The remaking of a Legacy
Subaru club Romania

The remaking of a Legacy

WIM

  • 670
Răspuns: The remaking of a Legacy
« Reply #20 on: November 10, 2016, 13:52:12 PM »
Optiuni:
1. trimite-o inapoi. In inima Siberiei? Dau pe mere ce iau pe pere.
2. scoate-o la vanzare. Cine naiba are nevoie sa schimbe o turbina pe o masina care a fost lansata cu un an in urma? Si chiar daca i s-ar strica, i-ar fi schimbata in garantie.
3, chinuie-te si monteaz-o.
A fost 3. Am reusit, dupa ce am colindat 2 luni de zile prin Bucuresti si imprejurimi in cautarea unui strung CNC care sa-mi converteasca doua blocuri de aluminiu in doua flanse prin intermediul carora sa-mi pot monta furtunele pe turbina lui Ivan Turbinca. Dar asta nu inseamna ca am si rezolvat intreaga problema. Mai aveam de facut o adaptare, la imbinarea cu DPF-ul. Flansa DPF-ului/catalizatorului meu avea o cu totul alta forma decat gura de iesire a turbinei. Slava cerului! ca macar alimentarea cu gaze era aceeasi, ca pe aia nici mama tuning-ului nu reusea s-o schimbe sau modifice.

Optiuni:
1. O flansa intermediara, intre turbina si DPF, cu un contur care sa permita prinderea ambelor piese; practic, urma sa rotesc DPF-ul in jurul axei astfel incat triunghiul de la gura turbinei si triunghiul de la gura DPF-ului sa se intercaleze, rezultand un soi de stea cu 6 colturi pe care se puteau prinde si una si alta.
Zis si facut. Plan esuat. Gaura de intrare in DPF nu este concentrica cu cilindrul care compune de fapt DPF-ul, motiv pentru care rotirea DPF-ului in jurul propriei axe il aducea in contact cu baia de ulei. Asta ca sa nu mai mentionez ca daca s-ar fi putut roti astfel, ar fi trebuit sa tai cotul de la iesirea DPF-ului pentru a-l aduce in pozitia corespunzatoare prinderii pe galeria de evacuare, iar pe acea pozitie ar fi trebuit sa fie prins si sudat din nou pe corpul DPF-ului.
2. O alta flansa, la prinderea DPF-ului pe turbina. Taiata cea existenta si inlocuita cu una noua. Obstacolul era ca, renuntand la flansa deja existenta, ieseam in deficit cu cei 10 mm grosime si pierdeam aliniamentul cu evacuarea.
3. O alta flansa, cu un contur exterior identic cu cel al turbinei si cu un contur interior in care sa intre un decupaj din flansa deja existenta pe DPF. Teoretic, cel mai simplu ar fi fost de decupat un cerc in jurul gaurii, cu un diametru mai mare cu vreo 2-3 cm. Dar nu stiam nici vreun utilaj si nici vreo mana umana care ar fi putut performa operatiunea astfel incat sa reiasa un cerc perfect. Asta ca sa nu mai vorbesc despre dificultatea de a stabili pozitia relativa a noii flanse in jurul gurii DPF-ului – cum potrivesti un cerc pe altul? Asa ca am recurs la a decupa o forma in interiorul careia intra gaura DPF-ului dar care avea si 2 unghiuri drepte care sa permita alinierea – forma literei D, mai exact.

Cu flansa a fost relativ usor. Odata localizat otelul de 1cm grosime, a fost debitat pe exterior si interior la jet de apa. In 15 minute a fost gata, cu tot cu plata. Cu DPF-ul a fost un pic mai greu. Mi-a luat juma’ de zi. Cu flexul. Iar dupa ce am terminat de taiat cu flexul, m-am apucat de polizat cu flexul astfel incat forma ramasa la gura DPF-ului sa se potriveasca in interiorul flansei. Desigur, nu cu duhul blandetii, ci dupa o jumatate de ora de persuasiune cu ciocanul – chiar imi doream sa intre fortat, pentru a-l avea intr-o pozitie cat mai fixa la momentul in care urma sa fie sudat.

Nici banala sudura n-a fost usor de rezolvat – deja intrasem in sezonul concediilor si toti cei la care sunam se evaporasera pe la mare. In cele din urma am gasit un domn pensionar, ce fusese sudor in aviatie, si caruia i-am pus in brate atat DPF-ul, cat si o lucrare ceva mai delicata – ultimul obstacol in calea montarii unei turbine Euro 6 in locul uneia Euro 4. Era vorba de conducta de ulei care, pe langa faptul ca se monta intr-o cu totul alta pozitie, avea si un alt diametru la gura de alimentare a turbinei. Din fericire, rusnacul imi lasase pe turbina lui capatul in chestiune si o bucata de teava pe care eu urma sa le sudez pe conducta mea, odata ce decapitam prinderea ei originala. Am rezolvat surprinzator de repede – le-am dus seara, le-am luat dimineata, dupa cea mai de succes negociere de pret din viata mea – am obtinut un discount de 50%. 











« Last Edit: July 24, 2018, 15:16:46 PM by WIM »

Muttley

  • 4913
Răspuns: The remaking of a Legacy
« Reply #21 on: November 10, 2016, 13:56:20 PM »
Scuzats intreruperea.
- filiera japoneza, pune link te rog catre olx-ul alora;
- 1m3 de piese cu acelasi pret indiferent de greutate pe vapor - de unde, din Japonia sau din State?
- pretul fatidicului metru cub?

Continuati, citim cu mare interes. Vezi ca lipsesc pozele cu coltul albastru si rosu. Sau poate mi-au scapat mie?
WRX SW 2002

malakay

  • *
  • 4767
  • IMPREZA GC8
    • www.proalex.ro
Răspuns: The remaking of a Legacy
« Reply #22 on: November 10, 2016, 14:02:53 PM »
Bine ai venit pe forum , ai intrat in top 5 topic-uri urmarite de mine ! super tare povestea ,abea astept sa vad masina live !!!
Straights are for fast cars, corners are for fast drivers. - Colin McRae

WIM

  • 670
Răspuns: The remaking of a Legacy
« Reply #23 on: November 10, 2016, 14:10:00 PM »
Scuzats intreruperea.
- filiera japoneza, pune link te rog catre olx-ul alora;
Yahoo Japan. La ei joaca rol de eBay: http://auctions.yahoo.co.jp/

- 1m3 de piese cu acelasi pret indiferent de greutate pe vapor - de unde, din Japonia sau din State?
Din Japonia, respectiv Tokio, cu livrare in Bucuresti.

- pretul fatidicului metru cub?
Nu e niciodata la fel pentru ca e influentat de o multime de factori: porturile prin care trece (si taxele lor), pretul combustibilului, tipul de transport si noroc - daca cineva vrea sa inchida un container pe o destinatie anume si mai are 1m3 liber atunci il da mai ieftin.
In cazul meu e fost 700 de dolari upfront (ceea ce mi s-a parut foarte bine) dar compania de shipping de aici, care mi-a livrat pachetele m-a lovit cu o factura de vreo 400 de Euro pentru toate serviciile lor pe traseul Hamburg - Bucuresti. Iar la asta s-au mai adaugat si taxele vamale si TVA-ul  >:(


Continuati, citim cu mare interes. Vezi ca lipsesc pozele cu coltul albastru si rosu. Sau poate mi-au scapat mie?
Mi-au scapat si mie, nu mi-a trecut prin cap la momentul ala ca o sa ajung sa pun povestea pe forum si o sa am nevoie de ele sa sparg un A4 plin de text  :)
Asa ca am doar cateva: http://imgur.com/a/MDrla


« Last Edit: November 10, 2016, 14:20:45 PM by WIM »

WIM

  • 670
Răspuns: The remaking of a Legacy
« Reply #24 on: November 10, 2016, 14:16:43 PM »
Bine ai venit pe forum , ai intrat in top 5 topic-uri urmarite de mine ! super tare povestea ,abea astept sa vad masina live !!!

Multumesc  :)
Masina vazuta live nu e cu nimic impresionanta - cel putin pentru colegii mei, care nu m-au vazut la birou vreo 2 luni si cand au dat cu ochii de ea reactia a fost: "Asta e tot?"  :)
Distractia incepe cand o pui pe elevator si intri in maruntaie.

WIM

  • 670
Răspuns: The remaking of a Legacy
« Reply #25 on: November 10, 2016, 14:27:13 PM »
Cand m-am intors la garajul lui Marius aproape ca intrasem in fibrilatii de nerabdare. Am montat turbina, i-am dat cheie si a pornit ca si iesea de pe poarta fabricii din Gunma. Am plecat la o proba pe niste stradute laturalnice, ca expirase ITP-ul intre timp si nu mai aveam montata nici bara fata si nici bara spate (atat ele, cat si pragurile plecasera la vopsit – mai multe detalii in paragraful urmator). M-am intors in extaz – turbina tragea ca in zilele bune. Am verificat-o, nu curgea nimic, asa ca eram gata. Gata sa demontez totul.






Incepusem deja cu caroseria. In cei doi ani reusisem sa am si doua accidente. Primul, in 2015, cand am reusit sa crap bara spate, s-a intamplat intr-o intersectie blocata in care eu eram ultima masina dintr-o coloana foarte lunga ce nu mergea nicaieri. M-a strafulgerat ideea ca as putea da cu spatele astfel incat sa-mi fac loc sa schimb directia si in loc sa merg inainte sa pot face stanga. Doar ca in timp ce eu intram in marsarier, se facea verde  pentru unii care veneau de dupa colt. Prima masina plecata de la semafor s-a oprit in fundul meu. Cel de-al doilea accident s-a intamplat prin februarie anul asta in rond la Universitate. Era verde, mergeam spre Calea Victoriei si incremenisem la semafor. Cei care facusera stanga spre Unirii stateau in rond pentru ca acum aveau rosu si ocupasera aproape toata intersectia – ramasese libera doar prima banda, pe unde se scurgea lent o coloana de troleibuze. Carambol clasic in conditii de ploaie in Bucuresti. Sesizand un spatiu gol, cel din fata mea demareaza brusc si in mai putin de o secunda franeaza la fel de brusc. Eu am apucat doar sa pornesc, cu oprirea m-a ajutat el. Desi ma urcasem cu ambele picioare pe pedala de frana, rezultatul a fost bara crapata, la fel si farul stanga. Mii de blesteme. Asa ca trimisesem bara fata la reparat si vopsit, impreuna cu bara spate (pe care se mai depusesera intre timp niste zgarieturi de parcare) si pragurile, zgariate si ele in iarna pe niste sleauri de gheata – gratie celor 145 mm garda la sol, cea mai scazuta din toata familia Legacy generatia 4.





A venit si ziua de 15 august. Prima zi de concediu, prima zi in service. Intelegerea cu Marius era ca lucram cot la cot, desi nu mai pusesem mana pe o tubulara in viata mea. Insa imi doream imens sa am aceasta satisfactie, de a fi facut-o cu mana mea. Si pentru ca la fiecare piulita noua bajbaiam dupa tubulara corecta pana la bancul cu scule si inapoi, si pentru ca nu gaseam pozitia potrivita si duceam elevatorul prea sus sau prea jos, n-a durat mult pana cand mi-am spart capul, defiland pe sub masina si nebagand de seama ca in calea mea statea carligul care tine fixata teava de esapament pe cutia de viteze.


« Last Edit: July 24, 2018, 15:33:48 PM by WIM »

WIM

  • 670
Răspuns: The remaking of a Legacy
« Reply #26 on: November 10, 2016, 14:34:19 PM »
Asta a fost prima zi in service. Ultima s-a consumat la 2 luni distanta. Si experienta a fost total diferita fata de ce imi imaginam eu ca va fi. A fost mult mai obositor, mai stresant si incomparabil mai murdar fata de ce credeam au ca pot sa anticipez. Evident, in mare masura lucrurile au evoluat asa din cauza mea.
Pentru ca mi-am propus ca tot ce pun pe masina sa fie nou sau sa arate ca nou, tot ceea ce am demontat in materie de suspensie si transmisie a fost curatat si vopsit. Basculele fata si spate, bratele laterale ale suspensiei spate, intreaga punte spate, grupul diferential, cardanul, cutia de viteze, puntile cutiei, puntea motorului, esapamentul – de la DPF si pana la tobe. Iar pentru ca boala asta e contagioasa, l-am molipsit si pe Marius, care s-a apucat sa vopseasca capacul de distributie, intercooler-ul, fulia motorului si piulita ei, scutul de protectie al turbinei.
Ar fi multe de relatat despre cele doua luni de zile de chin dar povestea asta trebuie sa aiba si un sfarsit, asa ca o sa incerc sa nu-l mai aman prea mult.


















« Last Edit: July 24, 2018, 15:39:27 PM by WIM »

MihaiFlorescu

  • *
  • 13893
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: The remaking of a Legacy
« Reply #27 on: November 10, 2016, 14:37:01 PM »
Am oprit tot ce faceam la munca si citesc :D

Jantele alea sunt painea si untul lui Dumnezeu. Cat de mult le-am dorit pe Impreza..

La ultima poza jur ca mi-a fost frica sa dau click. Am crezut ca ne arati capul spart.

Continua... Nu am floricele, dar am bagat un mentos. ;D

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: The remaking of a Legacy
« Reply #28 on: November 10, 2016, 14:38:10 PM »
ioaaiii ... ce mult de citit :)

Muttley

  • 4913
Răspuns: The remaking of a Legacy
« Reply #29 on: November 10, 2016, 14:48:32 PM »
Eu o ard cu ceai si magneziu efervescent. Am lasat tot ce faceam  ;D

Zdau o bere dac-avem ocazia, acum realizez, n-am fumat de 2 ore  :-\
WRX SW 2002

WIM

  • 670
Răspuns: The remaking of a Legacy
« Reply #30 on: November 10, 2016, 14:49:21 PM »
Am oprit tot ce faceam la munca si citesc :D

Jantele alea sunt painea si untul lui Dumnezeu. Cat de mult le-am dorit pe Impreza..

La ultima poza jur ca mi-a fost frica sa dau click. Am crezut ca ne arati capul spart.

Continua... Nu am floricele, dar am bagat un mentos. ;D

Iar eu n-am facut nimic altceva la birou de azi dimineata decat sa scriu la chestia asta  :)

WIM

  • 670
Răspuns: The remaking of a Legacy
« Reply #31 on: November 10, 2016, 14:50:09 PM »
ioaaiii ... ce mult de citit :)

E defularea a 2 ani de zile  ;D

WIM

  • 670
Răspuns: The remaking of a Legacy
« Reply #32 on: November 10, 2016, 14:52:54 PM »
Eu o ard cu ceai si magneziu efervescent. Am lasat tot ce faceam  ;D

Zdau o bere dac-avem ocazia, acum realizez, n-am fumat de 2 ore  :-\

Si eu imi dau seama ca stau prost cu hidratarea  :D

WIM

  • 670
Răspuns: The remaking of a Legacy
« Reply #33 on: November 10, 2016, 14:53:39 PM »
Partea cea mai complicata a fost transmisia. S-o luam dinspre spate spre fata. Diferentialul spate. Planul meu era sa montez CLSD-ul, impreuna cu planetarele hibride. N-am reusit sa fac asta. Am deschis diferentialul sa curat fiecare placa si disc de frictiune cu brake cleaner. Dupa care le-am pus pe fiecare la inmuiat in ulei de transmisie 75W140, albastru ca cerneala, ca sa ma asigur ca sunt lubrifiate pe toata suprafata de contact.



Dupa care m-am apucat sa-l reasamblez.


« Last Edit: July 24, 2018, 15:40:31 PM by WIM »

WIM

  • 670
Răspuns: The remaking of a Legacy
« Reply #34 on: November 10, 2016, 14:55:14 PM »
Pentru ca placile care il compun sa functioneze, e  necesara o pretensionare. Ceea ce inseamna ca dupa ce se pun toate componentele laolalta, se baga doua suruburi mai lungi prin cele doua semisfere si se strange fortat, dupa care se monteaza cele 3-4 surubele cap cruce care unesc semisferele, dupa care se prind cele 8 suruburi babane cu care se fixeaza coroana pe el (si care, de fapt, asigura fixarea celor 2 jumatati). Eu nu mi-am dat seama cat de mult din rezistenta pe care o simteam se datoreaza pretensionarii si cat are de-a face cu proasta aliniere a unor discuri si placi. Asa ca am strans pana cand am fracurat vreo 2-3 bucati. Am simtit ca se rupe ceva in mine cand a trosnit otelul ala. Astfel a fost nevoit sa ma consolez cu VLSD-ul pe care il cumparasem de la belgieni impreuna cu diferentialul central de 12 kgf.















Cu care nu mai speram sa fac nimic, dupa experienta de anul trecut. Doar ca ce scrie pe forumuri nu se potriveste intotdeauna cu ce se intampla pe bancul de lucru.
S-a intamplat ca am demontat cutia de viteze si am avut curiozitatea sa o pun alaturi de cea de WRX pe care o luasem din Anglia. Si nu mi-a venit sa-mi cred ochilor – cutia de transfer si extensia erau compatibile de la una la alta, avand acelasi numar de gauri de prindere, in aceleasi pozitii, cu aceleasi suruburi.
Si se potriveau nu doar carcasele, ci si maruntaiele. Ansamblul diferentialului central (care se putea desface, permitandu-mi sa inserez unitatea de 12 kgf) venea la fix pe main shaft, rotile dintate corespundeau raportului de 1:1 iar rulmentii pareau a fi in stare buna (more on this later). Aici eram silit sa deviez de la planul de a schimba toti rulmentii, caci ceea ce  cumparasem eu pentru cutia mea de transfer erau diferiti fata de ce gasisem aici – doar unul singur era la fel, cel care se monta pe gatul ansamblului, singurul pe care l-am si schimbat.










« Last Edit: July 24, 2018, 15:48:17 PM by WIM »

WIM

  • 670
Răspuns: The remaking of a Legacy
« Reply #35 on: November 10, 2016, 15:35:13 PM »
Diferentele dintre cele doua cutii de transfer nu se opreau insa la rulmenti – si cautatorul de la schimbatorul de viteze  era diferit, la cutia veche de WRX fiind din 2 bucati, nu turnat dintr-una. Nu insemna ca nu pot sa-l montez, ci ca urma sa avem o bataie de cap mult mai mare facand asta.

Odata terminat jubilatul provocat de cutia de transfer, am desfacut si padurea de suruburi care tine cutia laolalta si, dupa cateva ciocane (cu cap de cauciuc) bine plasate, am crapat carcasa. Totul era bine mersi inauntru, nici urma de span. Am scos diferentialul si m-am apucat sa pregatesc LSD-ul cumparat din Anglia. Generatiile mai vechi de cutii aveau un alt senzor de viteza, care venea in contact cu o roata dintata de plastic ce se monta pe gura din dreapta a diferentialului. Am pus-o si pe aia, desi in cutia mea n-avea nici un rol dar eram convins ca trebuie sa respect cota de presa a rulmentului, care venea montat peste ea.









M-am inselat. In momentul in care am incercat sa insurubez capacul de pe latura dreapta, in interiorul caruia se afla camasa respectivului rulment, nu am reusit sa-l rotesc decat de vreo 2 ori, ramanand mai mult pe afara. Era clar ca prezenta acelui inel de plastic impiedica rulmentul sa ajunga intr-o pozitie care sa permita strangerea retainer-ului. Asa ca pune-te si desfa cutia de viteze, scoate diferentialul, extrage inelul de plastic si mai preseaza inca o data rulmentul. Daca inainte rulmentul statea prea sus pe ax acum, in absenta inelului, era cu 1 mm si ceva prea jos, deci trebuia sa compensam cumva la strangerea retainerilor si sa-l fixam in pozitia corecta, pentru a nu ajunge in situatia in care coroana si pinionul sa se canibalizeze reciproc. 

Eram cu desavarsire in afara oricaror specificatii si singurele resurse la care puteam apela erau manualul de service, cele 5 filmulete de pe YouTube si o halca zdravana de noroc sa ne ajute sa nimerim pozitia celor doi retaineri astfel incat sa iasa bine pretensionarea rulmentilor, ajustarea backlash-ului si forma suprafetei de contact intre pinion si coroana. Pana la urma s-a dovedit a fi o combinatie castigatoare.






















« Last Edit: July 24, 2018, 15:57:57 PM by WIM »

WIM

  • 670
Răspuns: The remaking of a Legacy
« Reply #36 on: November 10, 2016, 16:01:20 PM »
Dupa ce am pus cutia de viteze la loc, a urmat o zi de chin cu montatul cutiei de transfer. Era o singura problema – cum sa facem sa functioneze schimbatorul de viteze. Dupa vreo doua ore de incercari, ne-am dat seama ca pozitia ideala cu care sa incepem manevrele este sa bagam cutia intr-a 3-a – tija din mijloc, in jos – pentru ca asa avea cele mai mari sanse sa ramana pe pozitie. Cu bratul schimbatorului proptit intr-a 3-a, coboram cutia de transfer peste el si incepeam sa vanam gaura in cate trebuia fixata, prin intermediul unui surub, tija superioara a schimbatorului. Trebuia sa ii nimerim pozitia in care sa permita actionarea celor 5 trepte de inainte si, la fel de important, si treapta de inapoi in care cupla senzorul de marsarier. Cred ca doar Sfanta Intamplare a facut sa-I gasim pozitia corecta. Dar, slava cerului, mai scapasem de o grija.

Ultimul hop a fost montajul, care mi-a dovedit cat de absurd si contraproductiv este sa te apuci sa cumperi piese cu 2 ani inainte de a le monta, mai ales cand habar n-ai ce cumpueri. Printre primele lucruri achiztionate s-au numarat si bucsele pentru schimbatorul de viteze, un short shifter care provenea de pe un STi. Ajuns acum la ora adevarului, vedeam cu stupoare ca nu se potrivesc la o cutie in 5 trepte. Si incepea improvizatia – pana la urma am nimerit-o, culmea fiind 2 bucse din poliuretan care trebuiau sa intre in capatul anterior al bratului de fixare al schimbatorului, care se prindea pe o tija fixata pe capatul extensiei. Cele 2 bucse ar fi trebuit sa fie montate fata in fata, intrand ca niste dopuri in gaura cilindrica a bratului de fixare, doar ca fiind prea mari nu incapeau in pozitia corecta. Singura solutie care mi-a trecut prin cap a fost sa le pun spate in spate si singurul mod in care am reusit sa le bag asa a fost cu presa de 20 de tone. Anapoda dar functional.











« Last Edit: July 24, 2018, 16:01:31 PM by WIM »

Răspuns: The remaking of a Legacy
« Reply #37 on: November 10, 2016, 16:07:01 PM »
Super interesant si bine documentat. Bravo! Abia astept sa ajunga povestea la partea cu amortizoarele Bilstein B6 si arcurile Sti pink.
Legacy 3.0R

WIM

  • 670
Răspuns: The remaking of a Legacy
« Reply #38 on: November 10, 2016, 16:20:25 PM »
Super interesant si bine documentat. Bravo! Abia astept sa ajunga povestea la partea cu amortizoarele Bilstein B6 si arcurile Sti pink.

Multumesc! Mare lucru nu prea e de spus despre amortizoare si arcuri, caci n-au pus probleme la instalare. Singura diferenta e la amortizoarele fata care necesita setul de montanti (rulmenti) de spec B, cel standard nu se potriveste la lungimea filetului.









« Last Edit: July 24, 2018, 16:04:22 PM by WIM »

WIM

  • 670
Răspuns: The remaking of a Legacy
« Reply #39 on: November 10, 2016, 16:25:36 PM »
Ar mai fi fost un posibil obstacol in calea bunei functionari a cutiei de viteze. Nu a ei in sine, ci in ce priveste integrarea cu alte sisteme ale masinii, caci intamplarea facuse sa dezgrop un catalog de piese STI pentru piata europeana de prin anii ‘90,  in care mi-am gasit diferentialul central si unde apareau, la rubrica observatii, urmatoarele detalii:
“12 kgf.m/100 rpm (STD: 4 kgf.m/100 rpm). Not applicable for ABS or DriverControlledCenterDifferential equipped models.”



Mintea mea (desigur, foarte limitata tehnic) nu reusea sa inteleaga legatura. Dar nici nu mai conta, caci cutia de viteze era pe masina. La fel si discurile si placutele de frana, conductele de otel si senzorii de ABS. Daca urmau sa se bata cap in cap n-aveam de unde stii.
« Last Edit: July 24, 2018, 16:05:00 PM by WIM »