FORESTER 2.0
Subaru club Romania

FORESTER 2.0

FORESTER 2.0
« on: September 29, 2016, 21:40:05 PM »
A venit momentul sa devin membru al forumului,"cu acte in regula"
Dupa mai multe ezitari si oscilari intre forester 2.0, xt sau outback, am ales un forester 2.0.
Masina este din 2007, culoare neagra, tapiterie piele bej, 159.000 km, cutie manuala si destule "defecte" optice si sper ca doar optice.

Primele impresii au fost contradictorii, placerea condusului fiind diminuata de identificarea unor defecte nesesizate initial. Punctul culminant a fost reprezentat de aparitia, a doua zi de la achizitie, a unui zgomot la servodirectie, cu rotile virate la maxim. Dar cum s-a mai scris pe forum o masina sh e o masina sh, asa ca m-am consolat.
Initial am mers vreo 470 km extraurban agregatul comportandu-se bine, zice un necunoscator, dupa care prin bucuresti am sesizat zgomotul si mi-a stricat toata distractia. Dupa doua zile, de pauza, am mai facut vreo 280 km extraurban si m-am consolat total, ba chiar parca a inceput sa-mi placa.
forester 2.0x forester 2.5xt

Muttley

  • 4913
Răspuns: FORESTER 2.0
« Reply #1 on: September 29, 2016, 21:43:10 PM »
Zgomotul, vibratiile si sacadarea mersului motorului sunt normale la orice masina cu servodirectie hidraulica.
WRX SW 2002

Răspuns: FORESTER 2.0
« Reply #2 on: October 04, 2016, 22:20:36 PM »
nu stiu daca e normal zgomotul sau a disparut, dar nu ma mai deranjeaza.
sa revin cu alte detalii despre masina:
carte service pana la 155.000 km. reviziile efectuate la subaru cluj, la intervale de aproximativ 14.000 km. cam mari intervalele, la limita, dar asta e.
distributia schimbata la 118.000 km
ulei cutie si diferential la 119.000 km, in 2012. s-a schimbat o singura data. deci trebuie efectuat cat mai curand.
discuri fata schimbate la 131.000. par totusi cam uzate.se simte marginea aceea de la uzura.
cum am spus ultima revizie: ulei filtre la 155.000 km.
ambreiaj schimbat la 159.000 km, chiar inainte de vanzare, conform celor spuse de vanzator.

nu stiu nimic de antigel. cred ca ar trebui schimbat si acesta curand.
forester 2.0x forester 2.5xt

Răspuns: FORESTER 2.0
« Reply #3 on: October 16, 2016, 16:38:31 PM »
greu cu parcarea pt unii sau eu ghinionist.
« Last Edit: October 16, 2016, 16:43:03 PM by bob_ilie »
forester 2.0x forester 2.5xt

Răspuns: FORESTER 2.0
« Reply #4 on: October 16, 2016, 16:42:28 PM »
autoturism nefolosit o saptamana:

ghinion din nou.
forester 2.0x forester 2.5xt

Răspuns: FORESTER 2.0
« Reply #5 on: October 16, 2016, 16:50:59 PM »
si pt ca distractia sa fie completa i s-a aburit un "ochi".


am identificat si o crapatura.


credeti ca scap pe viitor de complicatie daca lipesc crapatura, dupa ce dispare condensul ?
forester 2.0x forester 2.5xt

Răspuns: FORESTER 2.0
« Reply #6 on: November 01, 2016, 19:01:28 PM »
am rezolvat primele probleme, cele mai mici: greierii din portbagaj. banda dublu adeziva pt numarul de inmatriculare si un clips nou sau cum i-o zice pt. masca de pe interior de la haion. cel de langa stergator nu se mai prindea si masca "dansa".
alte probleme identificate:
- lumina de la unul dintre butoanele de incalzire a scaunelor
- luminile de la butoanele din stg volanului: reglare faruri, dezaburire si care mai e acolo
- la casetofon nu se aprinde decat afisajul, celelalte lumini nu
Am cautat prin manualele gasite pe forum si descarcate dar nu am reusit sa gasesc solutii pt. probleme.
In aceasta situatie, rog colegii de pe forum cu timp, idei si experienta sa ofere sugestii.
forester 2.0x forester 2.5xt

Răspuns: FORESTER 2.0
« Reply #7 on: November 06, 2016, 13:36:56 PM »
primele calcule ale consumului: 2066 km din care circa 80 km urban-Bucuresti iar restul extraurban, 185,03 litri deci un consum de 9%.
s-a alimentat doar cu 95 de la benzinariile MOL.
traseul desi extraurban destul de aglomerat, a presupus destule accelerari/depasiri
stilul de condus nu stiu sa-l definesc, vitezele schimbate la 4500-5000 rpm. anterior schimbam vitezele la 4000rpm, rareori vedea turometru 5000rpm, tot motoare pe benzina dar mai mici.
cel mai mic consum: pe o distanta de 345,8 km am inregistrat 8,09
cel mai mare : pe 281,2 km - 9.96
forester 2.0x forester 2.5xt

andrei80

  • 1161
  • 7500rpm, no boost... No more. XT ftw!
Răspuns: FORESTER 2.0
« Reply #8 on: November 10, 2016, 11:40:21 AM »
Nu cumva e dizel? :)
Ex Forester XS 2.0 2006 MT
Ex Forester XT 2007 MT
Forester XT 2003 AT

Răspuns: FORESTER 2.0
« Reply #9 on: November 20, 2016, 20:21:34 PM »
Nu cumva e dizel? :)
doar daca "dizel-ul" merge si cu benzina, ca numai de aia am bagat.
forester 2.0x forester 2.5xt

Răspuns: FORESTER 2.0
« Reply #10 on: November 26, 2016, 19:43:53 PM »
dimineata, dupa cateva zile de neutilizare, pornit auto si surprize surprize, neplacute, "check engine" aprins si "cruise" care palpaie.
mers la service, citit eroarea: p2441 - ceva cu secondary air valve. daca nu ma insel este vorba de vestita pompa de aer care "porneste la pornire". mai caut pe forum ca citisem parca ceva.
 momentan sters eroarea. problema temporar rezolvata.
forester 2.0x forester 2.5xt

Răspuns: FORESTER 2.0
« Reply #11 on: November 26, 2016, 23:55:57 PM »
am ajuns la 164.000 km, ocazie cu care s-a facut o mica revizie.
- schimbat placute frana fata, la service de cartier. cele vechi aveau aprox. 33.000km.
- schimbat filtre, ulei motor, ulei cutie si diferential, antigel; verificat lichid de frana, la "coasta de est service".
lichidul de frana a fost testat cu un fel de aparat si mecanicul a afirmat ca mai "merge" aproximativ 10.000, ca "ledul e galben", deci e in parametri. avand in vedere ca oricum aveam programare doar pt schimburile enumerate l-am crezut si nu am insistat.
la schimb s-au folosit:
filtre mahle: aer, habitaclu, ulei
ulei motor: motul 5w40
ulei cutie & diferential: motul gear 300 75w90
antigel: ravenol protect fl22, amine & silicate free. aveam pregatit hepu G12 +. citisem pe forum ca este compatibil, dar mecanicul a insistat ca nu este "amine free" si risc sa stric garnitura de chiuloasa si blocul motor. in cele din urma l-am crezut. antigelul l-am achizitionat de la ei si celalalt l-am luat acasa. sa vad ce fac cu el.
impresia despre service una buna, recomand. lucreaza "linistit", curat, verifica operatiunile.
mai mult, au constatat ca o curea, cea de la alternator era slabita si au strans-o, scotea un zgomot ciudat la pornire. au rezolvat si problema erorii mentionate anterior p2441, fara sa le zic eu nimic. initial intrebasem daca se poate sa-mi schimbe si lichidul de frana, dar mi-au spus ca atunci cand am facut programarea nu am mentionat si operatiunea aceasta si nu prea se poate, asa ca nu am mai solicitat nimic in plus fata de programare.
forester 2.0x forester 2.5xt

BOXER

  • *
  • 2352
  • +
Răspuns: FORESTER 2.0
« Reply #12 on: November 27, 2016, 00:33:38 AM »
Cum au rezolvat problema pompei, au sters eroarea ?
ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.

Răspuns: FORESTER 2.0
« Reply #13 on: November 27, 2016, 10:19:52 AM »
da. au sters doar eroarea. stiu ca e ceva temporar, pana va aparea din nou, problema nefiind rezolvata efectiv. tind sa cred ca eroarea a aparut si inainte sa ajunga masina la mine, vanzatorul spunandu-mi ca s-ar putea sa apara probleme cu acea pompa de aer.
forester 2.0x forester 2.5xt

Forester

  • 3067
  • The other right!
Răspuns: FORESTER 2.0
« Reply #14 on: November 27, 2016, 10:49:34 AM »
Nu stiu daca a incercat cineva sa desfaca cele doua valve si sa le curete cumva, poate le mai lungeste viata. Altfel vor fi costisitoare de inlocuit si de asemenea este riscant, daca ramane blocata pe pozitia deschis inseamna ca va ajunge aer fierbinte de evacuare catre pompa aia de plastic.
Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

Răspuns: Răspuns: FORESTER 2.0
« Reply #15 on: November 27, 2016, 10:56:35 AM »
Nu stiu daca a incercat cineva sa desfaca cele doua valve si sa le curete cumva, poate le mai lungeste viata. Altfel vor fi costisitoare de inlocuit si de asemenea este riscant, daca ramane blocata pe pozitia deschis inseamna ca va ajunge aer fierbinte de evacuare catre pompa aia de plastic.
Aha... deci e de rau. Citisem pe forum ca poate fi anulata, din soft si fizic cu un fel de "placute". Sau incurc eu componentele ?

Trimis de pe al meu SM-G3815 folosind Tapatalk

forester 2.0x forester 2.5xt

Forester

  • 3067
  • The other right!
Răspuns: FORESTER 2.0
« Reply #16 on: November 27, 2016, 11:12:32 AM »
Da, se poate anula, doar ca trebuie facuta treaba asta si  din soft pentru a scapa de check engine si pentru a putea sa folosesti cruise-control. Ori eu n-am aflat inca cine stie/poate modifica softul de 2.0...  :-\
Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

andrei80

  • 1161
  • 7500rpm, no boost... No more. XT ftw!
Răspuns: FORESTER 2.0
« Reply #17 on: November 27, 2016, 11:34:12 AM »
Muttley are in SG XT cu pompa anulată. Întrebați-l pe el cum a făcut...
Ex Forester XS 2.0 2006 MT
Ex Forester XT 2007 MT
Forester XT 2003 AT

MihaiFlorescu

  • *
  • 13892
  • Life is too short to drive a boring car!

Forester

  • 3067
  • The other right!
Răspuns: FORESTER 2.0
« Reply #19 on: November 27, 2016, 11:38:19 AM »
Muttley are in SG XT cu pompa anulată. Întrebați-l pe el cum a făcut...

Muttley nu cred ca are forester. Eu de exemplu am facut aceasta operatiune, dar cuvantul cheie este "XT". Partea mecanica ma astept sa o rezolve oricine (desi e de vazut daca acele block off plates de pe XT se potrivesc si pe 2.0), ramane cu probleme partea de soft.
Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008