Subaru Impreza GH3 1.5R 2008
Subaru club Romania

Subaru Impreza GH3 1.5R 2008

Subaru Impreza GH3 1.5R 2008
« on: August 02, 2016, 10:16:07 AM »
Salutare,

Imi pare bine sa va cunosc, am tot rasfoit forumul in perioada de asteptare pentru achizitie.
De foarte scurt timp imi petrec diminetile si nu numai , cu bijuteria din imaginea de mai jos.

Foarte pe scurt, stiam toate dezavantajele acestui motor, decizia am luat-o din toate celelalte considerente pe care le stim cu totii. Perioada de nebunie a trecut de mult, in momentul de fata, avem alte prioritati.
Masina este biensur SH, am cumparat-o de la niste prieteni care au ingrijit-o foarte foarte bine, si s-au despartit cu greu de ea.

Nu am facut inca drumuri lungi, consumul afisat oscileaza intre 12-13, si aparent cancicula nu o impresioneaza (termometrul nu trece de 21 de grade C  :) )

O sa revin cu mai multe poze si impresii, dupa ce ii schimb numerele si mai adun niste KM. (si mai scad consumul, sper  :) )

Pana atunci, sa ne blitzuim sanatosi pe strazile din Brasov si nu numai !



Subaru Impreza 1.5R 2008

MihaiFlorescu

  • *
  • 13891
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Subaru Impreza GH3 1.5R 2008
« Reply #1 on: August 02, 2016, 14:42:31 PM »
Frumoasa jucaria! Sa te bucuri de ea!

Asteptam sa mai faci drumuri si apoi sa ne zici cum trage 1.5-ul la deal.

puiu

  • 787
Răspuns: Subaru Impreza GH3 1.5R 2008
« Reply #2 on: August 02, 2016, 19:33:04 PM »
Salutare si bine ai venit printre noi.
Felicitari pentru achizitie. Din curiozitate, ce masa are trecuta in talon?

Răspuns: Subaru Impreza GH3 1.5R 2008
« Reply #3 on: August 02, 2016, 23:55:15 PM »
Salut! Cu siguranta o sa ne tragem de maneca prin trafic 😜
S-o stapanesti sanatos!
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

Răspuns: Subaru Impreza GH3 1.5R 2008
« Reply #4 on: August 03, 2016, 08:45:55 AM »
Salutare si bine ai venit printre noi.
Felicitari pentru achizitie. Din curiozitate, ce masa are trecuta in talon?

Salut, multumesc!
In talonul nou, sunt trecute doar aceste mase, care sunt 1850 resp 1420.
"(F.1) masa încărcată maxim admisă din punct de vedere tehnic, cu excepția motocicletelor;

(G) masa vehiculului în serviciu cu caroseria și cu dispozitiv de cuplare în cazul unui vehicul de tractare în exploatare, din orice altă categorie în afară de M1;"


Din cate imi aduc aminte din manual, este undeva la ~1320 kg.
Subaru Impreza 1.5R 2008

Răspuns: Subaru Impreza GH3 1.5R 2008
« Reply #5 on: August 29, 2016, 10:13:46 AM »
Salutare !
Dupa cum am promis, revin cu primele impresii dupa prima luna de dat cu Subaru.

La vreo 2 zile dupa ce am luat-o, am facut un drum de vreo 200+km prin imprejurimile Brasovului, drum in care am avut sa zic "mixed feelings". Pe de o parte, mi-a placut dpdv stabilitate, pozitie de condus, confort etc, pe cealalta parte mi se parea foarte greoaie, powerless (tot drumu am folosit AC), si incepeam sa remarc o problema: la schimbarea treptelor din 1 in 2 si din 2 in 3, trebuia sa patinez ambreiajul destul de tare, altfel tremura si dadea oarecum in nas. Consumul nu am reusit sa-l scad sub 9,6.
Au urmat clasicele drumuri catre munca, care sunt o imbinare intre stat in coloana si mers la drum intins pe Centura BV. Consum undeva 10.4, mersul in coloana ma stresa destul de tare din cauza tremuratului la schimbat viteze. Incepeam sa cred ca sunt antitalent, sau are masina ceva.
In continuarea serialului, a urmat un drum de 500km+, BV- Alba Iulia si retur. La dus, mers cuminte (drum aglomerat+mergeam incolonat cu alta masina), fara AC, am avut consum chiar si de 6.4 . Dupa ce s-a incalzit si am fost nevoit sa folosesc AC, + combinat cu bucatelele de autostrada, a crescut undeva la 7-8. Incepeam sa cunosc masina tot mai bine, ramanea doar frustrarea cu comportamentul la schimbat treptele de viteza.

In tot timpul asta, m-am tot gandit ce sa fac din punctul de vedere al rotilor. Ca era problema cu rotile omologate doar pe 15, a fost o varianta sa ma agit sa le trec in carte si pe cele de 16 si 17 la RAR, in fine. Pana la urma am avut inspiratia de a scoate la vanzare jantele OZ Superleggera pe 17, si in vreo saptamana le-am maritat. Dupa ce am pus jantele originale cu roti de iarna in prima faza, masina parca a inviat. A devenit mult mai maleabila, manevrabila, prietenoasa, si cel mai important am scapat de problema cu patinatul ambreiajului la schimbarea treptelor de viteza. In sfarsit pot sa schimb normal, fara sa mai tremure si sa mai dea in nas.
Planul era sa iau jante pe 15 pt vara, si sa le tin pe cele originale cu cauciucuri de iarna (cum le si aveam deja), si eram gata sa comand niste OZ Superturismo WRC, dar dura undeva la 3 sapt si era cam mult sa merg cu iernile. Plus ca am fost sfatuit sa nu pun modelul asta, pt ca sunt cam grele. Asadar,am decis sa mai astept cu jantele si am luat un set de cauciucuri de vara (Dunlop Sport BlueResponse), si pana in primavara sa gasesc si jante. Asa ca, daca aveti idei (neaparat pe 15 si neaparat albe), astept !  :)

Si in final, am mai bagat acum in weekend un drum de 200+Km spre Sibiu, drumul foarte aglomerat dar i-am si dat un pic cat mi-a permis drumul, consum 7.4, masina sta genial pe viraje, imi place tot mai mult, chiar si cu motorul asta de 1.5R.

Si doua poze nu foarte reusite, cum arata masina cu rotile ei






Subaru Impreza 1.5R 2008

MihaiFlorescu

  • *
  • 13891
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Subaru Impreza GH3 1.5R 2008
« Reply #6 on: August 29, 2016, 10:18:38 AM »
Arata bine si cu rotile pe 15, atata timp cat este curata, lucioasa etc. Faza cu tremuratul ma duce la gandul ca mergi subturat, adica schimbi prea devreme treptele. Altfel nu are voie sa faca asa, mai ales cand spui ca a disparut anomalia trecand la roti mai mici.

Deci schimbat la 3000+ si e posibil sa vezi si consum mai mic.

Forester

  • 3065
  • The other right!
Răspuns: Subaru Impreza GH3 1.5R 2008
« Reply #7 on: August 29, 2016, 10:55:58 AM »
Jantele mai mari implica si latimea mai mare a anvelopei, care va duce la o rezistenta (chiar si la rostogolire) mai mare, iar cum masina este destul de submotorizata, se simte destul de tare trecerea in ambele directii (de la roata mare la mica si in invers). Asa incat pastreaza cat mai aproape de fabrica dimensiunea anvelopelor si jantelor, este benefic si pentru feeling la volan, si pentru consum.
In rest, mult succes si sa te bucuri de ea.
Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

Răspuns: Subaru Impreza GH3 1.5R 2008
« Reply #8 on: August 29, 2016, 13:07:30 PM »
Arata bine si cu rotile pe 15, atata timp cat este curata, lucioasa etc. Faza cu tremuratul ma duce la gandul ca mergi subturat, adica schimbi prea devreme treptele. Altfel nu are voie sa faca asa, mai ales cand spui ca a disparut anomalia trecand la roti mai mici.

Deci schimbat la 3000+ si e posibil sa vezi si consum mai mic.

Nu era tremuratul acela specific mersului subturat, era un tremurat violent.
Nu prea obisnuiesc sa schimb sub 3000, dar intradevar se accentua efectul daca schimbam la 3000 fata de cand schimbam la 4000 de ex.
Subaru Impreza 1.5R 2008

MihaiFlorescu

  • *
  • 13891
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Subaru Impreza GH3 1.5R 2008
« Reply #9 on: August 29, 2016, 13:19:25 PM »
Atunci inseamna ca e ceva in neregula cu ambreiajul sau volanta. Nu trebuie sa faca asa.

puiu

  • 787
Răspuns: Subaru Impreza GH3 1.5R 2008
« Reply #10 on: August 29, 2016, 13:23:44 PM »
Piciorul stang e problema, pana se invata cu sincronizarea. Eu acum cand urc in alte masini fac niste schimbari de zici ca sunt noob la primele ore de scoala.
Cu 17 nici mie nu mi-a placut cum mergea. Si din jante ca erau grele/late

Răspuns: Subaru Impreza GH3 1.5R 2008
« Reply #11 on: August 29, 2016, 13:33:04 PM »
Eu as merge tot pe jante originale.
Pe 15 ar fi optiunile astea - 1, 2 sau 3, pe care le'as sabla si vopsi electrostatic albe.
Ai avantajul unor jante foarte rezistente, care se potrivesc fara inele adaptoare si alte nebunii si, per total, iesi sensibil mai ieftin decat un set de jante bune noi

Răspuns: Subaru Impreza GH3 1.5R 2008
« Reply #12 on: August 29, 2016, 15:17:32 PM »
Eu as merge tot pe jante originale.
Pe 15 ar fi optiunile astea - 1, 2 sau 3, pe care le'as sabla si vopsi electrostatic albe.
Ai avantajul unor jante foarte rezistente, care se potrivesc fara inele adaptoare si alte nebunii si, per total, iesi sensibil mai ieftin decat un set de jante bune noi

Sa stii ca nu e o idee rea. Nu stiu cat costa vopsitul electrostatic, dar ies cu 4 jante la pret de una noua. Cred ca asa voi face.
Daca stiti si unde le-as putea vopsi in BV, dau o bere.

@Mihai, nu cred ca e ceva neinregula. A disparut problema dupa ce am pus rotile mici. Pur si simplu cred ca era o combinatie intre rotile mai mari si lipsa mea de experienta pe integrale. Acuma sunt happy  :)
« Last Edit: August 29, 2016, 15:24:30 PM by Dori14 »
Subaru Impreza 1.5R 2008

Răspuns: Subaru Impreza GH3 1.5R 2008
« Reply #13 on: August 29, 2016, 18:46:12 PM »
Roti pe 15" de vopsit sablat si vopsit electrostatic costa in jur de 500 ron.
Eu am dat ptr ale mele de 17" 550 ron acu vreo 2 ierni si au iesit ca noi, chiar la vulcanizare spuneau ca pneuri noi si jante noi trebuie sa se aseze inainte de echilibrare

Răspuns: Subaru Impreza GH3 1.5R 2008
« Reply #14 on: September 13, 2016, 11:34:47 AM »
Mai are cineva pe'aici un suierat care vine de undeva din transmisie? Se aude in special pe decelerare . Daca ating de levierul schimbatorului isi schimba tonalitatea..

Ce am facut pana acu:
- vizita la Autokino, prezentat problema, schimbat ulei cutie+dif (se implinisera ~60K de la ultimul schimb), zgomotul persista, poate nu chiar asa tare -> verdict: sa nu ma ingrijorez, sa urmaresc zgomotul daca se amplifica in timp, oricum mai am de facut 1-2 vizite pt schimb rulment dreapta spate plus altele
- citit pe internet -> verdict: parerile sunt undeva 70% = zgomot normal pt AWD, in special Subaru , 30%=rulment in diferential sau CV, undeva la 10%(din cei 30%) au bubuit transmisia (doar WRX-uri sau STI-uri..)
- contactat fost proprietar-> verdict: stia de zgomot, a aparut candva dupa ce a inlocuit sincroanele 2/3 (trebuie sa identific exact cand, dar oricum demult), dar nu si-a mai batut capul pt ca mergea OK, verificat ulei OK..

O sa incerc un filmulet in viitorul apropiat, sa fie mai concludent.

Ceva pareri?  :)
Subaru Impreza 1.5R 2008

MihaiFlorescu

  • *
  • 13891
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Subaru Impreza GH3 1.5R 2008
« Reply #15 on: September 13, 2016, 11:43:09 AM »
Rulmenti diff central. Problema comuna. Rezolvare relativ usoaraL ~500 lei rulmentii si cam tot atat manopera + ulei cutie Castrol.

M-am riscat sa fiu primul care incearca aceasta rezolvare acum 2 ani cred si a functionat. Au mai fost doi dupa mine si a functionat si la ei.

Deja m-am pregatit si pentru Outback cu rulmentii respectivi pentru ca am acelasi zgomot, dar ceva mai incet (faza incipienta).

Răspuns: Subaru Impreza GH3 1.5R 2008
« Reply #16 on: September 13, 2016, 13:11:22 PM »
Merci.
Stii cumva si "fazele"  acestei probleme? De la faza incipienta pana cand va crapa ceva, cam cat dureaza?  :)
Subaru Impreza 1.5R 2008

puiu

  • 787
Răspuns: Subaru Impreza GH3 1.5R 2008
« Reply #17 on: September 13, 2016, 14:46:25 PM »
Am fluieratul dar e foarte fin, seamana cu cel de marsarier. Nu ma stresez.

Răspuns: Subaru Impreza GH3 1.5R 2008
« Reply #18 on: September 13, 2016, 15:32:19 PM »
Rulmenti diferential central.
Am facut recent operatiunea.
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

Răspuns: Subaru Impreza GH3 1.5R 2008
« Reply #19 on: September 13, 2016, 16:40:02 PM »
O sa o fac si eu, dar vreau sa stiu, daca se poate bineinteles, cat de repede sa o fac.  :)  :)
Subaru Impreza 1.5R 2008