Baby Subaru - XV diesel 2016
Subaru club Romania

Baby Subaru - XV diesel 2016

Sese

  • 468
Răspuns: Baby Subaru - XV diesel 2016
« Reply #40 on: September 29, 2016, 18:36:05 PM »
Sa-nteleg ca-ti place?

MihaiFlorescu

  • *
  • 13893
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Baby Subaru - XV diesel 2016
« Reply #41 on: September 29, 2016, 19:26:58 PM »
Place :D ;D

dantt

  • 107
Răspuns: Baby Subaru - XV diesel 2016
« Reply #42 on: September 29, 2016, 20:47:59 PM »
marr,cu intarziere iti spun,felicitari pentru masinuta.Arata intr-un MARE fel!La cat mai multi km fara incidente.

marr

  • 2205
Răspuns: Baby Subaru - XV diesel 2016
« Reply #43 on: October 02, 2016, 12:49:30 PM »
Merci tuturor pentru urmari !
Sa ne bucuram cu totii de agregatele noastre, feriti de incidente !

Ok !
Si acum niste impresii dupa prima iesire "la drum" pe traseul Sibiu - Sebes - Alba - Turda - Cluj, ceva fataila prin Cluj si apoi retur.
Intoarcerea de la Brasov nu se pune ....

Masina asta are un efect .... ciudat !
Inspira .... liniste si relaxare - cred ca cel mai potrivit termen ar fi "serenity" !
Nu pot explica, dar asta ma face sa simt - calm, relaxare, liniste ....
Probabil si din faptul ca este bine antifonata - semnificativ mai bine decat Foresterul meu. Si decat Hondita.
Motorul se aude doar la rece, si daca "o calci pe coada". Dar si atunci usurel, asa, doar un marait gutural, sa nu te streseze cumva ... in rest .... liniste !
Scaunele sunt confortabile ( dar n-ar fi stricat totusi un suport lateral mai pronuntat - dar sunt totusi scaune confort, nu sport), spatiul interior arhisuficient.
Timoneria este excelenta, precisa, curse scurte, intra foarte usor in viteze dar pastreaza totusi senzatia aia de "clank", familiara de la Forester,  atunci cand cupleaza treptele de viteza.

Motorul .... eeeee, aici se vede ca Subaru nu a dormit 8 ani de zile !
Mult mai rafinat si elastic decat cel vechi, de pe Forester.
Accelereaza lin si uniform, in aceeasi atmosfera de calm, fara sa dea senzatia de accelerare brutala specifica unui diesel. Daca nu ai avea vitezometru in fata ochilor sa vezi cum decoleaza acul, ai putea spune ca mergi relaxat, la viteza de croaziera.

Am prins - la dus - o aglomeratie infernala ( ca idee, am facut cei cca. 6 km de la iesirea din Lancram/Sebes pana la intrarea in Alba Iulia in ... 28 de minute !) iar pana la Turda s-a mers in coloana. Consumul indicat de CB la intrarea in Cluj = 5,7 l/100 km.
La intoarcere, am venit pe A3 Gilau - Turda, am prins ceva mai putin aglomerat restul drumului pana la Sebes, apoi Autostrada - coborat ( bineinteles ca nu s-a redeschis bucatica demolata) - iar autostrada pana acasa - consum la intoarcere = 6,7 l/100 km ( bine, acu' a fost si AC-ul pornit tot drumul, la dus a pornit doar in apropiere de Unirea).

Masinuta are in prezent 696,7 km  pe trip A ( de cand a plecat din curtea dealerului Auto Kino Brasov).
Am facut plinul si am verificat indicatiile CB.
Au intrat 47,33 l iar in bord erau afisati 694,8 km  - asta inseamna un consum de 6,81 l/100 km.
CB-ul indica un consum mediu pe trip A de 7.0 l/100 km.
Deci "minte frumos"  ! :)

Viteza medie conform CB pe acesti primii 690 km este de 37 km/h ( aici este inclus drumul de intoarcere cu masina din Brasov la Sibiu ~ 150 km + drumul de ieri Sibiu - Cluj - Sibiu, cca. 350 km, in rest frecata prin oras). Pana sa plec la Cluj, viteza medie indicata era undeva la 25-27 km/h.

Singurul minus gasit pana acum masinii este suspensia extrem de dura ( mai ales pe spate).
Sta excelent pe drum, dar zdruncina serios la porcariile alea de bumpere cu care au fost intesate toate drumurile !
Trebuie sa ma duc sa reduc presiunea in pneurile spate ( le-am lasat cu 2,30 cat scrie ca trebuie pentru masina incarcata full / la 2-3 persoane indicatia este de 2,10). Poate asa se mai "inmoaie".

PS: Mihai, sa ne anunti can "publici" testul cu Foresterul !
« Last Edit: October 02, 2016, 12:52:44 PM by marr »
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

dantt

  • 107
Răspuns: Baby Subaru - XV diesel 2016
« Reply #44 on: October 02, 2016, 16:37:58 PM »
marr,sincer ma bucur ca esti incantat de masina.De altfel transmiti un soi de energie si exaltare prin ceea ce srii.:-)Spune-mi te rog,la drum lung e mai odihnitoare decat Civic-ul?Intreb pentru ca am facut un test drive cu Civicul sedan si mi s-a parut ca e foarte galagioasa in regim de autostrada.Nu cred ca ar putea dormi copii linistiti la 130 km/h in ea.Multumesc anticipat.

marr

  • 2205
Răspuns: Baby Subaru - XV diesel 2016
« Reply #45 on: October 02, 2016, 17:55:44 PM »
.... Spune-mi te rog,la drum lung e mai odihnitoare decat Civic-ul?....

O, da !
Este mult mai relaxanta.
Vorbim si despre alta pozitie la volan, antifonare mai buna si, nu in ultimul rand, diesel vs. benzina aspirat.
Dieselul asta are la 130 km/h, in tr. VI, undeva la 2300 rpm. Benzinarul de pe Civic sedan, la 130 km/h se ducea la 3400 rpm.
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

marr

  • 2205
Răspuns: Baby Subaru - XV diesel 2016
« Reply #46 on: October 06, 2016, 17:32:11 PM »
M-da !
A venit iarna si gerul .... a belit-o infanteru' !
Azi dimineata am avut -2 grade.
Si geamurile bocna.
Am pornit ambele si amandoua Subaru-rile sa se dezghete si sa dezmortesc interiorul.
Nu stiu daca a fost doar o senzatie, dar parca la Forester a dat drumul mai repede la caldura !

Trebuie sa studiez fenomenul !
Ar fi de-a dreptul ciudat sa fie asa.
Ca au imbunatatit motorul, timoneria, confortul, antifonarea este absolut normal dupa 8 ani.
Da' sa fi "compensat" pe partea de climatizare ... mi s-ar parea de prost gust !
« Last Edit: October 07, 2016, 08:16:49 AM by marr »
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

dantt

  • 107
Răspuns: Baby Subaru - XV diesel 2016
« Reply #47 on: October 06, 2016, 18:05:58 PM »
Cam in cat timp incepe sa dea caldura daca o lasi la mers in gol,pe loc?Cand spun caldura,ma refer la caldura ca lumea,nu dezmorteala.Ai incercat?

Forester

  • 3067
  • The other right!
Răspuns: Baby Subaru - XV diesel 2016
« Reply #48 on: October 06, 2016, 20:10:14 PM »
...
Nu stiu daca a fost doar o senzatie, dar parca la Forester a dat drumul mai repede la caldura !
...

Mi se pare normal, motor mai eficient ca e de generatie mai noua, pierde mai putina caldura...  :D ;)
Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

marr

  • 2205
Răspuns: Baby Subaru - XV diesel 2016
« Reply #49 on: October 07, 2016, 08:15:57 AM »
Cam in cat timp incepe sa dea caldura daca o lasi la mers in gol,pe loc?Cand spun caldura,ma refer la caldura ca lumea,nu dezmorteala.Ai incercat?

Nu am incercat.
Dar azi, am observat ceva - daca las climatizarea pe "full auto", introduce aerul cald .... pe la picioare !
Si de-aia nu simteam eu caldura !
La Forester, "baga" pe grilele de ventilatie frontale!
Am comutat azi dimineaza pe frontal + picioare si am simtit cu vine aer cald, dar, senzatia mea este ca nu chiar atat de cald ca si la Forester. Trebuie sa fac intr-o dimineata switch de masini cu sotia ca sa verific acest aspect.

Oricum, si eu m-am gandit la ce spunea @Forester - stiu ca una dintre provocarile tehnice la motoarele boxer este racirea.
Si, este posibil, ca pentru cresterea eficientei motoarelor sa fi "umblat" la asta - iar "logica inginereasca" imi spune ca racire mai buna = incalzire mai lenta.
Oricum, am remarcat faptul ca si becul albastru de temperatura a motorului se stinge destul de tarziu ( am cca. 5 km de acasa pana la birou si, lasata cca. 5 min cu motorul pornit in curte, stat 1-2 min. la semafoare, becul se stinge dupa cca. 3 km). Si azi au fost "doar" 0 grade.
Cand or veni frigurile "adevarate", cred ca nu apuca sa se stinga pana ajung la birou .... asta daca nu o las cu motorul pornit vre-o 10 minute inainte de plecare !
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

dantt

  • 107
Răspuns: Baby Subaru - XV diesel 2016
« Reply #50 on: October 07, 2016, 10:48:32 AM »
Multumesc de raspuns marr.Intreb fiindca al meu Accord 2,2 diesel,nu se incalzeste deloc daca o las sa mearga in gol.A culminat iarna trecuta la -20 grade,am lasat-o sa mearga 45 de minute la relanti si caldura nu a dat mai deloc.Nici nu s-au dezghetat geamurile laterale si parbrizul.A inceput sa dea caldura doar dupa ce am inceput sa merg cu ea.Destul de neplacut.

Răspuns: Baby Subaru - XV diesel 2016
« Reply #51 on: October 07, 2016, 11:05:35 AM »
Motorul se incalzeste cel mai repede in sarcinac, mai ales cel diesel. Ii faci un bine motorului daca atunci cand este rece nu il lasi sa mearga la relanti timp indelungat.
Legacy 3.0R

dantt

  • 107
Răspuns: Baby Subaru - XV diesel 2016
« Reply #52 on: October 07, 2016, 19:30:06 PM »
Bine,teoria o stiu si eu,insa sa pleci cam dupa 3-4 min cu geamurile inghetate bocna si vizibilitate spre zero,nu e tocmai ok.

Forester

  • 3067
  • The other right!
Răspuns: Baby Subaru - XV diesel 2016
« Reply #53 on: October 07, 2016, 19:47:21 PM »
Intreb, Subaru nu a auzit de incalzire auxiliara, ceva de genul?
Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

MihaiFlorescu

  • *
  • 13893
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Baby Subaru - XV diesel 2016
« Reply #54 on: October 07, 2016, 20:27:07 PM »
Cred ca se vorbea de incalzirea motorului. Eu la Outback-ul testat am avut caldura bagata foarte repede la inceputul primaverii.

dantt

  • 107
Răspuns: Baby Subaru - XV diesel 2016
« Reply #55 on: October 07, 2016, 20:33:15 PM »
Intr-adevar,vorbeam de incalzirea motorului,incalzire auxiliara nu e disponibila optional si nici n-au fost cereri.

Forester

  • 3067
  • The other right!
Răspuns: Baby Subaru - XV diesel 2016
« Reply #56 on: October 07, 2016, 21:53:26 PM »
Am inteles ca se vorbea despre incalzirea motorului, insa daca nu exista incalzire auxiliara, iar la relanti motorul se incalzeste joi dupa Pasti, cum scapi de gheata de pe masina, mai ales cand ai o promoroaca d-aia groasa si e ger puternic? La relanti nu se incalzeste, de plecat nu poti ca nu vezi nimic, deci?
Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

Răspuns:
« Reply #57 on: October 07, 2016, 21:55:09 PM »
Iei racleta si cureți geamu

marr

  • 2205
Răspuns: Baby Subaru - XV diesel 2016
« Reply #58 on: October 08, 2016, 12:28:34 PM »
Nu-i o probleme cu dezghetarea geamurilor, chiar cu motorul pornit "pe loc", la relanti.
Apesi pe tzumburusu' cu semnul de dezaburiire / dezghetare parbriz + bumbul de degivrare si se dezgheata in cateva minute.
Sa nu uitam ca, atat Foresterul ca si XV-ul ( si ma gandesc eu, toate modelele Subaru) au si degivrare electrica in zona stergatoarelor. Si de acolo porneste cu viteza topirea ghetii de pe parbriz.
La Foresterul "vechi", chiar si cand au fost -20 grade, cu geamurile bocna, parbrizul s-a dezghetat complet in 5-6 minute.
Si la XV, acu' 3 ziile cand au fost -3/4 grade la Sibiu si am gasit masinile cu parbrizul si geamurile inghetate, s-au curatat de gheata in 3-4 minute, fara sa pun mana pe racleta ( bine, la Forester, fiind parbrizul crapat exact in zona de degivrare a stergatoarelor, a trebui totusi sa "intervin" ).

Dupa cum spuneam, cred ca m-am prins de unde senzatia ca nu "baga" caldura la fel de repede - din reglarea pe FULL AUTO a sistemului de climatizare. In atare conditii, masina dirijeaza aerul cald doar pe la picioare ( s-or fi gandit japonezii ca picioarele-ti ingheata primele / or fi vrut sa nu-ti bata alizeul direct in fata / etc).
Daca intervim si modific modul de distributie al aerului, pare sa fie OK - adica sa simt cum vine aerul cald in cateva minute.
Probabil ca daca as pune sistemul (si) pe recirculare, incalzirea s-ar produce mai devreme.

Am sa verific la proxima ocazie - dar totusi sper ca asta sa nu apara prea curand ...
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

marr

  • 2205
Răspuns: Baby Subaru - XV diesel 2016
« Reply #59 on: October 13, 2016, 12:35:37 PM »
Ieri am facut un scurt drum pana la Tg. Mures -  ce vreme mi-am gasit si eu pentru vizite de lucru !!!
Frig, PLOAIEEEEE, aglomeratie, militie, drum in lucru, bariere - pe toate le-am prins ieri !
Dar, cu ocazia asta am trecut de prima mie de km ( la cat mai multe / multumesc la fel !).

Consumul pe drumul asta ( Trip B) a fost de 5,6 l / 100 km conform CB - in poza de mai jos, viteza medie si distanta sunt de la ultima pornire a motorului ( de' mai o cafeluta, o tigarusa ...).


Consumul mediu dupa primii 1000 km este de 7,0 l/100 km ( cam 700 km in afara / 400 km prin oras, pe distante scurte).
Dar asta-i mai putin important !
Important este ca-mi PLACE masinuta !
Induce asa o stare de liniste si siguranta, accelereaza atat de frumos ....

Si din ciclul "Una pe fata / Una pe dos" / "Dimineata pe racoare / Stau fetitele la soare" ( ma rog, fara soare, dar cu gheata pe parbriz).



« Last Edit: October 13, 2016, 12:41:03 PM by marr »
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020