Subaru electric
Subaru club Romania

Subaru electric

burtal

  • 444
Re: Subaru electric
« Reply #60 on: September 11, 2018, 11:24:43 AM »
Dar iata ce afirma Departamentul de Mediu de pe langa Comisia Europeana in urma cu 3 ani:
.......
[/i]
Sursa: Ecoprofit

Eu zic sa iei tot ce zic autoritatile with a grain of salt ....  bugetele din toata lumea asta isi trag parti semnificative din taxarea combustibilului chiar crezi ca vor renunta asa usor la vaca de muls.

Viitorul este electric , nici un dubiu aici, pt la un moment dat vom ramane fara petrol, dar pana atunci  vor mulge si din taxarea petrolului si din noul hype creat de hybride si electrice.

sunt curios ce se intampla dupa 5 ani cu bateriile de la masina dar dupa 8 (avand in vedere ca teoretic viata unei masini e de 10 ani ) ....ce capacitate de incarcare si descarcare mai au... la telefoane si laptopuri dupa 2-3 ani poti sa le arunci.
Daca dupa 5-7 ani nu mai tin bateriile de loc ce fac? tarai dupa mine 1tona inutila?

Sigur cine are bani schimba masina inainte sa se intample asta .... dar asta ce creeaza ? mai multa poluare ..ca tre sa faci o masina noua



Din nou valabil pentru toate hybridele


LE: in locul tau as fi pastrat XT-ul ....acum sa nu ma crezi malitios sau rau intentionat, dar daca prin miscarea la hybrid crezi ca vei ajuta la salvarea planetei , nu stiu ce sa zic.   Prin neexploatea masinii pe care o aveai (XT-ul) macar peste durata medie de viata a ei
(adica un 5-6 ani si un 100-200k km ) si cumpararea unei masini noi ai contribuit la poluare mai mult decat va salva hybridul ala nou
un
LE2: sa nu ma intelegi gresit nu sunt vr-un ecologist din ala sa ma leg de copaci sau ceva si daca as avea bani probabil si eu as fi schimbat masina des (probabil oricine ar face asta si nu numai cu masina ci si televizoare telefoane case ...etc)  dar ca idee consumatorismul nostru ca societate si risipa pe care o facem  nu e compatibil cu sustenabilitatea si ecologia pe care o visam.

« Last Edit: September 11, 2018, 11:53:20 AM by burtal »

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Re: Subaru electric
« Reply #61 on: September 11, 2018, 15:05:46 PM »
Pe langa sticla cu vin castigata mai fa-ti loc in colectie si pentru o sticla cu tuica din prune, promotie 1976 (probabil ca nici nu erai nascut pe atunci caci pana si eu ma jucam cu zdranganele in acel an de gratie cand unchiul meu a pus la pastrare butoiul cu tuica).
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

burtal

  • 444
Re: Subaru electric
« Reply #62 on: September 12, 2018, 13:27:26 PM »
ca tot o sa vina sistemul de la toyota pe hybrid



mi se pare putin intarziat

si desi a mai fost pus videoul asta la sectiunea de versus ...il mai pun si aici .... acum are si Subtitrare


marr

  • 2205
Re: Subaru electric
« Reply #63 on: September 12, 2018, 13:45:27 PM »
Mai e un film cu teste comparative intre Forester, BMW X1, Tucson, Mazda 5, Tiguan si RAV 4.

Se vede ca RAV 4 nici fara sistem hybrid nu-i prea capabila in off-road.

PS: Fiti atenti la inceput - spun si cu ce anvelope sunt ”incaltate” masinile. Foresterul avea roti de vara Michelin Primacy (astea-s de viteza pe asfalt nu de dat prin noroaie).
Singurul incatlat cu anvelope de vara (Bridgeston Turanza) a fost X1 - care, by the way, s-a descurcat excelent.
Restul, au roti de iarna ba chiar si cu tinte (Mazda Cx-5) ...
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

Re: Subaru electric
« Reply #64 on: September 12, 2018, 14:11:42 PM »
.........................................
Se vede ca RAV 4 nici fara sistem hybrid nu-i prea capabila in off-road.
..................................................................................................

Pot sa iti confirm asta  din propriile-mi observatii.  RAV 4  e muci la off-road.  Nu iesea nici din  baltile cu mocirla prin care noi treceam fara macar sa le remarcam. Ce sa mai vorbim de zapada mare  sau  damburi pe care  ramaneam suspendat pe doua  toti pe diagonala  !  Pana si Imprezele treceau  fara sa se opreasca.  Pentru RAV 4 si CX 5 trebuia sa ne oprim si sa le tragem cu shufa .  Tiguanul nu e nici el prea departe de ele,  dar arca e un ic mai bunicel,  cel putin nu ramanea  incestat in fiecare  balta.  La un moment dat ne-am saturat  si nu i-am mai luat cu noi,  prea mult timp pierdeam cu ei.
BMWurile se descurca  f. bine in offroad.  Doar ca si ele  asa ca si Subaru-urile sant penalizate la capitolul  clearance  .  Bumperele prea mari,  cand treci obstacole mai mari le  f.....strici.  In plus,  mai costa si o avere  :o
.........va asigur ca greselile ortografice, ortoepice, de punctuatie, morfosintactice si folosirea inadecvata a unitatilor lexico-semantice imi apartin, mi le asum, dar la scoala sa stiti ca tot nu ma duc !

burtal

  • 444
Re: Subaru electric
« Reply #65 on: September 12, 2018, 14:22:05 PM »
depinde cat de mult o sa modifice subaru softul de la toyota .... dar problema ramane cred , motorul electric spate prea slab sa mute masina de unu singur, mai ales daca in vro rampa...sau mai bine zis limitarea de consum e prea agresiva. Din reviews am vazut ca zic ca ar fi o limitare de putere pentru mootul electric spate.  Si cum consumul electric produce caldura ....probabil se supraincalzesc repede bateriile si se taie de tot ...de aici si limitarea
« Last Edit: September 12, 2018, 14:22:41 PM by burtal »

MihaiFlorescu

  • *
  • 13893
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Subaru electric
« Reply #66 on: September 12, 2018, 14:42:57 PM »
Ce legatura are rav4 cu Subaru electric?

marr

  • 2205
Re: Subaru electric
« Reply #67 on: September 12, 2018, 14:59:04 PM »
Desi nu au dat (inca) prea multe detalii, pare-se ca Subaru nu a adoptat sistemul de la Toyota, cu motorul electirc actionand puntea spate.
Din cate inteleg eu de aici ( http://www.subaru.com.mt/tec_hybrid.html( si de aici ( https://www.torquenews.com/1084/subaru-reveals-japan-spec-forester-e-boxer-hybrid-details), motorul electiric va fi montat astfel incat va ”trece” puterea tot prin cutia de viteze (CVT) care-o distribuie apoi catre roti, nu va fi cuplat direct la una sau alta dintre punti.
Dar asta-i doar din poze, modul in care este implementat sistemul cu adevarat ramane de vazut.
Ciudat e totusi ca-s foarte putin detalii tehnice despre e-Boxer desi-i deja lansat in Japonia si in China (aici a vandut ca Intelligent Boxer: https://www.subaru-global.com/ms2018/beijing/index.html )
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

marr

  • 2205
Re: Subaru electric
« Reply #68 on: September 12, 2018, 14:59:54 PM »
Ce legatura are rav4 cu Subaru electric?
Are, la modul ca sistemul hibrid de la Subaru este de provenienta Toyota.
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

burtal

  • 444
Re: Subaru electric
« Reply #69 on: September 12, 2018, 15:00:07 PM »
pai nu umbla vorba ca or sa ia systemul hybrid  de la toyota ?

Muttley

  • 4913
Re: Subaru electric
« Reply #70 on: September 12, 2018, 15:06:49 PM »
Din linkul lui marr...

"The 2.0-liter boxer engine produces 145 PS (143hp) and 188 Nm (139 lb-ft) of torque. The AC synchronous motor produces 13.6 PS (13.4 hp) and 65 Nm (48 lb-ft) of torque."

... reise ca va fi raketa respectivul vehicul.
Mno, macar va avea recuperare de energie, e si aia o chestie.
WRX SW 2002

burtal

  • 444
Re: Subaru electric
« Reply #71 on: September 12, 2018, 15:15:03 PM »
The 2.0-liter boxer engine produces 145 PS (143hp) and 188 Nm (139 lb-ft) of torque. The AC synchronous motor produces 13.6 PS (13.4 hp) and 65 Nm (48 lb-ft) of torque.

cu cat o sa se ingreuneze masina ? zic ca minim 250 kg ... deci  o sa se duca spre 1.8tone daca nu mai mult ..... cu un motor termic mai slab si cu un motor electric anemic rau (sa nu zic de robot de bucatarie)....

Pare ca e cam aceasi reteta a hybridului precedent nu ?  Totusi cred ca e greu de crezut ca vor face acelasi lucru din nou.

Daca ramane asa .... inseaman ca vor pune sistemul de gura lumii si ca sa scada cat de cat normele de poluare pe marca.... in rest 0 utilitate.
« Last Edit: September 12, 2018, 15:21:15 PM by burtal »

Muttley

  • 4913
Re: Subaru electric
« Reply #72 on: September 12, 2018, 15:28:21 PM »
Nu-s 250 kile, ca motorul ala e extrem de compact iar baterii cate sa-i bage...? Ca se afla in treaba... aia nuj. Asa suna :D

Edit: ...asa suna dpdv al performantelor atomice.
Pe de alta parte, personal incurajez sistemele de recuperare a energiei, in special franarea regenerativa. Probabil ca motorul ala de mixer e ok si la mers bara la bara la Obor.
Sa am mintea lui Heli, eu mi-as lua una ^-^
« Last Edit: September 12, 2018, 15:33:19 PM by Muttley »
WRX SW 2002

burtal

  • 444
Re: Subaru electric
« Reply #73 on: September 12, 2018, 15:34:17 PM »
pai ar putea sa fac o chestie mai interesanta .... daca motorul ala e compact , dece sa nu pui 2 la fiecare roata spate  si in felul asta ai putea avea control maxim pe ele gen diferential  desi daca sunt mici tot nu vor reusi sa miste masina in conditii mai grele

poate e o idee tampita ... just floating it ... oricum ar fi se aduce multa complexitate > fiabilitate scazuta  pentru castiguri nesemnificative

Muttley

  • 4913
Re: Subaru electric
« Reply #74 on: September 12, 2018, 15:37:52 PM »
Motoarele in roata sunt scumpe, cresc masa suspendata a rotii si alte minuni complicatoare. Se poarta insa la roti mari, gen camioane.
WRX SW 2002

PTR

  • 570
Re: Subaru electric
« Reply #75 on: September 12, 2018, 16:04:01 PM »
 Bateria : The 4.4kWh lithium-ion battery developed for the Prius Plug-in fits under the rear cargo floor and weighs 80 kg (180 lb). As a comparison, the nickel-metal hydride battery of the third generation Prius, which has a capacity of only 1.3kWh, weighs 42 kg (93 lb)
 

marr

  • 2205
Re: Subaru electric
« Reply #76 on: September 12, 2018, 16:46:46 PM »
.... inseaman ca vor pune sistemul de gura lumii si ca sa scada cat de cat normele de poluare pe marca.... .

BINGO !
Si eu, vazand datele tehnice si dimensiunile sistemului hybrid, asta am suspectat in prima faza: e facut doar de smecherie, ca sa poata ”fenta” taxele pe motorul de 2.5 prezentandu-l drept hybrid.
Dar cum hibridul va avea un motor de 2.0 ... s-ar putea ca totusi sa fie o chestie combinata:
1. Reducerea valorilor de poluare / marca;
2. Reducerea consumului in ciclu urban - implicit a consumului mediu (desi, din ce-am vazut pe undeva, diferentele fata de 2.5 sunt  nesemnificative - cca. 2 mpg mai mult la hibrid).
3. Atragerea clientilor din zona ”eco”.
3. Si, intr-un final, poate fi si util motorasul ala electric daca misca masina in aglomeratie bara-la-bara.
Interesant mi se pare si faptul ca - fara a fi date cifre - se afirma ca 2.0 hybrid ar fi mai rapid decat 2.5 NA pe 0-100 km/h.
Daca-i asa, ar mai pute fi un plus pentru potentialii clienti care folosesc masina preponderent in oras (consum mai mic, taxe mai mici, demaraj mai bun la viteze mici). Dar cine-si cumpara un Forester pentru utilizare urbana ???
In cazul XV-ului insa, poate fi o optiune interesanta e-Boxerul ...

PS: Peste un an-doi, cand voi decide sa schimb XV-ul, daca va fi sa fie Forester si o sa am de ales intre 2.0 hybrid si 2.5 clasic, clar va fi 2.5-ul !
« Last Edit: September 12, 2018, 16:48:35 PM by marr »
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

MihaiFlorescu

  • *
  • 13893
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Subaru electric
« Reply #77 on: September 12, 2018, 16:59:25 PM »


Misto culoarea  ;D  In rest nu inteleg prea multe si auto-translate nu prea merge.

Re: Subaru electric
« Reply #78 on: September 12, 2018, 17:28:54 PM »
.......................................................................
2. Reducerea consumului in ciclu urban - implicit a consumului mediu
........................................................................
3. Si, intr-un final, poate fi si util motorasul ala electric daca misca masina in aglomeratie bara-la-bara.
...........................................................................
Daca-i asa, ar mai pute fi un plus pentru potentialii clienti care folosesc masina preponderent in oras (consum mai mic, taxe mai mici, demaraj mai bun la viteze mici). Dar cine-si cumpara un Forester pentru utilizare urbana ???
...........................................................................

Eu cred ca majoritatea posesorilor de Forester utilizeaza masina preponderent in mediul urban  si  rareori in conditii  mai extreme sau de offroad. Iar daca in majoritatea timpului  pot  sa circule electric  si cu bani  putini (sau  gratis)  cred ca scopul  pentru care  si-au achizitionat-o  a fost atins.  Iar daca din cand in cand,  o data la X  saptamani sau luni  vrei sa mergi intr-un road trip  la munte   atunci ai  motorul pe benzina  care te duce  acolo unde ai nevoie.  Nu prea stiu pe nimeni , posesor de Forester , care sa  utilizeze masina  numai  in offroad si in  conditii de trafic urban mai deloc.
Ca si comparatie :  am un prieten care si-a cumparat un Ford  Fusion hybrid reincarcabil  (autonomie pe electric la o incarcare observata de el aprox.  40 km.) .  (OK,  de acord, nu e Forester, dar comparand mere cu pere, .................. )   si merge cu el zilnic  in conditii de trafic urban iar in weekenduri  in afara orasului.   In cursul saptamanii isi incarca masina  ori acasa la priza proprie ori la servici la priza  statului (adica cheltuiala zero) . Pe parcursul saptamanii a observat ca motorul pe benzina nu porneste niciodata in conditii de trafic urban, viteza mica, circulatie bara la bara, etc.  Cand iese  din oras,  motorul pe benzina porneste  doar la viteze mari ori la acceleratie apasata brusc. Altfel  poate merge pe motor  electric  pana la  120 km/h.  Mergand zilnic la serviciu , cumparaturi,  treburi zilnice,  a putut sa mearga cu un rezervor de max. 50 L  fix  6 saptamani  facand peste 5000 km.  Curentul electric consumat nici nu a putut sa il calculeze din cauza cifrei mult prea mici.   
Acuma  fiecare  decide ptr  el cum ii e mai rentabila economia aceasta de benzina vs.   pretul mai mare al unei masini hybride. ,,,,,,,,,,,,,,,,
.........va asigur ca greselile ortografice, ortoepice, de punctuatie, morfosintactice si folosirea inadecvata a unitatilor lexico-semantice imi apartin, mi le asum, dar la scoala sa stiti ca tot nu ma duc !

burtal

  • 444
Re: Subaru electric
« Reply #79 on: September 12, 2018, 18:40:22 PM »
Adi, nu compara fusion cu motor electric de 100+ cai cu forester cu motor de mai mic de 20 cai, ca aici e marea diferenta  nu ca unu e suv si cealata e berlina

Powertrain
Engine   105 kW (141 hp) 2.0L I4 gasoline[82]
Electric motor   88 kW (118 hp)[82]
Battery   7.6 kWh lithium-ion[82]

asta e specificatia luata de pe wiki pentru Ford fusion ...  observi diferenta intre un hybrid pe bune si ce s-a zis mai sus?

daca or sa se pastreze specificatiile de mai sus o sa fie bun doar pt evitarea taxelor  cel putin in europa pentru motoarele de 2.0l +

« Last Edit: September 12, 2018, 18:46:40 PM by burtal »