The remaking of a Legacy
Subaru club Romania

The remaking of a Legacy

dan_b

  • 1236
Re: The remaking of a Legacy
« Reply #700 on: July 08, 2021, 11:42:30 AM »
Toata admiratia pt oamenii cu astfel de pasiuni, rabdare si profesionalism.
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

WIM

  • 670
Re: The remaking of a Legacy
« Reply #701 on: July 08, 2021, 12:54:15 PM »
Multumesc, Dane, dar cred ca lista calitatilor ar trebui sa includa si o doza apreciabila de nebunie ;D

dan_b

  • 1236
Re: The remaking of a Legacy
« Reply #702 on: July 08, 2021, 13:00:26 PM »
Asta vine la pachet :D
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

WIM

  • 670
Re: The remaking of a Legacy
« Reply #703 on: July 08, 2021, 13:01:27 PM »
 ;D  ;D

WIM

  • 670
Re: The remaking of a Legacy
« Reply #704 on: July 08, 2021, 19:58:31 PM »
Iar asta va intra in el (pana la finalul lunii, daca Fortuna e de partea mea):



Pistoane stroker de 92,5 de la Mahle (aliaj 4032)



Arbore de 2.5 STI



Biele stock de STI



Prezoane ARP



Si pompa de 12 mm (la fel cum era in echiparea stock)





WIM

  • 670
Re: The remaking of a Legacy
« Reply #705 on: June 24, 2022, 18:57:58 PM »
Uitandu-ma la ce am scris mai sus, imi dau seama ca a trecut aproape un an. A year in the making, la capatul caruia arata asa.









Auspiciile nu au fost tocmai favorabile – am inceput anul asta cu o saptamana intreaga petrecuta in compania a doua dintre biele, alternand intre polizare si polish, cu ochii pe cantar, cautand sa scap de cateva grame excedentare. Am avut ghinionul ca din setul de 4 cumparate de pe ebay, 2 sa aiba o data a fabricatiei diferita fata de celelalte 2. Adica unele erau fabricate intr-o saptamana din octombrie 2020 (sau 2019, e mai putin relevant) si celelalte intr-o saptamana din noiembrie acelasi an. Iar diferenta de greutate dintre ele era de 10 grame – in conditiile in care mai toti producatorii de biele pentru Subaru fac mare tam-tam ca seturile lor sunt echilibrate la gram. Asa fiind si ale mele, doar ca in grupuri de cate doua. Asa ca n-am avut incotro si am pus dremelul pe ele, rezultatul fiind asta, iar diferenta reducandu-se la 4 grame. Atat s-a putut.









Dupa ce am asamblat short block-ul partea mecanica a fost smooth sailing.













Singurele chestii cu care am deviat de la stock au fost the poor man’s oil pick-up upgrade (un proiect personal a carui viabilitate ramane sa fie testata), un oil baffle tray de la niste baieti din Ukraina (o copie nerusinata dar bine executata dupa Killer B), plus o alta copie la indigo dupa ghidul de curea de distributie de la Tomei.













Si tampoane de motor de grupa N, ca tot nu era suficient de rigida sandramaua.





Evacuarea e preluata cu arme si bagaje de pe un VAB japonez (2017, pare-mi-se), cu singura diferenta ca am dat jos scuturile termice, am infasurat tevile in banda termoizolatoare si am petrecut vreo doua zile chinuindu-ma sa pun tablele inapoi – ele refuzand cu obstinatie sa se mai aseze pe coordonatele initiale si rupand suruburile cu care incercam sa le prind. In cele din urma au fost convinse.  Uppipe-ul se termina intr-un VF 49 (echivalentul twin scroll al VF-ului 48 care populeaza toate STI-urile non-JDM din 2008 incoace) care a trecut printr-o reconditionare la Brasov (si aici trebuie sa-i adresez multumiri lui Cristi Baciu pentru matchmaking, eu epuizand toate resursele proprii in materie).











La partea de sus a fost cea mai mare bataie de cap. Problema se vede cu ochiul liber din schitele de mai jos (produsul a doua week-end-uri de utilizare intensa a multimetrului si PowerPoint-ului).  La Spec B instalatia electrica de pe motor concentreaza toti senzorii in 2 mufe, la VAB STI (caci si admisia tot de pe generatia asta provine, tot din tara soarelui rasare) intr-o singura mufa. Initial cochetam cu ideea de a repinui instalatia de STI pe coordonatele de Spec B dar Sami mi-a retezat avantul asa ca in ziua binecuvantata in care a avut timp sa abordeze lucrarea a facut exact pe dos: a prelungit circuitele la instalatia de Spec B astfel incat mufele sa ajunga la senzori.





N-au fost prea multe asemenea diferente de rezolvat – MAP, temperatura racire, purge control valve solenoid si cam atat – ceea ce ma face vag optimist ca atunci cand motorul ajunge pe masina si pun contactul n-o sa se aprinda pomul de Craciun in bord.

In linii mari, cam asta am facut in ultimul an. Se intrevede ultima turnanta. Dar inainte de asta trebuie sa rezolv o data pentru totdeauna persistenta problema a rulmentilor spate.





Re: The remaking of a Legacy
« Reply #706 on: June 26, 2022, 20:45:25 PM »
🥳 ma bucur sa vad ca faci progrese, dar ramaneti in curand fara piesa de expozitie in service.

MihaiFlorescu

  • *
  • 13898
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: The remaking of a Legacy
« Reply #707 on: June 26, 2022, 23:22:18 PM »
Spor la treabă în continuare!

Re: The remaking of a Legacy
« Reply #708 on: June 27, 2022, 01:43:22 AM »
V'a luat atat pentru ca ati montat pistoane d'alea patrate, de'acum ar trebui sa fie totul simplu  ;D

WIM

  • 670
Re: The remaking of a Legacy
« Reply #709 on: June 27, 2022, 09:59:40 AM »
@GabrielP - Cred ca doar se schimba exponatul, in loc de motor o sa fie masina cu totul  :)

@andrei0241 - Da, am rezolvat-o cu cuadratura cercului, restul e floare la ureche ;D

@MihaiFlorescu - Multumesc!

dan_b

  • 1236
Re: The remaking of a Legacy
« Reply #710 on: June 27, 2022, 11:30:58 AM »
Eu pot doar sa spun ca arata super bine motorul, desi nu inteleg prea multe din descrierea modificarilor :)
SIgur o sa fie senzatii pe masura investitiei in timp, bani si munca!
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

andea79

  • *
  • 4007
Re: The remaking of a Legacy
« Reply #711 on: June 27, 2022, 13:54:47 PM »
calatoria conteaza nu destinatia :)
mai ales ca destinatia se tot schimba la subaru :)

Xander

  • 1252
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Re: The remaking of a Legacy
« Reply #712 on: June 27, 2022, 14:15:49 PM »
calatoria conteaza nu destinatia :)
mai ales ca destinatia se tot schimba la subaru :)
+1
Pana finalizezi apar alte idei/ se schimba contextul financiar.
Spor!
Drumul este mai spectaculos decât destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20

WIM

  • 670
Re: The remaking of a Legacy
« Reply #713 on: June 27, 2022, 16:23:46 PM »
@ dan_b: Senzatii pe masura investitiei in timp, bani si munca au fost si cand am tras-o pe dreapta acum mai bine de 1 an  ;D
Sper doar ca acum sa am parte de senzatiile opuse. Prin agonie am trecut, indraznesc sa sper ca am dreptul si la o frantura de extaz.

@andea: Draga Vali, asta astept si eu - calatoria - adica sa ma urc in ea, s-o pornesc si sa ma pun la drum. Cat despre destinatii care se tot schimba, m-ai pus pe ganduri cu regulatorul ala de presiune pentru pompa de ulei  :D

@xander: Multumesc, sper si eu sa se schimbe contextul financiar, ca pana acum n-a prea fost favorabil  :laugh:

Re: The remaking of a Legacy
« Reply #714 on: July 04, 2022, 23:45:01 PM »
Baieti, azi am fost la wim si motorul era mai aproape de masina!! Se apropie momentul ... 2022 e un an bun sa o termini !!

Subaru nu este o masina, este un hobby!
Ex: Legacy H6 5EAT VDC 3.0

WIM

  • 670
Re: The remaking of a Legacy
« Reply #715 on: July 05, 2022, 00:00:05 AM »
Se apropie momentul ... 2022 e un an bun sa o termini !!

O mostra de entuziasm contagios  ;D
Daca cumva va fi montat week-end-ul ce vine se va datora imboldului tau.

Re: The remaking of a Legacy
« Reply #716 on: July 05, 2022, 00:08:20 AM »
Pai a ta chiar e speciala , un fel de pasarea phoenix care tot renaste.

Eu doar ma chinui sa tin dinozaurul in stare de functionare...
Subaru nu este o masina, este un hobby!
Ex: Legacy H6 5EAT VDC 3.0

WIM

  • 670
Re: The remaking of a Legacy
« Reply #717 on: July 09, 2022, 20:03:15 PM »
Pai a ta chiar e speciala , un fel de pasarea phoenix care tot renaste.

Pozele astea iti sunt dedicate  ;D















Re: The remaking of a Legacy
« Reply #718 on: July 09, 2022, 20:12:03 PM »
Mamaa , iti mai trimit poze de impulsionare , asteptam filmulet cu prima cheie !
Subaru nu este o masina, este un hobby!
Ex: Legacy H6 5EAT VDC 3.0

Theophilus+Julsey

  • 838
  • 2004 Forester 2.0XT / 2009 Justy IV
Re: The remaking of a Legacy
« Reply #719 on: July 18, 2022, 09:20:02 AM »
Arata foarte bine pus la loc! Spor pe mai departe :)