Forester 2.0 XT, MY 2016, Quartz Pearl Blue
Subaru club Romania

Forester 2.0 XT, MY 2016, Quartz Pearl Blue

Răspuns: Forester 2.0 XT, MY 2016, Quartz Pearl Blue
« Reply #80 on: December 16, 2016, 12:39:27 PM »
Sunt curios daca se poate anula  TPMS.....mergeți la andea să facă experimente   ;)

BOXER

  • *
  • 2352
  • +
Răspuns: Forester 2.0 XT, MY 2016, Quartz Pearl Blue
« Reply #81 on: December 16, 2016, 12:47:33 PM »
Daca va primi cadou un Forester SJ cred ca va avea motivatia pentru a sapa in ECU.
Modificarile de acest gen se fac in echipa (electronist + programator).
Echipa are nevoie de masina/masini pentru test + timp si motivatie.

Europa nu este un continent care sa incurajeze astfel de initiative.
ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.

laddu

  • 225
Răspuns: Forester 2.0 XT, MY 2016, Quartz Pearl Blue
« Reply #82 on: December 16, 2016, 12:49:05 PM »
Intrebare pentru andea: ai idee daca te poti conecta pe interfata ODB2 si sa modifici seriile senzorilor TPMS? Procedura de invatare care trebuie facuta la dealer sau cu o scula adecvata presupunerea trecerea ECU in mod learning, ca sa invete seriile noilor senzori. Daca eu am deja seriile senzorilor, nu putem sa le incarcam manual in ECU?

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Răspuns: Forester 2.0 XT, MY 2016, Quartz Pearl Blue
« Reply #83 on: December 16, 2016, 13:24:54 PM »
Ai grija ca pana iti raspunde Andea79 te "notifica" Muttley in ceea ce priveste avantajul de a-ti mentine senzorii activi pe SJ - si aici chiar ii dau dreptate lui Muttley.

In alta ordine de idei, eu mi-am comandat senzori la AutoKino iar vineri, 30 decembrie, fac un drum special la Brasov pentru a-i vedea montati pe jante. Succes in orice configuratie vei alege sa rulezi pe drumuri!
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

rexkroki

  • 93
  • 2016 Outback 2.5i Tungsten Metallic
Răspuns: Forester 2.0 XT, MY 2016, Quartz Pearl Blue
« Reply #84 on: December 16, 2016, 14:03:58 PM »
Sunt doua aspecte ce tin de sezorii TPMS. Acestia trebuie sa fie compatibili cu masina si aparatul ce se leaga prin mufa OBD sa aibe in meniu masina. Eu am verificat la mai multe vulcanizari si aparatele lor nu aveau in soft si modelul meu, astfel ca tot la un dealer Subaru am ajuns.
Eu am senzori de la firma CUB. Acestia au venit direct montati in roti cu softul corespunzator incarcat, cand am facut comanda pe net am dat si VIN-ul astfel incat sa stie aia ce sa incarce. La schimbul de roti s-a citit cu aparatul ID-ul si pozitia pe masina la fiecare senzor si apoi, prin cuplarea la mufa OBD, calculatorul masinii a fost invatat cu aceste date. Problema e ca acesta are loc in memorie doar pentru patru senzori diferiti, deci la primavara trebuie rescris din nou cu ID-urile de pe rotile de vara.

marr

  • 2202
Răspuns: Forester 2.0 XT, MY 2016, Quartz Pearl Blue
« Reply #85 on: December 16, 2016, 14:31:00 PM »
Pana la urma, pare-se ca tot varianta mea a fost mai buna !
Desi, pana acum la toate masinile am avut seturi complete de roti vara-iarna, anul asta, la XV, strict din cauza minunilor astora de senzori, am ales sa schimb doar anvelopele si sa pastrez jantele.
Ma batea gandul ca in primavara, la urmatoarea "rotatie", sa iau un set de jante & senzori pentru rotile de iarna.
Da' m-am lecuit !

Multumiri dragi colegi !  ;)
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Răspuns: Forester 2.0 XT, MY 2016, Quartz Pearl Blue
« Reply #86 on: December 16, 2016, 14:40:09 PM »
La fel mi s-au "incarcat" si mie senzorii la Tokyo insa la Bucuresti nu s-au "imperecheat" cu computerul de bord asa ca i-am facut cadou altui coleg iar eu mi-am comandat senzori la AutoKino si basta.

Cred ca asa trebuia sa fi procedat de la bun inceput insa am prins experienta, pe nervii si timpul meu.
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

laddu

  • 225
Răspuns: Forester 2.0 XT, MY 2016, Quartz Pearl Blue
« Reply #87 on: December 16, 2016, 14:49:38 PM »
Problema mea este ca nu prea imi vine sa fac un drum la dealer de fiecare data cand schibm rotile, adica macar de 2 ori pe an.

Cea mai ieftina scula care face exact ce ne trebuie noua, adica sa scrie id-ul senzorilor in ECU, este asta https://www.ateq-tpms.com/en-us/home/products/quickset-light-tpms-reset-tool/ Din pacate se vinde doar in state pe la 150$

Cum scula a fost programata doar ca sa scrie/citeasca seriile in calculator ma gandesc, ca folosind putina dibacie, oricine poate reusa sa le scrie manual, printr-o conexiune la ECU eventual USB-ODB2 si ceva soft care sa stie sa faca asta. Sau daca nu, de mana :)

Cei care au avut contact cu programarea ECU, la mine fiind proma data cand ma lovesc de astfel de probleme, ce solutii recomandati pentru conectarea la ECU?

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: Forester 2.0 XT, MY 2016, Quartz Pearl Blue
« Reply #88 on: December 16, 2016, 15:13:55 PM »
nu am citit aproape nimic despre TPMS pana acum... dar din cate am vazut nu este controlat de ECU (engine control unit) ci de TCM (transmission control module) ... care are proceduri usor diferite ... anyway mai citim/cautam sa vedem ce exista ...
(oricum nu poti incerca/testa chestii pe un device pe care nu il ai :) ... ma refer aici la mine)

laddu

  • 225
Răspuns: Forester 2.0 XT, MY 2016, Quartz Pearl Blue
« Reply #89 on: December 16, 2016, 15:23:41 PM »
Pai si ce-am putea face, noi cei care avem "device-ul" sa te ajutam sa incerci/testezi.

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: Forester 2.0 XT, MY 2016, Quartz Pearl Blue
« Reply #90 on: December 16, 2016, 15:28:00 PM »
pai device-ul este masina echipata cu minunatia :)
 
ca sa te poti juca cu din astea iti trebuie masina si proprietarul sa stie ca dureaza si poate merge sau poate nu merge si poate se mai si strica (aia sau altceva) :)

oricum, primul pas este cautarea sistemelor deja existente ... daca exista

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: Forester 2.0 XT, MY 2016, Quartz Pearl Blue
« Reply #91 on: December 16, 2016, 16:07:24 PM »
si varianta aia cu 150$ + transport si taxe ... 300$ sa fie -> mi se pare acceptabila la urma urmei: cu cel putin 2 utilizatori pe forum costul va fi de 150$ ... inca 1 sau 2 se gasesc fara mari probleme si costul se reduce in continuare ...
nu stiu cat taxeaza la AKI/SMT pt. astfel de operatiune dar poate fi si idee pentru altii la urma urmei, investesti 300$ si taxezi 50 lei operatiunea la clienti si  .. vezi ce iese :)

MihaiFlorescu

  • *
  • 13890
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Forester 2.0 XT, MY 2016, Quartz Pearl Blue
« Reply #92 on: December 16, 2016, 16:19:21 PM »
Reprezentanta are niste proceduri de urmat. Daca vine RAR-ul si vede ca anulezi niste sisteme de "siguranta" gandite de producator, sunt sigur ca nu este ok... oricat de aberante ar fi aceste sisteme.

Cred ca putem face un topic dedicat TPMS.

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: Forester 2.0 XT, MY 2016, Quartz Pearl Blue
« Reply #93 on: December 16, 2016, 16:24:12 PM »
pai tocmai ca scula aia de 150$ nu anuleaza nimic, face doar procedura de recunoastere a noilor sensori TPMS ca acestia sa functioneze ... sa nu fie necesara plimbarea/taxarea la reprezentanta la fiecare schimb de roti iarna/vara ... depinde cat taxeaza reprezentanta ca nu am vazut sa fi scris cineva

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Răspuns: Forester 2.0 XT, MY 2016, Quartz Pearl Blue
« Reply #94 on: December 16, 2016, 16:30:08 PM »
Din punctul meu de vedere, desi nu mi l-a cerut nimeni, ne complicam cu "ingineriile de duminica" intrucat pot genera incidente colaterale iar masina iese din termenii si conditiile mentionate in contractul de garantie din cauza unor interventii neautorizate (va rog sa ma corectati daca gresesc).

Personal, am ales Auto Kino pentru operatiune intrucat:
1. Nu am cunostinte tehnice cu privire la ECU, TCM si alte abrevieri
2. Sunt mai comod de felu-mi
3. Ajungand la Brasov voi avea onoarea de a socializa cu Dragosh, Sese, Paul, Radu, Muttley, Pfaizzer etc. si totodata sa respir un aer curat la poalele Tâmpei.
« Last Edit: December 16, 2016, 16:34:04 PM by Heliotropus »
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

laddu

  • 225
Răspuns: Forester 2.0 XT, MY 2016, Quartz Pearl Blue
« Reply #95 on: December 16, 2016, 16:32:47 PM »
Se uita RAR-ul in bord sa vada ce martori am eu aprinsi? Ei nu au fost in stare ca citeasca seria de motor poansonata pe motor, si mi-au tercut in cartea masinii la rubrica serie motor: FARA SERIE. Deci ma indoiesc ca ii intereseaza pe ei ce facem noi cu senzorii de presiune.

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: Forester 2.0 XT, MY 2016, Quartz Pearl Blue
« Reply #96 on: December 16, 2016, 16:33:44 PM »
ci siguranta nu se poate echivala placerea socializarii cu Dragosh, Sese, Paul, Radu, Muttley, Pfaizzer etc :)
dar poate fi o varianta pentru cine vrea sa seteze pentru el sau altii acesti senzori exact cum o face si reprezentanta dar la un pret mai bun ... doar atat :)

laddu

  • 225
Răspuns: Forester 2.0 XT, MY 2016, Quartz Pearl Blue
« Reply #97 on: December 16, 2016, 16:34:50 PM »
Din punctul meu de vedere, desi nu mi l-a cerut nimeni, ne complicam cu "ingineriile de duminica" intrucat pot genera incidente colaterale iar masina iese de sub incidenta contractului de garantie pentru interventii neautorizate (va rog sa ma corectati daca gresesc).

Personal, am ales Auto Kino pentru operatiune intrucat:
1. Nu am cunostinte tehnice cu privire la ECU, TCM si alte abrevieri
2. Sunt mai comod de felu-mi
3. Ajungand la Brasov voi avea onoarea de a socializa cu Dragosh, Sese, Paul, Radu, Muttley, Pfaizzer etc. si totodata sa respir un aer curat la poalele Tâmpei.

Adica o sa mi se respinga claim-ul de CVT stricat pentru ca mi-am schimbat singur seriile de la senzorii de presiune ?

Tu poate esti comod, eu nu vreau sa merg la Brasov de fiecare cand schimb rotile, de aceea incerc sa caut ceva solutii. Din pacate, nu sunt prea multe optiuni.

MihaiFlorescu

  • *
  • 13890
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Forester 2.0 XT, MY 2016, Quartz Pearl Blue
« Reply #98 on: December 16, 2016, 16:54:07 PM »
pai tocmai ca scula aia de 150$ nu anuleaza nimic, face doar procedura de recunoastere a noilor sensori TPMS ca acestia sa functioneze ... sa nu fie necesara plimbarea/taxarea la reprezentanta la fiecare schimb de roti iarna/vara ... depinde cat taxeaza reprezentanta ca nu am vazut sa fi scris cineva

Nu m-am exprimat eu clar. Era vorba de stins becul din bord, anulat senzorii.

De imperecheat folosind alte unelte, nimic de comentat.

laddu

  • 225
Răspuns: Forester 2.0 XT, MY 2016, Quartz Pearl Blue
« Reply #99 on: December 16, 2016, 16:58:31 PM »
pai tocmai ca scula aia de 150$ nu anuleaza nimic, face doar procedura de recunoastere a noilor sensori TPMS ca acestia sa functioneze ... sa nu fie necesara plimbarea/taxarea la reprezentanta la fiecare schimb de roti iarna/vara ... depinde cat taxeaza reprezentanta ca nu am vazut sa fi scris cineva

Nu stiu cat taxeaza reprezentanta, dar cu siguranta nu o sa fie gratis :) cel putin asa cred.