STI 2009 @ Iasi
Subaru club Romania

STI 2009 @ Iasi

cia

STI 2009 @ Iasi
« on: November 14, 2016, 16:58:55 PM »
Hai noroc si ziua buna!

Luand exemplul celor de la alcoolicii anonimi, modelul american, as dori sa ma prezint: Ma numesc Alex si am o mica obsesie pentru Subaru. Ma bucur sa ma aflu de curand in clubul posesorilor de STI.
La incurajarea lui Moguai (multumesc pentru sfaturi), din postarea lui si din discutia de la AK, deschid si eu un topic despre masina mea (Disclaimer: long post ahead).

- Masina: STI 2009
- Achizitionata: 14 Septembrie 2016 din Iasi.
- Stare: Defecta.
- Status: Al treilea proprietar (cred).
- KM: ~43.300.
- Istoricul masinii (putin dubios si cu gauri de poveste):
   - Masina a fost cumparata in Leasing in Bucuresti. A fost pe la Autokino imediat ce a fost cumparata, in 2008. Apoi, pe la ~30k, din spusele vanzatorului s-a intalnit in partea din fata cu o entitate rigida, iar urmarile au fost cu damage la capota, bara fata, radiatoare - gaura numarul 1 - no more details here.
   - Tipul de la care am cumparat-o a luat-o, a reparat-o la "niste baieti foarte buni" din Iasi si a tinut-o ca si masina de weekend timp de 4 ani, cu intretinere minimala spre mai deloc. Masina a fost inmatriculata pe numele vanzatorului abia cu o luna inainte de a fi pusa la vanzare - gaura numarul 2.
   - Ca si operatii mecanice prin care a trecut masina inainte sa o cumpar, din spusele vanzatorului - multiple gauri:
      - Probleme la garnitura de chiuloasa. A fost desfacut motorul, pusa alta garnitura, alezate chiuloasele (cica) si reasamblata de acei baieti foarte faini din Iasi.. foarte faini.
      - Probleme electrice cu senzorii "pe la motor". Inca sunt putin confuz cu asta. M-am uitat putin sub bord si sunt conectori deconectati (nu stiu daca asa ar trebui sa fie sau nu), pare umblat pe-acolo, cover-ul de plastic de sub volan e prins in 2 holsuruburi si cateva cleme originale.

- Lipsuri si defecte identificate la momentul cumpararii (incepe distractia):
   - Lipsa capacelor de la distributie.
   - Lipsa unui scut la motor.
   - Bocanituri pe la elementele de suspensie.
   - Diferential central blocat cu CEL codes C0071, P1767, P0815 (bordule era aprins ca un pom de Craciun).
      - Senzorul de pozitie al volanului calibrat prost.
   - Becul de la airbag aprins.
   - Airbag-ul de la sofer inlocuit cu unul de pe modelele din 2010/11 incolo (cu centrul negru).
   - Suportii airbag din volan strambi probabil de la declansare (airbag-ul nu se incadreaza perfect cu volanul).
   - Butoane de pe volan nefunctionale - am identificat spirala airbag ca fiind problema, are cablurile rupte in interior.
   - Headunit-ul nefunctional - desi la test drive auzeam radioul, dar am dat pe mut si de atunci nu am mai auzit nimic. Si ecranul nu se aprinde. In schimb, butoanele se lumineaza pe pozitie.
   - Miros de gaz de esapament in habitaclu - suspectam garnitura de chiuloasa.
   - Scurgere de ulei - nu mi-am dat seama la cumparare de unde.
   - Grila de WRX pe un STI. Aparent asta a gasit omul cand a refacut-o.
   - Claxonul defect (care pare sa aiba apa in el, e anemic).

Masina a fost cumparata in ideea ca pot sa-mi achiziotionez masina visurilor putin defecta, la un pret bun si apoi sa o repar si s-o aduc intr-o stare cat mai buna (si sa stiu eu ce s-a facut la ea).
Mi-am dat seama mai tarziu cat de mult si-a batut joc lumea de ea. Probabil o sa devina un money pit pana cand e pusa pe picioare, dar na, cu drag si entuziasm mai departe.

Am incercat prima oara in Iasi la Service-ul BMW sa obtin o evaluare, si mi-au cerut 6000 RON doar pentru distributie (kit + manopera). Asa ca hopa pe platforma si direct la Brasov.

- Lipsuri si defecte identificate apoi la Autokino:
   - Dusa la Autokino pe platforma la cam o saptamana dupa ce am luat-o.
   - Au fost identificate mai multe probleme:
      - Scurgerea de ulei venea de la un semering de la un ax cu came.
      - Fulia de la motor era avariata (probabil de la accident).
      - Fulia de la unul dintre axele cu came era avariata (probabil de la reparatia baietilor "foarte buni").
      - Pivoti, bucsi, bielete, sonda lamba 2, furtun radiator, distributie.

   - Au fost rectificate problemele de mai sus pe parcursul unei luni si jumatate.
   - La final, dupa reparatie, probleme identificate mai departe:
      - Probleme la compresie - ~8 bari in loc de 10 pe fiecare cilindru.
      - Zgomot de undeva, probabil diferential central, la viraj maxim dand cu spatele - mistery sound.
      - Inca nu a fost reparata spirala airbag. Iar sensorul de pozitie al volanului in continuare face probleme.

   - Am avut tentativa de a pleca cu ea spre Iasi vineri, dar pe drum am primit un Check Engine cu P0113 P0102 P0011 P0021 (probleme la MAF sensor si aparent Banjo Bolt-urile infundate).
   - M-am intors la Brasov, iar dupa o mica inspectie a celor de la AK, am luat-o la o tura pe Poiana unde s-a supraincalzit.
      - Verdict: Garnitura de chiuloasa dusa.

Masina in momentul de fata se afla la AK in asteptarea unui schimb de garnituri.
Ma gandesc acum la urmatoarele:
   -> Daca tot desfac motorul, as vrea sa pun si un set de pistoane si biele forjate, sa stiu ca nu mai am probleme mai tarziu (sau cel putin o perioada).
      - Stie cineva de unde pot lua un rebuild kit inafara de comenzile direct din state (biele, pistoane, rulmenti, headstuds)?
   -> Nu stiu exact cum sa abordez problema cu zgomotul de la diferential. Poate fi doar un rulment? Am sa-i rog pe cei de la AK sa mai dea un ochi.
   -> Spirala airbag probabil se poate repara, astept un feedback din partea celor de la AK, au promis ca dau un ochi mai in-depth.
   -> Cu headunit-ul, stie cineva vro smecherie, ceva ce pot incerca? Proprietarul zicea ca a inceput sa se comporte asa la un schimb de baterie.
      - Daca nu, probabil trec pe o tableta Nexus si un mini amplificator.
   
Vin imediat si pozele.
« Last Edit: November 14, 2016, 21:33:13 PM by cia »
2009 STI

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: STI 2009 @ Iasi
« Reply #1 on: November 14, 2016, 17:29:58 PM »
bine ai venit si ... ioai si vai ... long road ahead :)

eu iti recomand in Europa site-uri de genul
http://www.4turbo.pl
http://www.advancedautomotives.com/
vin piese in aprox. 4-5 zile , preturi ok si poti cumpara si fara TVA daca iei pe firma
pe de alta parte preturile (cu tot cu transport si vama si ce vrei tu) si oferta din US este de multe ori mult mai buna (https://www.flatironstuning.com/ ca exemplu)


MihaiFlorescu

  • *
  • 13893
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: STI 2009 @ Iasi
« Reply #2 on: November 14, 2016, 18:03:14 PM »
Bun venit! Imi pare rau ca ai intrat direct in clubul patitilor. Te asteapta un foarte lung drum unde nervii buni sunt la mare cautare. La fel si banii.

Presupunerea mea este ca masina a fost atinsa serios si a lovit motorul. Posibil sa ai nevoie de mai multe cand il desfaci. Arunca un ochi si la suportii motorului.
Acestea fiind spuse, este la fel foarte posibil sa se fi deplasat ceva in transmisie.
Daca ai noroc de genul nimerit 6/49 de 3 ori la rand, poate cutia a rezistat si doar cardanul a suparat putin flansa. Asta in ideea in care totul ar fi solid si doar din cardan sa fi flexat. De altfel, la cum a fost de "ingrijita" posibil oamenii aia sa nu ii fi schimbat uleiul in transmisie nefiind obisnuiti cu astfel de obiceiuri.

Dar la cum arata situatia si dupa cum ne povestea colegul cu Legacy diesel cu transmisia din bucati de detoate, se prea poate ca pe undeva intre cutie si extensie ceva sa nu se mai alinieze in limitele impuse.
« Last Edit: November 14, 2016, 18:04:49 PM by MihaiFlorescu »

clau

  • 166
Răspuns: STI 2009 @ Iasi
« Reply #3 on: November 14, 2016, 21:06:41 PM »
Am vazut si eu masina ta la autokino pot spune ca a mea si a ta au fost "colege" o perioada.

 La exterior arata chiar foarte bine, nu ma gandeam ca ai asa multe probleme cu ea. Ai nevoie de multa rabdare sa o faci si de cineva priceput. De bani nu mai vorbesc...

 De aici  de pe forum sunt convins ca vei primi sfaturi bune. Bafta multa!


KET

  • 3921
Răspuns: STI 2009 @ Iasi
« Reply #4 on: November 16, 2016, 09:17:46 AM »
Bine ai venit!
Pfoa, dar ce lista ai!  :o Daca ai rabdare si cash, o rezolvi pana la urma. Numai ca la final, cand vei trage linie, vei vedea ca te-a cstat cu mult mai mult decat daca ai fi luat una in mintile ei. Mai ales ca o tii prin service-uri gen AK. Cred ca abordari de acest gen sunt preferate pentru cei ce mesteresc singuri, gen malakay, Muttley, Andea, si ar mai fi cateva exemple pe forum.
Cum zice si Mihai, daca ai super noroc si este "doar" cardanul, te "scoti" relativ simplu cu transmisia. Daca nu, nu este o imaginea prea draguta. Este destul de ciudat ca diferentialul central iti face probleme, avand in vedere ca transmisia de pe STi-urile cum avem noi este recunoscuta ca fiind extrem de robusta, durabila, pusa la punct. Asa ca tind sa cred ca Mihai are dreptate cu prima varianta, si anume ca masina a fost lovita mai tare si de la impact sa fi dat si in transmisie. Nu cred ca ar fi trebuit sa ai probleme daca nu s-a schimbat uleiul in transmisie la 43k km (daca sunt reali si aia)...
Ce sa zic, iti urez multa bafta cu masina. Si rabdare. Multa... Si cash...

PS: se poate sa ne zici pretul cu care ai achizitionat-o?

STI

  • *
  • 2152
  • Uatzi
    • STIShop.ro
Răspuns: STI 2009 @ Iasi
« Reply #5 on: November 16, 2016, 12:57:03 PM »
bine ai venit! nu e chiar asa de rau pe cat pare, 70% din problemele tale vin de la volan, cred ca cel mai simplu ar fi sa te concentrezi sa cumperi un volan cu tot ce e in el nou.

dccd-ul a aruncat acele coduri pt ca spirala din volan este deteriorata si nu functioneaza ok, dupa ce schimbi volan, spirala, ce contacte electronice mai are volanul de GRB in spatele volanului + mufe originale ca sa nu tai ceva sau sa lipeste, dupa tre sa iei senzor de pozitie volan nou, recalibrat, si va porni dccd-ul ( tot din cauza spiralei spate volan este blocat dccd-ul pt ca nu comunica cu senzorul de pozitie, si daca este si calibrat prost senzorul de pozitie e pa situatia ); odata cu schimbarea volanului cu mufe originale si spirala o sa reporneasca si comenzile de pe volan sau asa ar trebui cel putin, iar cu airbagul trebuie verificata mufa, in principiul core-ul de airbag nu ar trebuie sa fie o problema daca este an diferit in schimb ecu airbag trebuie sa fie de anul tau, probabil de acolo martorul airbag in bord ( ori ecu airbag ori mufa airbag ); iar ca final de transmisie ce auzi tu e blocantul lucrand, probabil a fost intretinut prost, baga un ulei mai gros in el si totul va fii ok ( 75 w 140, mai mult centralul dccd este complet silent nu il auzi niciodata ). ca idee de final cu transmisia, cutiile dccd sunt foarte solide si deobicei nu arunca un cel decat daca au o problema cu comunicarea cu senzorii de pe masina altfel nu prea dau coduri, in ideea in care ti se pare prea scump si nu vrei sa rezolvi partea asta si vrei doar un fix care sa de blocheze dccd-ul si atat poti merge pe calea unui dccd controller aftermarket si sa sari peste toata partea asta, dar nu vad de ce sa faci asta pt ca ai probleme multiple legate de aceleasi piese...

deci parerea mea este ca electric si transmisie nu este asa de rau, mai problematic o sa fie la motor cu ce zici pt ca va trebui schimbata rola aia de avcs avariata si etc.
Most sports require only one ball, motorsport requires two...

"STIShop.ro"

Make the forum great again!

cia

Răspuns: STI 2009 @ Iasi
« Reply #6 on: November 16, 2016, 13:43:01 PM »
Multumesc pentru urari si sfaturi!

@MihaiFlorescu, @Ket, nu stiu inca ce sa cred. Sper si eu sa fie ceva putin mai simplu, cum ar fi cardanul. Cei de la AK au zis ca zgomotul provine din acea zona, dar inca nu au o sursa sigura (nu au stat sa investigheze, doar au constientizat ca exista un zgomot). Ramane de vazut, sper sa nu fie nimic grav. Posibil sa fie blocantul, posibil sa fie cardanul, imi mai dau cu parerea cand am sa apuc in sfarsit s-o conduc mai mult de 50 km si am timp s-o ascult si sa ma mai documentez (sau poate isi dau seama cei de la AK ce se intampla).
Incerc sa nu ma gandesc direct la ce e mai grav, sunt patit de curand cu Forester-ul. Se auzea un zgomot teribil in timp ce viram in loc. Dupa ce am schimbat capetele de planetara, mi-au spus cativa indivizi de la un service din Iasi ca sigur este diferentialul spate. Si ajuns la AK cu masina, si-au dat seama ca scutul de metal atingea dedesupt la viraje. Problema rezolvata, masina nu mai are probleme.

@Ket, relativ la km, cei de la AK nici nu mi-au confirmat nici nu mi-au infirmat numarul de kilometri. Interiorul arata destul de bine (inafara de problema cu Headunit-ul), deci tind sa cred ca e real numarul. Totusi, nu se stie niciodata  :).

@andea, multumesc. O sa-mi prinda tare bine.
@Ket, masina a fost luata cu 11k, parea un "good deal". Inca pare oarecum.
@STI, multumesc. Probabil daca nu reuseste electricianul celor de la AK sa se uite si sa rezolve, voi merge pe varianta pe care mi-ai sugerat-o cu un volan + anexe nou. Pare calea cea mai ok.

Rola a fost schimbata, acum doar garniturile sa le schimb si apoi sa tratez probleme electrice. Dupa putin research, din moment ce nu prea imi doresc sa trec de 300 cp, cred ca ma voi opri doar la un set nou de pistoane forjate. Ma intereseaza masina sa fie cat mai vie si sa existe cat mai putine sanse sa mai pice ceva relativ la motor.
2009 STI

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: STI 2009 @ Iasi
« Reply #7 on: November 16, 2016, 13:59:35 PM »
daca desfaci motorul pentru garnituri macar nu pune prezoane de chiulasa OEM, mai devreme sau mai tarziu si la putere stock alea se cam "obosesc" ...

moguai

  • 2814
Răspuns: STI 2009 @ Iasi
« Reply #8 on: November 16, 2016, 14:06:35 PM »
la pistoane, vezi ce cumperi sa fie plug&play, sa nu trebuiasca honuit camasile sau mai stiu eu ce. cand comanzi, comanda prin AK ca sa nu faci vre o greseala.
si dupa ce rezolvi problemele mecanice, roaga l frumos pe andea79 sa iti rescrie ecu cu softul lui.
no, ca sa nu zic ca nu ajut si eu cu ceva, iti donez claxoanele mele stock, daca vrei :))))
« Last Edit: November 16, 2016, 14:08:53 PM by moguai »
pentru ca sunetul ajunge /din difuzoare pana-n sange / pentru ca inima ta moare / atunci cand sunetul dispare.

Forester

  • 3067
  • The other right!
Răspuns: STI 2009 @ Iasi
« Reply #9 on: November 16, 2016, 15:38:00 PM »
Daca nu le ia el, vreau eu claxoane, merg puse pe hyundai?  :D
Ca am din fabrica unul asa de miorlait ca mi-e rusine sa claxonez...  ::)
Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

moguai

  • 2814
Răspuns: STI 2009 @ Iasi
« Reply #10 on: November 16, 2016, 16:11:34 PM »
si astea sunt cam penibile, nu ti face sperante. ti le dau cu placere daca nu le ia Iasi-ul.
pentru ca sunetul ajunge /din difuzoare pana-n sange / pentru ca inima ta moare / atunci cand sunetul dispare.

cia

Răspuns: STI 2009 @ Iasi
« Reply #11 on: November 17, 2016, 12:47:36 PM »
@moguai, le iau cu mare placere. Un pas mic e un tot un pas in fata! :D
2009 STI

cia

Răspuns: STI 2009 @ Iasi
« Reply #12 on: November 17, 2016, 12:57:42 PM »
Ok, deci pistoane si prezoane de chiuloasa.

Am tot stat si citit pe ici colo pe forumuri despre ce ar trebui sa mai schimb la masina sa fie "reliable" la putere stock. Ar mai trebui altceva inafara de pistoane, prezoane si soft? Vreo sugestie?
2009 STI

BOXER

  • *
  • 2352
  • +
Răspuns: STI 2009 @ Iasi
« Reply #13 on: November 17, 2016, 13:02:44 PM »
Offtopic:

Am cautat in tolba lui Merlin si au aparut doua claxoane new-gen. pentru Hyundai.
ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.

Muttley

  • 4913
Răspuns: STI 2009 @ Iasi
« Reply #14 on: November 17, 2016, 13:06:38 PM »
Le iau eu, mersi.
WRX SW 2002

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: STI 2009 @ Iasi
« Reply #15 on: November 17, 2016, 13:45:48 PM »
Ok, deci pistoane si prezoane de chiuloasa.

Am tot stat si citit pe ici colo pe forumuri despre ce ar trebui sa mai schimb la masina sa fie "reliable" la putere stock. Ar mai trebui altceva inafara de pistoane, prezoane si soft? Vreo sugestie?

nu ar strica - in sensul ca ar face chiar foarte bine :) - un radiator extern pentru ulei si un radiator mai mare pt.apa (in aceasta ordine) .... si esti super ok pentru nivele stock si un pic peste (cam cat merge turbina stock impinsa)

si in rest intretinere cum trebuie, adica benzina buna si ulei verificat/schimbat des ...

Muttley

  • 4913
Răspuns: STI 2009 @ Iasi
« Reply #16 on: November 17, 2016, 14:05:41 PM »
Ma iertati, dar cu titlu general, cuzineti noi pe arbore cotit nou sau macar verificat / rectificat daca e cazul. Arborele nou nu e chiar o avere. Si pompa de ulei noua daca tot se desface.
Si chestii care nu trebuiesc omise, verificate planeitatile chiulaselor si semiblocurilor si rectificat dupa caz, verificare chiulase (scaune, supape, joc ghiduri, etanseitati, axe, tacheti) si reparatie daca e nevoie.
Am zis asa, sa nu vina ca surprize pe parcurs...
WRX SW 2002

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: STI 2009 @ Iasi
« Reply #17 on: November 17, 2016, 14:34:23 PM »
eu "subinteleg" sa zic asa ca daca desfaci motorul cuzineti/segmenti/plan bloc-chiulase si alte verficari de genul se fac ....

Răspuns: STI 2009 @ Iasi
« Reply #18 on: November 17, 2016, 15:26:56 PM »
Ti-am admirat si eu masina iei la AK. Iti doresc succes sa o repari repede si cat mai rentabil!
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

moguai

  • 2814
Răspuns: STI 2009 @ Iasi
« Reply #19 on: November 17, 2016, 15:58:33 PM »
@moguai, le iau cu mare placere. Un pas mic e un tot un pas in fata! :D

o sa gasim o solutie sa ti le trimit, tie sau la BV. nu sunt oricum urgente astea
pentru ca sunetul ajunge /din difuzoare pana-n sange / pentru ca inima ta moare / atunci cand sunetul dispare.