The remaking of a Legacy
Subaru club Romania

The remaking of a Legacy

WIM

  • 670
Răspuns: The remaking of a Legacy
« Reply #60 on: November 10, 2016, 20:29:15 PM »
Eu am o singura intrebare: cine e Marius si unde il putem gasi?
In rest, felicitari pentru proiect si pentru rabdarea de a repara, poza si prezenta.

Multumesc!
Marius este un foarte bun prieten in service-ul caruia am intreprins operatiunea. M-a gazduit in curte 3 luni de zile, cata vreme am cautat o solutie la problema turbinei, si inca 2 luni pe o rampa, cat am trudit la demontat/reparat/montat. Mi-a zis de la bun inceput ca se ocupa de orice mai putin cutia de viteze, specialitatea lui fiind cutiile automate, de preferinta americane.
Si e de gasit in apropiere de intersectia Mihai Bravu x Calea Vitan.

WIM

  • 670
Răspuns: Răspuns: The remaking of a Legacy
« Reply #61 on: November 10, 2016, 20:30:08 PM »
Mda, sincer ma regasesc in ce ai facut tu. In cazul meu WRX-ul a trebuit sa plece desi era intr-o stare mult mai buna decat Outback-ul actual.

Eu sunt acum indragostit de ce ai facut pentru ca o parte din piesele de sasiu le vreau/am si eu.
La mine insa sper sa fie cu happy end. Masina este deja pe benzina si ma ocup de articulatii + estetica/rugina. Cand termin si ma plictisesc deja am lista de ce imi trebuie de la un coleg de peste ocean sa o fac turbo cu 6MT., cu potrivire perfecta si fara ajustari.

Asta va fi un proiect demn de urmarit: Subaru Outback XT STI  :)
« Last Edit: November 10, 2016, 20:31:48 PM by WIM »

malakay

  • *
  • 4767
  • IMPREZA GC8
    • www.proalex.ro
Răspuns: The remaking of a Legacy
« Reply #62 on: November 10, 2016, 20:30:51 PM »
daca vrei legacy spec b adica doar careseria ca motorul si cutia au plecat are userul FXT2.5  vb cu el ca o vinde...
Straights are for fast cars, corners are for fast drivers. - Colin McRae

WIM

  • 670
Răspuns: The remaking of a Legacy
« Reply #63 on: November 10, 2016, 20:35:00 PM »
daca vrei legacy spec b adica doar careseria ca motorul si cutia au plecat are userul FXT2.5  vb cu el ca o vinde...

Cred ca stiu masina si, daca nu ma insel, era un spec B din 2005.
Eu balesc la varianta cu facelift - cred ca am facut o fixatie pentru modelul asta de bara fata  :o
http://imgur.com/Hg5GZn4
Oricum, inainte de a mai cumpara ceva, trebuie sa o vand pe asta :)
« Last Edit: November 10, 2016, 20:38:27 PM by WIM »

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: The remaking of a Legacy
« Reply #64 on: November 10, 2016, 21:43:35 PM »
deci cele 4 pagini de compunere sunt de fapt un anunt de vanzare  ???

Musiu

  • 1156
    • 2007 Forester XT
Răspuns: The remaking of a Legacy
« Reply #65 on: November 10, 2016, 21:56:11 PM »
Frumoasa prezentarea, sa apreciem efortul  ;D
2007 Forester XT

Ex:
2007 Forester 2.0 XS
2003 Impreza WRX wagon

WIM

  • 670
Răspuns: The remaking of a Legacy
« Reply #66 on: November 10, 2016, 22:03:33 PM »
deci cele 4 pagini de compunere sunt de fapt un anunt de vanzare  ???

Nu, ca n-ar avea nimeni rabdare sa-l citeasca:)
Sunt mai degraba o exorcizare.

WIM

  • 670
Răspuns: The remaking of a Legacy
« Reply #67 on: November 10, 2016, 22:03:59 PM »
Frumoasa prezentarea, sa apreciem efortul  ;D

Multumesc!

Răspuns: The remaking of a Legacy
« Reply #68 on: November 11, 2016, 08:08:56 AM »
Interesant documentarul! Cred ca sunt destui colegi care au avut rabdare de-a citi pana la capat "aventura" ta, iar unul dintre ei sunt eu. Te felicit pentru persuasiune si determinare. Alaturi de importante rezerve financiare, in spatele proiectul eu vad ca stau pasiune , multa munca si un soi de perfectiune pe care-l cauti....Sunt curios nu pentru ce suma ai vinde masina ci cati bani ai bagat in acest proiect pana acum?? In rest nu pot decat sa imi scot palaria cu respect. Felicitari!

MihaiFlorescu

  • *
  • 13890
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: The remaking of a Legacy
« Reply #69 on: November 11, 2016, 08:59:33 AM »
Sper sa fie altul finalul, dar multumim pentru detaliile impartasite cu noi. Daca te gandesti vreodata sa o vinzi pe bucati, da-mi de veste, ca poate vreau si eu ceva din lista lunga de piese Cusco.

WIM

  • 670
Răspuns: The remaking of a Legacy
« Reply #70 on: November 11, 2016, 10:53:28 AM »
Interesant documentarul! Cred ca sunt destui colegi care au avut rabdare de-a citi pana la capat "aventura" ta, iar unul dintre ei sunt eu. Te felicit pentru persuasiune si determinare. Alaturi de importante rezerve financiare, in spatele proiectul eu vad ca stau pasiune , multa munca si un soi de perfectiune pe care-l cauti....Sunt curios nu pentru ce suma ai vinde masina ci cati bani ai bagat in acest proiect pana acum?? In rest nu pot decat sa imi scot palaria cu respect. Felicitari!

Multumesc pentru aprecieri! O sa incerc sa-mi fac curaj week-end-ul asta sa trec in revista toate achizitiile si costurile lor. Oricum, sunt convins ca banii investiti ar fi putut fi folositi pentru a obtine ceva mult mai spectaculos - cu conditia sa ii fi avut pe toti odata.

WIM

  • 670
Răspuns: The remaking of a Legacy
« Reply #71 on: November 11, 2016, 10:57:03 AM »
Daca te gandesti vreodata sa o vinzi pe bucati, da-mi de veste, ca poate vreau si eu ceva din lista lunga de piese Cusco.


Sigur ca da. Sper insa sa nu fie cazul  :)

Răspuns: The remaking of a Legacy
« Reply #72 on: December 05, 2016, 11:11:18 AM »
Dupa ce ai facut atata munca la masina asta, timp pierdut si nervi...o vinzi ?? nu prea ajungi la linia de plutire cu banii in cazuri din astea...

WIM

  • 670
Răspuns: The remaking of a Legacy
« Reply #73 on: December 07, 2016, 23:07:37 PM »
Dupa ce ai facut atata munca la masina asta, timp pierdut si nervi...o vinzi ?? nu prea ajungi la linia de plutire cu banii in cazuri din astea...

Nici in cele mai frumoase vise nu-mi imaginam ca o sa-mi recuperez investitia. Ideea ar fi fost sa am suficienti bani cat sa ma apuc de al doilea proiect.
Insa era un scenariu cu 99,99% sanse sa NU se realizeze - de asta eram deplin constient cand am pus anuntul pe Autovit. Am zis insa sa incerc - poate se materializa procentul de 0,01% de a da peste un nebun la fel de mare ca mine, care sa aprecieze ce am facut. Evident, nu s-a intamplat asa - pana in ziua de azi n-am primit nici un telefon  ;D . Ba nu, mint, m-a sunat cineva care era interesat de jantele Rays  ::)

Asa ca vom ramane impreuna. Si mai sunt lucruri de facut - vreau sa schimb toti rulmentii din cutia de transfer, care au varsta lui Pazvante chioru si reproduc intocmai sunetul pe care il facea troleibuzul 84 de pe vremea copilariei mele atunci cand depasea 30 la ora. Ma incapatanez sa pun CLSD-ul in diferentualul spate si sa fac uz de planetarele hibride pe care le-am asamblat cu atata truda. Am de mobilat interiorul - o cotiera dubla, un panou de navigatie JDM (fara spatiul pentru butoane) in care sa inserez o unitate audio mai conectabila digital (phone mirroring).

Iar mai incolo, cand oi reusi sa pun cap la cap toate echivalentele din catalogul STI in materie de bucse de grupa N, o s-o potcovesc si cu bratele de aluminiu. Iar cireasa de pe tort ar putea fi un tratament EcuTEK pentru 180 CP  si 400 NM. Dar asta e un pod prea indepartat, deocamdata.

Forester

  • 3067
  • The other right!
Răspuns: The remaking of a Legacy
« Reply #74 on: April 12, 2017, 16:11:54 PM »
Uhm, ceva noutati? Am vazut pe bursa ca mai faci curatenie.
Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

WIM

  • 670
Răspuns: The remaking of a Legacy
« Reply #75 on: April 18, 2017, 18:46:00 PM »
Uhm, ceva noutati? Am vazut pe bursa ca mai faci curatenie.

Si scuze pentru raspunsul intarziat, am vazut de-abia ieri seara mesajul.

S-au mai intamplat niste lucruri, doar ca n-am mai fost foarte pe faza pentru a le documenta. Asta si pentru ca era in miez de iarna si temperatura din service nu ma prea indemna la facut poze. Dupa ceva bajbaiala am reusit sa identific codurile rulmentilor din cutia de transfer (vechitura Phase 1, in care reusisem sa bag diferentialul de 12 kgf) si le-am comandat in Japonia, impreuna cu setul de reparatie de la STi pentru diferentialul cu placi R160.

http://imgur.com/a/NC5Lb
 
Au venit pe la final de decembrie si pe la jumatatea lui ianuarie, cand era iarna in toi, eu inghetam la Marius in atelier descifrand instructiunile de montaj ale setului de placi – si asta merita o paranteza: instructiunile originale erau, evident, in japoneza asa ca a trebuit sa gasesc un traducator. Am avut noroc si am dat peste domnul Florin Popescu care, din fericire, pe langa cunoasterea limbii are si experienta in industria auto – a lucrat pentru Toyota in perioada petrecuta in Japonia. Gratie background-ului sau tehnic ne-am lamurit foarte repede in legatura cu modul de asamblare. Erau mici diferente intre unele repere: in poza cu setul de discuri, la marginea din stanga sunt cele 4 placi de presiune, cu 4 decupaje exterioare, care intra pe niste santuri profilate in interiorul carcasei diferentialului.

http://imgur.com/a/YONvI

In setul meu vechi erau 2 placi de presiune cu decupaje exterioare si 2 cu decupaje interioare (similare cu discurile din partea dreapta a imaginii). Le-am pus asa cum le-am primit, ca oricum n-aveam incotro – pe astea cu profil interior reusisem sa le rup, deci n-aveam alternativa. Pe langa asta singurul lucru care trebuia stabilit era ce set de placi urmeaza sa folosesc, pentru ca kit-ul vine cu 2 tipuri de grosimi – 0,65 mm si 0,75 si trebuie facute niste masuratori si calcule pentru a alege grosimea potrivita. In cazul meu s-au potrivit cele de 0,65. Dupa ce am reasamblat cu infinita grija diferentialul, l-am bagat inapoi in grup si i-am pus planetarele hibride, alea dupa care alergasem 1 an de zile pana sa le brodesc reteta.

http://imgur.com/a/QpXb5

I-am pus si rulmentii noi in cutia de transfer si cu asta am incheiat subiectul transmisie.

Am asteptat sa treaca si zapezile si i-am trantit si bara de spec B. O luasem intre timp dar din considerente ce tin de garda la sol nu ma incumetasem sa o montez. Din aceleasi considerente m-am abtinut si de la a-i adauga extensia care a devenit negru mat, la fel ca bucata din bara spate, dintre evacuari.

http://imgur.com/a/18BOl

Iar ultima aventura este in desfasurare si priveste franele. Cu vreo luna jumate in urma am dat peste un set de “palarii” (disc hats) pentru discuri de frana pe un site canadian de anunturi. Vanzatorul zicea ca sunt de la Girodisc, pentru discurile fata de la o Impreza STi 2007 -  genul asta http://www.girodisc.com/Girodisc-Front-2pc-Floating-Rotors-for-04-Present-STi_p_5514.html .
Le-am inhatat si dupa vreo 2 saptamani le-am primit. Surprize, surprize! Aratau asa:

http://imgur.com/a/EvvTL

M-am umplut de spume dar nu suficient cat sa deschid un caz pe PayPal, ca ma costa sa le trimit inapoi cat dadusem pe ele deci nu era nici o afacere. Le-am trimis un e-mail celor de la Girodisc incercand sa le determin paternitatea – si raspunsul lor (admirabil de prompt) a fost ca nu le apartin. Au sugerat ca s-ar putea sa fie Racing Brake. Am cautat pe Google “Racing Brake 2 piece front rotors STi” si intre primele 3 rezultate din pagina era un topic de pe NASIOC ce avea in titlu cuvintele “catastrophic failure”. Dupa ce l-am citit si am mai investigat putin subiectul Racing Brake, le-am pus cruce.

Nu mi-am mai batut capul cu ele vreo 2 saptamani, dupa care mi-a iesit in cale o sugestie de produs pe eBay – DBA 2 piece rotors for Subaru Impreza STi – si mi-a atras atentia codul de produs, care era foarte similar cu Product Number-ul imprimat pe palariile mele. Dupa o ancheta de vreo saptamana, oamenii din Polonia care se ocupa de reprezentanta europeana a DBA mi-au confirmat ca sunt ale lor si mi-au dat si codul inelelor ce se potrivesc. Au si o oferta foarte competitiva, ajung pe la 600 de Euro cu transport (cel mai mic pret pe eBay era la 270 USD bucata - http://m.ebay.com/itm/DBA-USA-DBA5654-1S-5000-Series-Replacement-Rotor-Fits-04-13-Impreza-/222351502284?nav=WATCHING_ACTIVE - dar daca iau in calcul si transportul a 16 kilograme de fieratanie plus inca vreun kg de ambalaj plus taxe cred ca tot pe acolo ajung).
Singura problema ar fi prinderea 5x114 dar exista o solutie si pentru asta – un set nou de gauri. Pe care oricum trebuie sa-l execut pe hub-urile pe care le-am cumparat impreuna cu suspensia de WRX 2015, care si ea e 5x114. Dar asta era in plan, dat fiind ca wheel hub-ul de 5x114 este solutia eliminarii fenomenului “pad knockback”.
http://imgur.com/a/Ml1lj

Asa ca problema cu care ma confrunt acum este de fapt alta, care tine de jante. BBS-urile merg montate peste Brembo-uri (offset 48), Rays-urile nu (offset 55).

Varianta 1: pastrez BBS-urile, vand RAYS-urile si cumpar un set de jante de STi 2001-2004, care sigur se potrivesc.
http://imgur.com/a/vzvbf

Varianta 2: pastrez RAYS-urile si inca un set de jante 5x100 acumulat intre timp (cele clasice de WRX, cu 5 brate duble), vand BBS-urile si iau un set de distantieri de 5 sau 10 mm impreuna cu niste suruburi mai lungi.
http://imgur.com/a/42NKC

Am tot citit despre subiectul asta si n-am priceput prea mare lucru pentru ca (cel putin pe NASIOC) pare a fi topicul perfect pentru flame-uri interminabile – cand cineva pune intrebarea asta (offset vs distantiere) apar automat doua tabere ce varsa rahat una in capul celeilalte.  Asa ca as aprecia sugestii referitoare la dilema in care ma aflu.

WIM

  • 670
Re: The remaking of a Legacy
« Reply #76 on: June 27, 2017, 16:08:15 PM »
Si pentru ca de azi dimineata RAYS-urile sunt la vanzare, iata si ce le va lua locul.
Tot 5x100, tot aurii (in viitorul apropiat), dar cu un offset care imi va permite sa pun Brembo-urile.

Muttley

  • 4916
Re: The remaking of a Legacy
« Reply #77 on: June 27, 2017, 16:20:25 PM »
Offsetul e cam la fel, forma spitei difera.
WRX SW 2002

WIM

  • 670
Re: The remaking of a Legacy
« Reply #78 on: June 27, 2017, 16:23:02 PM »
Offsetul e cam la fel, forma spitei difera.

E adevarat, dar aia 2 mm sunt distanta critica de care aveam nevoie intre etrier si janta.

WIM

  • 670
Re: The remaking of a Legacy
« Reply #79 on: July 17, 2017, 13:23:11 PM »
I think this is the beginning of a very beautiful friendship  :)