Subaru Legacy 2.0 R, 2006
Subaru club Romania

Subaru Legacy 2.0 R, 2006

Re: Subaru Legacy 2.0 R, 2006
« Reply #100 on: November 11, 2022, 11:38:46 AM »
Eii, hai sa reluam jurnalul, cateva lucruri cerandu-se notate.
Asadar, s-a verificat electromotorul (23300AA570 sau MOOOT20175 in cazul meu) si cum era de asteptat, vaselina imbatranita il facea mai lenes. A cedat greu la demonaj, spatiul nefiind generos iar surubul inferior mai indaratnic. In fine, s-a primenit cum era de cuviinta, suntem bucurosi acum. Am remarcat o uzura inegala a carbunilor, mai au ceva viata, dar nu mult. Eram pregatit sa inlocuiesc platoul, dar magazinele de piese au dat raspuns negativ (neasteptat, tinand cont ca e produs de Mitsubishi si posibil, echipeaza si alte masinute). Deocamdata, mergem asa, dar tinem in cautare platoul (23330AA050 - codul OEM).
Apoi, s-a efectuat inspectia anuala , singura remarca venind doar de la inspector: "Cozonac...ca nou!!" :)
Si cum in ultima perioada am avut de umblat prin sudul tarii, pot sa fac cateva impresii asupra anvelopelor Falken. Sunt silentioase, chiar si la viteze mari, stabile, ma simt in siguranta cu ele. Chiar daca nu am avut ocazia unui rulaj pe ploaie mai zdravana, sunt multumit in general.

Dar...mai de ceva vreme, la accelerari mai vioaie, imi pare ca se aude un bazait, cam ca de releu, undeva prin bord, spre dreapta (daca nu o fi audenie acolo sau vreun greieras). Daca reduc presiunea pe pedala, sau daca masina retrogradeaza, dispare. Pentru cei care au plimbat pe vremuri Dacia 1300, un scenariu de inteles ar fi acela cand tacanea avansul. Ori reducerea acceleratiei, ori trecerea in treapta inferioara de viteza schimba regimul. Acum, ce sa zic? benzina e 95 Petrom sau Rompetrol, ca doar astea am la indemana. Cand am schimbat uleiul, am facut o diagnoza si nu apare nici o eroare la masina.

Revenind la cele mentionate mai demult, am incercat sa schimb benzina. Asadar, s-a alimentat doar de la OMV, 95 regular. Dupa rulaj de cca 1500km, preponderent cu drumuri lungi am observat urmatoarele: bazaitul din bord !? este acelasi, masina pare ca trage putin mai bine (dar asta poate fi un efect din creierul meu), dar....ce-i plaaaace! consumul sigur a crescut.
Nu cred ca mai fac experiente (asta cu 95 OMV mai probasem acum cativa ani si parca aceeasi concluzie era trasa la final), ma voi hrani cu gandul ca-i vreun greieras in bordul meu.
Ce urmeaza? Pregatim cele de trebuinta, poate schimbam uleiul la directie si lichidul de frana, iar cu mai mult noroc, ceva ulei la cutia 4EAT.
Cum alte vreo doua drumuri se asteapta catre capitala, amanam schimbul rotilor de iarna pentru mai tarziu.
In rest, suntem pe la 193000 si mergem bine inainte...

Ilie

  • 594
  • Forester sg9 2.5xt
Re: Subaru Legacy 2.0 R, 2006
« Reply #101 on: November 11, 2022, 17:40:39 PM »
https://burjauto.com/buy/23330aa050

Mai am eu de comandat ceva maruntisuri de acolo..daca te ajuta, adaugam si platoul la comanda.

Re: Subaru Legacy 2.0 R, 2006
« Reply #102 on: November 11, 2022, 23:52:41 PM »
Cam vechi ultimul update de stoc la reperul respectiv, e cu dubii la livrare

Ilie

  • 594
  • Forester sg9 2.5xt
Re: Subaru Legacy 2.0 R, 2006
« Reply #103 on: November 12, 2022, 15:07:48 PM »
Cam vechi ultimul update de stoc la reperul respectiv, e cu dubii la livrare
Asa e, am verificat la repezeala. Oricum, mai am o comanda lansata acum mai bine de 2 saptamani care nici pana acum nu a fost procesata.

Re: Subaru Legacy 2.0 R, 2006
« Reply #104 on: November 13, 2022, 14:02:40 PM »
Acu', ce sa zic?! De platou am intrebat doar intr-un loc, unde imi era la indemana. Altfel, mai am amici care au magazine de piese, tre sa epuizez cautarea pe aici, apoi voi vedea ce e de facut. Nici n-as vrea sa ajung la vorba: "pentru o cana cu lapte, tre sa cumpar vaca". ;D

Re: Subaru Legacy 2.0 R, 2006
« Reply #105 on: November 13, 2022, 14:16:13 PM »
Aa, si ca tot povesteam de noile anvelope, sa va mai zic una...
Avand mult de umblat, am folosit Waze (sa nu stau singur in masina, Gabriela e ok) si ce sa vezi?! Viteza realizata de GPS era cu fix 12 km/h mai mica decat cea aratata pe bord, cand altadata vazusem ceva pe la 5-6 km/h, avand rotile de iarna, parca. Cum socoteala dintre alimentari imi arata un consum marit, uite ca cel putin juma de litru ar iesi de aici (calcul, asa, cu privirea catre tavan).
Nota: 215/45 ZR 17 anvelope vara, 205/55 R 16 anvelope iarna...celor cu aritmetica in vene. 8)

Re: Subaru Legacy 2.0 R, 2006
« Reply #106 on: November 15, 2022, 11:06:45 AM »
Acelasi lucru e si la mine... si cred ca la multi. Diferenta e de 2.1 cm la circumferinta.


Re: Subaru Legacy 2.0 R, 2006
« Reply #107 on: December 24, 2022, 20:13:44 PM »
Asaa... ca veni si sfarsitul de an, trag linie sa tinem jurnalul in forma.
Cele bune, intai...asadar, trecu si anul, se adunara kilometri. Subiectul meu m-a sustinut frumos, doar interventiile de rutina fiind trecute. S-au adunat deja 196k Km, ceva peste 70k facute de subsemnatul, zambind.
Acum, celelalte... se pare ca un tachet a inceput sa clantane. Banuiesc ca e un tachet, chiar daca simptomele sunt pentru mine cu un pic de intrebare. Dupa pornire la rece si pana la incalzirea completa a motorului, chiar si ceva rulaj (1-2 km), nu se aude nimic. Apoi, la cald, sa aude in relanti bataia. Aici, pe forum, nu am gasit discutii despre asa ceva (sper sa nu fi omis, chit ca....). Altfel, comportamentul e normal, pornire usoara, mers normal. Motorul a avut doar Motul Excess 8100 5W40, schimbat regulat la 8000-9000 km. Acum are 5600km de la schimb. Eu am pregatit un schimb de ulei dar din pacate nu am putut sa-l realizez inainte sa plec la munca (cei care asigura uleiurile Motul au uitat sa-l puna in cutie, alaturi da lichidul de frana si cel de transmisie). A sosit chiar inainte sa decolez. Acum, intreb si eu?... la rece nu ar trebui sa fie golit tachetul sa se auda tacanind? e plin si se descarca dupa? Poate nu stiu exact functionarea tachetilor hidraulici si fac supozitii aiurea. De localizat fara suspendare e mai greu, mai mult pare ca se aude dedesubt, sub masina. Sunteti careva care ati intampinat asa ceva? O voi lua la ascultat cand ma intorc, sa fie suspendata...dar orice indicatie de la domniile voastre e binevenita si de luat in seama.
Mno, acum masina sta in garaj inca vreo 3 saptamani cand ma alatur.
Astept si o vizita la AK Brasov, se cere un schimb la AT, poate si distributie, astea fiind planificate pentru inceputul de an ca se face sorocul.
Altfel, sarbatori fericite urez tuturor, si sa mergem bine inainte !!

Re: Subaru Legacy 2.0 R, 2006
« Reply #108 on: April 07, 2023, 02:10:10 AM »
Mno, pe cand unii isi primenesc "transportoarele" pentru intalnirea ce va sa vina, altii se multumesc cu o tragere din condei pe aici, cat sa nu creada lumea ca-i inchisa rubrica.
Ca nu am stat degeaba, asta-i clar. Bun, masina a primit schimb de ulei si filtru la motor (am pastrat Motul 8100 Xcess 5W40 si filtrul Mann), apoi ne-am vazut de iarna, care nu a prea fost.
Mai acum vreo doua saptamani, chiar inaintea unei plecari catre Bucurestiul drag, s-a aprins martorul Check Engine insotit de clipirea indicatorului Cruise. In bord, codul de eroare afisat era P0134, ce ar fi indicat sonda lambda defecta. Am verificat pe fuga la un atelier, s-a confirmat eroarea. Cum bagajul era in portbagaj, weekendul era in curs, am plecat la drum asa, cu gand ca voi rupe pompele in benzinarii. Am decis ca intoarcerea spre casa sa o fac prin Brasov cu tinta AKino, asa, pentru consultanta la problema si pentru o programare ulterioara ce era in plan. Am stabilit ziua infatisarii pentru inlocuirea uleiului si a filtrului la cutia de viteze 4EAT.  Alte verificari generale (articulatii, frana, motor, transmisie, roti) m-au facut sa ies la sosea linistit (lucrarea totala, ulei, filtru, materiale, manopera...pe la 1000lei). Am discutat daca se cere curand schimbarea kitului de distributie, dar nu ar fi urgent, mai poate astepta. Intors acasa, am gasit pregatita sonda lambda (Denso DOX-0361, cod OEM 22641AA381) ce si-a facut repede loc acolo, langa catalizator.
Ce urmeaza? schimbul de ulei la grupuri si a lichidului de frana....dar asta, mai incolo, in vara, cand s-o topi zapada 8) (aoleu, am citit prin stiri ce e in tara).
Cu verificari facute (multumim Aki BV), imi place subiectul, ca-n prima zi :), mergem bine inainte!

Re: Subaru Legacy 2.0 R, 2006
« Reply #109 on: August 27, 2023, 11:57:16 AM »
Hai sa continuam cu ceva notite privind aventura noastra.
Asadar, iata-ma intors la subiectul meu dupa o perioada mai lunguta, asa. Prima surpriza avea sa apara imediat ce am scos masina din garaj. Pe asfalt, pe langa roata dreapta spate, vad o pata marisoara, proaspata. In garaj, doar niste stropi. Ati ghicit, cred. Calc pedala de frana si s-a simtit imediat cum lichidul pleaca afara. Mno, ce sa zic? Prima apasare a pedalei, inainte sa pun masina in miscare a fost momentul cand ceva a cedat. Aveam la indemana lichid de frana (in asteptare pentru schimb, impreuna cu uleiul de transmisie) si uite cum, primul "voiaj" a fost direct in curtea atelierului de masini.
Ok, la investigatii, am gasit conducta de frana a rotii dreapta spate cu problema si mai rau, cu multa  rugina. Ciudat este ca alaturi, conducta ce pleaca catre roata stanga arata mult mai bine.
S-a confectionat conducta respactiva si am rezolvat problema. Aici as face o recomandare tuturor, verificarea starii fizice a conductelor si furtunelor de frana sa intre intr-un obicei periodic. Conductele de frana, fiind "ascunse" oarecum, sunt usor a fi omise cu vederea. "Lucky me" zic, gandind ce santier ar fi fost in cazul conductei pentru roata stanga (care e ascunsa cumva de rezervor pe traseul ei).
Rezolvata fiind problema, am inlocuit lichidul de frana Motul DOT 3&4 (ca tot era pe lista "to do").
S-a schimbat apoi uleiul de la grupuri, sa nu mai amanam. Am revenit la Motul Motylgear 75W90 doar din motive ce tin de achizitie, Castrol Syntrax ramanand, totusi, de apreciat, mai ales cand am vazut starea lui la golire.
Iar daca m-am vazut in atelier, am facut si o verificare a instalatiei de AC si a bateriei. Cum bateria nu arata a fi in toate mintile, chiar daca nu a dat vreun simptom de oboseala, am decis inlocuirea, sa previn o situatie neplacuta. Asadar, a plecat vechiul Bosch S4 005 540A, 60Ah (dupa 7 ani jumate !) facand loc unui Bosch P0005 550A, 62Ah.
Cu toate astea facute, au urmat  plimbari de placere prin varii meleaguri romanesti adunand acum 202K de km.
De acum, sunt in asteptare bujiile noi si uleiul la directie iar daca timpul va permite, o ingrijire a celor expuse pe dedesubt ar fi necesara. Se pare ca la mine, garajul nu face bine...
Acum, ca s-au adunat kilometri, apreciez anvelopele Falken Azenis 215/45 ZR 17 (stabilitate buna pe uscat si ploaie, silentioase).
Cu bucurie, mergem bine inainte...

MihaiFlorescu

  • *
  • 13900
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Subaru Legacy 2.0 R, 2006
« Reply #110 on: August 27, 2023, 17:27:18 PM »
Ai multa umiditate in garaj? Stiu pe cineva care acum multi ani avea un 325ci cu pachet Individual si ceva roti care faceau cat masina la vremea respectiva si in 3 ani de tinut in garaj si plimbari ocazionale doar in weekend pe vreme buna a ajuns de la bijuterie la gauri in praguri.

Garajul era unul vechi fara ventilatie sau incalzire si se pare ca de acolo au aparut problemele.
« Last Edit: August 27, 2023, 17:29:27 PM by MihaiFlorescu »

Re: Subaru Legacy 2.0 R, 2006
« Reply #111 on: February 08, 2024, 08:18:38 AM »
Ai multa umiditate in garaj? Stiu pe cineva care acum multi ani avea un 325ci cu pachet Individual si ceva roti care faceau cat masina la vremea respectiva si in 3 ani de tinut in garaj si plimbari ocazionale doar in weekend pe vreme buna a ajuns de la bijuterie la gauri in praguri.

Garajul era unul vechi fara ventilatie sau incalzire si se pare ca de acolo au aparut problemele.

Scuze, Mihai...Nu stiu ce sa zic de umezeala din garaj. Cel in discutie e unul de tip comunist, intr-un lot de garaje alaturate. Stiu ca pe motivul zonei afectate constant de vant am facut ceva etansari in trecut (adunam mereu frunze, praf si pleava). Poate acestea nu au fost chiar inspirate. Oricum, daca voi continua sa ma folosesc de garaj (sper), va trebui sa il supun mai multor lucrari de reabilitare. Cu siguranta voi tine cont de ventilatie (de caldura nu se pune problema).

Re: Subaru Legacy 2.0 R, 2006
« Reply #112 on: February 08, 2024, 08:43:39 AM »
Chiar daca activitatea forumului a fost urmarita constant, am neglijat cumva jurnalul subiectului de fata. Trecu si anul, se adunara si kilometri in postura unui “daily car”. Notabile sunt putine de adaugat. Inaintea sezonului rece, masina a primit anvelope de iarna noi, alese fiind Falken Eurowinter HS02 205/55R16 91H. A fost o singura ocazie de a le testa pe zapada, o iesire fiind facuta doar in acest scop. Au fost ok, sa zic , la tractiune si franare, dar testul a fost redus ca durata si conditii. Vom vedea cu alte ocazii cum se vor comporta. In schimb, sunt incantat de nivelul redus al zgomotului la rulare si de comportamentul general pe asfalt uscat / ud.  Comparand cu cele avute anterior (Nordman WR), pentru aceleasi caracteristici ce tin de dimensiuni, sarcina si viteza, comportamentul noilor anvelope in viraje  l-as considera mai slab. Anvelopele vechi pareau mai robuste, mai sigure.
Tot in acea vreme masina a efectut ITP-ul anual,  a primit uleiul de motor cuvenit (Motul X Cess 8100, 5W40, filtru Mann) si am efectuat o curatare a clapetei de acceleratie, fara a o demonta (mno, fara garnitura de schimb in buzunar, nu m-am incumetat). Altfel, ne tot amenintam cu unele lucrari care se doresc facute dar sunt amanate deja (ulei directie, bujii si poate ceva ce tine de aspect). Cu unele mici neajunsuri cu care ne-am obisnuit, in continuare ma bucur de masina si uite, am ajuns la 207000 km.
Impreuna, mergem bine inainte…