Great Wall Steed 5 la SMT
Subaru club Romania

Great Wall Steed 5 la SMT

Foreste

  • *
  • 1935
  • Apă, paie și bătaie ...
    • Blogu' lu' Foreste
Răspuns: Great Wall Steed 5 la SMT
« Reply #20 on: April 06, 2016, 18:18:30 PM »
[...]

Dar de ce ii judecam noi pe cei de la SMT? ???
De ajutat, ii putem ajuta cu ceva?


Esti deja pe un teren minat. :) Au fost ani intregi surzi si muti la orice inseamna colaborare cu comunitatea locala. Mai pe romaneste "li se rupe(a)".
Doar un angajat ofensat de pretentiile mele de garantie a avut curajul sa vina "sa ma faca de ras" si a batut in aceeasi zi in retragere.
Dani este singurul care are un merit de apropiere de aceasta comunitate, insa el e aici mai mult in nume propriu din cate stiu. NIMIC OFICIAL.

edit, facusem un mic pleonasm, in viteza-asa! :)
« Last Edit: April 06, 2016, 18:20:20 PM by Foreste »
Forester 2.0 XT MY2017 - Black Betty (bam-ba-lam!)
Forester Diesel MY2011 - Foreste  |  Blogu' lu' Foreste

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Great Wall Steed 5 la SMT
« Reply #21 on: April 06, 2016, 18:19:27 PM »
Parerea mea e ca de vandut Great Wall nu e nici o rusine si nici o problema.

Ca Subaru Romania cum se prezinta ei vand Great Wall si sigla oficiala Subaru este pe flyerul de prezentarea a unui alt brand, atunci cam e o problema.

Musiu

  • 1156
    • 2007 Forester XT
Răspuns: Great Wall Steed 5 la SMT
« Reply #22 on: April 06, 2016, 18:23:29 PM »
Parerea mea este ca vor sa impuste 2 iepuri dintr-o data: seriozitatea marcii subaru alaturi de Great Wall probabil ca va atrage mai multi clienti (asocierea e nefericita, asa cum bine a subliniat Lorian), si cred ca sunt in cautarea uneii solutii de supravietuire. Sa nu uitam ca si AK vinde Kia alaturi de Subaru, si cred ca fac asta din ratiuni pur economice, pentru a supravietui.
2007 Forester XT

Ex:
2007 Forester 2.0 XS
2003 Impreza WRX wagon

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Great Wall Steed 5 la SMT
« Reply #23 on: April 06, 2016, 18:53:17 PM »
Auto Kino are propriul brand si este concesionar Subaru. Este OK sa posteze logo-ul Subaru atunci cand spun ca vand asa ceva alaturi de alte marci.

Cand te prezinti ca Subaru Romania si promovezi altceva decat propria marca, atunci este o problema de etica si conduita, posibil si practici de concurenta neloiala.

adinegru

  • 1456
  • 2012 XV CVT
    • Consum XV CVT
Răspuns: Great Wall Steed 5 la SMT
« Reply #24 on: April 06, 2016, 19:19:02 PM »
Folosesc oare tot motorul ăla din 1988 de la Mitsubishi?

Răspuns: Great Wall Steed 5 la SMT
« Reply #25 on: April 06, 2016, 19:46:16 PM »
Nu sant singurii care au adoptat strategia asta. Aici Toyota vinde impreuna cu Scion peste tot.
Inainte auzeai numai mizerii despre Scion,  dar dupa ce s-a cuplat cu Toyota,  Scion a devenit o marca destul de respectata.
.........va asigur ca greselile ortografice, ortoepice, de punctuatie, morfosintactice si folosirea inadecvata a unitatilor lexico-semantice imi apartin, mi le asum, dar la scoala sa stiti ca tot nu ma duc !

Răspuns:
« Reply #26 on: April 06, 2016, 20:02:40 PM »
Scion e brand toyota acum.GW nu e brand FHI.....
Din ce observ SMT încearcă o oarecare asociere între cele 2 mărci.

Muttley

  • 4922
Răspuns: Great Wall Steed 5 la SMT
« Reply #27 on: April 06, 2016, 21:39:24 PM »
si AK vinde Kia alaturi de Subaru, si cred ca fac asta din ratiuni pur economice, pentru a supravietui.

O fi chia sub subaru, da' nu e nici pe departe o marca rusinoasa si nici alea nu-s masini de lepadat.
« Last Edit: April 06, 2016, 23:19:38 PM by Muttley »
WRX SW 2002

Răspuns: Great Wall Steed 5 la SMT
« Reply #28 on: April 06, 2016, 21:59:17 PM »
Lol @ chia   ;D

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Răspuns: Great Wall Steed 5 la SMT
« Reply #29 on: April 06, 2016, 22:18:44 PM »
Pai, daca tot ne dam viteji la taste va propun sa solicitati un drive-test si apoi sa comentati ce v-a placut si ce v-a displacut. Asa de fan...

KET si-a exprimat parerea in urma senzatiilor experimentate la bordul unui GW asa ca asteptam parerea altui pasionat care poate sa evalueze versiunile dpdv tehnic. O evaluare comerciala este interpretabila avand in vedere lipsa istoricului in Romania si probabil in alte tari.  

Parca m-a luat valul si pe mine. Ce aveti fratilor cu SMT? Incearca si oamenii sa mai diversifice portofoliul de produse si sa satisfaca dorintele maselor populare.

Singura imagine care imi starneste compasiune este nefericita sigla creata in mod grotesc si tragic ce imi spune arogant si in acelasi timp agresiv: "Doboara-l pe celalalt cu orice pret si suie-te tu in locul lui".

Revenind la antet, ma asteptam sa regasesc o campanie de promovare mustind de inteligenta, chiar ceva cu umor autentic, o poveste chiar si una sentimentala, o replica sau un motto de neuitat, o lovitura de teatru pentru scena dealerilor auto.

Multe firme din lume apeleaza la superficialitate in promovarea imaginii sau a produselor si serviciilor si asa se nasc capodoperele neoralist-fiziologice, evidentiate intre doua sticle de tuica din sfecla combinata cu cola imbuteliata in cada de baie. "Bune si astea", cum ar zice un ilustru analist dambovitean da' de ce sa ne complacem in mizerabilismul-minimalist atata timp cat promovam nume de marca, unele chiar titani, ale industriei auto?
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

Sese

  • 468
Răspuns: Great Wall Steed 5 la SMT
« Reply #30 on: April 07, 2016, 08:58:16 AM »
Eu n-am prea vrut sa intervin deoarece pentru mine subiectul este destul de sensibil.

Cu siguranta pentru SMT, ratiunile pentru care a ales sa vanda Great Wall sunt unele economice si n-am sa insist mai mult.
 Am mai spus-o in cateva randuri, este greu sa supravietuiesti cu Subaru, mai ales in Romania. In Canada sau Germania probabil ca este mai bine din cauza puterii mai mare de cumparare. Cand ai bani si iti permiti, poti sa te orientezi si catre o marca din aceasta, pe care o cumperi nu neaparat din ratiuni economice.
Si noi vindem Kia si pot spune ca din 2014 de cand am inceput se vede diferenta in contul din banca. Am vrea sa vindem si Isuzu acum.

N-ar fi trebuit sa puna sigla Subaru pe un pliant cu Great Wall, asta e sigur. Si daca pliantul ar fi fost unul de Tesla S tot n-ar fi fost in regula. Cu siguranta ca nu au cerut vreo aprobare de la Great Wall caci despre FHI ce sa mai vorbim.
Ma gandesc ca au vrut sa dea o nota de prestanta si seriozitate unei marci noi, din China, pe care, cel putin deocamdata toti o privim cirumspecti.

O decizie nefericita, cred ca nu trebuiau sa faca asta.
Cum a zis si Mihai, e ok sa incerci sa vinzi orice marca de masina si nu trebuie sa-ti fie rusine sau sa te temi. Sa incerci sa pacalesti cumva clientul sugerandu-i valori provenite de la un alt produs, ei bine, asta nu este deloc in regula.

marr

  • 2208
Răspuns: Great Wall Steed 5 la SMT
« Reply #31 on: April 07, 2016, 12:26:14 PM »
Pai da Sese - voi vindeti (si ) KIA si este foarte bine ( cel putin dpdv economic).
Dar eu n-am vazut la voi niciun material publicitar ( fiel el on-line sau tiparit) in care cele doua marci comercializate sa fie fie asociate in vreun fel !
Cu exceptia denumirii companiei. Iar voi va numiti Autokino nu Subaru Brasov !
Nu are nimeni nimic cu cei de la SMT in ce priveste decizia de a-si diversifica oferta comerciala. In cele din urma este ceva normal sa te adaptezi pietei.
Nedumerire si poate, o oarecare revolta, a starnit doar materialul ce asociaza in mod direct cele doua marci ( GW si Subaru).
Si pentru un fan al marcii Subaru aceasta asociere este inacceptabila !
Poate, daca in loc de GW ar fi fost BMW (de exemplu), reactiile ar fi fost muuult mai putin vehemente !

ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

Răspuns: Răspuns: Great Wall Steed 5 la SMT
« Reply #32 on: April 07, 2016, 12:41:55 PM »


Poate, daca in loc de GW ar fi fost BMW (de exemplu), reactiile ar fi fost muuult mai putin vehemente !

Mă îndoiesc.... Singura diferență ar fi ca reacțiile nu ar fi prezente aici....

marr

  • 2208
Răspuns: Răspuns: Great Wall Steed 5 la SMT
« Reply #33 on: April 07, 2016, 12:46:56 PM »
... Singura diferență ar fi ca reacțiile nu ar fi prezente aici....

Da-mi voie sa ma indoiesc si eu !
Pe forumul BMW nu cred sa fi fost reactii de acest fel.
Din doua motive, posesorii de BMW care au oaresce cunostinte, apreciaza marca Subaru.
Iar cei care-s "pe langa" - o apreciaza si mai mult !

Ar fi fost, eventual, doar niste reactii de surprindere si prea putine de revolta.
Parerea mea !
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

Răspuns: Great Wall Steed 5 la SMT
« Reply #34 on: April 07, 2016, 13:11:41 PM »
Dar nu e nimeni revoltat aici  :D 
Doar s-au făcut niște observații și s-a dat cu părerea, cam atât.
Mie îmi place marca Subaru pentru multe motive, unul dintre ele este identitatea mărcii.orice fan de orice marca cred că îl va deranja mai mult sau mai puțin când marca iubita este asociată cu alta marca.....văzuta mai buna sau mai proastă decât cea iubită.

Forester

  • 3068
  • The other right!
Răspuns: Great Wall Steed 5 la SMT
« Reply #35 on: April 18, 2016, 21:24:52 PM »
Pai tocmai asta e, ti se pare ca maretul zid se va vinde in volume mari?  :D
In cartierul meu aveam doua chinezarii la un moment dat: un Geely CK 1.3, care la un moment dat a inceput sa stea nemiscat iar acum doua zile cand l-am cautat nu mai era acolo, si un CUV d-ala cu motor mitsu. Ala e alive si ... sa zicem well, adica e clar ca se circula frecvent cu el daca nu zilnic, insa curge rugina pe el. La propriu. Are dare de rugina pe caroserie, pe la imbinari, pe praguri etc. Daca am ocazia o sa-i fac o poza.
...

Na ca mi-a tras-o Geely! E alive & well...
Pentru ca am facut pana la bicicleta si ultimii 500m i-am mers pe langa, am avut ocazia sa pozez chinezaria. Din pacate CUV-ul nu era "acasa".

Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

Foreste

  • *
  • 1935
  • Apă, paie și bătaie ...
    • Blogu' lu' Foreste
Răspuns: Great Wall Steed 5 la SMT
« Reply #36 on: April 18, 2016, 22:24:23 PM »
Oricum ... Great Wall, Geely!?!

Grrrr ...! I be like:

Forester 2.0 XT MY2017 - Black Betty (bam-ba-lam!)
Forester Diesel MY2011 - Foreste  |  Blogu' lu' Foreste

Dsign

Răspuns: Great Wall Steed 5 la SMT
« Reply #37 on: April 19, 2016, 08:08:52 AM »
 Hai ca ma distrez pe aici :)

Inca n-am condus pt suficient timp chinezaria, astept weekendul sa o iau la un test prelungit.

Este o mica asociere intre persoanele de la nivel inalt de la noi si de la "ei". Ei = cine-o fi importatorul.

Sincer, nici noua nu ni se pare ok aceasta asociere de marci, insa oricum ar fi, cu flyer sau fara, tot ciudat suna : vino la Subaru Motors sa testezi Great Wall.
S-a discutat, banuiesc, la un moment dat, sa se creeze o noua entitate, cu un alt nume, astfel incat sa nu se paraziteze numele Subaru.
Dar din ratiuni tot economice, cred ca s-a renuntat.

Fiti linistiti ca nu baga nimeni pe gat clientului de Subaru o chinezarie. Promit ca daca se rezolva problema medicala ce o am in prezent, dupa weekend va pot impartasi pareri. De pe acum va spun ca sunt sceptic.
Voi incerca sa compar steed cu o alta "chinezarie" care va place voua mult : Dacia Duster. Am una acasa, incerc sa compar mere cu pere si vedem, poate iese peltea :))

Mai veneau clienti pe aici si sifonau pe Sese, ca s-a bagat cu Kia : "domne, nu e corect fata de Subaru, sa apara langa KIA"
Si ce vrei nene, sa stea omul cu mainile in san si sa astepte la service cele 30 masini din orasul lui si inca vreo 30-40 care vin din Bucuresti si imprejurimi? Cat service sa faci la masinile alea in asa fel incat sa intretii o afacere? Normal ca omul s-a "apucat" de o marca de volum, sa se poata intretine. Desigur, nu e cazul nostru, ca n-avem ce sa intretinem cu GW :) - discutia era despre gandirea oamenilor de afara, care nu vad altceva decat atasament emotional fata de o marca anume, fata de o sigla.

Dsign

Răspuns: Great Wall Steed 5 la SMT
« Reply #38 on: May 12, 2016, 16:02:33 PM »
Am mers 2 saptamani cu nazdravania.

Plecand, ca toata lumea de altfel, de la ideea ca voi conduce o chinezarie, am ramas maxim de surprins.

Exterior : destul de aratos, cu parte frontala masiva, faruri ce aduc aminte de Golf5 (au copiat pana si ideea cu sigla pe aparatoarea becului), bena cu suprafata mare, protejata de ornamente de plastic.
Marginile benei nu au protectie, vopseaua se poate zgaria foarte usor .
Ornamentele aripilor par a fi destul de tepan prinse
Proiectoarele din bara folosesc ca si lumini de zi, ornamentele lor sunt atat de bine lucrate ca lumina deviaza prin ele, de parca sunt desprinse :)
Garda la sol este generoasa, permite multe greseli :) din partea utilizatorului

Interior : la nivel de anii 2000, mult plastic, butoane si comenzi invechite - comanda de AC/ventilatie aminteste de Cielo
Tapiterie tip piele, incalzire in scaunele din fata pe 3 trepte, cam neplacuta pentru ocupantii banchetei, deoarece aluneca la fiecare schimbare de directie
Plansa de bord si consola centrala sunt masive, lasa impresia de robustete.
Nu scartaie nimic, nici macar la incrucisarea puntilor.
Instrumentarul de bord afiseaza strictul necesar, fara artificii, fara briz-brizuri.
Comanda de cuplaj punte fata si cuplaj reductor se face apasand butoane de pe consola centrala. Initierea comenzii este confirmata prin martori luminosi pe butoane, iar confirmarea activarii se face cu ajutorul unor martori pe tabloul de bord.
In afara de faptul ca este alunecoasa, bancheta spate este destul de comoda, accesul se face usor, usile sunt mari.
Pozitia de condus este in limita clasei, reglajul scaunului se poate face pe inaltime, fata/spate, inclinare spatar. Nu are comenzi electrice pentru aceste reglaje

Oglinzile sunt mari, acopera excelent unghiurile moarte, dispun de reglaj electric si incalzire. Nu se rabateaza automat.
Timoneria cutiei de viteze este cam imprecisa, miscarile bratului sunt ample - cursa schimbatorului e mare - necesita timp de adaptare, dupa care nu mai sunt probleme.

Mecanica : 4x4 clasic, cu sasiu separat de caroserie, punte spate rigida, cu arcuri lamelare, motor asezat longitudinal, 2.0 turbodiesel commonrail, cutie de viteze 6+1, cutie de transfer si reductor . Nu ma pricep foarte mult aici, dar pare sa fie robusta, atat la cum arata cat si la moduil in care se comporta in mers.

Motorul diesel este ceva specific GWM, construit de ei, nu cunosc nimic despre transmisie.

In stationare : motorul produce vibratii specifice un diesel 4 cilindri asezat longitudinal, zgomotul prezent in habitaclu este insesizabil.

In mers : se accelereaza frumos, lin, fara sa ofere explozii de cuplu la peste 1800 ture, cand intra turbo. Trage decent, urca usor pana la 100km/h, cam mult zgomot in interior in accelerare.
Tot in sarcina isi face prezenta si turbina, are un fluierat discret dragut.

Denivelarile provoaca senzatii tari, ai impresia ca o sa se desprinda caroseria de sasiu, coloana volanului pare a fi desprinsa de caroserie, atasata doar de sasiu (ceea ce nu este complet neadevarat). Cine merge de obicei cu o autoportanta va avea nevoie de timp de adaptare, cine a mai mers cu masini 4x4 cu sasiu separat va sti despre ce e vorba.

Frane decente, ABS permisiv, senzatie este de siguranta, sistemul de franare reactioneaza prompt - echipat cu ABS Bosch.

Am urcat pana la 160km/h, am mers constant , am franat de acolo pana la 0 - nimic de reprosat - masina nu deviaza, nu se balanseaza, nu lasa impresia de nesiguranta

In teren greu : am mers prin noroi si am lasat rotile din spate sa se scufunde intentionat. Am cuplat reductorul si am iesit de acolo doar din ambreiaj, foarte usor. Am intrat in santuri adanci, am incrucisat puntile, am urcat pe gramezi inalte de moloz/pietre/bolovani, am traversat ditamai linia de tren (dezafectata), am urcat si coborat la unghiuri destul de pronuntate. Nu a pus probleme ! Are nevoie totusi de blocaj pentru diferentiale, posibil in anumite situatii sa ramana impotmolita.



Cam acestea sunt impresiile mele.

Sunt curios cum se comporta la 100 000 km, sunt curios cum rezista anumite componente (turbo, injectoare, amortizoare, articulatii, cardan, cutie, caseta directie, etc), sunt curios cum se comporta din punct de vedere al rezistentei la coroziune.
Momentan, la 15.000 km a lasat impresia de utilitara 4x4 robusta, suficient de comoda pentru calatorii pe asfalt, de incredere in activitatile pentru care a fost construita.


moguai

  • 2814
Răspuns: Great Wall Steed 5 la SMT
« Reply #39 on: May 12, 2016, 16:07:26 PM »
multumim Dani, probabil daca as avea un mic business care are nevoie de astfel de masini si as fi la inceput, cu buget mic etc m as orienta spre asa ceva si nu direct la armarok sau hilux...
eu sunt sceptic ca se va dovedi fiabila, dar asta veti afla in service. ce garantie da chinezu?
pentru ca sunetul ajunge /din difuzoare pana-n sange / pentru ca inima ta moare / atunci cand sunetul dispare.