Impreza WRX 2001 SW - Primul meu Sooby
Subaru club Romania

Impreza WRX 2001 SW - Primul meu Sooby

Impreza WRX 2001 SW - Primul meu Sooby
« on: May 29, 2016, 12:03:48 PM »
Salut! De doua saptamani sunt mandru posesor de gandac albastru  ;D
Vine tocmai din Elvetia, am achizitionat-o cu 196000 km, caiet service, revizii efectuate la timp, distributia si multe altele schimbate la 188000 km.
Singurele modificari pe care le are sunt o finala Remus, suspensie sport reglabila, jante R17 7.5J Barracuda (spre fericirea mea, le am si pe cele originae cu anvelope de iarna, si o sa fac rocada), precum si folie pe geamurile din spate si luneta.
Aceasta masina va servi la prezentarea unor elemente de caroserie din fibra de carbon, planul initial fiind sa modific cat mai mult din ea, dar avand in vedere starea in care se afla, nu ma lasa inima, asa ca va primi doar o capota, hood scoop, si alte elemente care nu necesita interventii asupra caroseriei.








Acum sa va prezint si partile mai putin frumoase, unele rezolvate in ultima saptamana, altele in curs de:
1. CEL aprins, nu mergea rotund, intrerupe rau intre 3000-4000rpm in sarcina;
2. rulment dreapta spate;
3. discuri cu abatere de la planeitate si placute uzate;
4. ceas bord.
Am muncit mult la aceste aspecte si voi reveni cu ceva poze si povesti  ;)
Multumesc lui Muttley pentru suport si pentru indemnul de a impartasi cu voi experienta mea.
« Last Edit: May 29, 2016, 12:08:44 PM by Pfaizzzer »
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

daniel.gugu

  • 1384
  • Forester & Impreza
    • http://www.gg-dc.ro/
Răspuns: Impreza WRX 2001 SW - Primul meu Sooby
« Reply #1 on: May 29, 2016, 17:07:41 PM »
Welcome si felicitari pentru achizitie... 1mil de km fara probleme!!!! Boala grea...
Subaru Impreza WRX STI '07 - alias "Galeata Albastra"
Subaru Forester 2.0 XT - daily car
Subaru Impreza 2.0 GT 4WD - PLUTO
Subaru Impreza Type R - GOOFY

Răspuns:
« Reply #2 on: May 29, 2016, 19:07:54 PM »
Frumoasa culoare!seamănă cu wr blue
Nu vreau să jignesc dar scapă de jentile alea.....
Uelcom!

Musiu

  • 1156
    • 2007 Forester XT
Răspuns: Impreza WRX 2001 SW - Primul meu Sooby
« Reply #3 on: May 29, 2016, 19:47:52 PM »
Felicitari pentru achizitie! Bine ai venit!
2007 Forester XT

Ex:
2007 Forester 2.0 XS
2003 Impreza WRX wagon

Răspuns: Impreza WRX 2001 SW - Primul meu Sooby
« Reply #4 on: May 29, 2016, 20:36:03 PM »
Multumesc mult pentru urari!!! Acum cateva ore am reusit sa termin cu toate "reglajele" tehnice la ea. Suuper masina!
Intr-adevar jantele nu sunt pentru mine :)) dar nici nu m-a preocupat switch-ul cu jantele de pe rotile de iarna.
Usor, usor o sa povestesc, in ordine cronologica, si despre tot ce am facut la ea (mai multa manopera si studiu decat schimb efectiv de componente).
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

Muttley

  • 4913
Răspuns: Impreza WRX 2001 SW - Primul meu Sooby
« Reply #5 on: May 29, 2016, 21:21:15 PM »
Asteptam cu interes povestile!  ::)
WRX SW 2002

MihaiFlorescu

  • *
  • 13892
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Impreza WRX 2001 SW - Primul meu Sooby
« Reply #6 on: May 29, 2016, 21:25:23 PM »
Frumos proiect! Bine ai venit si mult succes pe drumul ales cu masina asta. Cu siguranta o sa puna niste zambete pe fata, dar si cateva injuraturi.

Răspuns: Impreza WRX 2001 SW - Primul meu Sooby
« Reply #7 on: May 30, 2016, 20:44:13 PM »
Multumesc inca o data pentru primirea calduroasa!
Dupa cum am promis, am sa sintetizez cele aproape doua saptamani de cand am intrat in posesia jucariei.
Dupa ce am ajuns cu ea in tara, primul lucru pe care l-am facut cand m-am trezit, a fost sa o pun la propriu pe butuci si sa duc discurile la rectificat, placutele noi avandu-le deoarece se ocupase sotia mea sa mi le comande...as fi inebunit sa ajung acasa si sa mai stau o zi pana imi veneau placutele :))

Mi-as fi dorit sa am mai multe poze din care sa reiasa cat mai multe detalii, dar atunci cand ma apuc de lucru, nu-mi doresc decat sa fac cat mai bine treaba si pur si simplu uit sa fac poze  ;D ;D ;D plus ca as nenoroci telefonul de atata mizerie si unsoare
Dupa curatarea etrierilor, gresarea bolturilor pe care culiseaza si montarea discurilor proaspat rectificate si a noilor placute, aveam pana seara iarasi o masina care rula pe roti.

Deci dupa prima zi in Romania aveam frane.
In aceeasi zi am inceput investigatiile la motor, dar cu doua ELM327 prajite  :-[, asa ca am inceput cu diagnosticarea prin inspectie vizuala.
Reamintesc ca masina avea CEL aprins si bajbaia in reprize, nu scoatea fum pe nicaieri si nu mancase deloc ulei in 1700km.
PRIMUL individ asupra caruia m-am aruncat, a fost MAF-ul. L-am scos, am curatat traductorul care "atarna" din el (retineti aceasta fraza ca ulterior se va dovedi neatentia cu care am studiat piesa).
NU s-a schimbat nimic.

Am inspectat filtrul de aer - era NOU.
Neetanseitati nu se vedeau. Am zis stop pentru acea vineri.
Am inceput sa mai studiez pe forum si am l-am observat pe MUttley, care cred ca stie pe de rost metricul la fiecare surub de la ea  :D, asa ca sambata l-am contactat si i-am facut o vizita. Am mai schimat niste pareri, ne-am belit ochii unul la masina altuia si a ramas ca ne mai auzim.

Duminica a urmat sa dau jos intercooler-ul, banuind ca trage aer fals, dar nu s-a dovedit a fii din zona aceea. Am mai schimbat niste furtunase de vacuum cam "coclite" si aia a fost pe ziua respectiva.








Totul arata foarte bine, doar colierele un pic cam slabite. Intercooler-ul avea doar o pelicula de ulei, galeria de admisie nu detinea nimic, turbo avea doar jocul necesar formarii hidrolagarului, blow-off-ul si clapeta decente. Am curatat tot si am montat la loc, insa fara nicio schimbare.
Mai aveam timp, asa ca am scos si pompa de benzina din rezervor sa verific filtrul de pe sorb, dar era curat ca lacrima.

Luni am fost si am cumparat bujii NGK iridium si un filtru de benzina si am dat iama sa le schimb.




Bujiile aratau bine, dar la cateva zile le-am studiat iar si totul s-a clarificat (povestesc cand ajung acolo)!!!!
Am pus bujiile si filtru, dar nicio schimbare...bajbaieli pana la 3000rpm, iar intre 3000-4000rpm jale, dupa 4000 rupea asfaltul, la fel ca atunci cand am luat-o.

Cu scuzele de riguare, voi continua in alta zi cu restul intamplarii, esential fiind ca dupa tot ce facusem la ea, remediasem doar franele, deci puteam lua curbele cum trebuie  ;)
« Last Edit: May 30, 2016, 20:54:24 PM by Pfaizzzer »
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

MihaiFlorescu

  • *
  • 13892
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Impreza WRX 2001 SW - Primul meu Sooby
« Reply #8 on: May 30, 2016, 20:59:06 PM »
Deci masina a mers asa de la inceput sau a facut pe urma?

Cu ce benzina mergi?
Clapeta aia zici ca arata bine dar mie mi se pare groaznic de murdara. La mine nu a fost niciodata asa.
Face asa indiferent de cum apesi acceleratia? Brusc sau progresiv?
Filtrul de benzina a fost schimbat? Ce marca este? Personal am observat usoare schimbari in bine cu filtru Bosh sau Subaru original fata de Mann sau altii.

Si obligatoriu trebuie vazut ce zice check engine.

Răspuns: Impreza WRX 2001 SW - Primul meu Sooby
« Reply #9 on: May 30, 2016, 21:09:27 PM »
Masina a mers asa de la inceput, am ceva experienta in masini si mi-am asumat.
Ca sa clarific totul...masina acum merge perfect, de dragul povestii vreau sa respect cronologia interventiilor, si imi cer scuze ca nu am timp sa povestesc totul odata.
Eu i-am pus doar benzina cu c octanica 95.
Prin "clapeta arata bine" as vrea sa intelegem ca nu avea guler de calamina si ca se deschidea si inchidea perfect...cele mai importante aspecte la o clapeta.
Facea asa doar cand apasam brusc acceleratia...acum daca te-ai prins, nu fa pe spoiler-ul :))
Am pus filtru Jakoparts.

In momentul asta nu ii facusem inca diagnoza, si in ziua urmatoare, cand i-am facut diagnoza, era pom de craciun, pentru ca uitasem sa pun mufa la debitmetru si la altele dupa curatare...insa imi sarise in ochi o avertizare a sondei lambda care zicea ca amestecul e sarac.

Hai ca m-am enervat si ma apuc sa termin povestea, ca e urat din partea mea sa fac valuri pe aici :)
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

malakay

  • *
  • 4767
  • IMPREZA GC8
    • www.proalex.ro
Răspuns: Impreza WRX 2001 SW - Primul meu Sooby
« Reply #10 on: May 30, 2016, 21:10:08 PM »
cred ca in brasov e foarte tare aerul ! se molipseste de la muttley :D
Straights are for fast cars, corners are for fast drivers. - Colin McRae

Răspuns: Impreza WRX 2001 SW - Primul meu Sooby
« Reply #11 on: May 30, 2016, 21:11:28 PM »
Inca unul care incepe sa se prinda :))
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

Răspuns: Impreza WRX 2001 SW - Primul meu Sooby
« Reply #12 on: May 30, 2016, 21:27:31 PM »
Bun, cu memoria de erori golita cu greu din cauza unui Bosch KTS550 care nu colabora, a venit ziua de marti, fara erori dar cu acelasi mers...gandul meu: aer fals!
Imi iau inima in dinti, si in doua ore aveam galeria de admisie "la picioare". Aici lipsesc poze deoarece m-am concentrat sa retin ce vine si pe unde vine, plus ca ma pandea ploaia (in garaj nu-mi urca pentru ca e prea joasa).
Bineinteles ca am gasit inlet-ul la turbo cu 2cm patrati gaura sub colier, si stiind ca Muttley are crescatorie de omizi, am pus la ora 11 mana pe telefon, dizlocandu-l de la munca pentru a abate palma pe o omida si un colier.
ERAM SUPER FERICIT! Credeam ca GATA!
Dar dupa 3 ore de montat inapoi galeria, nu se imbunatatie decat acceleratia pana la 3000rpm, intre 3000 si 4000 fiind jaleeee!





Avand in vedere osteneala si amagirea suferita, martea acea a fost o zi care s-a incheiat cu coada intre picioare.
Bun, bun, in fiecare seara imi facam planul ce mai verific a doua zi (acum nu mai aveam nici erori, si nu eram sigur pe ce citisem), dar in acda seara habar nu aveam ce voi face in ziua care urmeaza.

Asa ca miercuri am imprumutat pompa de benzina de la Muttley si am facut rocada...iar fara rezultat.



Incepuse sa mi se para ca s-a imbunatatit ceva, dar era DOAR in capul meu, si ma batea gandul sa verific si regulatorul de presiune si injectoarele.

Vine ziua de joi, jos regulator , PCV si alte acareturi cu prscurtari din 3 litere...TOATE functionau si nu trezeau suspiciuni. Mai avam in creier doar injectoarele, dar ma ingrozea gandul.
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

malakay

  • *
  • 4767
  • IMPREZA GC8
    • www.proalex.ro
Răspuns: Impreza WRX 2001 SW - Primul meu Sooby
« Reply #13 on: May 30, 2016, 21:39:25 PM »
eu nu am auzit/vazut vreun subaru benz cu problema la injector ...
Straights are for fast cars, corners are for fast drivers. - Colin McRae

Răspuns: Impreza WRX 2001 SW - Primul meu Sooby
« Reply #14 on: May 30, 2016, 21:41:07 PM »
In acest mesaj voi atasa niste poze cu "dedesubturile" masinii, poze facute la schimbarea rulmentului dreapta spate.
Am banuit ca e bocna masina pe dedesubt, asa ca am fost la un prieten mecanic, pentru a o pune pe elevator sa-i dam din toate pozitiile cu degripante.
O zi a durat s-o desfacem fara sa rupem nimic, toate din cauza ca niciun surub nu a fost miscat niciodata. Suspensie de 200000km fara interventie, cu exceptia montarii arcurilor si amortizoarelor reglabile.







Concluzii dupa schimbul rulmentului:
-nu are scurgeri;
-sta destul de bine la tabla, fiind protejata cu ceara;
-nu are lovituri;
-suruburi articulatii ruginite;
-mi-a parut rau ca nu am observat cat de ruginite sunt protectiile discurilor de frana atunci cand am facut franele, pentru a le schimba.

De joi detineam o masina care rula frumos, nu avea becuri aprinse (motorul mergea la fel de rau).
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

Răspuns: Impreza WRX 2001 SW - Primul meu Sooby
« Reply #15 on: May 30, 2016, 21:41:51 PM »
@Malakay, eu nu am vazut niciun Subaru pana acum  ;D ;D ;D
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

Răspuns: Impreza WRX 2001 SW - Primul meu Sooby
« Reply #16 on: May 30, 2016, 22:07:11 PM »
Vineri am avut treaba, asa ca doar am cugetat asupra problemei, si asteptand sa am iar CEL iar aprins. La un moment data mi-a clipocit becul, dar s-a stins in 15 secunde.
Aveam si o noua simptoma: mirosea a benzina la pornire si cateodata in mers! M-a pus tare pe ganduri si banuiam bobinele.
Sambata am avut treaba in Dambovita, pe la Busteni, spre fericirea mea, pricopsindu-ma cu un mare CEL. Asa ca m-am abatut pana in Ploiesti sa cumpar un ELM (mai am doua arse, chinezarii). Aveam si tableta la mine asa ca am incercat sa a conectez, dar degeaba.
Am ajuns acasa si am stat vreo doua ore sa ma conectez dar nimic. Am incercat la un Mitsubishi Colt din 2005 si acolo mergea ELM-ul perfect...asa ca m-am culcat dezamagit  :'( :'(

Duminica, adica ieri, m-am trezit plin de idei.
Am inceput prin a reexamina bujiile si am observat ca in loc sa fie caramizii, erau albe-gri (bujiile vechi), ceea ce subliniaza un amestec SARAC.
Marea problema acum, cuu ce fac diagnoza?!?!?!

Mi-am adus aminte ca am vreo doua VAG-COM-uri si cu ajutorul Nasioc-ului mi-am incropit o super interfata de diagnoza dedicata Subaru!  ;D :o
Erorile erau urmatoarele:


Asa ca, selecteaza-ti niste parametri de urmarit, pune-ti nevasta la volan, si pleaca in teste.


Totul parea in regula, dar, studiind un pic problema, am observat ca la 6000rpm MAF-ul meu avea doar 3,5V (v-am spus sa puneti un semn de carte la etapa cand am curatat MAF-ul ;) ). Tensiunea lui trebuie sa varieze intre 0V si 5V!...hmmmm DUBIOS!!!!
CE mama dreq?!?!?!!? doar l-am curatat!!!!

Imi bag picioru'! dau iar MAF-ul jos! Si ma apuc sa studiez, si ce observ?!?!?!

Eu curatasem doar senzorul de temperatura de pe el, adica cel vizibil! Firele calde erau la 3cm ingropate in tevusca lui, omitandu-le cu desavarsire...MAMAAA si ce era pe ele!!!
Asa ca am folosit o pensula din trusa de machiaj a sotiei si l-am facut luna!
Din acel moment...GATA!!!
« Last Edit: May 30, 2016, 22:25:40 PM by Pfaizzzer »
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

Răspuns: Impreza WRX 2001 SW - Primul meu Sooby
« Reply #17 on: May 30, 2016, 22:08:57 PM »
In concluzie, motorul avea doua probleme:

1. Inlet pipe gaurit
2. Debitmetru murdar

Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

Muttley

  • 4913
Răspuns: Impreza WRX 2001 SW - Primul meu Sooby
« Reply #18 on: May 30, 2016, 22:14:06 PM »
Eu citesc aici cu gura pan' la urechi, pentru ca sunt uimit de VITEZA cu care se lucreaza:
- s-au revizuit si rezolvat franele in prima zi. Eu astept din octombrie sa ma apuc de ele;
- galeria a fost afara si pusa inapoi in juma' de zi. Eu stau cu ea scoasa de 2 luni;
- Pfaizzzer stie denumiri alambicate ale unor cabluri care intra in OBD si stie sa lucreze cu ele. Eu nu vreau sa vad nici cum arata  :D

Deci... Felicitari!

PS: vad ca si postezi repede =))))))))))))
WRX SW 2002

Răspuns: Impreza WRX 2001 SW - Primul meu Sooby
« Reply #19 on: May 30, 2016, 22:21:14 PM »
:)))) In concluzie stiu sa si scriu...sau cel putin sa scriu repede
Chestia e simpla, atunci cand ma deranjeaza o problema, eu nu trec in "Limp mode" ci ma turez pana imi sar capacele :))
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon