rexkroki's Outback
Subaru club Romania

rexkroki's Outback

rexkroki

  • 93
  • 2016 Outback 2.5i Tungsten Metallic
Răspuns: rexkroki's Outback
« Reply #80 on: December 19, 2016, 19:01:35 PM »
Din pacate gheata s-a topit singura pana mi-am terminat eu treaba si nici nu a mai nins. Din ce zic astia pe la meteo nu cred ca mai vine alta zapada pana la anul.   :(

Parcarea asa mi-a iesit, fortat de imprejurari. :)  In fata masinii mai era un rand de masini parcate, deci cand am plecat am iesit cu spatele. As fi parcat cu spatele dar cum eu am venit din dreapta pozei nu am putut din cauva Vitarei ce era parcata in fata reprezentantei si trebuia sa fac prea multe manevre, plus ca titanicul asta de Outback nu are o raza de bracaj prea stralucita.  ;D

rexkroki

  • 93
  • 2016 Outback 2.5i Tungsten Metallic
Răspuns: rexkroki's Outback
« Reply #81 on: December 24, 2016, 10:29:18 AM »
Sa nu uitam de adevarata semnificatie a Craciunului si sa lasam lumina sa ne patrunda in suflete.
Va doresc tuturor un Craciun fericit alaturi de cei dragi.

rexkroki

  • 93
  • 2016 Outback 2.5i Tungsten Metallic
Răspuns: rexkroki's Outback
« Reply #82 on: December 31, 2016, 19:54:20 PM »
Sfarsitul de an e moment de bilanz si de facut planuri pentru viitor.
In acest context Outback-ul paseste in noul an cu 8.368 km la bord si va doreste un an nou mai bun ca cel ce se incheie, cu sanatate si fericire si fie ca 2017 sa va indeplineasca toate dorintele si ceva in plus.  Sa ne auzim cu bine in noul an.   :)


 La Multi Ani ! 2017

MihaiFlorescu

  • *
  • 13890
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: rexkroki's Outback
« Reply #83 on: December 31, 2016, 22:08:05 PM »
La multi ani si peste hotare!

rexkroki

  • 93
  • 2016 Outback 2.5i Tungsten Metallic
Răspuns: rexkroki's Outback
« Reply #84 on: January 06, 2017, 20:12:55 PM »
Ce bine e sa ai zona ștergătoarelor încălzită  :D



MihaiFlorescu

  • *
  • 13890
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: rexkroki's Outback
« Reply #85 on: January 06, 2017, 20:35:25 PM »
Da, si eu am experimentat prima dat asa ceva azi. Chiar e diferenta enorma in pastrarea parbrizului curat si fara dungi de la gheata de pe lamele.

Răspuns: rexkroki's Outback
« Reply #86 on: January 20, 2017, 18:38:17 PM »
De vinerea trecuta ma bucur de un Subaru Outback 2.5i iar acum suntem in perioada de acomodare unul cu celalalt, cu blandete dupa cum spune la carte pentru circa 1600 km. Am parcurs deja 1200 km :)
Să-l stăpânești sănătos și la cât mai mulți km fără probleme.

În momentul de față sunt în faza de prospectare pentru o mașină de familie și Subaru Outback (ultima generație) pare să satisfacă toate cerințele mele (siguranță, confort, spațiu bagaje, gardă la sol etc.). Singura mea temere la acest moment, în urma celor citite/văzute pe internet, este legată de performanțele dinamice ale celor două motorizări. Desigur, un drive test m-ar edifica dar se pare că în România nu există posibilitatea unui test cu 2.5i (numai 2.0D este/va fi disponibil).

Aș fi dorit să fac un test comparativ între cele două motoare dar cum așa ceva nu este posibil, încerc să aflu opinia celor care au motorul 2.5i. Din câte îmi dau seama din pozele cu mașina ta, este echiparea Sport (18", piele etc.). Corect?

Vroiam să te rog dacă ai putea să-mi dai câteva informații cu privire la performațele dinamice:
  • sunt diferențe semnificative de performanță între modul Sport și Intelligent (accelerări, depășiri)?
  • prin folosirea padelelor în modul Sport simți un plus de performanță?
  • cum se comportă în depășiri (60-130km/h), îți dă siguranța că poți face depășirile fără să transpiri?
  • cum este zgomotul în mașină în regim de autostradă în plaja 130-160km (motor, rulat, vânt)?

De ce ai ales 2.5i în locul motorului diesel? Ai mers și cu 2.0D? Dacă da, care ți s-a părut mai performant?

Ca o opinie de ordin general: este ceva ce nu-ți place, ce te nemulțumește la această mașină?

Mersi.

rexkroki

  • 93
  • 2016 Outback 2.5i Tungsten Metallic
Răspuns: rexkroki's Outback
« Reply #87 on: January 24, 2017, 13:11:54 PM »

Vroiam să te rog dacă ai putea să-mi dai câteva informații cu privire la performațele dinamice:
  • sunt diferențe semnificative de performanță între modul Sport și Intelligent (accelerări, depășiri)?
nu as spune semnificative dar se simte diferenta, raspunsul e mai direct si mai promt in S
  • prin folosirea padelelor în modul Sport simți un plus de performanță?
sincer sa fiu, padelele le-am folosit de vreo doua ori, o data la inceput sa vad daca functioneaza si parca o data pe niste serpentine cand am testat frana de motor
  • cum se comportă în depășiri (60-130km/h), îți dă siguranța că poți face depășirile fără să transpiri?
mie da, eu vin de pe un benzinar aspirat de 120 CP...
  • cum este zgomotul în mașină în regim de autostradă în plaja 130-160km (motor, rulat, vânt)?
La capitolul asta e loc de imbunatatiri dar nu e deranjant nici cum e acum. Plus ca aici conteaza foarte mult cu ce anvelope e incaltat si tipul de asfalt pe care rulezi.
[/list]

De ce ai ales 2.5i în locul motorului diesel? Ai mers și cu 2.0D? Dacă da, care ți s-a părut mai performant?

Nu m-a interesat si nu am facut test cu dieselul asa ca nu stiu cum se misca.


Ca o opinie de ordin general: este ceva ce nu-ți place, ce te nemulțumește la această mașină?

In afara de lucruri marunte de genul spatiilor mai mici de depozitare din usi sau a sistemului TPMS nu la fel de reusit in comparatie cu fosta masina nu pot sa spun ca ma nemultumeste ceva. Sper sa nu-mi schimb parerea prea curand.


In alta ordine de idei, in weekendul prelungit am tras o scurta fuga pana in tara si inapoi.  :)

Am pierdut borna de 10.000 km dar am surprins totusi niste biti...




s-a confirmat din nou ca rezista bine la murdarie in culoarea asta.  :)




nu e rau nici 012345  :D

« Last Edit: January 24, 2017, 13:14:32 PM by rexkroki »

Răspuns: rexkroki's Outback
« Reply #88 on: January 24, 2017, 15:15:36 PM »
In alta ordine de idei, in weekendul prelungit am tras o scurta fuga pana in tara si inapoi.  :)
Mersi frumos de răspunsuri. Dacă aș fi știut că ajungi în țară (și nu erai foarte departe de București), poate aș fi venit până acolo să văd și eu mașina. Când preconizezi că va fi următoarea vizită (cu mașina) în România?  :)

Din păcate, în România nu este disponibilă varianta pe benzină pentru test drive. Și să cumpăr o mașină fără să merg cu ea înainte... este o decizie greu de luat.

Principala mea reținere în a achiziționa această mașina este dată de ce am citit/văzut în review-urile la Outback 2.5i, respectiv cuvinte/expresii de genul not the driver's car, underpower, sluggish etc. și faptul că atunci când este încărcată cu oameni și bagaje te cam rogi de ea (în pante și depășiri), recomandarea fiind motorizarea 3.6R (care nu există în Europa).

Tot legat de asta, îmi spunea un amic mecanic care are un prieten cu un Outback din 2011 (2.5i, 167cp) că "nu știu cum au calculat caii ăia dar te calcă mașinile pe stradă cu mașina asta, atât de leneșă este". Desigur, poate că pe lângă cei 8cp în minus, respectiva mașină din 2011 avea ceva probleme dar și această caracterizare este cumva în linie - chiar dacă la extremă - cu ceea ce am citit despre acest motor.

Am extras mai jos două paragrafe dintr-un review care mi s-au părut relevante pentru "neliniștea" mea principală:
Quote
Should the car be empty of the ever-judging family, and a winding road present itself, you can change the drive mode from ‘Intelligent’ to ‘Sport’, and tip the CVT into a ‘manual’ shift mode that changes the blue backlight on the instruments to a strange looking, yellow colour.

Don’t expect any Jekyll and Hyde change in the Outback’s personality though. There might be a slightly more engaging experience that is amplified by shifting gears with the steering wheel mounted paddles, but its largely a placebo. There are no ultra-sharp shifts nor exciting exhaust pops, though equally, there isn’t a prolonged elastic drone either.

Sunt realist, nu mă aștept la performanțe sportive dar sub nicio formă nu aș cumpăra o mașină de care să mă rog. De aceea, pe lângă aceste opinii sunt foarte interesat să aflu părerea celor care folosesc această mașină/motorizare. Este sau nu leneșă? Începi să te rogi de ea atunci când este încărcată?

Evident, răspunsurile cele mai bune (relevante pentru mine) le-aș obține în urma unui test drive, dar cum acest lucru nu este posibil, tot ce pot face este să aflu cât mai multe păreri/informații și să văd dacă converg spre o concluzie.


rexkroki

  • 93
  • 2016 Outback 2.5i Tungsten Metallic
Răspuns: rexkroki's Outback
« Reply #89 on: January 24, 2017, 16:13:54 PM »
Parerea mea e ca dinamica e ok, chiar si incarcata. Dar cum am dat de inteles in postul precedent, conteaza ce experiente anterioare ai avut si la ce te raportezi.

Rog ca eventualele alte discutii pe aceasta tema sa fie purtate in topicul dedicat sfaturilor de achizitie: Sfat achizitie Legacy/Outback   :)

Răspuns: rexkroki's Outback
« Reply #90 on: January 24, 2017, 16:44:50 PM »
Parerea mea e ca dinamica e ok, chiar si incarcata. Dar cum am dat de inteles in postul precedent, conteaza ce experiente anterioare ai avut si la ce te raportezi.

Rog ca eventualele alte discutii pe aceasta tema sa fie purtate in topicul dedicat sfaturilor de achizitie: Sfat achizitie Legacy/Outback   :)
Nu mai am alte întrebări. Încă o dată mersi pentru răspunsuri.

Okesz

  • 177
  • Outback 3.0 2006
Răspuns: rexkroki's Outback
« Reply #91 on: January 24, 2017, 17:39:21 PM »
Victore, daca esti preocupat de dinamica si performanta masinii, inseamna ca Outback 2.5 nu este pt tine. Eu am 3.0 (vechea generatie), care are 245 cai dintr'aia aspirati care lucreaza frumos si iti spun asta: masina asta grea, avand cutie automata si 4x4 permanent n-re cum sa se miste decent cu mai putin de 200 cai si vreo 300 Nm.
Poate in Elvetia sau in tari cu autostrazi, dar nu in Romania pe valea Oltului sau oriunde unde trrebuie sa depasesti camioane si alte minuni.
Parerea mea.

rexkroki

  • 93
  • 2016 Outback 2.5i Tungsten Metallic
Răspuns: rexkroki's Outback
« Reply #92 on: February 11, 2017, 15:05:33 PM »
L-am dus azi si pe Outback la prima lui revizie, cu 12.861 km la bord.  :)

Cat timp s-au ingrijit cei din service de el, eu am avut grija de un Suzuki Kizashi, ca tot imi doream de mult o astfel de intalnire.   ;D

M-am intors dupa aproape trei ore la sevice si surpriza, nu le mergea reteaua. Asa ca urmeaza sa primesc factura prin posta. Nu stiu cat a costat revizia, dar din spusele celui de acolo totul e ok, nu a necesitat alte interventii in afara celor din planul de service iar ca ulei au pus un Mobil nu stiu de care 5W-30.

rexkroki

  • 93
  • 2016 Outback 2.5i Tungsten Metallic
Răspuns: rexkroki's Outback
« Reply #93 on: February 25, 2017, 10:06:30 AM »
Se anunță o zi însorită  :)


rexkroki

  • 93
  • 2016 Outback 2.5i Tungsten Metallic
Răspuns: rexkroki's Outback
« Reply #94 on: March 12, 2017, 12:23:29 PM »
Am mai calculat de doua ori consumul la pompa pentru Outback, mai mult sa vad cum stam cu diferentele. :)

 - dupa 428 km parcursi preponderent in oras, e drept ca pe un traseu relativ lejer fara multe ambuteiaje (casa - gradinita - servici - casa) am alimentat cu 40,58 l de unde rezulta un consum mediu de 9,48 l/100km. CB-ul imi afisa 9,1 l/100km.
 - dupa 490 km parcursi extraurban, Basel - Geneva pe autostrada si intoarcerea pe drumuri nationale, au intrat 39.03 l ceea ce corespunde unui consum mediu de 7,97 l/100km. Pe bord era afisat un consum mediu de 7,6 l/100km.

In concluzie, ceea ce e afisat pe bord corespunde in mare masura cu realiatea de la pompa.  :)

rexkroki

  • 93
  • 2016 Outback 2.5i Tungsten Metallic
Răspuns: rexkroki's Outback
« Reply #95 on: April 09, 2017, 23:13:03 PM »
A venit azi si randul Outback-ului sa treaca la anvelopele de vara. :)




Nu prea am avut multe drumuri in iarna asta, astfel ca am rulat cu cele de iarna doar 7.608 km. In total s-au strans pana in momentul schimbului 14.633 km.




Am facut ceva mai multa miscare ca saptamana trecuta, rotile fiind mai mari si mai grele si prinderea fiind in cinci prezoane in loc de patru cum e la Swift.




Mai trebuie sa ajung la service sa incarc in sistem codurile de la senzorii de presiune, sistemul de la Subaru nu e la fel de destept ca cel de pe Suzuki sa recunoasca singur noile coduri. Macar avertizarea din bord nu e la fel de invaziva ca la Suzuki. Pe langa becul aferent apare o iconita cu "i" care te avertizeaza ca sunt disponibile informatii suplimentare.


MihaiFlorescu

  • *
  • 13890
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: rexkroki's Outback
« Reply #96 on: April 10, 2017, 09:49:49 AM »
Te lasa sa folosesti toate functiile, gen cruise control adaptiv sau chestii de genul? Sau le dezactiveaza?

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Răspuns: rexkroki's Outback
« Reply #97 on: April 10, 2017, 10:44:12 AM »
A venit azi si randul Outback-ului sa treaca la anvelopele de vara. :)

Mai trebuie sa ajung la service sa incarc in sistem codurile de la senzorii de presiune, sistemul de la Subaru nu e la fel de destept ca cel de pe Suzuki sa recunoasca singur noile coduri. Macar avertizarea din bord nu e la fel de invaziva ca la Suzuki. Pe langa becul aferent apare o iconita cu "i" care te avertizeaza ca sunt disponibile informatii suplimentare.


Si eu am trecut prin acelasi supliciu inlocuind rotile de iarna cu cele de vara si cu ocazia asta am constatat ca operatiunea trebuie executata neaparat de catre un service Subaru intrucat japonezii folosesc un aparat special pentru TPMS.
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

rexkroki

  • 93
  • 2016 Outback 2.5i Tungsten Metallic
Răspuns: rexkroki's Outback
« Reply #98 on: April 10, 2017, 22:22:44 PM »
@MihaiFlorescu
nu am observat si nici nu-mi aduc aminte din manual sa aibe influente nefaste avertizarea TPMS. Clipoceste din cand in cand si cu asta basta. :)

rexkroki

  • 93
  • 2016 Outback 2.5i Tungsten Metallic
Răspuns: rexkroki's Outback
« Reply #99 on: April 25, 2017, 00:34:56 AM »
 
Chiar daca cu ceva intarziere, a sosit si iepurasul. Outbackul a primit cadou un scut din metal. :)

Scutul montat e cel original oferit de Subaru in varianta de otel, cod produs E515EAL000. Exista si in varianta de aluminiu dar eu am zis ca e bun si asta. Pozele nu sunt de cea mai buna calitate dar sper sa se inteleaga cate ceva.



Surpriza mare a venit in momentul montarii.  :-O

Din fabrica Outbackul vine cu un scut de plastic ce etanseaza foarte bine zona motorului si a cutiei de viteze in partea anterioara.



Scutul de otel e mai suplu si nu mai acopera la fel de bine toata zona. In partea din fata se monteaza la loc o parte din scutul de plastic original, dupa o prealabila decupare. Ciudata solutia aleasa, nu am gasit nicaieri specificat acest lucru inainte de achizitie. Daca stiam poate ma orientam spre un scut aftermarket si ramaneam si cu cel original din plastic intreg. Problema e ca chiar si asa in partea stanga ramane o zona insemnata neprotejata la eventualele pietre sau noroi sarite de la roata. Instructiunile originale de montare nu prevad nici o solutie pentru acest fapt. Cei de la service au fost amabili si au decupat din ce a ramas din scutul original. Astfel au reusit sa acopere zona, dar asta doar pentru ca am stat in service in timpul montarii si am vazut.





Pe spate zona e destul de ferita, nu am considerat necesar un scut.