Wagon reloaded - MY08 Outback 2.5i
Subaru club Romania

Wagon reloaded - MY08 Outback 2.5i

Răspuns: Răspuns: Wagon reloaded - MY08 Outback 2.5i
« Reply #280 on: October 26, 2016, 16:43:06 PM »

Curand o sa cresc la 4500 tot asa mangaiata din acceleratie si peste 1500km asa incep sa pun niste temperatura in motor daca totul este ok.


Acum încep să mă întreb de ce mie mi-au spus cei de la Twin că pot merge la redline cu motorul după doar 150 km de rodaj. Și tot reparație capitală a fost.

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Wagon reloaded - MY08 Outback 2.5i
« Reply #281 on: October 26, 2016, 17:51:58 PM »
Stai linistit, sunt eu mai paranoia. Important este cum ajungi la redline.

STI

  • *
  • 2152
  • Uatzi
    • STIShop.ro
Răspuns: Wagon reloaded - MY08 Outback 2.5i
« Reply #282 on: October 30, 2016, 20:07:38 PM »
mda ce sa zic, niste epopee
Most sports require only one ball, motorsport requires two...

"STIShop.ro"

Make the forum great again!

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Wagon reloaded - MY08 Outback 2.5i
« Reply #283 on: October 31, 2016, 09:49:21 AM »
Am mai bagat niste km in weekend. Nu stiu ce legatura are, dar clar de data asta pedala ambreiajului este mai moale si pot pleca incet de pe loc. Dupa prima lucrare pedala era foarte tare si pleca doar lansata de pe loc.

Consumul mic. Am indraznit sa ies din Bucuresti sa ma tot invart cu un sfert de rezervor si tot aveam la autonomie peste 100km. Pana la urma am alimentat ca stateam prea stresat.

Am probat bara de rigidizare si se potriveste asa la milimetru. Am desfacut prinderile ca sa le revopsesc si apoi montajul final.


Vestea buna este ca sub masina nu se mai vad nici un fel de scurgeri, iar evacuarea nu mai da nici un fel de abur sau fum.


- Evacuarea rasufla si nu este cel mai placut zgomot, desi aduce a evacuare sport :D dar ma enerveaza un carlig rupt care la fiecare denivelare sau schimb de directie loveste in evacuare si aud mereu cloncanit enervant.

« Last Edit: May 22, 2018, 11:34:08 AM by MihaiFlorescu »

moguai

  • 2814
Răspuns: Wagon reloaded - MY08 Outback 2.5i
« Reply #284 on: October 31, 2016, 15:46:05 PM »
Pt geometrie cred ca merge o vizita si la SMT
pentru ca sunetul ajunge /din difuzoare pana-n sange / pentru ca inima ta moare / atunci cand sunetul dispare.

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Wagon reloaded - MY08 Outback 2.5i
« Reply #285 on: October 31, 2016, 16:45:42 PM »
Am alte locuri unde se face mai bine. Ai ratat mesajul meu apropo de geometria la SMT. Cred ca tot tu ai intrebat in acel topic.

PTR

  • 570
Răspuns: Wagon reloaded - MY08 Outback 2.5i
« Reply #286 on: November 01, 2016, 14:33:36 PM »
 Zgomotul de la evacuare este de la garnitura dintre catalizator si intermediara, se vede ca scapa si a fost stransa peste maxim...  Garnitura aia are rol de flexie intre catalizator si intermediara. Flansa dinspre intermediara arata bine, daca schimbi doar garnitura scapi de zgomot, dar strans mai bland... Posibil de aceea s-a rupt suportul ... daca ramane la fel de stransa o sa crape bifurcatia la Y-ul dinspre finale..
 Zgomotul de pe spate poate fi de la rulmenti care au fost cu probleme doar la primele modele, in 2008 nu ar mai fi trebuit sa fie probleme. Da-mi seria si ma uit daca la ce este pe masina s-a mai schimbat solutia constructiva..
 Pentru jocul de la maneta principala cauza este un stift de prindere al timoneriei de tija selectorul care iese din cutie, se uzeaza si capata joc. Dupa el mai este un cuplaj cu niste bucsi care se uzeaza si ele dar trebuie verificat .
 Pentru tras dreapta, inainte de geometrie verifica daca pistonasul inferior de la etrier dr se misca usor sau nu... are o simpatie la blocare.. Daca il scoti un pic mai in afara cat sa poti trage burduful spre etrier o sa vezi daca are sau nu rugina..
« Last Edit: November 01, 2016, 14:41:21 PM by PTR »

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Wagon reloaded - MY08 Outback 2.5i
« Reply #287 on: November 01, 2016, 14:52:19 PM »
PTR, stii daca acea carnitura conica este la fel ca cea de turbo intre downpipe si mediana ca dimensiuni? Ca am una pe acasa ramasa de la WRX.


EDIT: Am uitat sa mentionez ca astazi mi s-a parut ca volanul este mai usor decat inainte de mica improspatare a lichidului de servo. Parca ma ajuta si ea, nu mai este asa greu pe loc. Abia astept sa il improspatez intr-un procent mai mare. Deja imi creste entuziasmul cu gandul la schimbul de lichide ce va urma.
« Last Edit: May 22, 2018, 11:35:22 AM by MihaiFlorescu »

PTR

  • 570
Răspuns: Wagon reloaded - MY08 Outback 2.5i
« Reply #288 on: November 01, 2016, 16:12:11 PM »
garnitura 44022aa123
stift 633046020
cupaj cu bucsi  35046ag000
Timoneria OE se livreaza pe bucati, daca iei short shifter e altceva.

La mine simteam o oarecare diferenta de temperatura la mana. Se simte mai mult in aglomeratie ca ramane un pic infranata. Si roata dreapta mai murdara de la praf de placute. Daca nu au fost schimbate placutele , cea de la interior o sa fie uzata un pic oblic. Pistonasul nu ramane blocat 100% dar elibereaza mult mai greu.

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Wagon reloaded - MY08 Outback 2.5i
« Reply #289 on: November 01, 2016, 16:17:58 PM »
Multumesc! Probabil ramane pe lista pentru la primavara cand o sa vreau sa schimb si rulmentii in difful central. Nu mai am resurse sa ii schimb acum si vreau sa vad diferenta doar cu un ulei proaspat pentru a putea trage concluzii clare legate de acei rulmenti.

PTR

  • 570
Răspuns: Wagon reloaded - MY08 Outback 2.5i
« Reply #290 on: November 01, 2016, 16:37:19 PM »
 Pentru zgomot verifica bine presiunea in roti , cu 0.1bar mai mica pe spate sau daca ai constant pe cineva in spate pui presiunea pe spate la fel ca pe fata.

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Wagon reloaded - MY08 Outback 2.5i
« Reply #291 on: November 02, 2016, 09:20:07 AM »
Am mai scos 100 ml de lichid servo astazi. Deja este un rosu inchis, nu mai este negru. Incredibil cum din doar 200ml s-a schimbat total directia. Volanul este si el usor acum. Chiar zici ca am servo  :D  ;D Zgomotul mai este prezent cand rotesc volanul, dar ii mai dau timp sa se unga bine caseta. Apoi trec la pasul cu schimbat oringul/garnitura de la conducta de tur/retur, care era ea.
Ah si efectul Placebo probabil, mi se pare ca masina schimba mai repede directia, fara intarziere intre volan si roti. Probabil mi se pare.


Inca 200 km zilele astea si incepe sa-mi placa masina. A iesit fain pana la urma, cu micile nemultumiri pe care le voi adresa in viitorul apropiat.
Consumul de cand am luat prima data masina 9.8% si consumul de cand am luat a doua oara masina 9.2% in aceleasi conditii. Ba chiar acum am stat mai mult pe loc cu motorul pornit ca s-a facut frig. Deci clar se simte mai bine si merge mai bine.

Am verificat joja dupa 5 minute de asteptare in parcare la munca si iar a scazut uleiul. Am mai pus 100ml. Intreb si eu ca e primul motor desfacut si refacut: E normal? Sa-l mai las, sau sa imi fac griji? Mai am 300ml de ulei in bidon si in weekend as vrea sa fac un drum de 600km. Si nu stiu la ce sa ma astept...
« Last Edit: May 22, 2018, 11:36:04 AM by MihaiFlorescu »

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: Wagon reloaded - MY08 Outback 2.5i
« Reply #292 on: November 02, 2016, 09:36:28 AM »
urmareste consumul ce sa zic ... do not panic :)

pe de alta parte nu ar trebui sa scada chiar asa cum zici, eu de exemplu (chiar daca motorul meu nu este cel mai relevant in cazul de fata) am avut un sch. de ulei tinut ~600km dupa rebuild apoi schimbat si de atunci acelasi ulei de aprox. 1600km (Adancata included) si inca e pe max / nu am completat ...
« Last Edit: November 02, 2016, 10:26:50 AM by andea79 »

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Wagon reloaded - MY08 Outback 2.5i
« Reply #293 on: November 03, 2016, 11:19:40 AM »
Hai ca am mai inviat putin.

Am fost la Neortic dimineata unde l-am intalnit pe Alex. Un baiat nou in echipa si care spune el ca a pregatit Golful R care se da la Rotac si are grija si de Lotusul portocaliu care a castigat anul acesta. Mi-a facut placere sa vorbesc cu el despre masini si chiar se pricepe.





Am pus Amsoil Severe Gear 75w90. 5 bidoane au fost la fix pentru ca nu sunt 5l, ci un pic mai putin, si oricum se pierd cam 100ml si pe instalatia de pompat.
Pe busonul de la cutie nu aveam pilitura decat foarte foarte putin. De neglijat. Deci veste buna.


Proba de drum:
Schimbatorul este o ideea mai precis, dar marea revelatia a fost la prima curba, sub pod la Pipera cand masina a impins ca nebuna din spate si am simtit pentru prima data ca diff-ul ala face si el ceva, cum nici in WRX nu am simtit. Incredibil cat de agila a devenit saptamana asta doar din schimb de lichid servo si ulei de transmisie.
In mers la upshift si downshift se simte clar o imbunatatire si nu mai agata, cupleaza mai repede. Sunt iar indragostit!

Am oprit muzica si ventilatia si am constat ca la viteza nu se mai aude aproape deloc vajaitul de rulmenti. Ca si comparatie recenta, se aud mai incet decat la Muttley.


Altele: Am descoperit cauza tiuitului la viteza mare si este frana dreapta spate care nu deblocheaza complet asa cum mi-au mai sugerat si alti colegi. Trebuie sa vad ce ii fac sa isi revina.

Verificata si joja de ulei si nu a mai scazut, dar nici nu am facut prea multi km in 2 zile.

Cost manopera 100.8 lei.
« Last Edit: May 22, 2018, 11:37:11 AM by MihaiFlorescu »

BOXER

  • *
  • 2352
  • +
Răspuns: Wagon reloaded - MY08 Outback 2.5i
« Reply #294 on: November 03, 2016, 11:51:55 AM »
75w90 vs. 75w140 ?
De ce ar trebui sa inlocuiesti uleiul standard cu unul diferit ?
ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Wagon reloaded - MY08 Outback 2.5i
« Reply #295 on: November 03, 2016, 11:53:17 AM »
Pai rezistenta la caldura in conditii de utilizare agresiva, rezistenta ce previne practic transformarea uleiului in ceea ce vezi mai sus.

Răspuns: Wagon reloaded - MY08 Outback 2.5i
« Reply #296 on: November 03, 2016, 12:50:50 PM »
 Aceeasi avertizare vis-a-vis de norma pentru cutie si diff. am primit-o si eu de la Bart, iar motivatia a fost: " daca vrei sa nu ai probleme...."!!!

Forester

  • 3068
  • The other right!
Răspuns: Wagon reloaded - MY08 Outback 2.5i
« Reply #297 on: November 03, 2016, 13:24:13 PM »
Pai rezistenta la caldura in conditii de utilizare agresiva, rezistenta ce previne practic transformarea uleiului in ceea ce vezi mai sus.

Nu mai bine schimbi uleiul mai des? Eu am ajuns la concluzia ca in diff-ul spate ar merge cam la 20-25.000km schimbat, dupa aceea se cam innegreste

Aceeasi avertizare vis-a-vis de norma pentru cutie si diff. am primit-o si eu de la Bart, iar motivatia a fost: " daca vrei sa nu ai probleme...."!!!

Mai exact ce avertizare, sa nu folosesti w90 sau w140?
Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

Răspuns: Wagon reloaded - MY08 Outback 2.5i
« Reply #298 on: November 03, 2016, 16:34:58 PM »
Sa folosesc 75W-140!

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Wagon reloaded - MY08 Outback 2.5i
« Reply #299 on: November 03, 2016, 17:59:53 PM »
La Amsoil si Royal Purple am observat ca cel putin atunci cand sunt noi, uleiurile sunt mai groase comparand cu ceva gen Castrol, Motul cu aceleasi specificatii de vascozitate.

In plus, uleiul de transmisie nu este cel long life bla bla, este din gama Severe Gear care merge pus si pe camionetele americane usoare. Deci este oricum un standard peste standard.
Au si ei in gama 75w110 si 75w140, dar il recomanda doar pentru aplicatii extreme.

Repet, masina se simte foarte bine si oricum mai trebuie schimbat iar uleiul pentru ca ce am pus acum o sa se contamineze repede cu ce a ramas nescurs. Cutia si diff-ul de Subaru nu pot fi golite complet, decat daca sunt date jos de pe masina.
La primavara vad ce pun.