m-am gandit sa incep cu franele spate, anume sa schimb sabotii si daca tot umblu acolo si tamburii.
pretul la tamburi originali undeva la 600 ron. am decis ca nu merita viitorul pensionar o asa investitie si m-am orientat spre aftermarket.
am retinut de pe forum ca sunt doar doi producatori care respecta dimensiunile exterioare ABS si Optimal.
cautat, gasit si comandat pe un site german ABS cu specificatiile care trebuie: 277... si ce mai e pe acolo.
vine comanda :
ma uit ABS nu scrie. ma gandesc poate am apasat eu un "buton" gresit. verific codul produsului pe comanda, pe factura, pe site, pe cutie, concluzie acelasi. clar asta e, probabil STARK e traducerea in germana
renunt la ideea de a-i trimite inapoi si ii vopsesc cu o vopsea termorezistenta de la policolor.
acum sa-i montez. bineinteles ca atingeau in aparatoarea de noroi sau ce o fi aceea. amanat lucrarea. acum si vopsiti si folositi cine ii mai lua inapoi, asa ca repede cu ei la "pilit".
reluam activitatea...dupa zile bune, nu imediat.
demontam si ... un surub, cel de jos, face o surpriza
gaurit surubul si un extractor de suruburi ne ajuta sa trecem de momentul asta si ajungem la montat. intentionam sa schimb si accesoriile, arcuri si ce mai erau pe acolo dar ...
bolturile noi sau cum le-o spune , mai scurte, mult mai scurte.
pe de alta parte arcurile care veneau puse pe ele, mai lungi:
in concluzie le-am folosit pe cele vechi, aici.
arcurile de la saboti au fost schimbate.
sabotii vechi
comparativ cu cei noi
ma rog cate unul de fiecare. cel vechi aproape ca nu mai avea material. nu ajunsese inca la tabla.
daca tot eram pe aici, am mai dat cu peria de sarma si cu vopsea si pe partea cealalta. la final, lucrarea arata cam asa: