Subaru Impreza GH3 1.5R 2008
Subaru club Romania

Subaru Impreza GH3 1.5R 2008

MihaiFlorescu

  • *
  • 13890
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Subaru Impreza GH3 1.5R 2008
« Reply #20 on: September 13, 2016, 17:06:04 PM »
Eu am stat asa cam un an si jumatate pentru ca nu gasea nimeni problema. Intai am schimbat planetarele fata, apoi distributia, pana cand un film pe youtube mi-a dat varianta rulmentilor.

In tot acest timp sunetul a devenit din ce in ce mai puternic, iar cand au fost dati rulmentii jos, de pe unul conic au cazut si bilele.

Restul arata bine. Deci nu este chiar grava, dar nu are rost sa amani la nesfarsit.

Răspuns: Subaru Impreza GH3 1.5R 2008
« Reply #21 on: September 13, 2016, 18:33:22 PM »
Conicii fac probleme, precum si cel cu camasa exterioara cu flansa de prindere.
Cel de pe carcasa diferentialului nu r solicitat.
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

Răspuns: Subaru Impreza GH3 1.5R 2008
« Reply #22 on: October 06, 2016, 11:13:08 AM »
A avut cineva probleme cu senzorul de temperatura exterioara?
Mie imi afiseaza undeva cu 7-8 grade mai putin decat real.

Stiu ca nu e cea mai grava problema care poate exista, dar sunt mai tipicar de fel  :)
Subaru Impreza 1.5R 2008

moguai

  • 2814
Răspuns: Subaru Impreza GH3 1.5R 2008
« Reply #23 on: October 06, 2016, 11:22:18 AM »
eu pateam asa dupa ce spalam masina, cateva minute. apoi isi revenea.
pentru ca sunetul ajunge /din difuzoare pana-n sange / pentru ca inima ta moare / atunci cand sunetul dispare.

puiu

  • 787
Răspuns: Subaru Impreza GH3 1.5R 2008
« Reply #24 on: October 06, 2016, 13:40:54 PM »
Dap. Nu chiar 7-8 grade dar nu a aratat mai mult de 32 nici la 40.
Azi era pe 0 si afara erau 2-3.

Răspuns: Subaru Impreza GH3 1.5R 2008
« Reply #25 on: October 06, 2016, 18:08:44 PM »
Nu nu, la mine arata constant 7 -8 mai putin.

Partea buna sau mai putin buna e ca s-ar putea sa o rezolv, ca am bulit bara fata. Vreo idee mai ieftina , sau singura varianta este una noua ?
Subaru Impreza 1.5R 2008

Răspuns: Subaru Impreza GH3 1.5R 2008
« Reply #26 on: December 05, 2016, 13:24:03 PM »
Salutare,

N-am mai scris demult, au trecut putin peste 4 luni de la achiztie si am mai cules cateva date si impresii despre masina.
Asadar,

Rulaj:
- ~ 4 luni
- ~ 6000 km
- ~ consum overall ~ 10%
- ~ consum daily use oras+centura+mult stat in coloana ~ 11-12 %
- ~ consum long trip (BV-Viena-Bratislava-BV ~ 2000 KM) fix 9% - condus regulamentar, pneuri de iarna
                - non-autostrada - in functie de trafic si conditii atmosferice 100-110 Km/H
                - autostrada : eu cruise control undeva 140 pe bord, ~127 real, sotia undeva la 115 real fara cruise control


Investitii/Amortizari:
- Vandut set jante OZ 17" + 25 mil RON  -> motiv: comportament greoi al masinii, ?consum ridicat (nu s-a modificat nimic dupa ce am pus pe 15"), lipsa omologare roti 17" pt 1.5R
- Achiztionat cauciucuri vara Dunlop Blueresponse Sport ~10 mil
- Vizita AK 1: Verificare generala + Inlocuit ulei CV ~ 5 mil -> motiv: clasicul suierat al transmisiei (nu s-a imbunatatit nimic)
- Vizita AK2: Inlocuit rulment roata spate + Inlocuit lichid frana ~ 7 mil

In concluzie, sunt pe plus deocamdata  :)

To do:
- Achizitie set extra de jante pentru rotile de vara
- Reparat/Inlocuit bara fata (m-am imprietenit cu spatele unui TIR la 5km/h intr-un moment de oboseala/neatentie, suficient cat sa strapunga bara )
- Vopsit laterala spate (o zgarietura pe aripa, de la fostul proprietar)
- Cel mai probabil inlocuit pivoti, bielete (s-au intensificat zgomotele la rulaj pe drumuri neamenajate, sau gropi/bumpere etc )
- Pe parte vizuala, singurul element de "tunning" daca pot sa-i zic asa pe care l-as adauga, ar fi o  bara spate sport (cu deflectorul ala negru) .
- Si cel mai arzator, ar fi suieratul transmisiei, imi sta ca un pitic pe creier. Probabil nu e grav, cum au spus si cei de la AK, dar ma enerveaza groaznic.

Ca feedback general, o masina excelenta in ciuda lipsei de putere. Incep sa o cunosc tot mai bine, imi place tot mai mult, ma bucur ca mi se confirma niste teorii mai vechi si ma gandesc serios la o noua achizitie din gama Subaru (pe termen lung) .
Pana data viitoare, sa vina iarna !  :)




Subaru Impreza 1.5R 2008

BOXER

  • *
  • 2349
  • +
Răspuns: Subaru Impreza GH3 1.5R 2008
« Reply #27 on: December 05, 2016, 13:35:35 PM »
Daca pui bara spate de WRX vei avea nevoie si de praguri. Cand pui pragurile vei descoperi ca iti trebuie si bara fata de WRX, cu "buza".
ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.

Răspuns: Subaru Impreza GH3 1.5R 2008
« Reply #28 on: December 12, 2016, 10:30:09 AM »
Intrebare de baraj:
Cum vi se pare ca "bate" faza scurta la acest model?

Eu personal sunt un pic dezamagit, si am inceput sa analizez un pic situatia.
Sticla de la far pare OK, fara matuire, putine zgarieturi dar nu cred ca afecteaza foarte tare.
Problema ar putea veni de la lupa din interior, unde este montat becul H7.
In conditiile astea , care ar fi variantele? Se poate inlocui doar acea lupa?Sau trebuie tot farul? (intreb, ca am vazut niste scoruri nu foarte prietenoase..)
Subaru Impreza 1.5R 2008

Re: Subaru Impreza GH3 1.5R 2008
« Reply #29 on: July 21, 2017, 13:35:59 PM »
Salutare.
Revin cu o intrebare tehnica: m-am procopsit cu niste jante OEM, dar mai de pe vremuri, de 15, latime 6J si offset 55.
Stock pe masina mea sunt 15, 6J, offset 48.

Conform https://www.wheel-size.com/calc/?wheel1=195-65-15X6ET48&wheel2=195-65-15X6ET55&fcl=50mm&wcl=30mm&scl=50mm&sr=0mm , nu ar trebui sa fie mari probleme, inafara ca se modifica scrub radius:

"Negative scrub radius (about -7 mm). Scrub radius will be changed by -7 mm, this may affect the car's handling. Please check manufacturer recommendations. Please be aware that calculated value is approximate."

Ce fac? Le pun sau le vrea cineva ?  :)
Subaru Impreza 1.5R 2008

Muttley

  • 4916
Re: Subaru Impreza GH3 1.5R 2008
« Reply #30 on: July 21, 2017, 13:42:58 PM »
Ce fac? Le pun?

Depinde. Daca le pui cu niste anvelope mult mai joase, acel parametru revine la valoarea intiala ;)
WRX SW 2002

BOXER

  • *
  • 2349
  • +
Re: Subaru Impreza GH3 1.5R 2008
« Reply #31 on: July 21, 2017, 13:47:39 PM »
Jantele originale Impreza au offset de 55. Cele de 48 sunt pentru alte modele.
ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.

Re: Subaru Impreza GH3 1.5R 2008
« Reply #32 on: July 21, 2017, 13:59:12 PM »
Jantele originale Impreza au offset de 55. Cele de 48 sunt pentru alte modele.

Asa as fi vrut si eu sa fie, dar cele cu offset 48 sunt cele cu care a venit masina din fabrica.
Acest lucru este intarit si de https://www.wheel-size.com/size/subaru/impreza/2008/ , la varianta GH3
Offsetul 55 este pt diametrul de 16 si latimea 6.5J .

Cat priveste cauciucurile mai joase, ar fi si pacat, abia ce le-am luat pe astea :)

Ce inseamna fizic cei -7mm la scrub radius?cum se vor resimti in manevrabilitate si in uzura componentelor?

« Last Edit: July 21, 2017, 13:59:58 PM by Dori14 »
Subaru Impreza 1.5R 2008

Muttley

  • 4916
Re: Subaru Impreza GH3 1.5R 2008
« Reply #33 on: July 21, 2017, 14:06:26 PM »
Practic mai nimic n-ai sa simti.

Teoretic, daca la zero scrub dai in groapa si nu-ti sare volanul din mana, la offset mai mic o sa smuceasca volanul in partea opusa gropii  :D
Ar putea cere acomodare daca offsetul 48 ar fi de vara, 55-ul de iarna, ar putea deruta putin in primii km.

La uzura as zice ca dimpotriva, rulmentii de roata ar fi mai fericiti. La sablarea pasajelor de roata, daca au fost aliniate carenajele cu offset de 48, cu 55 s-ar putea sa-ti improaste in niste zone mai diferite. Dar astea-s detalii insignifiante.
Ce ar fi important aici sunt manevrabilitatea, estetica si daca se pot monta. Adica daca se apropie prea mult de amortizor sau etriere nu-i ok. Ca daca freaca te prinzi imediat.
WRX SW 2002

Re: Subaru Impreza GH3 1.5R 2008
« Reply #34 on: July 21, 2017, 14:10:51 PM »
Practic mai nimic n-ai sa simti.

Teoretic, daca la zero scrub dai in groapa si nu-ti sare volanul din mana, la offset mai mic o sa smuceasca volanul in partea opusa gropii  :D
Ar putea cere acomodare daca offsetul 48 ar fi de vara, 55-ul de iarna, ar putea deruta putin in primii km.

La uzura as zice ca dimpotriva, rulmentii de roata ar fi mai fericiti. La sablarea pasajelor de roata, daca au fost aliniate carenajele cu offset de 48, cu 55 s-ar putea sa-ti improaste in niste zone mai diferite. Dar astea-s detalii insignifiante.
Ce ar fi important aici sunt manevrabilitatea, estetica si daca se pot monta. Adica daca se apropie prea mult de amortizor sau etriere nu-i ok. Ca daca freaca te prinzi imediat.

Sarutmana!
Constrangerile fizice nu ma speriau, acolo era simplu, go or no go !
Nu reusisem sa gasesc pe tot internetul o explicatie cu subiect si predicat despre ce se intampla in cazul in care ai scrub negativ, dpdv uzura si manevrabilitate.
Subaru Impreza 1.5R 2008

Muttley

  • 4916
Re: Subaru Impreza GH3 1.5R 2008
« Reply #35 on: July 21, 2017, 14:16:42 PM »
N-ai pentru ce.
Pai e simplu, si fara internet. Ala e practic bratul unui moment mecanic cu centrul in axa pivotului. Functie de partea pe care aplicata forta, iti induce un soc in volan intr-o directia sau cealalta.
Parametrul ala nu e by default zero, depinde de preferintele fiecarui constructor in parte, unii merg cu zero, altii cu pozitiv, altii negativ... Daca modelul tau de Impreza are implicit deport (asa-i zice in romana) pozitiv, tu il aduci la zero. Daca e deja negativ... Na, acolo s-ar putea sa se simta.
Pe site-ul ala ti l-a dat implicit zero pentru ca e un simulator.

Si ultima chestie, valoarea lui depinde de alti 2 parametri, offset janta si raza roata.
Cam asta-i tot.
WRX SW 2002

MihaiFlorescu

  • *
  • 13890
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Subaru Impreza GH3 1.5R 2008
« Reply #36 on: July 21, 2017, 14:31:00 PM »
Singura grija e la atins in etrier sau amortizor  sau ceva spre interiorul masinii. Practic le apropii de componentele masinii.
Ca feeling nu o sa simti aproape nimic. Bine, fiind mai mici, probabil sunt mai usoare si o sa ai senzatia ca sunt acceptate mai usor de masina la viraje, acceleratie si poate denivelari.

Re: Subaru Impreza GH3 1.5R 2008
« Reply #37 on: July 21, 2017, 14:38:38 PM »
Singura grija e la atins in etrier sau amortizor  sau ceva spre interiorul masinii. Practic le apropii de componentele masinii.
Ca feeling nu o sa simti aproape nimic. Bine, fiind mai mici, probabil sunt mai usoare si o sa ai senzatia ca sunt acceptate mai usor de masina la viraje, acceleratie si poate denivelari.

Nu-s mai mici, tot pe 15 am momentan. Practic voi schimba doar offsetul, de la 48 la 55. in rest totul ramane identic.
Pot afla de undeva ce deport am by default la modelul meu?
Subaru Impreza 1.5R 2008

Muttley

  • 4916
Re: Subaru Impreza GH3 1.5R 2008
« Reply #38 on: July 21, 2017, 14:42:33 PM »
Nu. Doar constructorul stie.
Daca poate conta, sa fiu in locul tau, eu n-as pune jantele alea si as cauta unele cu offsetul de fabrica. Da' poate-s defect  ::)
WRX SW 2002

Re: Subaru Impreza GH3 1.5R 2008
« Reply #39 on: July 21, 2017, 14:53:40 PM »
Nu. Doar constructorul stie.
Daca poate conta, sa fiu in locul tau, eu n-as pune jantele alea si as cauta unele cu offsetul de fabrica. Da' poate-s defect  ::)

Da, din acelasi motiv pun si eu atatea intrebari  :)
Subaru Impreza 1.5R 2008