The remaking of a Legacy
Subaru club Romania

The remaking of a Legacy

WIM

  • 670
Răspuns: The remaking of a Legacy
« Reply #40 on: November 10, 2016, 16:33:25 PM »
Stiam insa ca mai am 3 hopuri de trecut.

Prinderea motorului pe punte, dat fiind ca urma sa folosesc tampoanele de STI. S-au potrivit de minune - spre deosebire de cele stock de diesel, au doar surub de prindere nu si pin de ghidaj, dar asta nu a creat nici un fel de dificultati. Insa habar n-aveam daca, o data pornit motorul, urmau sa imi schimbe viata la bord in paradisul vibratiilor, dat fiind ca fusesera concepute pentru un motor pe benzina. Wait and see.

http://imgur.com/a/XT7sE

Al doilea hop era caseta de directie de pe WRX. Teoretic, n-ar fi trebuit sa aiba nimic in comun cu cea de pe masina mea. 6 ani distanta, sasiuri diferite, benzina vs diesel, America de Nord vs Europa. Dar, in mod magic, toate gaurile s-au aliniat si toate mufele s-au mufat. Ma astepta o directie mult mai rapida si mai precisa – 2,8 ture dreapta/stanga vs 3,2 stock si, pe langa asta, urma sa vina la pachet cu un beneficiu neasteptat.

http://imgur.com/a/qxlgg

Cel de-al treilea hop era bara stabilizatoare fata. Nu cu mult mai groasa fata de cea stock ( 23 mm vs 21 mm), asa cum se intamplase pe spate, unde diferenta era dramatica (20 mm vs 15 mm stock). Dar cu o cu totul alta forma, conceputa pentru puntea motorului turbo 2.0 JDM, fara atatea coturi si sinuozitati ca cea stock. Si, la fel de surprinzator, s-a potrivit.


WIM

  • 670
Răspuns: The remaking of a Legacy
« Reply #41 on: November 10, 2016, 16:51:39 PM »
Motorul era gata (evident, nu putea sa fie totul smooth – am descoperit ca un furtun de la intercooler era crapat. Varianta OEM venea intr-o saptamana si costa de 4 ori mai mult decat varianta din silicon, disponibila a doua zi. Ce puteam sa aleg?) Transmisia era gata. Suspensia era gata. Franele erau gata. Directia era gata. Barele fata si spate, pragurile si farul erau si ele gata. Rabdarea mea era gata. Ma pregatisem moral si fizic pentru 2 saptamani de lucru si imi reajustasem in permanenta asteptarile pana cand ajunsesem la limita a 2 luni. Banii erau gata. Era timpul sa-i dam cheie. Ceea ce am si facut, intr-o vineri seara. N-a pornit neam.

http://imgur.com/a/IuHZO

http://imgur.com/a/nhqXn

http://imgur.com/a/AhR8r

http://imgur.com/a/LozHt

http://imgur.com/a/PFYcz

http://imgur.com/a/yAUXk

PS: Motor - cand am scos cele 30 si ceva de suruburi de la capacul de distributie doar vreo 5,6 erau reutilizabile. Boala suruburilor cu inbus, mai ales cand se strang peste silicon de etanseizare. Inca un lucru pe care nu-l luasem in calcul. Si nu era neaparat o problema de bani (surubul era in jur de 1 dolar si 50 de centi - slava cerului ca le-au mai folosit si pe Tribeca) cat de timp, ca daca le aduceam din America mai dura 2 saptamani. Asa ca in loc de America am apelat la Hornbach  ;D

« Last Edit: November 10, 2016, 17:34:15 PM by WIM »

moguai

  • 2814
Răspuns: The remaking of a Legacy
« Reply #42 on: November 10, 2016, 17:30:41 PM »
Avem un muttley2 pe forum, ba chiar evoluat, generatia2 😬
pentru ca sunetul ajunge /din difuzoare pana-n sange / pentru ca inima ta moare / atunci cand sunetul dispare.

Muttley

  • 4919
Răspuns: The remaking of a Legacy
« Reply #43 on: November 10, 2016, 17:34:13 PM »
E mai degraba andea 2, autodidact si cu planuri marete.

Eu astept sa ajungi cu povestea in zilele noastre, sa faci o lista a modificarilor, apoi sa te putem asalta cu intrebarile.
« Last Edit: November 10, 2016, 17:37:46 PM by Muttley »
WRX SW 2002

WIM

  • 670
Răspuns: The remaking of a Legacy
« Reply #44 on: November 10, 2016, 17:35:31 PM »
E mai degraba andea 2, autodidact si cu planuri marete.

Mai am putin si ajung si la planurile marete  :D

MihaiFlorescu

  • *
  • 13897
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: The remaking of a Legacy
« Reply #45 on: November 10, 2016, 17:36:15 PM »
Puntea spate e vis. Cred ca o sa folosesc si eu niste coduri de pe acolo pe viitor. Multumim de poze. De apreciat ca dupa 2 ani nu ai renuntat, cat despre documentat totul, cred ca deja dupa primele incercari esuate a devenit obligatoriu pentru a putea repara ceva pe viitor, daca este cazul.

WIM

  • 670
Răspuns: The remaking of a Legacy
« Reply #46 on: November 10, 2016, 17:37:03 PM »
In entuziasmul sau coloristic, Marius vopsise si electromotorul in aceeasi culoare cu intercooler-ul si capacul de distributie. Si il vopsise atat de bine incat firul de masa nu mai facea contact cu metalul. Dupa putin frecus cu smirghel si mult mai mult frecus ca sa-l punem inapoi pe masina, cu toate piesele acum pe post de obstacole in calea noastra, am mai incercat o data. Si a pornit. Nu fara emotii, pentru ca mergea in 3 cilindrii, pana cand ne-am dat seama ca mufele de la un cilindru (numarul 3, dupa cum ne spunea Torque) nu sunt bine infipte la locul lor.

Insa asteptarea nu se terminase. Caci insistasem sa montez alta piesa ce fusese conceputa pentru motorul 2.0 turbo JDM, respectiv bara de rigidizare inferioara de pe puntea fata. Dupa ce reusisem sa barbieresc filetele a 3 suruburi tot incercand sa o prind, rezolvarea a fost, ca de obicei, un ciocan mai mare. Cert este insa ca, prinsa la locul ei, trona sfidatoare in fata tevii de evacuare, pe care doar Houdini ar mai fi reusit s-o puna la loc, in pozitia initiala.

Asa ca iata-ma incarcat pe platforma si livrat pe soseaua Andronache, in curtea unui atelier specializat in evacuari unde, dupa 2 ore, aveam o teava noua ce devenise noul meu reper in materie de obstacole pe drum. Cei 145 de mm garda la sol pe care ii avusesem pana atunci urmau sa devina o amintire placuta si orice intalnire cu orice bordura din epoca post Videanu avea potential de Titanic meets iceberg. Dupa ce mi-au sudat si o limba de metal cu care m-am prins de puntea cutiei de viteze prin intermediul unui tampon de Dacie, I was all set. ITP, here I come. And here I go: am trecut ca prin unt.

Revenisem legal pe soselele patriei. Am mai facut inca un drum, la geometrie. Nimic spectaculos aici – doar ce am facut uz de setul de camber bolts pentru suspensia fata (ambele suruburi sunt excentrice, nu doar cel de sus) pentru a regla unghiul de cadere la -2, spre mirarea omului care efectua operatiunea. Din nou, Subaru forums talk. O sa vedem daca imi haleste cauciucurile sau nu.

WIM

  • 670
Răspuns: The remaking of a Legacy
« Reply #47 on: November 10, 2016, 17:47:45 PM »
Puntea spate e vis. Cred ca o sa folosesc si eu niste coduri de pe acolo pe viitor. Multumim de poze. De apreciat ca dupa 2 ani nu ai renuntat, cat despre documentat totul, cred ca deja dupa primele incercari esuate a devenit obligatoriu pentru a putea repara ceva pe viitor, daca este cazul.

Sper sa iti placa la fel de mult si puntea fata  :)

http://imgur.com/a/nMikC

WIM

  • 670
Răspuns: The remaking of a Legacy
« Reply #48 on: November 10, 2016, 17:50:06 PM »
Au urmat cateva sute de kilometri de “rodaj”. Nu ca m-as fi putut abtine de la o calca pe coada, dar am mers multa vreme cu geamurile deschise si cu urechile ciulite, si asta nu era combinatia ideala pentru viteze cu 3 cifre. Am frecat-o prin Bucuresti vreo 2 saptamani dupa care m-am incumetat si la un drum pana la Buzau si inapoi. Dupa care m-am intors la garajul lui  Marius pentru evaluare.

Problema numarul 1.

Curge in continuare ulei de la motor. Termenul mai exact ar fi supureaza, ca nu las dara pe asfalt in urma mea, dar pentru mine tot “curge”. Imi propusesem sa rezolv problema asta de cand am luat masina insa diagnosticul pe care l-am primit la evaluare s-a dovedit a fi fost corect insa nu si complet. Ceea ce e de inteles, avand in vedere ca nu poti sa-ti dai seama dintr-o privire de unde naiba curge. Si curgea nu doar de la capacul de distributie, care acum era etans si curat, ci si de la garniturile de chiuloasa, lucru pe care nu-l anticipasem si nu-l luasem in calcul. Am crezut ca atunci cand au refacut motorul in Polonia au dat rasol la sfarsit, cand mai aveau de pus capacele. Ei bine, nu, au dat rasol punct.

Problema numarul 2.
Am un zgomot in transmisie, ce creste in frecventa odata cu viteza. Mi-era frica de ce era mai rau – ca nu se pupa pinionul si coroana la diferentialul fata. M-am inselat – am golit cutia de ulei si atat coroana cat si pinionul sunt bine mersi si nu prezinta urme de uzura. Zgomotul vine din cutia de transfer. Ceea ce inseamna ca singura sursa este unul dintre rulmentii care a prestat naiba stie cate zeci de mii de mile in cutia de WRX pana cand a ajuns la mine, ca sa mai fie pus la jug inca o data.

Asa ca am un oarecare gust amar pe tema asta. Imi doream sa fie perfecta. Si nu e.

Iar ceea ce o indeparteaza cel mai mult de perfectiune este ceea ce stiam deja de cand lucrasem la reparatia farului stang (care pana acum a functionat, caci nu a acumulat umezeala) si ma incapatanasem sa-l dau jos si pe cel drept, desi n-aveam nici un motiv, moment in care am vazut ca masina fusese lovita pe partea dreapta. In spatele farului este un suport de tabla pe care se afla cel de-al patrulea punct de prindere – la mine asta nu mai e de actualitate, caci cine a facut reparatia n-a mai fost in stare sa aduca suportul in pozitie, l-a pus dupa cum l-a taiat capul si l-a naclait cu silicon.

Asta a fost pastila cea mai amara. In realitatea obiectiva, consecintele sunt minore – farul e prins doar in 3 puncte nu in 4, dar asta nu-I afecteaza pozitia, si aliniamentul capotei la far si aripa e decalat. Eu nu sunt un purist al caroseriei (capota are lacul sarit in cateva locuri, aripile la fel, si n-am de gand sa le retusez prea curand), deci nu ma afecteaza asta. Dar ma mananca gandul ca nu e asa cum mi-a fost vanduta. Ma simt inselat, cu atat mai mult cu cat am investit blood, sweat and tears in ea.
« Last Edit: November 10, 2016, 18:18:33 PM by WIM »

WIM

  • 670
Răspuns: The remaking of a Legacy
« Reply #49 on: November 10, 2016, 18:04:33 PM »
Sa trecem insa peste pilula amara si sa developam si filmul cu amintiri placute.

Incepem cu ceea ce ar trebui calificat drept o problema, dar pentru mine constituie o usurare si un mare beneficiu. Nu functioneaza ESP-ul  :) .
ESP pe care, inainte de a fi trecut prin toata aventura asta, il decuplam imediat ce porneam masina, caci modul sau de functionare ma scotea din minti – de fiecare data cand, mai mult sau mai putin voluntar ajungeam intr-un slide, ma lasa sa alunec dar nu ma lasa sa accelerez. Ceea ce mi se parea nu doar incredibil de frustrant, ci si periculos, caci singura mea (potentiala) sansa de a ma scoate din rahat era sa schimb traiectoria cu piciorul pe acceleratie, nu pe frana. Dar nu mai trebuie sa imi bat capul caci acum ma uit cu satisfactie de fiecare data cand pornesc motorul si vad cum imi zambeste un martor galben din bord fara sa apas pe nici un buton.

Si asta se datoreaza in exclusivitate directiei de WRX, explicatia fiind urmatoarea: eroarea ce imi aprinde martorul de ESP din bord este, mai exact, o eroare generata de senzorul de unghi al directiei, care isi face calculele pe demultiplicarea originala de 3,2 ture si ii da cu virgula din cauza ca acum are de-a face doar cu 2,8 ture. Si daca tot suntem la directie, acum reactioneaza la cel mai mic semn. N-as face imprudenta de a o numi “razor sharp”, dar as lipi eticheta de “crisp” pe ea.

Suspensia. Face toti banii. Este ferma si fluida, fara sa fi sacrificat ceva in materie de confort. Ba din contra, am castigat, caci  revenirea dupa compresie sau detensionare este mult mai prompta decat inainte, au disparut oscilatia si indecizia. Si mai e si un avantaj de natura estetica – inaltimea aripii fata este la minim, cea a aripii spate la maxim, deci pozitia este mult mai “infipta” acum. Ziua petrecuta facand calcule si alegand codurile potrivite pentru STI Pinks a fost cu folos. Iar barele antiruliu functioneaza. Aplombul cu care te invita sa iei o curba la 90 de grade trebuie simtit pentru a fi inteles. Intelepciunea populara care spune ca sunt best bang for buck are dreptate.

Franele. In oras nu se simte vreo schimbare notabila. In afara de faptul ca atunci cand doar te joci cu ele si nu le ceri hotarat sa intervina se fac remarcate printr-o cacofonie de scartaieturi. Dar cand am iesit din oras si am intrat intr-o depasire pe care am intrerupt-o la 120 din cauza unui bizon care s-a gandit la aceeasi manevra cand eu eram cu farurile in dreptul stopurilor lui, am simtit pe ce am dat banii.

Transmisia. Too early to tell. Nici inainte nu aveam un deficit de motricitate, cu un singur LSD. Acum sunt 3 dar pana la prima zapada e imposibil sa-mi dau seama. Am mers pe ploaie si singura diferenta era ca se miscau stergatoarele.

Motorul. Da, vibreaza. Dar pe zi ce trece resimt asta din ce in ce mai putin. Si oricum, o face doar la ralanti si doar cand e rece. Si oricum, e mult mai putin prezenta vibratia asta decat cea care vine la pachet cu recalibrarea automata a injectoarelor, acel comportament trade-mark al diesel-ului Subaru. Cat despre forta si disponibilitate, e business as usual.   N-am avut niciodata a ma plange de 350 NM cuplu, ci doar de faptul ca imi tin companie pentru prea putin timp.

Dar simt ca scapa ceva, trecand masina in revista sectiune cu sectiune. Lipseste intregul. Iar intregul este ca masina se simte incredibil de inchegata. Cred ca cele 8 bare de rigidizare implantate in fata si spate au avut darul de a face transformarea asta. Simti ca nu se misca nimic in interiorul ei si ca toate solicitarile (stanga, dreapta, mai repede, mai incet) sunt onorate fara nici o urma de ezitare. Iar asta genereaza o senzatie de incredere greu de descris in cuvinte.

Si mai e si elementul estetic. Care da, e intotdeauna discutabil, caci sistemul de referinta e mult prea fluid si relativ. Dar in ecosistemul Subaru, mi se pare ca generatia 4 Legacy post facelift, e summa cum laude. Si imi place sa cred ca tot ce am schimbat si se vede cu ochiul liber nu face decat sa o avantajeze.


http://imgur.com/a/Mkxk2

http://imgur.com/a/SqR1w
« Last Edit: November 10, 2016, 18:06:05 PM by WIM »

WIM

  • 670
Răspuns: The remaking of a Legacy
« Reply #50 on: November 10, 2016, 18:16:47 PM »
Asa ca daca cineva se regaseste in acest proiect si intelege valoarea materiala si imateriala investita in aceasta masina si si-o doreste, trebuie doar sa aiba la indemana o suma considerabila  ;D si Legacy-ul meu poate deveni al sau. DE CE?

Pentru ca:

http://imgur.com/a/bB34p

Pentru ca:

http://imgur.com/a/LR4qq
Suspensie WRX 2015 (apreciata de niste oameni cu foarte mult discernamant - Racecomp Engineering - ca fiind cel mai mare progres fata de generatia anterioara).

Pentru ca:

http://imgur.com/a/SirRj

Si din cauza asta voi pastra BBS-urile si va trebui sa ma despart de RAYS-uri. Offset 55 + Brembo ≠ Love. Dar exista setul de 5 jante de WRX, la fel de albe ca si masina, cu care se poate calca iarna in picioare.




malakay

  • *
  • 4767
  • IMPREZA GC8
    • www.proalex.ro
Răspuns: The remaking of a Legacy
« Reply #51 on: November 10, 2016, 18:18:04 PM »
pff si rays si bbs imi plac sunt superbe . In motorul ee20 ai schimbat ceva /modifici ceva ?
p.s  tre sa faci upgrade de frane la 4pot/2pot  ! L.E am vaz gold goodies !!! ;D
p.p.s legy ala de BR a fost a lui bart/dragos/gogoasa!!!
p.p.s pret pt rays poti sa il treci aici pt ca sigur o sa te mai intrebe si alti useri
« Last Edit: November 10, 2016, 18:21:29 PM by malakay »
Straights are for fast cars, corners are for fast drivers. - Colin McRae

WIM

  • 670
Răspuns: The remaking of a Legacy
« Reply #52 on: November 10, 2016, 18:25:55 PM »
pff si rays si bbs imi plac sunt superbe . In motorul ee20 ai schimbat ceva /modifici ceva ?
p.s  tre sa faci upgrade de frane la 4pot/2pot  !

In motor am schimbat doar intinzatoarele de lant, care erau duse. Pe motor am schimbat toate piesele de pe traseul curelei de accesorii (intinzatorul, rola, cureaua in sine) plus pompa de apa si termostatul.
Si as putea invoca aici si turbina, dar deja extind definitia motorului prea mult. In eventualitatea in care nu voi gasi pe nimeni dispus sa se bucure de aceasta masina  :) si va ramane cu mine singurul lucru pe care il am in vedere ar fi un tuning ECUTEK.

Cat despre frane, e prea mare bataia de cap pe spate. Si singura solutie care elimina bataia de cap o reprezinta backing plate-urile de pe S402 - iar acum vreo 3 saptamani am asistat pe Yahoo Japan la un adevarat macel cand a scos cineva la licitatie un set. S-au vandut cu vreo 600 de dolari, mai mult decat cutia de viteze de pe aceeasi masina. Asa ca, cel putin pentru moment, raman pe configuratia asta.

WIM

  • 670
Răspuns: The remaking of a Legacy
« Reply #53 on: November 10, 2016, 18:28:08 PM »
p.p.s legy ala de BR a fost a lui bart/dragos/gogoasa!!!

Exact  :) . I-am dat Fiat-ul meu la schimb pe el.

p.p.s pret pt rays poti sa il treci aici pt ca sigur o sa te mai intrebe si alti useri

Rays-urile, impreuna cu jantele albe pleaca doar impreuna cu masina  :D


Muttley

  • 4919
Răspuns: The remaking of a Legacy
« Reply #54 on: November 10, 2016, 18:32:23 PM »
Eu n-am inteles. Vinzi masina reparata si imbunatatita ca sa te apuci de alta la fel?
WRX SW 2002

Răspuns: The remaking of a Legacy
« Reply #55 on: November 10, 2016, 18:53:06 PM »
Placute projectu ? ;D

WIM

  • 670
Răspuns: The remaking of a Legacy
« Reply #56 on: November 10, 2016, 19:04:18 PM »
Eu n-am inteles. Vinzi masina reparata si imbunatatita ca sa te apuci de alta la fel?

Nu e la fel. E un Legacy 2004 cu motor de 2.5 benzina aspirat. Sau mai bine spus fara motor, pentru ca ii lipseste.
Iar ambitiile sunt mult mai mari:
1. descompus masina pana la sasiu, sablat/galvanizat, adusa caroseria la nivel de spec B (adica bara fata de spec B plus aripi si capota si bara spate plus aripi)
2. motorul turbo de 2 litri cu injectie directa
3. cutie de viteze de pe un Legacy spec B / Forester STI cu un diferential de STI pe puntea fata + diferential R180 Torsen pe spate + planetare de spec B
4. suspensia de WRX 2015, plus bratele de aluminiu de pe spec B / bucsele de grupa N de la STI
5. etrierii Brembo, eventual cuplati cu discuri de frana din 2 bucati de la Girodisc
M-as prezenta cu rezultatul la RAR pentru omologare individuala si sunt tentat sa cred ca as putea trece de testele dinamice. Si as avea o masina pe benzina care as putea-o tine vreo 10 ani. Oricat am incercat, n-am reusit sa ma indragostesc de diesel, fie el si sub forma de boxer.
« Last Edit: November 10, 2016, 19:05:52 PM by WIM »

WIM

  • 670
Răspuns: The remaking of a Legacy
« Reply #57 on: November 10, 2016, 19:09:22 PM »
Placute projectu ? ;D

M-a amuzat cacofonia de culori - n-aveam nimic verde pe masina si am zis sa completez curcubeul.
A fost un argument si faptul ca rezista pana la 800 C, temperatura la care nu cred ca o sa le duc vreodata  :)

Musiu

  • 1156
    • 2007 Forester XT
Răspuns: The remaking of a Legacy
« Reply #58 on: November 10, 2016, 19:36:30 PM »
Eu am o singura intrebare: cine e Marius si unde il putem gasi?
In rest, felicitari pentru proiect si pentru rabdarea de a repara, poza si prezenta.
2007 Forester XT

Ex:
2007 Forester 2.0 XS
2003 Impreza WRX wagon

MihaiFlorescu

  • *
  • 13897
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: The remaking of a Legacy
« Reply #59 on: November 10, 2016, 19:36:51 PM »
Mda, sincer ma regasesc in ce ai facut tu. In cazul meu WRX-ul a trebuit sa plece desi era intr-o stare mult mai buna decat Outback-ul actual.

Eu sunt acum indragostit de ce ai facut pentru ca o parte din piesele de sasiu le vreau/am si eu.
La mine insa sper sa fie cu happy end. Masina este deja pe benzina si ma ocup de articulatii + estetica/rugina. Cand termin si ma plictisesc deja am lista de ce imi trebuie de la un coleg de peste ocean sa o fac turbo cu 6MT., cu potrivire perfecta si fara ajustari.
« Last Edit: November 10, 2016, 19:39:51 PM by MihaiFlorescu »