rexkroki's Outback
Subaru club Romania

rexkroki's Outback

MihaiFlorescu

  • *
  • 13893
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: rexkroki's Outback
« Reply #60 on: October 28, 2016, 20:50:39 PM »
La cat cauciuc e acolo e justificat. Si jantele sunt mari.
Eu nu sunt de acord cu tendinta asta noua. Sunt curios de durata casetelor de directie pe asemenea roti sau a suspensiilor.

Ca idee, jantele mele de outback de iarna au sub 8kg si anvelopa potrivita va avea putin peste 9. Deci undeva la 17kg o roata.

Lumea se plange de CVT ca taie din performante, dar se pierde foarte mult prin rotile mari si grele.
« Last Edit: October 28, 2016, 20:52:45 PM by MihaiFlorescu »

rexkroki

  • 93
  • 2016 Outback 2.5i Tungsten Metallic
Răspuns: rexkroki's Outback
« Reply #61 on: October 28, 2016, 21:41:29 PM »
Problema e că nu am avut de unde alege alte jante. Mi-ar fi plăcut cele originale pe 17" dar preturile erau prohibitive. Astea sunt singurele pe care le-am găsit și la care corespund toate specificațiile.

rexkroki

  • 93
  • 2016 Outback 2.5i Tungsten Metallic
Răspuns: rexkroki's Outback
« Reply #62 on: November 04, 2016, 13:40:22 PM »
Am reusit astazi sa montez rotile de iarna. In momentul schimbului pe bord se adunasera 7025 km.  :)

A durat mai mult pentru ca au fost initial cateva neclaritati dar s-au dovedit ca nefondate. Initial am mers la vulcanizarea unde imi faceam pana acum schimbul la Suzuki si la prima vedere totul parea sa fie ok. Au dat jos rotile de vara si cand sa le stranga pe cele de iarna au zis ca nu se potrivesc piulitele, ca sectiunea conica e prea mica. Intradevar la jantele cumparate de mine zona conica de la gauri este ceva mai adanca dar conform certificatului de conformitate are acelasi unghi de 60o. In plus s-a dovedit ca nici nu pot programa cu aparatul lor noile serii de senzori in modulul TPMS de pe masina. Asa ca am pus la loc jantele cu anvelope de vara si am plecat.
Le-am scris apoi un mail la cei de unde am cumparat jantele si raspunsul a fost ca nu se poate sa nu se potriveasca doar daca nu cumva Subaru a folosit alte suruburi la jantele de 18" fata de cele de 17". Urmatorul drum a fost la un dealer Subaru si aici raspunsul a fost nu, suruburile sunt identice indiferent de marimea jantelor, adica M12x1,25 conice la 60o si inaltime de 25,5. In plus mi-au spus ca au intampinat si ei aceiasi problema la jantele ce le ofera ei cu pneuri de iarna dar ca e ok daca sunt stranse la valoarea din certificatul de conformitate, in cazul jantelor mele e vorba de 120 Nm.
Problema era ca acest dealer avea locuri libere pentru schimb de roti abia saptamana viitoare, vineri. Cum de luni se anunta temperaturi negative si posibile ninsori am plecat sa caut alt dealer. Am gasit unul mai mic unde am reusit sa fac azi schimbul de roti fara nici o problema. Au strans piulitele la 120 Nm si totul pare ok, am facut intre timp cam 50 km si la verificare nu se slabisera. Au programat si modulul TPMS cu noile serii de senzori fara probleme, totul a durat cam cinci minute. Dupa ce am parcurs mai multi km cu o viteza mai mare de 40 km/h dupa cum scrie in manual, martorul din bord a ramas stins, semn ca masina a recunoscut senzorii si totul e ok. Am avut ceva emotii cu privire la senzorii care au venit pe rotile comandate pe internet pentru ca in factura scria ca transmit in frecventa de 433 MHz iar pe net am vazut ca Subaru foloseste 315 MHz. Dupa ce am mai citit se pare ca frecventa de 315 MHz e la masinile vandute pe continentul nord-american iar in cele din Europa folosesc frecventa de 433 MHz.
Ca si o comparatie cu fostul Suzuki S-Cross, trebuie sa recunosc ca sistemul folosit de Subaru nu e la fel de prietenos cu posesorul. La fiecare schimb de jante sistemul trebuie reprogramat cu noile serii de senzori iar pentru asta iti trebuie un aparat ce se conecteaza prin mufa OBD. Cum nu am un astfel de aparat trebuie sa fac o vizita la reprezentanta. Poate cu timpul apar si pe internet la preturi avantajoase.
La Suzuki pur si simplu senzorii compatibili vin cu datele de identificare gata scrise, ii montezi pe jante si masina ii recunoaste singura, fara nici un fel de interventie umana. In plus sistemul folosit pe Suzuki iti arata in bord si presiunea din fiecare roata in parte si e capabil sa reinvete pozitia rotilor la un eventual schimb, astfel ca intotdeauna cand apare mesajul de presiune insuficienta poti verifica direct roata cu probleme. La Subaru trebuie sa le verifici pe toate patru.

Dupa atat polologhie sa pun si cateva poze.   ;D


« Last Edit: November 04, 2016, 13:44:42 PM by rexkroki »

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Răspuns: rexkroki's Outback
« Reply #63 on: November 04, 2016, 15:44:54 PM »
Un peisaj de-a dreptul cuceritor atat pentru ochii mei cat si pentru Outback.

Si eu trebuie sa ajung la Auto Kino pentru schimb jante + pneuri + senzori presiune. La service, un senzor costa 388 RON si daca stau sa ma gandesc este un gadget total inutil insa fara el stai cu martorul aprins in bord si devine agasant. 
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

MihaiFlorescu

  • *
  • 13893
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: rexkroki's Outback
« Reply #64 on: November 04, 2016, 15:58:39 PM »

Muttley

  • 4913
Răspuns: rexkroki's Outback
« Reply #65 on: November 04, 2016, 18:49:17 PM »
Pentru Heli mere stickerul asta. Mai ales ca are lumina rosie din spate  ::)
WRX SW 2002

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Răspuns: rexkroki's Outback
« Reply #66 on: November 04, 2016, 23:54:35 PM »
Invidiosilor, care n-aveti TPMS  ;D :P!!!
Cu bunavointa ce-mi caracterizeaza spiritu' altruist va donez toti cei patru senzori, cu tot cu instalatie si bec martor in bord!
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

Forester

  • 3067
  • The other right!
Răspuns: rexkroki's Outback
« Reply #67 on: November 05, 2016, 08:11:07 AM »
Invidiosilor, care n-aveti TPMS  ;D :P!!!
Cu bunavointa ce-mi caracterizeaza spiritu' altruist va donez toti cei patru senzori, cu tot cu instalatie si bec martor in bord!

Misto!
Cu cat se mai vand prin targ?  :D :D
Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

rexkroki

  • 93
  • 2016 Outback 2.5i Tungsten Metallic
Răspuns: rexkroki's Outback
« Reply #68 on: November 15, 2016, 15:57:29 PM »
Am verificat si rotile de vara intra relativ ok in locasul pentru roata de rezerva. Nu ajunge chiar pana la fundul portbagajului dar nici nu jeneaza placa de deasupra. Mai imi trebuie insa un surub mai lung sa fixez roata, cel ramas de la S-Cross e prea scurt si ceva material izolant sa nu frece pe margini tabla si in timp sa se duca vopseaua. Asta e vestea buna.  :)
Reversul medaliei e ca pierd din spatiul de depozitare generos aflat acolo  :(  dar parca ma simt mai bine sa stiu ca in caz de nevoie am o roata de rezerva.


marr

  • 2205
Răspuns: rexkroki's Outback
« Reply #69 on: November 17, 2016, 10:41:57 AM »
Si mie-mi da o usoara senzatie de disconfort faptul ca nu am -  la XV - roata de rezerva ...
Da. compresorul si masticul ala pot fi mai usor de utilizata la o pana micuta, DAR:
- daca ai o taietura zdaravana sau ai ghinionul sa dai intr-o groapa si sa dejantezi anvelopa .... ai-ai-aiiiii !
Stai si plangi langa masina cautand in telefon o firma de tractari.
- daca retin corect ( parca am citit prin manual ), utilizarea solutiei de reparare a anvelopei distruge TPMS-ul aferent rotii "tratate" !
Si asa, in loc sa te coste repararea unei pene sau, in worst case scenario, inlocuirea unei anvelope, la cat costa porcaria aia de senzor, te va costa cat ... doua anvelope !

Am intrebat la Auto Kino, dar Paul spunea ca ar intra in locasul de la XV doar o roata de dimensiuni reduse. Dar trebuie sa verific si eu cu o roata de vara de la Forester sa vad daca totusi nu intra in locasul ala ( rotile au aceeasi dimensiune la Forester si XV).
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

rexkroki

  • 93
  • 2016 Outback 2.5i Tungsten Metallic
Răspuns: rexkroki's Outback
« Reply #70 on: November 21, 2016, 10:31:47 AM »
Poate la XV inaltimea acelui spatiu nu e suficienta pentru o roata de dimensiuni normale, nu strica insa o verificare cu rotile de vara.  :)

La mine, chiar daca roata nu ajunge chiar pana jos in acel locas, la baza e putin mai ingust, roata sta ok si capacul nu e incurcat. De ieri am roata de rezerva si spre surprinderea mea au intrat si toate cele necesare pe langa, cric, trusa medicala etc  :)

laddu

  • 225
Răspuns: rexkroki's Outback
« Reply #71 on: November 21, 2016, 11:19:41 AM »
Am avut ceva emotii cu privire la senzorii care au venit pe rotile comandate pe internet pentru ca in factura scria ca transmit in frecventa de 433 MHz iar pe net am vazut ca Subaru foloseste 315 MHz. Dupa ce am mai citit se pare ca frecventa de 315 MHz e la masinile vandute pe continentul nord-american iar in cele din Europa folosesc frecventa de 433 MHz.


Unde ai gasit informatia asta ? Din cautarile mele, peste tot se specifica 315Mhz.

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Răspuns: rexkroki's Outback
« Reply #72 on: November 21, 2016, 12:10:36 PM »
Confirm ceea ce spune Rexkroki. Mi-am adus din Japonia doua perechi de senzori, producatori diferiti (german si american) ambele variante fiind pe 433 MHz. Identificarea s-a facut pe baza seriei masinii. Vineri merg la SMT pentru a-mi monta senzorii pe jante si apoi sa mi-i imperecheze cu CB-ul.

Din cate am inteles de la niponi, partea radio emisie-receptie a masinii este generoasa astfel incat poate acomoda o plaja de frecvente dedicate unei tari sau regiuni cu reglementari specifice. In America de Nord exista anumite politici care restrictioneaza spectrul de comunicatii limitand bogatia de frecvente ale IOT-urilor si nu numai pentru a evita bruiajul altor echipamente radio. 
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

laddu

  • 225
Răspuns: rexkroki's Outback
« Reply #73 on: November 21, 2016, 12:44:07 PM »
Pai treaba e in felul urmator:

Asta e part number 28103AJ00A, carfe conform subaru.com se potriveste pe 400 de modele inclusiv Forester XT 2016 si Outback 2016 http://parts.subaru.com/p/Subaru__/VALVE-ASSEMBLY-TPMS/49501420/28103AJ00A.html

Confirm TMPS.com acest produs functioneaza la 315 Mhz http://www.tpms.com/Subaru_TPMS_28103SA002_28103AG01C_28103SG000_p/s8203.htm

Eu mi-am comandat deja la 315, va tin la curent dupa ce le montez :) dar o sa mai dureze.

rexkroki

  • 93
  • 2016 Outback 2.5i Tungsten Metallic
Răspuns: rexkroki's Outback
« Reply #74 on: November 21, 2016, 12:52:49 PM »
Acolo se pare ca e vorba despre US. Uite ce zice Schrader pentru Europa. :)

laddu

  • 225
Răspuns: rexkroki's Outback
« Reply #75 on: November 21, 2016, 13:10:22 PM »
Hmm interesant.

marr

  • 2205
Răspuns: rexkroki's Outback
« Reply #76 on: November 22, 2016, 16:12:38 PM »
Si aici tot Schrader la 433 Hz dau ca si variante de TPMS:
http://www.tpmseuroshop.com/2016/subaru/xv-[mf1].html
http://www.tpmseuroshop.com/2016/subaru/forester-[fm5].html

« Last Edit: November 22, 2016, 16:15:55 PM by marr »
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

rexkroki

  • 93
  • 2016 Outback 2.5i Tungsten Metallic
Răspuns: rexkroki's Outback
« Reply #77 on: December 03, 2016, 01:15:50 AM »
Outback-ul ne-a dus ieri la Berna, asa ca i-am facut si un consum. Basel - Berna dus-intors, 211 km (trip B - autostrada si putin prin Berna) cu un consum pe bord de 8,1. Am facut si plinul si dupa 469,6 km (Trip A - oras si aproximativ 120 km autostrada) au intrat 48,67 l deci un consum de 10,36. Pe bord indica 9,8.

Cu aceasta ocazie am vizitat si expozitia LIECHTENSTEIN. The Princely Collections

 

In linistea de la muzeu se poate trage un pui de somn pe cinste.  :)




Si o dovada ca e bine ca portagajul sa fie incapator  :)



rexkroki

  • 93
  • 2016 Outback 2.5i Tungsten Metallic
Răspuns: rexkroki's Outback
« Reply #78 on: December 19, 2016, 14:45:34 PM »
Prima întâlnire cu fulgii de nea. :)


Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Răspuns: rexkroki's Outback
« Reply #79 on: December 19, 2016, 18:09:05 PM »
Din poza urcata remarc doua scenarii:
1. Tu ai parcat ca un barbat, adica ai pozitionat masina astfel incat sa pleci din parcare in mod elegant si confortabil
2. Esti nota discordanta din parcarea dealer-ului de Subaru si Suzuki... ;D

In concluzie, spor la indepartat gheata cu jetul de apa sau odihna placuta in garaj, dupa caz!
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!