STI 2009 @ Iasi
Subaru club Romania

STI 2009 @ Iasi

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Răspuns: STI 2009 @ Iasi
« Reply #20 on: November 17, 2016, 17:17:39 PM »
@moguai, le iau cu mare placere. Un pas mic e un tot un pas in fata! :D

o sa gasim o solutie sa ti le trimit, tie sau la BV. nu sunt oricum urgente astea

Noi ajungem la Brasov pe 30 si i le putem inmana colegului peste doua saptamani, daca nu se grabeste.
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

moguai

  • 2814
Răspuns: STI 2009 @ Iasi
« Reply #21 on: November 17, 2016, 17:47:11 PM »
Ok, in we eventual poate gasim putin timp
pentru ca sunetul ajunge /din difuzoare pana-n sange / pentru ca inima ta moare / atunci cand sunetul dispare.

KET

  • 3921
Răspuns: STI 2009 @ Iasi
« Reply #22 on: November 18, 2016, 09:56:51 AM »
Vezi ca au aparut niste piese la vanzare aici https://www.facebook.com/groups/motorsportparts/?ref=nf_target&fref=nf
Poate te intereseaza...

cia

Răspuns: STI 2009 @ Iasi
« Reply #23 on: November 24, 2016, 23:58:25 PM »
Continuand povestea..

Discutand cu cei de la Autokino, au ajuns la ideea ca zgomotul din diferential e normal. Asa ca o sa-mi iau atentia de aici o perioada.

Saptamana viitoare intra masina pe masa de operatie, sa fie desfacuta si evaluata pe interior. Am petrecut ultimele zile cu nasul pe forumuri si asta e ceea ce am reusit sa inteleg, desi sincer sunt ametit de cap cand vine vorba de deciziile pe care le voi lua cu piesele (oricum totusi trebuie sa astept evaluarea sa vad de ce am nevoie):
- Atata timp cat ma pastrez la putere stock, nu sunt necesare piese aftermarket pentru internele motorului (dar trebuie sa am grija de soft-ul masinii si ma servesc eventual cu un AOS).
- Daca imi pun pistoane forjate ca sa fiu cu inima impacata ca nu voi mai avea probleme, voi suferi de piston slap. Din ce inteleg, pe termen lung camesile pistoanelor nu o sa fie foarte fericite daca tot ma plimb cu masina prin oras si tot o las sa se incalzeasca si sa se raceasca, aparent cele forjate nu sunt pentru "street use". Iar eu imi doresc sa o transform intr-o masinuta care o sa tina, o sa fie distractiva si o sa fie reliable (lumea se plange ca au probleme dupa 20-30k km).
- Am avut tentativa sa ma duc si pe un set de cuzineti de la ACL, dar iarasi dupa ceva review-uri citite, par overkill si inutili aplicatiei mele ( + ca au aparent probabilitate mai mare de "seize and rotate" din ce spun unii oameni de pe Nasioc).

@Ket, multumesc.
- Am gasit prezoane de chiuloasa RCM 14mm/12mm. Problema este ca nu reusesc sa gasesc nicaieri dimensiunea OEM, sa stiu daca astea vor fi sau nu plug & play.

Sunt ametit de cap. Nu prea stiu ce pasi sa urmez astfel incat sa o aduc intr-un punct bun. Masina o sa fie in unele perioade un "daily driver", cu un schimb intre ea si Forester in functie de nevoie. Stiu ca nu mi-am ales masina de la care sa am astfel de pretentii, dar vreau sa stau cu cat mai putine griji. Vrun sfat? Clar imi imaginam ca trebuie sa fie si niste dezavantaje cand vine vorba de a schimba interne.
2009 STI

BOXER

  • *
  • 2352
  • +
Răspuns: STI 2009 @ Iasi
« Reply #24 on: November 25, 2016, 00:56:29 AM »
O masina care nu functioneaza trebuie reparata.
Cea mai simpla cale de a o face functionala o reprezinta folosirea reperelor OEM.
Asta este prima etapa (1). Pentru a ajunge la un rezultat bun ai nevoie de un buget generos.


Dupa ce ai o masina functionala poti trece la partea mai interesanta, cea a modificarilor.

Daca vrei sa treci direct la etapa 2 ai nevoie de ajutor, nu vei reusi singur sa ajungi la un rezultat bun.
Sunt cativa forumisti cu experienta in STI care te pot ajuta.
Etapa (2) este mai costisitoare decat (1) dar satisfactiile sunt mai mari.
ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.

KET

  • 3921
Răspuns: STI 2009 @ Iasi
« Reply #25 on: November 25, 2016, 08:07:23 AM »
300+ CP pentru un DD e mai mult decat suficient.  :D Nu e vorba numai de cati CP ai cand vine vorba de fiabilitate. Este vorba si de intretinere si utilizare. Nu cred niciun posesor de STi care zice ca a mers cu masina pana la scoala sa isi ia copilul si inapoi si nu i-a dat macar o rupere de dinti, macar un 1-2-3.
Avand in vedere ca stai in Iasi, deci ai acces greu la un service ca lumea Subaru, eu as opta pentru o varianta ma scumpa care sa-ti ofere macar partial certitudinea fiabilitatii. Fie ca mergi pe piese stock, fie ca mergi pe un upgrade, rezolva absolut toate problemele inainte de a o lua din service. Altfel, va sta mai mult pe platforma intre Iasi si Brasov decat vei sta tu in ea
Si zgomotul in diferential nu e normal  ;)

MihaiFlorescu

  • *
  • 13893
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: STI 2009 @ Iasi
« Reply #26 on: November 25, 2016, 09:53:30 AM »
Subscriu la ce au spus colegii Wrangler si KET.

Varianta pe care eu am incercat sa merg la fiecare masina si sfaturile date prietenilor a fost  pe metoda OEM+.
Ce inseamna asta? Inseamna ca avand o masina cu ceva ani sau a carei productie a incetat, exista si documentatie. Documentatie in baza careia poti sa iti faci lista cu piese. Ce s-a dovedit a fi bun si fiabil ca piesa OEM cauta sa schimbi tot cu OEM. Nu cauta solutia negasita sau reinventarea rotii sau mai ieftin dar la fel de bun ca din 2008 pana acum o gasea cineva sigur.

Ce s-a dovedit ca nu rezista OEM, mergi pe varianta after market care s-a dovedit castigatoare in loc sa pui OEM unde s-a aplicat metoda "cutting corners" de catre fabricant. Aici parerile vor fi impartite, la modul ca exista mai multe solutii, dar intotdeauna una singura va avea un succes de +80%.


Exemplu simplu si la indemana: Discuri DBA + Placute DS2500. Nu am citit sau auzit pe cineva care a mers pe varianta asta sa spuna ca nu este WOW fata de OEM. La fel cu prezoanele ARP.

Si desi au mai spus si altii si eu, NU! zgomotul din cutie si diferentiale nu este normal, ca nu mergi pe cutie "straight cut". Schimba macar uleiul.

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: STI 2009 @ Iasi
« Reply #27 on: November 25, 2016, 10:14:22 AM »
eu zic sa continui sa citesti ..... mult mult mult :)

la nivel de putere stock probleme sunt cu garnituri de chiulasa si pistoane (cat timp nu se merge fara ulei si se schimba uleiul des)
pistoanele cedeaza din cauza detonatiilor, pentru a le preveni se foloseste in general benzina buna/soft/AOS/racire mai buna ...
garniturile de chiulasa cedeaza din cauza prezoanelor OEM si a supraincalzirii, pentru prevenire se folosesc prezoane aftermarket si racire mai buna

prezoanele oem sunt de 11 mm, poti pune si de 12 sau mai mari dar vor trebui modificate gaurile din bloc -> aici este un risc sa gasesti un atelier care sa faca cum trebuie treaba asta -> este nevoie de precizie mare si atelierele noastre .....

pistoanele forjate nu vin cu piston slap inclus :) este o chestie de montaj si/sau aliaj
exista 2 aliaje din care se fac pistoanele 4032 si 2618, 4032 nu se dilata atat de mult si pot fi montate la clearance aproape oem in camasi si nu vei avea piston slap, 2618 se dilata mai mult si au nevoie de clearance mai mare in camasi -> adica piston slap sometimes
de asemenea unele pistoane drop-in vin cu clearance builtin, adica au diametrul efectiv mai mic un pic chiar daca sunt prezentate ca fiind de 99.5mm, iar daca cineva pregateste camasile fara sa stie/masoare pistoanele va rezulta clearance dublu -> piston slap
deci trebuie sa stii exact ce cumperi si cum se monteaza/clearance-uri (cu un 2618 cu clearance stockish de exemplu vei avea toate sansele sa-l "blochezi" in cilindru)

si daca ai chef de povesti in Iasi poti povesti si cu userul Skinner de aici
http://www.subarufanclub.ro/forum/index.php?topic=2568.0

LE: pe nasioc ca si pe toate forum-urile vei gasi atat useri cu experienta cat si useri mai la inceput, cat si "campanii" de promovare/"demolare" a unui produs/piesa
poti face ca la gimnastica parca, elimini notele/review-urile cele mai mari si cele mai mici si faci media celorlalte :)
« Last Edit: November 25, 2016, 10:19:39 AM by andea79 »

Muttley

  • 4913
Răspuns: STI 2009 @ Iasi
« Reply #28 on: November 25, 2016, 10:22:06 AM »
exista 2 aliaje din care se fac pistoanele 4032 si 2618, 4032 nu se dilata atat de mult si pot fi montate la clearance aproape oem in camasi si nu vei avea piston slap, 2618 se dilata mai mult si au nevoie de clearance mai mare in camasi -> adica piston slap sometimes

Priceless!
WRX SW 2002

gabit

  • 172
Răspuns: STI 2009 @ Iasi
« Reply #29 on: November 26, 2016, 01:40:47 AM »
Salut. Sunt din Iași și eu. Poate ne vedem și povestim, ca am trecut și eu prin destule cu Subaru. Atât de multe ca acum îmi caut un evo. Dar cine stie...
ex 03 WRX
ex 06 XT STI
ex 03 STI
ex 04 STI spec C
...
04 STI PETTER SOLBERG EDITION

daniel.gugu

  • 1384
  • Forester & Impreza
    • http://www.gg-dc.ro/
Răspuns: STI 2009 @ Iasi
« Reply #30 on: November 26, 2016, 07:38:29 AM »
Salut. Sunt din Iași și eu. Poate ne vedem și povestim, ca am trecut și eu prin destule cu Subaru. Atât de multe ca acum îmi caut un evo. Dar cine stie...

evo ... ??? blasfemie!!!! fara Subaru viata e boring!!! :)) multa bafta cu proiectul!
Subaru Impreza WRX STI '07 - alias "Galeata Albastra"
Subaru Forester 2.0 XT - daily car
Subaru Impreza 2.0 GT 4WD - PLUTO
Subaru Impreza Type R - GOOFY

Răspuns: STI 2009 @ Iasi
« Reply #31 on: November 26, 2016, 09:17:08 AM »
Salut. Sunt din Iași și eu. Poate ne vedem și povestim, ca am trecut și eu prin destule cu Subaru. Atât de multe ca acum îmi caut un evo. Dar cine stie...
:)))))))))

Obligatoriu si eu voi completa parcul in aceasta ordine, Evo, GTR  ;D
...dar asta dupa ce mai iau vreo doua cazanele
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

moguai

  • 2814
Răspuns: STI 2009 @ Iasi
« Reply #32 on: November 26, 2016, 12:11:12 PM »
E un evo stock de vanzare, al lui Edu Stan. Am avut un moment de nebunie in care am zis ca l cumpar :)))
pentru ca sunetul ajunge /din difuzoare pana-n sange / pentru ca inima ta moare / atunci cand sunetul dispare.

Forester

  • 3067
  • The other right!
Răspuns: STI 2009 @ Iasi
« Reply #33 on: November 26, 2016, 12:15:05 PM »
Edu si stock in aceeasi propozitie?  :D
Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

cia

Răspuns: STI 2009 @ Iasi
« Reply #34 on: November 26, 2016, 17:17:27 PM »
Ok, ceva ce imi doresc totusi sa lamuresc. Masina asta o sa fie "my baby". In ideea asta, imi doresc foarte mult sa o pun la punct asa cum trebuie si totul sa fie functional, facut corect, cu cap, si fara "corners cut".
Sunt constient ca m-am apucat de un proiect ce am crezut ca ma va duce pe o cale mai usoara financiar spre "my dream car", dar acum sunt foarte bucuros ca am ales abordarea asta fiindca am sansa sa ating punctele slabe ale masinii, chiar daca o sa ma coste ceva mai mult, iar apoi sa stau cu mai putina grija cand o voi conduce uneori la "rupere de dinti" cum spune KET (interesanta expresie :) ).
Nu-mi doresc sa iau masina asta inapoi din service si sa mai alte probleme la ea (cel putin nu din gama celor pe care le-am avut deja si le-am reparat). Asa ca tot ce pot repara/modifica acum, sa pun la punct asa cum trebuie, voi repara.
Stresul meu aici nu provine dintr-o perspectiva financiara (desi va imaginati ca nici eu acum nu sunt sac fara fund), ci din volumul foarte mare de informatii / pareri disponibile. Nu am backgroud mecanic, asa ca tot ce invat acum astfel incat sa pot duce proiectul la final provine din forumuri, carti de service si sfaturile voastre.
Apreciez foarte mult faptul ca va alocati acolo 5 minute sa-mi oferiti si mie o parere pe baza experientei voastre, in situatia mea inseamna foarte mult, asa ca multumesc. In ideea asta, citesc fiecare postare si nu ignor sfaturile si ideile ce imi sunt oferite.


Revenind la masinuta:
@andea, multumesc mult pentru clarificari. In cazul asta, ma pun mai tare cu burta pe carte. Am vorbit cu Skinner despre experienta lui la rebuild. Chiar imi propusese sa ma ajute, sa-mi faca si mie aceeasi operatie ca la el, dar era prea tarziu deja cand am vorbit, masina era la AK. Stiam de cele doua aliaje de la el, dar nu stiu de ce am inteles ca 4032 este cel stock. Mai citesc. Cat despre campaniile de demolare, sfatul tau pare foarte sanatos.

@Wrangler, etapa 1 momentan suna foarte bine. Cu 2-ul, am sa musc din ea doar ca sa ma tin lipsit de griji.

@KET, @MihaiFlorescu, dupa fiabilitate merg. Sfaturile sunt foarte bine primite. Probabil asa voi si incerca sa fac, sa ating unde este necesara interventia si sa nu-mi bag nasul unde nu-mi fierbe oala (adica piese AM unde nu are sens pentru DD). Cat despre zgomotul de diff, am inteles. Momentan, tot ce v-am povestit legat de problema asta e pe baza a ceea ce am discutat la telefon cu cei de la AK. Nu stiu ce inseamna in contextul asta "zgomot" ca nu l-am auzit. Cand am mers cu ea prin Brasov, eram .. :D cam entuziasmat si ocupat sa merg cu ea inainte. N-am avut sansa sa dau pe undeva cu spatele sa vad cum se aude. Voi avea in vedere, categoric nu-mi doresc sa fiu delasator in niciun aspect legat de masina.

@gabit, cu cea mai mare placere.

Already Done list:
- Distributie + pompa apa (cu rezolvarea tuturor problemelor adiacente).
- Schimbat toate lichidele din masina (inclusiv diff).
- Indreptat urechiuse intercooler (am stat 2 ore jumate cu o penseta deasupra masinii pentru asta).

Cu ce am ramas pana acum (TO DO list acum, la AK):
- Cuzineti stock.
- Biele stock (daca sunt in stare buna).
- Radiator apa aftermarket.
- Radiator ulei.
- Prezoane ARP pentru chiuloase (si pentru biele in caz ca le schimb).
- Pistoane forjate (inca trebuie sa mai fac research de care si cum, thanks andea).
- Vazut ce e cu zgomotul de diff.
- De curatat banjo bolt-urile.
- Spirala airbag + senzor pozitie volan.

Future TO DO list (dupa ce e in stare de functionare si o aduc acasa):
- AOS.
- Soft.
- Discuri + placute (trebuie sa fac putin research aici).
- Jante pentru cauciucurile de vara.
- Headunit (last on the list).

Edit: Astept sa aflu cum e pe interior jucaria saptamana viitoare. Cei de la AK au fost cam full, a stat jucaria 2 saptamani pe la ei fara interventii. Poate apuc sa am inapoi cheile, in timp sa le pun sub pomul de Craciun. Daca nu, apai la anul.
« Last Edit: November 26, 2016, 17:20:29 PM by cia »
2009 STI

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: STI 2009 @ Iasi
« Reply #35 on: April 10, 2017, 14:02:56 PM »
pe aici se mai aude ceva ? is it still alive ? :)

malakay

  • *
  • 4767
  • IMPREZA GC8
    • www.proalex.ro
Răspuns: STI 2009 @ Iasi
« Reply #36 on: April 17, 2017, 11:08:29 AM »
pai tot pe al ak era masina acu 1 luna !
Straights are for fast cars, corners are for fast drivers. - Colin McRae

cia

Răspuns: STI 2009 @ Iasi
« Reply #37 on: May 16, 2017, 01:33:48 AM »
Ca sa nu-mi las povestea in aer..

Update:
It's alive and well.

Dupa ce s-a desfacut motorul la AK au ajuns baietii la concluzia ca nu ar fi recomandata repararea blocului motor (cuzineti arbore dusi, gaurile pentru prezoane marite - aparent au fost refacute cumva, o zgarietura in una din camesi) si mi-au sugerat sa-i caut inima noua ca cea pe care o avea nu prezenta incredere. Asa ca, dupa o perioada mai lunga de indecizie, am ales sa merg pe ruta OEM. Masina a primit:
- Bloc motor nou, o generatie mai noua (10103AC050).
- Volanta noua + kit de ambreiaj OEM Replacement Exedy
- Prezoane chiuloasa ARP + prezoane volanta ARP
- Suporti motor noi
- Rectificare chiuloase + 4 valve de evacuare noi
- Pompa de ulei + termostat + radiator ulei OEM.
- Oil pick-up
- Radiator Mishimoto Aluminium X-line
- Reconditionare turbina
- Fulii ax cu came intake (una la prima interventie, una la a doua).
- Senzor pozitie volan + Spirala airbag
- Mizilicuri (valve OCV intake, banjo bolt-uri pentru intake noi, rulment pe stanga fata, diverse mizilicuri de intretinere ..)
- Headunit cu Android de la Joying (destul de fainut, mai fain clar ca cel OEM).

Si luand in considerare ce-am facut la prima tura la AK, am umblat la aproape tot ce se poate. Distributia e noua, consumabilele sunt toate noi. Cu bune cu rele am ajuns la vorba lui KET, m-a costat mult mai mult decat o masina intreaga la minte, dar de, partea plina a paharului e ca macar acum stiu ce are sub capota si stau o perioada fara griji.

Piesele le-am luat de pe 4turbo.pl. Multam fain andea79 pentru sugestie, am cautat ceva timp si pana la urma acolo am gasit ce vroiam. Ceva chestii mici, inclusiv spirala airbag + senzorul de pozitie la volan le-am luat de pe partsouq.com (Arabia Saudita - vin in cam 2 saptamani si trebuie platita vama, dar deobicei preturile sunt la o treime fata de ce am gasit pe la noi, deci tot iesi mai ieftin + ca transportul e ieftin).

Masina e in regula acum. I-au trecut dracii mecanici si din bord si acum merge fainut. Am trecut de curand de 2000 de km pe motorul nou, a tot fost luata in weekend la drumuri ceva mai lungi. Astept acum ocazia sa incep gradual sa ma mai joc cu ea. Pana acum nu a papat ulei, dar nici nu am ajuns prea des in turbina. Urmeaza sa vad care-i treaba.
Mi-a papat putina apa venind de la Brasov la Iasi, dar am completat o tura si de-atunci n-am mai avut probleme.

Urmeaza saptamana viitoare sa primeasca flanse la amortizoare (a inceput cea pe stanga fata sa fie putin zgomotoasa si na, le iau pe toate la rand) si bielete antiruliu, iar peste cam 3 saptamani o sa-i caut si compresor de AC. Daca stiti de unde pot face rost de un compresor la un pret mai decent, sunt deschis la sugestii. N-am auzit lucruri bune despre reconditionari, asa ca as vrea sa evit ruta asta. Tot cand schimb compresorul poate pun si claxoane noi, am luat un set tip hella horn.

Iaca si niste poze, sa fie treaba buna:







De-acum sper eu sa am povesti mai frumoase de impartasit (si poate sa fiu mai intelept cand imi mai cumpar vreo masina).
« Last Edit: August 21, 2017, 20:11:10 PM by cia »
2009 STI

Forester

  • 3067
  • The other right!
Răspuns: STI 2009 @ Iasi
« Reply #38 on: May 16, 2017, 09:24:56 AM »
Jos palaria si iti urez ca de acum sa mearga (dupa cum si este... ) ca noua sau mai bine! Multi km fara nici un fel de probleme, felicitari!
Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

moguai

  • 2814
STI 2009 @ Iasi
« Reply #39 on: May 16, 2017, 09:45:28 AM »
Ulei bun schimbat des, filtrul oem si cam asta e de acum. Ah, eu i as da o bere doua lui Andea si i as cere si un soft :)
pentru ca sunetul ajunge /din difuzoare pana-n sange / pentru ca inima ta moare / atunci cand sunetul dispare.