Outback 3.0 din 2006
Subaru club Romania

Outback 3.0 din 2006

MihaiFlorescu

  • *
  • 13892
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Outback 3.0 din 2006
« Reply #40 on: June 24, 2017, 10:00:45 AM »
Pentru cloncănit verifica bucse prindere caseta directie si suport cutie de viteze.

Plus ca outbackul are o multime de protectii de plastic. Eu am descoperit la mine ca multe au joc si sunt prinse in clipsuri de plastic. Deci trebuie gasita o solutie non-standard.

Forester

  • 3067
  • The other right!
Re: Outback 3.0 din 2006
« Reply #41 on: June 24, 2017, 10:29:41 AM »
...
Dupa inlocuirea discurilor si placuteor masina franeaza frumos si silentios de la viteze de sub 80 km/h, insa daca franez puternic de la viteze de autostrada, volanul vibreaza tare si masina trage destul de puternic spre dreapta.
...

Un subiect similar mi-a mancat zilele la Forester, si nu am scapat pana nu am facut o reconditionare totala a franelor (schimbat culise garnituri etc) si mai ales pana cand un mecanic priceput mi-a aratat ca placutele trebuie sa se miste foarte usor in etrier (sau port-etrier, nu mi-e clar cum se cheama alea pe-acolo). De atunci am 2000km si nu am mai avut nicio problema. La Forester, ca acum trebuie sa o iau de la capat cu Hyundaiu, unde sunt fix in aceeasi situatie ca si tine, am schimbat discuri placute si este usor infranta.  :blank:
Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

Okesz

  • 177
  • Outback 3.0 2006
Re: Outback 3.0 din 2006
« Reply #42 on: June 24, 2017, 22:23:09 PM »
Pentru cloncănit verifica bucse prindere caseta directie si suport cutie de viteze.

Plus ca outbackul are o multime de protectii de plastic. Eu am descoperit la mine ca multe au joc si sunt prinse in clipsuri de plastic. Deci trebuie gasita o solutie non-standard.
Bucsa de prindere (inteleg ca este doar una) caseta a fost inlocuita la recomandarea lui Wrangler.
Zgomotul este unul metalic si "grav", deci nu de plasticaraie.
Mersi oricum baieti pt sfaturi, cred ca totusi pe la caseta trebuie sa caut, sau eventual cum zice Mihai, tampoanele de la cutie. Sau eventual de la motor.

Re: Outback 3.0 din 2006
« Reply #43 on: June 27, 2017, 12:13:08 PM »

Dupa inlocuirea discurilor si placuteor masina franeaza frumos si silentios de la viteze de sub 80 km/h, insa daca franez puternic de la viteze de autostrada, volanul vibreaza tare si masina trage destul de puternic spre dreapta.


Inainte de schimbarea discurilor facea la fel?

Poti sa ne oferi mai multe detalii despre reconditionarea casetei de directie? Ce piese au fost inlocuite ?
Legacy 3.0R

Okesz

  • 177
  • Outback 3.0 2006
Re: Outback 3.0 din 2006
« Reply #44 on: June 28, 2017, 14:50:07 PM »
... daca franez puternic de la viteze de autostrada, volanul vibreaza tare si masina trage destul de puternic spre dreapta.


Inainte de schimbarea discurilor facea la fel?

Poti sa ne oferi mai multe detalii despre reconditionarea casetei de directie? Ce piese au fost inlocuite ?

Inainte de schimbarea discurilor masina ramanea stabila, indiferent cat de violent franai.
Acum trage puternic spre dreapta, daca nu corectezi din volan parasesti banda ta ....

In ceea ce priveste piesele inlocuite in caseta, incerc sa pun o poza cu ele adunate la un loc.
Cei de la reconditionari mi-au zis ca nu toate trebuiau inlocuite, respectiv au mai fost si altele de inlocuit (de ex. simeringuri).
Reconditionarea m-a costat 1.200 lei (piesele cumparate de mine) + 400 lei platiti la Gordius srl din Odorhei.
Cred ca trebuia doar s-o trimit la Odorhei fara sa cumpar piese in avans, mi-au zis ca ar fi costat 680 lei (in loc de 400) daca schimbau ei tot. Cica comanda piesele tot de la producatorul casetelor (deci nu pe coduri original de Subaru cum le-am luat eu de la Al Padrino).

P.S: nu ma dumiresc cum sa pun poze si n-am chef de Imageshack sau similar, asa da-mi adresa ta de mail pe PM

MihaiFlorescu

  • *
  • 13892
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Outback 3.0 din 2006
« Reply #45 on: July 03, 2017, 20:49:40 PM »
Caseta trebuia desfacuta in service si constatarea facuta acolo.

Apoi nu are de ce sa iti para rau ca ai schimbat piese care se uzeaza. Daca nu o faceai acum, poate o luai de la capat peste un an.

Nu am incredere in piesele "producatorului de casete". Poate piese universale, deci faceai economie falsa.

Okesz

  • 177
  • Outback 3.0 2006
Re: Outback 3.0 din 2006
« Reply #46 on: July 04, 2017, 09:55:17 AM »
Auto Kino nu repara/reconditioneaza casete, asa ca nici nu desfac casete.
Ei dealtfel considera caseta OK dupa reconditionare (ei au demontat-o si montat-o la loc + au facut probe), deci poate ca troncanitul sa vina de altundeva. Azi masina este din nou la AK, sper sa-i dea de cap..

Okesz

  • 177
  • Outback 3.0 2006
Re: Outback 3.0 din 2006
« Reply #47 on: July 07, 2017, 09:25:15 AM »
Hai sa va povestesc patania mea de ieri:

Plecam cu masina la Garana (in Semenic), masina merge frumos pana aproape de Slatina unde in mers se aprinde chek engine si masina pierde semnificativ din putere. Opresc intr-o parcare si constat ca masina "merge in 3 pistoane" (vorba clasica a Daciotului).
Trag la primul service din Slatina unde se pune testerul (universal), verdict "engine missfire" la cilindrul 5.
Probabil a picat bobina de inductie,  constatam ca asa ceva nu exista in stocul niciunui distribuitor mare (Autonet, Autotal, Augsburg, samd.).
Decid sa comand o platforma sa duc masina inapoi la Bucuresti si de acolo sa plecam cu o alta masina din nou. Stiind ca Ucosmin a patit ceva similar, il sun sa-i cer sfaturi.
Si acum vine partea interesanta:
Cosmin imi ofera bobina lui de rezerva (probabil singura bobina noua  de acest tip din tara - fara exagerare), ba mai mult sa mi-l aduca la firma unde lucrez si unde voi aduce masina pe platforma. Si imi mai ofera si diagnoza cu softul / cablul lui.
La 16:30 ajungem la firma, Cosmin deja ne asteapta, montam bobina noua adusa de el (in baza instructiunilor date de el) si motorul merge din nou frumos.
Ne strangem repede catrafusele si plecam din nou la drum, ajungem la Garana la ora 23:45.

Asa un om rar gasesti, pana la telefonul dat azi dimineata nici nu am vorbit cu Cosmin, il stiam doar coleg de forum.
Multumesc din suflet Cosmin si prin aceasta cale pt ajutorul acordat si pt. timpul pierdut in interesul meu.
Astept sa ma revansez cumva.....

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Re: Outback 3.0 din 2006
« Reply #48 on: July 07, 2017, 09:42:48 AM »
"Nu avem atata nevoie de ajutorul prietenilor, cat mai ales de increderea in ajutorul lor."
                                                                                                                               Epicur (263 i.Hr.)

PS: Cosmin este un exemplu de coleg "programat" pentru a fi altruist in acest tablou idilic al membrilor Subaru Fan Club. Felicitari!
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

Okesz

  • 177
  • Outback 3.0 2006
Re: Outback 3.0 din 2006
« Reply #49 on: July 14, 2017, 08:59:43 AM »
Cauza troncanitului acela a fost identificata tot cu ajutorul lui Cosmin. Am mers la un canal, el s-a bagat sub masina iar eu am tot balansat masina pana cand Cosmin a concluzionat: este bieleta antiruliu dreapta-fata. Tija filetata juca in nuca si asta producea acel zgomot enervant.
Mentionez ca problema nu a fost depistata de catre Auto Kino, desi eu le dusesem 2 bielete noi ca sa le schimbe daca este cazul.
Au zis ca nu e cazul. Troncanitul a existat de cateva luni bune, deci bieleta nu a picat dupa revizie.
Am inlocuit ambele bielete si troncanitul a incetat.
Inca o data multumiri lui Cosmin.

Muttley

  • 4913
Re: Outback 3.0 din 2006
« Reply #50 on: July 14, 2017, 09:15:05 AM »
Anumite jocuri de articulatii se percep cel mai bine / doar cu masina pe roti, sub sarcina. Altele cu rotile suspendate. La o verificare riguroasa trebuie acoperite ambele metode. Daca ai doar elevator sau doar rampa/canal... mai greu :)
WRX SW 2002

MihaiFlorescu

  • *
  • 13892
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Outback 3.0 din 2006
« Reply #51 on: July 14, 2017, 09:54:26 AM »
Bravo!

Sese

  • 468
Re: Outback 3.0 din 2006
« Reply #52 on: July 21, 2017, 15:20:17 PM »
Cauza troncanitului acela a fost identificata tot cu ajutorul lui Cosmin. Am mers la un canal, el s-a bagat sub masina iar eu am tot balansat masina pana cand Cosmin a concluzionat: este bieleta antiruliu dreapta-fata. Tija filetata juca in nuca si asta producea acel zgomot enervant.
Mentionez ca problema nu a fost depistata de catre Auto Kino, desi eu le dusesem 2 bielete noi ca sa le schimbe daca este cazul.
Au zis ca nu e cazul. Troncanitul a existat de cateva luni bune, deci bieleta nu a picat dupa revizie.
Am inlocuit ambele bielete si troncanitul a incetat.
Inca o data multumiri lui Cosmin.

Imi pare rau, abia acum am citit postul tau. Intr-adevar, cum spune si Muttley, verificarea jocului in articulatii se face atat pe elevator, tragand de roti, cat si sub sarcina, facand balans masinii.
In cazul tau, nu pot sa ma gandesc decat la o indolenta a mecanicului, care nu s-a obosit sa verifice temeinic, coroborata cu lipsa verificarii finale care ar fi trebuit sa vina din partea tehnicianului.
Nu e unul din mecanicii vechi, poate si de aceea omisiunea.
Accepta, te rog, scuzele noastre.


Okesz

  • 177
  • Outback 3.0 2006
Re: Outback 3.0 din 2006
« Reply #53 on: July 24, 2017, 08:53:14 AM »
Salut Sese, multumesc pentru reactie, accept bineinteles scuzele, sunt constient ca se mai intampla.
Mentionez totusi ca este vorba de un mecanic vechi. Ovidiu dealtfel l-a si trimis cu mine la proba de drum (imediat dupa revizie), doar ca pe drum nu am putut provoca troncanitul chiar cand vroiam eu. Dar cand m-am intors a doua oara dupa 1 saptamana, macar atunci trebuia sa verifice suspensia mai temeinic.

Sese

  • 468
Re: Outback 3.0 din 2006
« Reply #54 on: July 24, 2017, 09:15:40 AM »
Salut Sese, multumesc pentru reactie, accept bineinteles scuzele, sunt constient ca se mai intampla.
Mentionez totusi ca este vorba de un mecanic vechi. Ovidiu dealtfel l-a si trimis cu mine la proba de drum (imediat dupa revizie), doar ca pe drum nu am putut provoca troncanitul chiar cand vroiam eu. Dar cand m-am intors a doua oara dupa 1 saptamana, macar atunci trebuia sa verifice suspensia mai temeinic.

Mecanicii mei vechi sunt aceea care au 10 ani in firma. Cu greu mai gasesc asa ceva in prezent.
Dragos Barbu nu este unul dintre acestia.

Oricum ar fi fost, vina e a noastra.

Okesz

  • 177
  • Outback 3.0 2006
Re: Outback 3.0 din 2006
« Reply #55 on: March 15, 2018, 09:51:32 AM »
Am vopsit electrostatic jantele originale ale masinii, ca erau exfoliate rau.
Fiind exfoliate de mult timp (asa am luat masina), s-au format cratere in aluminiu si baietii mi-au zis ca nu va iesi frumos cu vopsea normala, lucioasa.
Asa ca le-am facut cu vopsea granulata si culoarea "gunpowder":





« Last Edit: March 15, 2018, 11:15:13 AM by MihaiFlorescu »

MihaiFlorescu

  • *
  • 13892
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Outback 3.0 din 2006
« Reply #56 on: March 15, 2018, 09:55:11 AM »
Arata foarte bine!


Okesz

  • 177
  • Outback 3.0 2006
Re: Outback 3.0 din 2006
« Reply #57 on: March 15, 2018, 10:29:11 AM »
Merci Mihai, atat pt aprecieri, cat si pt postarea pozei :)

MihaiFlorescu

  • *
  • 13892
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Outback 3.0 din 2006
« Reply #58 on: March 15, 2018, 10:50:44 AM »
Ca idee, pe link-ul tau, dai click dreapta pe imagine si apesi "Open image in new tab", apoi din noul tab copiezi link-ul si il inserezi pe forum cu acele [img]link[   /img] (fara spatiile lasate de mine)
« Last Edit: March 15, 2018, 10:51:18 AM by MihaiFlorescu »

Re: Outback 3.0 din 2006
« Reply #59 on: March 15, 2018, 10:57:20 AM »
Da bine gunpowder ala.
Si ale mele, de iarna, cand le cumparasem aveau corodare in jurul butucului, insa dupa sablare au disparut. Eu am mers pe negru mat, ceva lucios posibil sa mai fi scos din imperfectiuni la vedere