The remaking of a Legacy
Subaru club Romania

The remaking of a Legacy

WIM

  • 670
Re: The remaking of a Legacy
« Reply #540 on: October 20, 2019, 11:59:16 AM »
Sper sa le onorez cu ocazia celor 10 ani  ;D

MihaiFlorescu

  • *
  • 13893
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: The remaking of a Legacy
« Reply #541 on: October 30, 2019, 22:49:23 PM »
Vezi că am deschis înscrierile pentru 10 ani :D

WIM

  • 670
Re: The remaking of a Legacy
« Reply #542 on: October 30, 2019, 22:59:57 PM »
Incerc sa ma tin de calendar  ;)

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Re: The remaking of a Legacy
« Reply #543 on: October 31, 2019, 07:32:46 AM »
Incerc sa ma tin de calendar  ;)

Iulian sau gregorian ca sa stim cum ne cream asteptarile, adica aproximand anul tropic sau Tabelele Rudolphine?   ;D

Si inca ceva, daca e gata proiectul mai ai doua locuri si pentru noi?  ::)
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

WIM

  • 670
Re: The remaking of a Legacy
« Reply #544 on: October 31, 2019, 10:42:51 AM »
Raspunsul ambelor intrebari este DA  ;D

Iar in legatura cu cea de-a doua intrebare as adauga: ai grija ce-ti doresti, s-ar putea sa se intample - nu stiu daca ai tinut cont de faptul ca din suspensia mea au cam disparut bucsele de cauciuc, inlocuite fiind de articulatii sferice, iar asta e reteta perfecta pentru tasarea vertebrelor :)

WIM

  • 670
Re: The remaking of a Legacy
« Reply #545 on: November 06, 2019, 12:26:56 PM »
Dragi colegi,

Am nevoie de ajutorul celor dintre voi care au un background tehnic si/sau o buna cunoastere a transmisiilor Subaru - mai exact diferentialul central cu visco-cuplaj.

Situatia in care ma gasesc e urmatoarea: am vandut diferentialul central de 12 kgf acum vreo luna jumate unui tip din Australia, pe eBay. Omul n-a pus nici o intrebare in prealabil, a platit si eu i-am trimis piesa – iar piesa inseamna intreaga cutie de transfer cu tot cu diferentialul central. Deci vreo 15 kilograme de fieratanii, cu un tarif de transport substantial – vreo 900 de lei.

Ne-am mai conversat dupa ce i-am trimis pachetul, mi-a aratat pentru ce avea nevoie de ea – construia un Forester pentru off-road hardcore, cu tot soiul de goodies gen diff spate R180 4.44 sau bare stabilizatoare decuplabile, custom made – deci parea ca stie cu ce se mananca toata povestea asta. Spun asta pentru ca dupa vreo 3 saptamani mi-a scris ca a primit piesa si diferentialul central e prajit, nu poate sa faca nimic cu el, l-a testat cu o dinamometrica si e mai slab si decat un diferential central standard, de 4 kgf. Vazand ca nu e un newbie in materie de Subaru, am luat de bune cele spuse si am cautat o solutie prin care sa ma achit fata de el. Pentru ca returnarea pachetului nu era in interesul nimanui si eu nu eram dispus sa fac un full refund si sa raman si fara piese si cu transportul platit degeaba, i-am propus mai multe alternative, din care el a ales un diferential de 12 kgf, de tip phase 2.  In mod ultra-mega-ironic, solutia acestui diferential a venit tot din Australia – sunt tipii de la la CorgiWerx care reconstruiesc diferentiale centrale si care pot combina diverse viscozitati de ulei siliconic pentru a obtine ce cuplu se doreste. Am platit pentru toata distractia asta si Craig (cumparatorul) a intrat in posesia lui week-end-ul trecut. Asa ca i-am scris si l-am rugat sa-mi trimita si mie un video cu testul pe care l-a facut, ca macar sa nu mor prost si sa vad cum se testeaza un diferential central cu visco-cuplaj.

Si iata ce am primit:



Mie mi se pare ca metoda este gresita, motiv pentru care i-am trimis urmatorul e-mail azi:

“Hi, Craig!

And thank you very much for your effort of documenting the process!

There are a couple of things I'd like to point out and, please, take each and everyone as a "maybe" - I'm no engineer so I cannot pretend to have an expert opinion on the matter.

1. You said "A 12kg diff should have 120Nm resistance" - I think there's an additional condition to be met - the rotational difference. As I understand it, this 120 Nm force is applied for a 100 rpm difference of rotation between the front axle and the rear axle, because it's this difference of the rate of turn between the inside splined discs and the outside splined discs in the core of the diff that drives the silicone oil to turn from its gel-like state into solid, thus forcing both axles to turn at the same speed. This is how the diff is rated by STI, as you can see from the attached print screen of the catalogue (picture 1 - position 12).



2. Accordingly, I think the test should be performed in a slightly different manner: try to engage the second row of splines on the inside of the diff's "neck", the ones on the viscous coupler unit, and lock them in the vice, and turn the transfer driven gear with a speed higher than 100 rpm - with a drilling machine, perhaps. In my opinion, this kind of replicates the conditions that would occur in case one of the axles is slipping.

3. As I see from the schematics of the older type of center diff, being able to turn by hand the transfer driven gear is absolutely normal because there's nothing to stop it from rotating, since the VC is mounted on needle bearings inside the case (picture 2).



So, do you think you could try to perform the test again and see how it turns out?
Cheers”

Va dati si voi cu parerea, va rog, ca tare as vrea sa stiu cum sta treaba in realitate.

Va multumesc anticipat pentru sprijin!

Re: The remaking of a Legacy
« Reply #546 on: November 06, 2019, 13:11:20 PM »
Nu e implicata și temperatura în tot testul asta? Uleiul ca sa poată deveni solid se încălzește.de la diferența de rotații.ce a făcut el nu mi se pare relevant

WIM

  • 670
Re: The remaking of a Legacy
« Reply #547 on: November 06, 2019, 13:22:04 PM »
Asta e e si punctul meu de vedere, ca in absenta diferentei de rotatie nu se produce caldura care duce la solidificarea uleiului siliconic si genereaza acel cuplu.

Re: The remaking of a Legacy
« Reply #548 on: November 06, 2019, 13:53:47 PM »
Ai punctat bine, conteaza diferenta vitezei unghiulare dintre punti.
Static e irelevant.

P.S. cred ca i-ai scris mai mult decat poate sa inteleaga  :D
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

WIM

  • 670
Re: The remaking of a Legacy
« Reply #549 on: November 06, 2019, 14:06:26 PM »
Multumesc, Marian! Multumesc, Horatiu!

Va tin la curent cu urmatorul episod al acestei corespondente trans-continentale  ;)

WIM

  • 670
Re: The remaking of a Legacy
« Reply #550 on: December 09, 2019, 21:40:19 PM »
Din seria cacofonii vizuale si sonore:

https://streamable.com/xqeq9

Re: The remaking of a Legacy
« Reply #551 on: December 09, 2019, 21:44:33 PM »
Bravo!

Genome exhaust sound  O0.
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

WIM

  • 670
Re: The remaking of a Legacy
« Reply #552 on: December 09, 2019, 21:48:18 PM »
Nici vorba, e naked :) - n-am mai apucat sa pun finalele, asa se aude din evacuarea centrala.
Week-end-ul viitor pun si Genoamele si sper sa mai calmeze situatia, ca altminteri nu pot sa vin cu ea acasa :)

Re: The remaking of a Legacy
« Reply #553 on: December 09, 2019, 22:57:01 PM »
Suna demential, chiar daca ptr utilizare zilnica e cam mult  >:D

WIM

  • 670
Re: The remaking of a Legacy
« Reply #554 on: December 09, 2019, 23:14:55 PM »
Multumesc - ne elucidam sambata, revin cu o noua inregistrare dupa ce pun si finalele.

MihaiFlorescu

  • *
  • 13893
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: The remaking of a Legacy
« Reply #555 on: December 10, 2019, 09:49:53 AM »
Asteptam subiect nou pe forum "Check engine in bord - de la ce sa fie?" :D Spor si zile calduroase sa ai!

WIM

  • 670
Re: The remaking of a Legacy
« Reply #556 on: December 10, 2019, 10:06:15 AM »
Multumesc, Mihai :)
Check engine am bifat deja, pe motiv de TGV deletes si pompa secundara de aer eliminata.
Mai am si eroare de ABS din cauza de nepotrivire intre G sensor si mufa corespunzatoare de pe instalatie (am cumparat de pe ebay un alt model care, din vedere, pare compatibil) . Iar eroarea de airbag e prezenta din motive evidente :)

MihaiFlorescu

  • *
  • 13893
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: The remaking of a Legacy
« Reply #557 on: December 10, 2019, 10:39:32 AM »
Eu glumeam cu check engine ăla la câte sunt desfăcute prin mașina.

WIM

  • 670
Re: The remaking of a Legacy
« Reply #558 on: December 10, 2019, 11:16:23 AM »
Interiorul e, intr-adevar, alandala dar sub capota (vorba vine capota, ca e la vopsit - sub prelata ce tine loc de capota) totul e montat si mufat :D

Xander

  • 1252
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Re: The remaking of a Legacy
« Reply #559 on: December 10, 2019, 12:34:56 PM »
Se aude ca alea bune  O0
Unul din motivele pentru ca Subaru. Bravo!
Drumul este mai spectaculos decât destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20