The remaking of a Legacy
Subaru club Romania

The remaking of a Legacy

Re: The remaking of a Legacy
« Reply #140 on: November 21, 2018, 15:58:24 PM »
La axele ce nu opuneau rezistenta puneam efectiv cureaua si nu se misca nimic, iar la cele ce opun rezistenta foloseam un imbus si in momentul in care puneam cureaua pe ele, aceasta bloca fulia.

Deci, cureaua si un imbus  :D
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

WIM

  • 670
Re: The remaking of a Legacy
« Reply #141 on: November 21, 2018, 16:11:56 PM »
Voi aplica intocmai reteta  :)  si revin cu rezultatele.

Muttley

  • 4922
Re: The remaking of a Legacy
« Reply #142 on: November 21, 2018, 16:14:30 PM »
Cauta un imbus zdravan, cu coada lunga si rigida. Poarta manusi. Sare arborele ala cu scantei cand scapa.
WRX SW 2002

WIM

  • 670
Re: The remaking of a Legacy
« Reply #143 on: November 21, 2018, 16:15:55 PM »
Sar' mana! Will do.

Re: The remaking of a Legacy
« Reply #144 on: November 21, 2018, 16:49:16 PM »
Sare cand scoti cureaua.
E vorba de axele de pe partea soferului.
De preferat sa nu iti sara, sa controlezi revenirea lor.
Dar nu e ceva de speriat incat sa iti trebuiasca imbus lung si manusi de sudura  :D.
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

WIM

  • 670
Re: The remaking of a Legacy
« Reply #145 on: November 21, 2018, 16:55:08 PM »
Se anunta distractiv, o sa incerc operatiunea chiar in seara asta  ;D
Multumesc pentru sfaturi si recomandari!

Theophilus+Julsey

  • 838
  • 2004 Forester 2.0XT / 2009 Justy IV
Re: The remaking of a Legacy
« Reply #146 on: November 21, 2018, 17:59:29 PM »

E posibil ca admisia de pe bancul drept sa fie defazata cu un dinte?
Nu demult am văzut ceva video in care se făcea și distribuția, cred ca la un ej207 și spunea ceva de sistemul AVCS. Eu nu stiu cum se face distribuția, dar înainte sa te stresezi, intereseaza-te cum trebuie făcută cu sistemul AVCS, după logica mea, fără sa fi studiat funcționarea, arborii sunt rotiți intr-o parte sau cealaltă, ceea ce ar putea duce la o ne aliniere a semnelor?? Sau e făcut sistemul încât sa rămână semnele independente de sistem? Oricum in videoul ăla, a trebuit sa desfacă cele 3 șurubele și sa dea jos capacul de pe un arbore pentru a regla ceva... ???

WIM

  • 670
Re: The remaking of a Legacy
« Reply #147 on: November 21, 2018, 18:14:17 PM »
Manualul nu face nici o referire la asta si nu vad cum ar putea juca un un rol.
AVCS-ul nu e VTEC-ul de la Honda, cu un profil suplimentar de came, e un sistem mecanic actuat electronic, asa ca atunci cand motorul e la TDC inseamna ca toate cele 4 axe sunt pe pozitiile corecte.
Dar, oricum, multumesc, am mai verificat odata.

Theophilus+Julsey

  • 838
  • 2004 Forester 2.0XT / 2009 Justy IV
Re: The remaking of a Legacy
« Reply #148 on: November 21, 2018, 18:18:53 PM »
Ok, trebuie sa mai studiez și eu treaba, doar ca nu am avut ocazia, neavând in dotare :)
Sper sa găsești răspunsurile căutate și spor la treaba, sunt curios de ce mai urmează  ;D

WIM

  • 670
Re: The remaking of a Legacy
« Reply #149 on: November 21, 2018, 18:45:55 PM »
Multumesc! Raspunsurile le-am gasit la pagina 1112 (si urmatoarele) din FSM, mai trebuie doar sa le pun in practica :)

WIM

  • 670
Re: The remaking of a Legacy
« Reply #150 on: November 22, 2018, 14:21:08 PM »
Urmatorul episod din ciclul “Povesti din seri de noiembrie” – schimbarea distributiei.



Ca orice amator care se respecta, mi-am facut timp pentru manopera in cauza adica m-am apucat la ora 9 seara si am pus pauza pe la 2 noaptea :)

Pe scurt si pentru a nu mai mentine suspansul, operatiunea nu a reusit, sper macar ca pacientul nu a decedat cu aceasta ocazie, adica n-am indoit vreo supapa. Ordinea desfasurarii evenimentelor a fost urmatoarea:

1. Am inceput cu un mic dubiu – si manualul, si instructiunile din kit-ul de distributie descriu o operatiune de presare a cilindrului hidraulic din rola intinzatoare. Am gasit si pe YouTube aceeasi interventie – doar ca toate plecau de la premiza ca cilindrul trebuie adus intr-o pozitie in care sa se bage pinul de siguranta. Iar ceea ce aveam eu in cutie il avea deja inserat. Asa ca am decis sa sar peste aceasta etapa si am trecut la punctul 2.

2. Scosul curelei – esec total. In ciuda sfaturilor bune primite de la camarazii Muttley si Pfaizzer, ceea ce nu se poate transmite prin cuvinte este memoria musculara. Asa ca atunci cand eu credeam ca tin bine cureaua am avut surpriza sa vad cum imi sare din maini sub actiunea camelor de pe partea stanga (alea de la sofer), care mi-au ingnorat eforturile cu desavarsire.
Dupa ce mi-am bagat si scos si mi-am lins ranile, am lasat-o naibii si am trecut la punctul 3.



3. Pompa de apa – din categoria “Suprize, suprize” dar si “Totul e bine cand se termina cu bine”. Pompa demontata de pe motor are 2 tevi, pompa cea noua are 3 si deja imi imaginam saptamani de asteptare pana cand reusesc sa gasesc modelul potrivit.







Ce faci cand dai din colt in colt, cautand raspunsuri? Afli ca cea de-a treia iesire e pentru oil cooler. Bingo! Am cumparat asa ceva, deci chiar o sa am ocazia sa-l montez. Eeee, nu chiar asa de repede. Pentru ca oil cooler-ul are nevoie de o ditamai teava care se insurubeaza in bloc, nu de un biet niplu ca ala pe care l-am gasit eu dupa ce am dat filtrul de ulei jos.

Din nou pe Google, si intre vreo 50 de dolari unul nou si 15 dolari unul second hand nu poate exista competitie, asa ca decartez 15 dolari in contul SubieAutoParts si deja incep sa numar zilele pana la inceputul lui decembrie, cand ar trebui sa ajunga.

Dar absenta acestui surub/teava nu e un motiv sa ma intrerup asa ca rascolesc prin pungile cu piese noi etichetate “Racire” si “Ulei”, gasesc suportul metalic si furtunurile ce fac legatura intre pompa de apa si oil cooler, plus toate clemele si ma apuc de asamblat.



Dupa ce termin, rasuflu usurat ca am avut ceva noroc – kitul de distributie l-am cumparat anul trecut prin toamna, de pe Rockauto, pentru motorul de Forester XT pe care il adusesem din Polonia, motoarele din Japonia au venit anul asta in primavara si piesele din ultima transa au ajuns acum vreo luna si, cu toate astea, intr-un mod cat se poate de surprinzator si de accidental, s-au potrivit.



Cu optimismul infuzat de acest fericit accident, am zis sa ma apuc si de punctul 4.

4. Pusul curelei. Am inceput prin a ma asigura ca pozitia de la care pornesc e cea corecta – cel putin asa cum imi imaginam eu – respectiv ca toate supapele sunt inchise. Fara admisie si evacuare montate e simplu – cu lanterna bagata in gaura bujiei verificam daca iese lumina pe sus sau pe jos.

Cu toate gaurile inchise, am luat cureaua si am cautat un sens de rotatie, o sageata ceva dar n-am gasit nimic. Am tras concluzia ca bunul simt trebuie sa prevaleze si ca montajul se face astfel incat sa poata fi citite inscriptiile stand in fata motorului.

Am montat rolele, mai putin pe cea din pozitia cea mai de jos, am tras aer in piept si m-am apucat de potrivit cureaua, incepand cu linia punctata de la arbore. Am ajuns la camele de la sofer (alea care sarisera), am infipt doua inbusuri in ele si le-am adus intr-o pozitie aparent corecta, aliniindu-le intre ele si cu semnele de sus si din lateral, am infasurat cureaua si spre suprinderea mea marcajele de pe curea s-au potrivit cu cele exterioare. Am ajuns si la camele de pe partea opusa, mult mai docile si mai usor de reglat, le-am adus pe pozitii si am reusit sa trag cureaua peste ele. Si aici marcajele erau ok asa ca am instalat si ultima rola si m-am apucat sa invartesc tot ansamblul ca sa ma asigur ca se pastreaza sincronizarea.

N-am ajuns la o tura de arbore si a sarit cureaua – nu scosesem pinul din rola intinzatoare asa ca ghinion!
Mai dau piept cu ea o data, dar la ore mai decente, nu in miez de noapte. 

MihaiFlorescu

  • *
  • 13900
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: The remaking of a Legacy
« Reply #151 on: November 22, 2018, 14:51:00 PM »
Daca te razgandesti cu pompa am eu cu 2 iesiri una noua care isi cauta proprietar.

Din cate tin minte tura o faci cu pinul scos ca sa nu sara. Oricum nu zboară acel intinzator. In mod normal il poti pune la loc fara probleme (cuiul).

Ah, daca ai nevoie, din pompa se duce teoretic o conducta metalica in sus, deasupra motorului dar sub galeria de admisie. O am noua, evident doar pe original. O fac cadou. Am comandat din greseala acel reper.
« Last Edit: November 22, 2018, 14:54:30 PM by MihaiFlorescu »

WIM

  • 670
Re: The remaking of a Legacy
« Reply #152 on: November 22, 2018, 14:55:38 PM »
Multumesc Mihai, dar o s-o tin pe asta cu 3 iesiri ca sa pot pune si oil cooler-ul.

Motivul pentru care n-am scos pinul e ca procedura bagarii lui inapoi conform FSM-ului (in caz ca trebuie scoasa rola intinzatoare) e destul de elaborata si implica o menghina verticala de care nu dispun.
Dar e clar ca nu pot face aceasta tura fara a avea tensiune in rola -- asa ca data viitoare incerc sa fiu 100% sigur ca le-am aliniat cum trebuie.

MihaiFlorescu

  • *
  • 13900
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: The remaking of a Legacy
« Reply #153 on: November 22, 2018, 15:00:44 PM »
Nu trebuie nimic. Garantat se poate pune cuiul la loc. La prima distribuție facuta de mine am avut un dinte defazat pe partea pasagerului  la evacuare (alea care se misca liber) si am mers asa 50 km pana a inceput sa dea misfire. A intrat la loc cuiul s-a dat jos cureaua si s-a pus iar.

La a doua distributie aveam lectia invatata. Am dat 3 ture complete pana am pus capacele la loc.

Spor!
« Last Edit: November 22, 2018, 15:03:21 PM by MihaiFlorescu »

WIM

  • 670
Re: The remaking of a Legacy
« Reply #154 on: November 22, 2018, 15:05:28 PM »
E bine de stiut, un obstacol in minus  :)

Ceea ce nu imi este prea clar in acest moment e daca premiza de la care pornesc eu referitoare la pozitia camelor in raport cu arborele e corecta. Adica e bine daca valvele sunt toate inchise si aliniez arborele la semnul de pe pompa de ulei?
Multumesc!

MihaiFlorescu

  • *
  • 13900
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: The remaking of a Legacy
« Reply #155 on: November 22, 2018, 15:08:18 PM »
Arborele primul cum e in poza cu marcajul vopsit sus si un triunghi spre dreapta. Axele le asezi dupa. Vezi ca ai ordinea rotatiei lor in schema. E important sa nu le rotesti in sens opus.

https://legacygt.com/forums/attachment.php?attachmentid=139867&stc=1&thumb=1&d=1465405971
« Last Edit: November 22, 2018, 15:09:40 PM by MihaiFlorescu »

WIM

  • 670
Re: The remaking of a Legacy
« Reply #156 on: November 22, 2018, 15:12:43 PM »
La sensul de rotatie am avut grija. Motivul pentru care sunt preocupat acum este ca atunci cand mi-au scapat de sub curea e posibil sa se fi si deschis vreo valva si ma tem ca daca rotesc arborele o lovesc cu pistonul si o indoi.
De asta ma gandeam sa ma asigur ca sunt toate inchise si dupa aia sa sincronizez arborele.

Re: The remaking of a Legacy
« Reply #157 on: November 22, 2018, 16:05:04 PM »
Ele sar tocmai pentru ca anumite valve sunt deschise (cand e la semn) si arcurile lor tind sa le inchida, deci stai linistit ca nu s-a intamplat nimic.
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

WIM

  • 670
Re: The remaking of a Legacy
« Reply #158 on: November 22, 2018, 16:12:44 PM »
Multumesc pentru clarificare, Pfaizzzer! Simt cum imi revine entuziasmul la gandul ca o sa ma lupt din nou cu ele  :D

WIM

  • 670
Re: The remaking of a Legacy
« Reply #159 on: November 22, 2018, 21:55:12 PM »
Situatia e urmatoarea: toate semnele sunt aliniate dar supapele de admisie de pe cilindrul 2 sunt deschise. E ok, scot siguranta de la grenada (pinul de la rola intinzatoare)?