupa schimb la modul cum se comporta masina, dar nici nu am avut ocazia sa le incing cum se cuvine de cand le-am montat. Probabil o voi face cu prima ocazie a unui drum de munte.  Daca o sa am probleme cu ele va voi da de stire, momentan nu simt nici o diferenta (pedala, raspuns sau distanta de franare) si eu cam sunt genul cu pitici pe creier la orice zgomot/schimbare/modificare in tot ceea ce tine de masina.

Ca tot vorbim de pitici pe creier, am observat ca atunci cand motorul este rece, se aude un foarte mic zgomot/scartait de genul frecat cauciuc pe metal la relanti, daca cresc turatia nu se mai aude din cauza motorului. Zgomotul e asemanator cu cel de curea. Dupa cateva minute dispare, cureaua de accesorii are tensiunea potrivita si am inteles ca a fost schimbata pe la 80k/km. E cazul sa imi fac probleme sau sa o schimb? Sper doar sa nu se auda de la distributia nou schimbata, nu as vrea sa ma umplu de fericire. Voi ce parere aveti?