Forester 2.0X tremur la relanti si parca nu are forta.
Subaru club Romania

Forester 2.0X tremur la relanti si parca nu are forta.

andea79

  • *
  • 4008
Răspuns: Forester 2.0X tremur la relanti si parca nu are forta.
« Reply #100 on: August 10, 2016, 15:13:48 PM »
stii ca "facutul de soft" in acceptiunea mioritica este de fapt schimbarea unor valori numerice/setari din memoria rom -> adica nu inseamna scris de cod, schimbare de logica de functionare sau orice altceva la care se gandeste o persoana cand zice soft ...

dincolo de asta nu pot sa te ajut cu verificarea/setarea rom-ului (nu am zis soft :) ) pentru ca ecu de aspirat este diferit de ecu de turbo dpdv al procesului de scriere/citire al rom-ului (are de fapt alt processor/arhitectura) si nici nu stiu cu ce cablu/aplicatie la pret decent se poate citi/scrie si avand in vedere si distanta dintre noi oricum ar trebui sa poti citi/scrie singur ... deci mai repede si mai usor si mai ieftin mergi la ceva "softisti" din bucuresti :)

oricum, repet, foarte slabe sanse sa fi fost modificat rom-ul pentru ca la aspirate nu prea se complica nimeni sa plateasca sute de euro pentru castiguri de putere relativ minore si daca masina oricum a avut/are gpl - adica pe modelul ne intereseaza sa mearga ieftin - crezi ca a bagat cineva bani in "resoftare" ? :)

« Last Edit: August 10, 2016, 15:15:38 PM by andea79 »

Răspuns: Forester 2.0X tremur la relanti si parca nu are forta.
« Reply #101 on: August 10, 2016, 15:37:51 PM »
Da...nu stiu ce sa zic...

Răspuns: Forester 2.0X tremur la relanti si parca nu are forta.
« Reply #102 on: August 11, 2016, 14:51:04 PM »
ei da....continuand jurnalul unui padurar ce merge in 2 pistoane, am ajuns la episodul in care am scos bujiile si ghici ce?! erau cam umede. dar probate impreuna cu bobinele lor fac scanteie. Si uite asa am ajuns la ignition timing :)

Acum nu prea inteleg... de ce are senzori sa isi dea seama unde e pozitia axelor si cand sa dea scanteie daca tot trebuie reglat si asta?
« Last Edit: August 11, 2016, 17:39:24 PM by lucian1308 »

andea79

  • *
  • 4008
Răspuns: Forester 2.0X tremur la relanti si parca nu are forta.
« Reply #103 on: August 11, 2016, 15:23:58 PM »
pentru ca avansul "optim" variaza in functie de alti factori externi: turatie, cat "aer" a intrat in camera de ardere, temperature aerului, presiunea atmosferica, tipul de combustibil, timpii de inchidere/deschidere al supapelor de admisie/evacuare ... etc .. etc..

toate informatiile (cele de mai sus plus ce zici tu pozitia axelor cu came, pozitia crankshaft si alti sensori) sunt folosite de ecu pentru a calcula timingul ...
« Last Edit: August 11, 2016, 15:38:49 PM by andea79 »

MihaiFlorescu

  • *
  • 13902
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Forester 2.0X tremur la relanti si parca nu are forta.
« Reply #104 on: August 11, 2016, 15:30:47 PM »
Cred ca elimini mult prea usor posibilele probleme.

Pleaca de la eroarea data si mergi pe acel fir pana cand rezolvi problema. Am inteles eu gresit sau tot ai eroare de MAF?

andea79

  • *
  • 4008
Răspuns: Forester 2.0X tremur la relanti si parca nu are forta.
« Reply #105 on: August 11, 2016, 15:32:53 PM »
oricum daca bujia scanteieste si injectorul scuipa .... cu toate ca motorul a functionat "perfect" inainte ... eu as face un test de compresie (stiu ma repet :) ) si as verifica si distributia sa fie toate la locul lor si senzorii de la axe (parca cel din partea dreapta cum te uiti la motor din fata are tendinta de a fi rupt/lovit cand se baga motorul in caroserie cu sensorul montat ca este chiar acolo pe colt)

Răspuns: Forester 2.0X tremur la relanti si parca nu are forta.
« Reply #106 on: August 11, 2016, 16:02:26 PM »
Cred ca elimini mult prea usor posibilele probleme.

Pleaca de la eroarea data si mergi pe acel fir pana cand rezolvi problema. Am inteles eu gresit sau tot ai eroare de MAF?

Nu mai am eroare de MAF. am incalzit motorul la 90grade de 2-3 ori si gata erorile...


oricum daca bujia scanteieste si injectorul scuipa .... cu toate ca motorul a functionat "perfect" inainte ... eu as face un test de compresie (stiu ma repet :) ) si as verifica si distributia sa fie toate la locul lor si senzorii de la axe (parca cel din partea dreapta cum te uiti la motor din fata are tendinta de a fi rupt/lovit cand se baga motorul in caroserie cu sensorul montat ca este chiar acolo pe colt)

test de compresie nu am facut dar distributia e ca la manual, acolo unde trebuie.

imediat urc niste poze si video sa va mai dati cu parerea

andea79

  • *
  • 4008
Răspuns: Forester 2.0X tremur la relanti si parca nu are forta.
« Reply #107 on: August 11, 2016, 16:16:23 PM »
dar bujiile erau umede cu ce ? benzina sau ulei sau ... ?
daca e ulei e cam buba, daca e benzina ... poate fi ...
« Last Edit: August 11, 2016, 16:20:18 PM by andea79 »

Răspuns: Forester 2.0X tremur la relanti si parca nu are forta.
« Reply #108 on: August 11, 2016, 16:19:41 PM »
dar bujiile erau umede cu ce ? benzina sau ulei sau ... ?

De benzina zic. am dat cu degetul si nu parea ulei...oricumam pus altele, sa fie! Si cred ca daca era vorba de ulei si fumul era colorat. Insa la mine nu prea exista fum ci doar miros de benzina nearsa si merge ca in filmulet. De mentionat ca motorul e filmat in open loop. Dar nici closed loop nu face difernta, doar prin turatia scazuta, aproape de 700RPM, deci bine.


Aici e si link-ul cu niste bunatati :)

https://drive.google.com/folderview?id=0B85wkQ4X4m1wZWV0UHJrY0VJekU&usp=sharing
« Last Edit: August 11, 2016, 16:29:44 PM by lucian1308 »

andea79

  • *
  • 4008
Răspuns: Forester 2.0X tremur la relanti si parca nu are forta.
« Reply #109 on: August 11, 2016, 16:53:33 PM »
eu nu am vazut nimic interesant asa in poze ...
pe print screen-ul de diagnoza de vede ca in unul sau mai multe pistoane nu se intampla arderea (ai fuel trim-ul pozitiv cu valori mari si in continuare sonda citeste lean), nu stiu ce sunt cu valorile alea negative la intake air temp  (sensorul de IAT este integrat in MAF)  si ... cam atat :)

LE: si la Air flow rate g/s ceva este dubios dar poate fi din aplicatia aia, 7.52g/s la 1075rpm poate fi ok dar valoare maxima de 217g/s trebuie sa iti pui turbo sa ajungi acolo :)
si lipsesc ceva linii de la mijloc intre cele 2 poze cu aplicatia ...
« Last Edit: August 11, 2016, 16:59:57 PM by andea79 »

Răspuns: Forester 2.0X tremur la relanti si parca nu are forta.
« Reply #110 on: August 11, 2016, 17:01:22 PM »
La Subaru aspirat nu iti apare CEL de Missfire foarte repede. Cel mai bine verifici cu tool-ul de diagnoza campurile cylinder roughness #1,2,3,4.
Ce valori ai pe aceste campuri?
Legacy 3.0R

Muttley

  • 4933
Răspuns: Forester 2.0X tremur la relanti si parca nu are forta.
« Reply #111 on: August 11, 2016, 17:07:25 PM »
Acum nu prea inteleg... de ce are senzori sa isi dea seama unde e pozitia axelor si cand sa dea scanteie daca tot trebie reglat si asta?

Pentru ca unei rotatii ax cu came ii corespund DOUA rotatii arbore cotit. Si pentru ca intr-o anumita pozitie a arborelui motor poti fi la inceput de admisie sau capat de compresie. Iar daca dai scanteia la inceput de admisie nu se-ntampla nimic. Asa ca-ti trebuie senzorul ala  :D
« Last Edit: August 11, 2016, 17:09:36 PM by Muttley »
WRX SW 2002

andea79

  • *
  • 4008
Răspuns: Forester 2.0X tremur la relanti si parca nu are forta.
« Reply #112 on: August 11, 2016, 17:09:23 PM »
nu scria undeva in poze ELM scanmaster si se vedea si partea de sus cu butoanele sau am eu vedenii ?
« Last Edit: August 11, 2016, 17:12:43 PM by andea79 »

Răspuns: Forester 2.0X tremur la relanti si parca nu are forta.
« Reply #113 on: August 11, 2016, 17:28:47 PM »
nu scria undeva in poze ELM scanmaster si se vedea si partea de sus cu butoanele sau am eu vedenii ?

Nu cred, ti se pare  ;) Am adaugat si poza lipsa cu liniile din mijloc

Răspuns: Forester 2.0X tremur la relanti si parca nu are forta.
« Reply #114 on: August 11, 2016, 17:37:18 PM »
eu nu am vazut nimic interesant asa in poze ...
pe print screen-ul de diagnoza de vede ca in unul sau mai multe pistoane nu se intampla arderea (ai fuel trim-ul pozitiv cu valori mari si in continuare sonda citeste lean), nu stiu ce sunt cu valorile alea negative la intake air temp  (sensorul de IAT este integrat in MAF)  si ... cam atat :)

LE: si la Air flow rate g/s ceva este dubios dar poate fi din aplicatia aia, 7.52g/s la 1075rpm poate fi ok dar valoare maxima de 217g/s trebuie sa iti pui turbo sa ajungi acolo :)
si lipsesc ceva linii de la mijloc intre cele 2 poze cu aplicatia ...

Pai ce lucruri interesante ai fi vrut sa vezi? Deja ai gasit probleme si sa iti explic:

Valorile cu - de la debitmetru probabil ca au rams inregistrate in aplicatia de diag neinchisa de la test la test, in vremea cand maf era scos si nu am dat reset la min si max. pozele sunt facute inainte de schimbarea MAF. Inainte cu cateva zile sa vina... De asemenea O2 este cel vechi. Inca nu am reusit sa dau iar evacuarea jos sa schimb sondele, dar poate in curand. MAF l-am pus si nu am simtit diferente.

Astept maine sa imi ajunga interfata cea noua sa vedem ce zice si freessm ori alte tool-uri mai gasesc eu sa citesc valori si abia atunci o sa iau decizii :) Prostia aia de ELM face minuni dar de obicei in defavoarea posesorului.

Răspuns: Forester 2.0X tremur la relanti si parca nu are forta.
« Reply #115 on: August 11, 2016, 17:38:31 PM »
Acum nu prea inteleg... de ce are senzori sa isi dea seama unde e pozitia axelor si cand sa dea scanteie daca tot trebie reglat si asta?

Pentru ca unei rotatii ax cu came ii corespund DOUA rotatii arbore cotit. Si pentru ca intr-o anumita pozitie a arborelui motor poti fi la inceput de admisie sau capat de compresie. Iar daca dai scanteia la inceput de admisie nu se-ntampla nimic. Asa ca-ti trebuie senzorul ala  :D

Acum mi-e clar, multumesc!

andea79

  • *
  • 4008
Răspuns: Forester 2.0X tremur la relanti si parca nu are forta.
« Reply #116 on: August 11, 2016, 17:38:41 PM »
apai ... 0 everywhere  :)
mai era acolo ceva linie cu valori sub equivalence ratio din prima imagine ... dar probabil ca nimic interesant oricum :)

Răspuns: Forester 2.0X tremur la relanti si parca nu are forta.
« Reply #117 on: August 11, 2016, 17:43:15 PM »
apai ... 0 everywhere  :)
mai era acolo ceva linie cu valori sub equivalence ratio din prima imagine ... dar probabil ca nimic interesant oricum :)

Pai ELM nu se prea pricepe la citit, de aceea am si eliminat acea poza...ca erau valori cu 0

Deci ce sa mai fac, vre-o idee noua?
« Last Edit: August 11, 2016, 17:46:20 PM by lucian1308 »

andea79

  • *
  • 4008
Răspuns: Forester 2.0X tremur la relanti si parca nu are forta.
« Reply #118 on: August 11, 2016, 17:48:49 PM »
la mine tot alea vechi :) (putine dar fixe)
schimbat injectoare , bobine ... tot ce se poate de pe o parte pe alta si test de compresie :)
ca presupun ca intre timp ai schimbat maf-ul si prima sonda ...

Muttley

  • 4933
Răspuns: Forester 2.0X tremur la relanti si parca nu are forta.
« Reply #119 on: August 11, 2016, 17:54:30 PM »
Acum nu prea inteleg... de ce are senzori sa isi dea seama unde e pozitia axelor si cand sa dea scanteie daca tot trebie reglat si asta?

Pentru ca unei rotatii ax cu came ii corespund DOUA rotatii arbore cotit. Si pentru ca intr-o anumita pozitie a arborelui motor poti fi la inceput de admisie sau capat de compresie. Iar daca dai scanteia la inceput de admisie nu se-ntampla nimic. Asa ca-ti trebuie senzorul ala  :D

Acum mi-e clar, multumesc!

In completare: senzorul de ax cu came iti da pozitia de PMI (punct mort interior) la capat de compresie / inceput de detenta. Asta e doar un punct de pornire, un reglaj brut si aproximativ mecanic. Ca functie de limita de detonatie, scanteia apare cu un avans fata de acest PMI, astfel incat punctul de maxima presiune in conditii de detonatie zero sa survina fix cand pistonul e "sus", ala-i reglajul fin, facut de electronica.

Gata, inapoi la electronica/chineza cu voi.
WRX SW 2002