Subaru Outback 2010 diesel
Subaru club Romania

Subaru Outback 2010 diesel

Subaru Outback 2010 diesel
« on: August 18, 2016, 15:46:42 PM »
Salutare tuturor,

De 4 luni sunt posesorul unui Outback, 2.0 model 2010. L-am luat cu 148.000 km, cu motorul schimbat (cel vechi a crapat la 147.000 fiind in garantie).
Masina este minunata, se comporta foarte bine pe sosea si pe drumuri mai desfundate (a urcat fara probleme 2 km la cetatea Costesti - Sarmisegtuza). Tot de atunci insa, am probleme cu filtrul de particule, ulterior cumpararii am aflat ca Subaru in mod special are o problema cu acest filtru. S-au intamplat urmatoarele:
- cand s-a schimbat motorul, s-a curatat fizic si filtrul, la Odorheiul Secuiesc (acolo este o firma cica "specializata" in asa ceva, va povestesc imediat si despre ei cate ceva)
- dupa 1000 de km a inceput sa palpaie martorul de filtru in bord. Am mers la Autokino (eu sunt din Brasov), au incercat o regenerare fortata din computer dar nu a reusit. Mi-au spus "trebuie schimbat filtrul". Bine zic eu, cat costa? 3000 euro zic ei. Cat?!? zic eu, fiind convins ca au vrut sa zica 3000 lei. 3000 euro! repeta seful se service. Mda...ce alta variante mai am intreb eu. Mi-au spus ca pot sa trimita filtrul la Odorheiu sa incerce din nou o curatare. Am hotarat sa ma duc personal acolo sa vad despre ce este vorba. Dupa ce am intrat pe site-ul lor si am citit ce lucruri minunate fac ei acolo am pornit la drum increzator ca voi rezolva problema. Dupa o programare telefonica pornesc la drum. Trebuia sa fiu acolo la ora 9:30, am ajuns la 9:20. Vine un ungur (nu am nimic personal cu ungurii, sa nu intelegeti gresit) si dupa cateva cuvinte in romana si 4 in maghiara imi zice ca a chemat taxiul si sa merg sa vizitez centrul orasului. Bine zic eu, dar eu vreau sa stau aici sa asist la demontare, etc. Imi zice ca acum nu poate demonta filtrul,  ca e plin service-ul, de abia dupa ora 13 poate si ca oricum pana la ora aia nu am ce sa fac acolo, a ramas ca ma suna cand baga masina pe elevator. Am uitat sa mentionez ca afara erau 33 grade si fara nicio varianta de umbra pe acolo. Vine taxiul si ma hotarasc sa plec prin centru sa vad orasul, cu gandul ca revin pe la 12 inainte sa bage masina. Pe la 11 ma suna unguru bulan si-mi spune ca a dat filtrul jos, ca e in stare buna (nu este topit sau spart) si ca deja este in cuptor la curatat. Pai, zic eu, nu a ramas ca ma sunati inainte sa incepeti demontarea? Nu am mai inteles nimic din ce mi-a zis la telefon, 2 cuvinte in romana, 2 in maghiara. Atat am inteles, ca dureaza pana a doua zi la ora 15 si ca pana atunci ar fi bine sa ma cazez undeva si sa astept sa ma sune. Mi-a zis ca degeaba ma duc la ei acum ca oricum nu am ce sa vad sau sa mai fac. Bine, ma gandesc eu, ma duc si caut o pensiune, dorm ca omul linistit si maine la ora 10 ma duc la service. Trece ziua, vine dimineata, il sun pe mesterul vietii sa intreb care este situatia. La fel, imi spune ca dupa ora 15 o sa fie gata masina. Bine zic eu, ma duc sa mananc ceva ca omul, dupa care pe la 12 ma duc direct la service! Pe la ora 11 ma suna nerabdator mesterul sa-mi zica ca e gata masina!!! Wowww zic eu, am adormit la masa si s-a facut ora 15? Pai zice tot asa stalcit, nu va bucurati ca am terminat mai repede? In final, ca sa nu mai lungesc discutia, ma duc, iau masina (martorul in bord stins), imi da o garantie de 14 luni si imi cere 750 lei (factura doar pe o parte, ca in Romania, nu intru in detalii). Masina a mers brici pret de 1500 km, dupa care ghiciti ce s-a intamplat? Exact! A inceput sa palpaie din nou becul la filtru. M-am dus din nou la reprezentanta si le-am zis de problema. Au zis ca il dau jos si il trimit la Odorheiu, ca dee...era in garantie. Aceeasi poveste, cei de acolo au zis ca filtrul s-a curatat bine si ca nu sunt probleme (operatia a reusit dar pacientul e mort), astel incat s-a montat filtrul pe masina si s-a inceput regenerarea fortata din computer. Dupa 20 min de mers la turatie mare (2500 rot/min) domnul cu laptopul spune ca regenerarea nu a reusit, ca filtrul e dus si ca trebuie schimbat.

Practic, in 3000 km, s-a curatat fizic filtrul de 3 ori si s-au facut de asemenea mai multe regenerari fortate. Vreau sa va intreb daca v-ati confruntat cu aceasta problema si cum ati rezolvat-o. Mai nou, am auzit de varianta inlocuirii elementului filtrant din ceramica, care costa vreo 2500 lei. A facut cineva asa ceva? De asemenea, mai exista varianta anularii filtrului (demontat fizic + resoftare) care, spun cei mai multi, ar rezolva problema definitiv. Am citit despre cateva service-uri din Bucuresti care executa aceasta operatiune dar inca nu stiu ce sa zic. Ar fi binevenita o parere obiectiva a cuiva care a facut asa ceva.

Pentru orice informatie/sfat cu care ma puteti ajuta, va multumesc anticipat!

MihaiFlorescu

  • *
  • 13890
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Subaru Outback 2010 diesel
« Reply #1 on: August 18, 2016, 15:57:30 PM »
Daca anulezi filtrul si faci soft risti sa te intorci la situatia de la 147.000km ;) Mai incearca si alti mesteri care fac curatarea fizica a filtrului. Cei de la Odorhei am impresia ca au facut niste manevre proaste pe acolo.

Filtrul asta este inainte de turbo sau dupa? Ca sa inteleg si eu ce se poate strica daca mergi cu el asa.

PS: Bine ai venit pe forum :)

Răspuns: Subaru Outback 2010 diesel
« Reply #2 on: August 18, 2016, 16:17:15 PM »
Multumesc,

Filtrul este dupa turbo, am mers vreo cateva sute de km cu becul aprins la filtru si s-a simtit o scadere a puterii (nu mai trage), deci varianta sa merg asa cu el nu e ok.
Tocmai ce am discutat cu un service din Bucuresti care face curatari ultrasonice (care cica este cea mai buna varianta de curatare de dpf) si a spus ca daca cei de la Odorheiu au curatat de 3 ori, el nu mai are ce sa faca, dpf-ul sigur e dus (topit, spart, etc). Mi-a recomandat inlocuirea elementului filtrant cu unul after market si cica ar merge. Inca nu stiu ce sa fac.


Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Răspuns: Subaru Outback 2010 diesel
« Reply #3 on: August 18, 2016, 18:11:49 PM »
In primul rand iti adresez un calduros mesaj de bun venit si in al doilea rand am certitudinea ca vei gasi colegi care te vor indruma sau chiar te vor ajuta personal in demersurile tale intrucat ai ales sa te alaturi unei comunitati cu adevarat nobile.
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

Răspuns: Subaru Outback 2010 diesel
« Reply #4 on: August 18, 2016, 22:24:33 PM »
Din pacate nu esti singurul care a avut experiente neplacute cu cei din Odorheiul Secuiesc, mai e un coleg la fel de nemultumit de ei.
Eu as cauta firme care fac evacuari de la zero, cu tot cu catalizator tot nu ajungi la 3000 euro cat costa doar catalizatorul original.
Sincer, nu stiu de ce ar fi afectat motorul daca se elimina complet catalizatorul, dar se face soft care sa tina cont de asta

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: Subaru Outback 2010 diesel
« Reply #5 on: August 18, 2016, 22:54:10 PM »
in teorie eliminarea dpf-ului nu afecteaza motorul ... dimpotriva, in practica insa se intampla 2 chestii:

1. cei care fac "softul" dezactiveaza doar codurile de eroare aferente dar nu anuleaza/modifica chiar toate functiile/compensarile ecu legate de dpf iar la diesel spre deosebire de benzina sunt destule ...
2. eliminarea dpf-ului permite "more power" care combinata cu motorul "robust" rezulta .... ce rezulta :)

dann

  • 160
Răspuns: Subaru Outback 2010 diesel
« Reply #6 on: August 19, 2016, 04:03:23 AM »
In primul rand te inteleg, cred ca e foarte greu sa afli ca, asa dintr-o data trebuie sa bagi 3000 euro in masina. E o suma uriasa.
Dar nu pot fi de acord cu solutiile de genul hai sa scoatem filtrul, sa rezolvam cumva problema.

Se practica des in Romania si sunt multe masini care merg asa. Nu am patit sa fiu pus in aceasta postura si nu stiu la ce solutii m-as gandi si eu. Dar stiu sigur ca mi se pare o prostie dieselul la majoritatea masinilor conduse in Romania. Daca faci 30-40k km/an hai ca inteleg, dar altfel nu.

Eu ma gandesc la o masina gen sharan sau multivan si chiar si aici tot benzina as prefera.

Sper sa rezolvi problema si sa te bucuri de masina, dar ar fi bine ca ea sa functioneze asa cum a dorit producatorul. Ar fi bine pentru toti, ca si asa suntem sufocati mai ales in Romania, de masini facute sa mearga.


Răspuns: Subaru Outback 2010 diesel
« Reply #7 on: August 19, 2016, 09:10:46 AM »
Da, pai este o alegere dificila cand esti pus in situatie. Mai este si varianta filtrului after market, la vreo 1000 euro, dar cei de la AK spun ca nu sunt bune, dupa vreo 6 luni incep din nou problemele. Nu stiu ce sa zic...

Răspuns: Subaru Outback 2010 diesel
« Reply #8 on: August 19, 2016, 10:53:24 AM »
Multumesc,

Filtrul este dupa turbo, am mers vreo cateva sute de km cu becul aprins la filtru si s-a simtit o scadere a puterii (nu mai trage), deci varianta sa merg asa cu el nu e ok.
Tocmai ce am discutat cu un service din Bucuresti care face curatari ultrasonice (care cica este cea mai buna varianta de curatare de dpf) si a spus ca daca cei de la Odorheiu au curatat de 3 ori, el nu mai are ce sa faca, dpf-ul sigur e dus (topit, spart, etc). Mi-a recomandat inlocuirea elementului filtrant cu unul after market si cica ar merge. Inca nu stiu ce sa fac.

eu am eliminat dpf la forester 2009 de 8 luni si merge perfect fara problene.daca te intereseaza detalii,am facut operatia la obdtuning in popesti leordeni

Răspuns: Subaru Outback 2010 diesel
« Reply #9 on: August 19, 2016, 10:56:04 AM »
Pana la urma ce ai facut?
Si la mine s-a aprins de ieri si de azi dimineata palpaie intermitent
Fac maine o tura de vreo 100 de km 300 rpm intins sa vad ce se intampla

Răspuns: Subaru Outback 2010 diesel
« Reply #10 on: August 19, 2016, 12:15:30 PM »
Salut Mihai, inca nu am facut nimic. Acum gandesc "ardeleneste", nu vreau sa ma pripesc sa iau o decizie pana nu sunt sigur. Si eu am incercat varianta cu mers 100 km in treapta 4 cu 2500 dar nu a functionat. Cei de la Ak sunt convinsi ca filtrul trebuie inlocuit. Poti incerca si sa revii cu un raspuns.

Răspuns: Subaru Outback 2010 diesel
« Reply #11 on: August 19, 2016, 12:48:16 PM »
Dar la tine cum e martorul, sta aprins sau clipeste?

Răspuns: Subaru Outback 2010 diesel
« Reply #12 on: August 19, 2016, 12:57:49 PM »
Clipeste

Răspuns: Subaru Outback 2010 diesel
« Reply #13 on: August 19, 2016, 20:29:07 PM »
Adrian, tu cat ai mai condus de când a început să clipească martorul?

Răspuns: Subaru Outback 2010 diesel
« Reply #14 on: August 20, 2016, 09:16:04 AM »
cateva sute de km, la un moment dat a inceput sa scada din putere, nu mai tragea, bagam piciorul in acceleratie si greu se ducea. De fapt si acum e la fel. Asa, de urgenta, mai poti merge cu ea dar pe termen lung trebuie sa faci ceva. Eu acum astept sa-mi zica baietii de la AK cum e cu elementul filtrant schimbat. Au gasit un service prin Bucuresti parca, care schimba doar elementul de ceramica din interiorul filtrului si il monteaza saptamana viitoare unui client. A zis sa am rabdare sa faca niste teste dupa ce-l monteaza si daca se prezinta ok atunci poate fac si eu aceeasi manevra. Asa ca...astept.

Răspuns: Subaru Outback 2010 diesel
« Reply #15 on: August 22, 2016, 13:38:42 PM »
Am facut un drum de vreo 200km cu motorina mai buna crezand ca se va remedia dar pauza....
Dupa cei 200 km s-au aprins in bord mai multi martori: esp, motor, etc dar dupa un timp s-au stins si de asemnea am pierdut din putere
Azi am dus-o la service Subaru in Buc, mi-au zis ca o sa curete ei filtrul.
Oricum, daca nu se curata, urmatorul pas e sa-l dau jos. Totusi mi se pare exorbitant sa dau atat pe unul nou

Răspuns: Subaru Outback 2010 diesel
« Reply #16 on: August 22, 2016, 14:07:38 PM »
Cum au spus ca-l curata, pe masina sau il dau jos?

Răspuns: Subaru Outback 2010 diesel
« Reply #17 on: August 22, 2016, 15:28:51 PM »
Nu cred ca se baga sa-l dea jos si sa-l bage intr-un cuptor ceva...
Cred ca o sa modifice parametrii software prin care se declanseaza procedura de auto curatare si dupa aceea o sa o forjeze in service sau la drum intins.
O sa scriu dupa ce o iau

Răspuns: Subaru Outback 2010 diesel
« Reply #18 on: August 22, 2016, 16:56:50 PM »
Da, vor face regenerare fortata, din soft. Si mie mi-a facut la fel prima oara dar nu a mai mers mult (vreo 1000 km, dar cred ca depinde si daca mergi in oras sau afara, eu am mers prin oras mai mult). Sper sa-ti reuseasca treaba. Astept vesti.

Răspuns: Subaru Outback 2010 diesel
« Reply #19 on: August 23, 2016, 09:17:30 AM »
Salut,
Acum e ok. Se pare ca problema principala a fost de la furtunul pentru intercooler care era crapat, cel putin asa mi-au zis ei. Mi-au facut si o regenerare si nu imi mai apare martorul aprins. Totusi nu inteleg de ce nu mi-au modificat din soft pragul de incarcare particule de la care porneste regenerarea.
I-am intrebat si mi-au zis ca ei nu fac asa ceva ???