STI 2009 @ Iasi
Subaru club Romania

STI 2009 @ Iasi

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: STI 2009 @ Iasi
« Reply #40 on: May 16, 2017, 10:26:04 AM »
felicitari si distractie cu masina :)

ce probleme ai cu compresorul de AC ? eu si inca cateva persoane din CJ am avut probleme cu ambreiajul/rulmentul

http://www.ebay.co.uk/itm/NEW-AC-COMPRESSOR-CLUTCH-ASSEMBLY-SUBARU-08-14-IMPREZA-07-14-FORESTER-/282100896490?hash=item41ae8612ea:g:l30AAOSwyQtV0ylt

si am cumparat exact asta din link acum cativa ani si functioneaza fara probleme ...

KET

  • 3921
Răspuns: STI 2009 @ Iasi
« Reply #41 on: May 16, 2017, 10:26:59 AM »
Bine ca ai rezolvat tot! Ai dreptate, macar stii ce s-a facut la masina. Dar pentru asta trebuia sa ai disponibilitate de cash, ceea ce se pare ca ai avut.  ;)
Sa ai grija de ea si sa te bucuri maxim!

cia

Răspuns: STI 2009 @ Iasi
« Reply #42 on: May 16, 2017, 13:58:29 PM »
@andea Hmm.. cand cuplezi, ambreiajul se invarte pe exterior, dar presupun ca totusi poate fi dusa partea interioara. Hai ca-i dau o sansa, poate poate, presupun ca oricum n-am cum sa-mi dau seama fara sa-l desfac, nu?
2009 STI

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: STI 2009 @ Iasi
« Reply #43 on: May 16, 2017, 14:21:40 PM »
ce sa zic..nu sunt eu specialist la AC dar stiu ca ambreiajul ala s-a dus si la mine si la alte 2 masini si a fost reparat cu piesele din link - la noi nu am gasit doar bucata aia ci tot compresorul la preturi...de preturi :)

cia

Răspuns: STI 2009 @ Iasi
« Reply #44 on: May 16, 2017, 14:28:57 PM »
In regula, hai ca incerc. Poate am noroc  ;D
2009 STI

cia

Re: STI 2009 @ Iasi
« Reply #45 on: August 10, 2017, 16:03:23 PM »
Sa va mai povestesc cate ceva din viata masinii..

Am schimbat flansele la amortizoare, asta s-a rezolvat. Am schimbat si bieletele antiruliu pe fata cu ocazia asta, impreuna cu bucsele de la bara stabilizatoare si am pus un nou carenaj la roata dreapta fata ca era vai de capul lui ala vechi.

Dupa asta, incepusem sa ma obisnuiesc cu masina si mi se parea ca nu trage cum tragea inainte sa fac motorul, chiar daca atunci scapa ulei si era varza. Ma uitam pe loguri si vedeam 0.4 bari boost relativ, clar ceva nu era bine. M-am intalnit cu Skinner (sa traiasca!) de pe forum in Iasi si a facut o tura cu masina. Prima impresie: "Man, masina asta e aspirata". Asa ca a investigat el putin si am avut noroc ca aveam exact aceeasi problema cum a avut si el, furtunele de vacuum de la turbina si de la WG erau puse invers (unul din ele are un restrictor). Fericire maxima in seara aia, masina tragea fainut.

Totusi, dupa problemuta asta, vad pe loguri 0.6 bari boost maxim relativ, si stau si ma uit ca prostul la masina vreo saptamana pana cand ma prind ca masina nu are montat un senzor de presiune atmosferica exterioara si masina vede 1.5 bari presiune exterioara fara senzor (s-a facut in trecut secondary air pump delete, iar senzorul era in una din valvele din acel sistem). Am stat vreo saptamana sa caut un sensor undeva, si am ajuns sa cumpar valva care continea senzorul si sa o pun inapoi pe masina (am dat 180 de euro pentru un senzor de 15.. n-am fost fericit.. noi sa fim sanatosi..). Acum masinuta vede 1.1 bari de boost la WOT, si tabela de fine knock corection e pe 0 toata.

Am ajuns la 4700 km pe noul motor, ocazie cu care am schimbat uleiul si filtrele, impreuna cu valvele OCV de la evacuare si garniturile de la galeria de evacuare pana la intalnirea cu uppipe-ul (una din ele scapa putin, asa ca na, am zis ca-i o ocazie buna, daca tot a trebuit sa dau jos galeria sa ajuns la valva de pe dreapta).

Nu prea am poze sa va arat, eventual cu ce am mai facut pe la ea prin interior:

- Plastice "reimprospatate" cu plastidip intr-un weekend + rama la headunit


- Grila facuta neagra (tot plastidip)


Asa, ca "misc items", am pus o camera DVR care se conecteaza prin USB la headunit si filmeaza constant in memoria headunit-ului. E destul de faina ca pare OEM, am tras firele destul de subtil. Am montat si niste piulite de roata de aluminiu, cele OEM erau batute de soarta.

N-am mai apucat sa fac nimic cu AC-ul ca mi-am facut peri albi cu boost-ul. Am scos masina din parcare doar in zile mai racoroase. E si asta in plan pe luna asta. Totusi, chestii mai vitale mai intai. Voi ce Catch Can-uri / AOS-uri aveti? Stiti vrun loc de unde se pot cumpara din Romania / Europa? Ma gandeam sa pun un Crawford ca are si incalzire, dar prin Europa nu gasesc.
2009 STI

Muttley

  • 4916
Re: STI 2009 @ Iasi
« Reply #46 on: August 10, 2017, 17:33:28 PM »
Ai si tu nervi...  :)

Crawford, spun unii, se exfoliaza pe interior.
Cu incalzire mai ai Perrin, cu fittinguri din plastic, care crapa si nu-s etanse. E si mic.
Si ar mai fi cu incalzire IAG, de care nimeni nu pare sa se planga. Myself included ;)

La modelul tau am impresia ca trebuie sa-ti reamplasezi partea de cruise control.
WRX SW 2002

andea79

  • *
  • 4007
Re: STI 2009 @ Iasi
« Reply #47 on: August 10, 2017, 19:00:56 PM »
intreaba-l pe userul Ratzalarul daca vrei, stiu ca tocmai a trecut la catch can de la aos -> poate are la vanzare aos-ul

cia

Re: STI 2009 @ Iasi
« Reply #48 on: August 20, 2017, 01:58:05 AM »
Thank Muttley. Dupa ce research si o discutie cu user-ul Ratzalarul, trec pe catch can cu output extern, mult mai sanatos pe termen lung din ce se vede.

Intre timp, am reusit sa ajung si pe Transfagarasan cu masinuta (poze soon). A fost fain, mult mai aglomerat decat credeam ca o sa fie, dar totusi fain. Apoi am facut un ocol prin Cluj inainte sa fug acasa. Si daca tot m-am dus spre Cluj.. datorita bunavointei lui Vali (andea), am acum si eu software custom pe masina. Am ajuns si eu pe lista lui de trofee :D. Multumesc frumos de ajutor!

Dar nu cred ca asta e cea mai interesanta parte de povestit. Ceva curios s-a intamplat cand a ajuns masina in Cluj sa o vada Vali. S-a uitat el nitel pe acolo si primul lucru care a iesit in evidenta: sonda lambda e degeaba, nu face nimic, da semnal continuu cu valoarea maxima, iar pentru ECU tot una e si o normalizeaza la 14.7.
Apoi a vazut asta: codurile de eroare din ECU pentru sonda lambda era dezactivate, impreuna cu codurile de eroare pentru a doua sonda dupa catalizator (care a fost schimbata la AK la recomandarea lor, chestie pentru care am platit) si un cod de eroare pentru sistemul de AVCS la evacuare care apare in general daca se infunda valvele OCV.
Adica eu puteam sa merg mult si bine asa si n-as fi stiut foarte curand ca am totusi o problema. Gazele de evacuare imi miroseau putin cam "rich", dar am rezolvat probleme pe rand in ideea ca poate nimeresc sa rezolv si asta ca efect secundar. Culmea, valvele OCV pe evacuare le-am schimbat din noroc ca ma uitam pe loguri si vedeam ca au sarcini putin diferite.

Na, sunt putin intrigat. Ca sa eliminam ideea, cei la AK mi-au confirmat ca au facut un update de soft la ea cand au vazut-o prima oara. Habar n-am ce s-a intamplat acolo, nu pare intr-un final foarte ok.

Acum sonda e pe drum, impreuna cu un Tactrix ca sa pot face intretinerea si un catch can. Update-uri si poze soon.
2009 STI

andea79

  • *
  • 4007
Re: STI 2009 @ Iasi
« Reply #49 on: August 20, 2017, 10:10:20 AM »
adica ca sa fie treaba mai clara si poate ne ajuta si Sese

masina a fost luata de la AK cu urmatoarele coduri CEL dezactivate:

[23:48:10.369] table (P0024) EXHAUST AVCS SYSTEM 2 RANGE/PERF has differences
[23:48:10.369] table (P0030) FRONT O2 SENSOR RANGE/PERF has differences
[23:48:10.369] table (P0031) FRONT O2 SENSOR LOW INPUT has differences
[23:48:10.369] table (P0037) REAR O2 SENSOR LOW INPUT has differences
[23:48:10.369] table (P0038) REAR O2 SENSOR HIGH INPUT has differences
[23:48:10.369] table (P0131) FRONT O2 SENSOR LOW INPUT has differences
[23:48:10.369] table (P0132) FRONT O2 SENSOR HIGH INPUT has differences
[23:48:10.369] table (P0133) FRONT O2 SENSOR SLOW RESPONSE has differences
[23:48:10.369] table (P0134) FRONT O2 SENSOR NO ACTIVITY has differences
[23:48:10.369] table (P0140) REAR O2 SENSOR NO ACTIVITY has differences
[23:48:10.369] table (P0410) SECONDARY AIR PUMP SYSTEM has differences
[23:48:10.370] table (P0413) SECONDARY AIR PUMP A OPEN has differences
[23:48:10.370] table (P0414) SECONDARY AIR PUMP A SHORTED has differences
[23:48:10.370] table (P0418) SECONDARY AIR PUMP RELAY A has differences
[23:48:10.370] table (P0420) CAT EFFICIENCY BELOW THRESHOLD has differences
[23:48:10.370] table (P1410) SECONDARY AIR PUMP VALVE STUCK OPEN has differences
[23:48:10.370] table (P1418) SECONDARY AIR PUMP CIRCUIT SHORTED has differences
[23:48:10.370] table (P2432) SECONDARY AIR PUMP CIRCUIT LOW has differences
[23:48:10.370] table (P2433) SECONDARY AIR PUMP CIRCUIT HIGH has differences
[23:48:10.370] table (P2441) SECONDARY AIR PUMP VALVE 1 STUCK CLOSED has differences
[23:48:10.370] table (P2444) SECONDARY AIR PUMP 1 STUCK ON B1 has differences

dintre acestea eliminam pe cele cu secondary air pump deoarece este anulata, eliminam si pe cele cu rear O2 si cat efficiency (ca si asa nu face nimic interesant a doua sonda desi daca cia zice ca a platit pentru a doua sonda si ea de fapt nu merge este interesant :) ) daar ne raman cele cu front o2 (prima sonda) si exhaust avcs ...

si prima sonda este moarta - nu face nimic - adica functionare in closed loop total anapoda adica ... sincer sunt in ceata, stiam ca AK fac chestii serioase dar sunt convins ca undeva ceva de scapa de fapt si ne lamureste Sese :)

Muttley

  • 4916
Re: STI 2009 @ Iasi
« Reply #50 on: August 20, 2017, 10:19:13 AM »
CC-ul cu iesire in atmosfera se foloseste cand ai blow-by atat de mare incat unul cu recirculare ar fi coplesit de cantitatea de gaze si n-ar mai fi capabil sa-si indeplineasca functia. Cat timp ai pistoane normale, cu joc normal, si boost cu valori maxime omenesti, un CC cu iesire afara va face sigur 2 chestii in mod gratuit:
1) va polua enorm atmosfera. Fiecare cu constiinta sa;
2) va face sa ai presiune de carter mai mare decat la unul cu recirculare, unde vacuumul de pe admisie ajuta la scaderea presiunii. Adica ai sa faci praf garniturile motorului mai repede si mai sigur.

Inapoi la coduri.
WRX SW 2002

Sese

  • 468
Re: STI 2009 @ Iasi
« Reply #51 on: August 21, 2017, 12:18:10 PM »
Ca sa fie treaba clara si lamurita, m-am dus sa-l intreb pe Calin despre masina asta. Nu sunt deloc competent pe acest subiect.

Auto Kino pastreaza evidente stricte cu privire la eventualele resoftari facute masinilor care intra in service. In cazul asta, este facut doar un update de soft, nu o resoftare.
Singurele modificari de soft pentru defecte functionale sunt cele pentru pompa secundara de aer, pentru toate celelalte recomandam reparatiile, nu pacalirea din soft.
Daca s-a schimbat a doua sonda, este pentru faptul ca s-a gasit defecta la diagnosticare, nu pentru altceva. Posibil sa se fi stricat si prima intre timp, cred ca sunt mai bine de sase luni de cand a iesit din service.

Nu stiu ce altceva as putea spune mai mult. Doar sa-mi exprim disponibilitatea pentru o alta diagnosticare si reparatie.

andea79

  • *
  • 4007
Re: STI 2009 @ Iasi
« Reply #52 on: August 21, 2017, 14:11:18 PM »
da, pai asa ma gandeam si eu ca se recomanda reparatii nu pacalirea din soft si de aceea eram in ceata :)

eu am scris mai sus lista codurilor de eroare gasite disabled si la fel ma asteptam si eu sa gasesc doar cele legate de pompa de aer nu si restul ... daca pompa de aer a fost dezactivata la AK si pentru asta s-a facut update-ul necesar (pentru dezactivarea codurilor) nu prea exista explicatie de ce apar si restul codurilor dezactivate (ori a mai "shurubarit" cineva rom-ul intre timp  ori au fost dezactivate dinainte si la dezactivarea celor legate de pompa de aer nu au fost vazute si restul ...)

anyway sunt convins ca impreuna cu proprietarul gasiti solutia  :)

cia

Re: STI 2009 @ Iasi
« Reply #53 on: August 21, 2017, 19:25:20 PM »
Pe partea mea, de cand am masina singurii care au avut de joaca cu softul au fost AK si Vali. Dar in schimb n-am nici cea mai mica informatie despre ce s-a facut la ea pe partea asta inainte s-o cumpar, asa ca nu pot sa zic nimic legat de asta, posibil sa fie inca de atunci.

Mna, cum o fi fost o fi fost, cred ca e inutil acum de invartit clatita in tigaie ca nu devine mai dulce. Imi pare rau ca n-am cascat gura sa identific singurel problema mai devreme si na, poate celor de la AK le-a scapat printre degete si asta e.

Sonda vine saptamana asta, o pun pe masina si apoi totul zen, back on the road. Intre timp, ca sa mai destindem atmosfera, iaca poze:



@Muttley - stii cum e, 100 de oameni care patesc 100 de chestii diferite si cum eu nu intotdeauna am cele mai bune informatii sau stiu tot contextul, nu prea stiu ce-i bine pentru mine (scuze, pentru ea, masina). No, daca pui si tu problema mai departe asa, probabil am sa-l las circuit inchis. Sa ajunga mai intai.
« Last Edit: August 21, 2017, 19:26:05 PM by cia »
2009 STI

andea79

  • *
  • 4007
Re: STI 2009 @ Iasi
« Reply #54 on: August 21, 2017, 19:42:43 PM »
pe langa activarea codurilor de front O2 dupa ce schimbi sonda eu as activa la loc si primul ( (P0024) EXHAUST AVCS SYSTEM 2 RANGE/PERF) sa vezi daca mai apare ...

cia

Re: STI 2009 @ Iasi
« Reply #55 on: August 21, 2017, 20:26:39 PM »
Roger that!  :). Oricum va fi prima oara cand imi bag singurel acolo nasul asa ca tot iti arunc o intrebare, daca ai timp, sa-mi confirmi ca nu fac buba  ;D
2009 STI

cia

Re: STI 2009 @ Iasi
« Reply #56 on: September 06, 2017, 00:01:12 AM »
A venit si sonda! Ma rog, a venit deja de o saptamana, la fel si Tactrix-ul.
Montat, testat, logat si reactivat codurile de eroare pentru sonda si cel de AVCS. No check engine pana acum, cu vreo 300km pe ea, deci lucrurile par sa fie okay.

Moving on. E timpul sa rezolv A.C.-ul. Poate nu mai apare nimic pe langa ca sa nu ma prinda vara urmatoare pentru aer rece. N-ar fi chiar drama ca si asa se raceste, daaar..
2009 STI

cia

Re: STI 2009 @ Iasi
« Reply #57 on: February 21, 2018, 02:13:25 AM »
Un mic/mare update, ca a trecut ceva vreme.

========
= Motor:
   - aprox. 14000 km pe motorul nou.
   - A fost facuta revizia 3 de ulei si filtru de aer.

= ECU: All good cu softul, long live Andea! Am sa-ti multumesc in fiecare post de update :).

= Caroserie:
   - Am vopsit plafonul (masina are o revopsire totala la activ facuta de fostul proprietar, plafonul incepea sa se exfolieze). Ii mai trebuie un polish si revopsit un prag pe care s-a exfoliat "noul" strat.
   - Polish faruri + folie.
   - Masina are parbrizul spart pe partea dreapta fata de cand o am, in partea de jos. Nu este vizibil din cabina. A inceput usor usor la temperaturi scazute sa se dezvolte, cel mai probabil va trebui sa schimb parbrizul dupa ce se incalzeste.

= Drivetrain:
   - Bucse poliuretanice bara stabilizatoare fata + spate.
   - Garnituri etrieri fata.
   - Placute si discuri Brembo stock.

= Others:
   - Intreg sistemul AC second hand tot de pe un STI, din care voi fura doar compresorul (asteapta montat) si restul (conducte + radiator) o sa fie puse la vanzare in cazul in care le vrea cineva. Also, si vechiul meu radiator OEM tot la vanzare o sa ajunga.
   - Scut de metal pe timpul iernii.
        - Centuri in 4 puncte Sparco, prinse in punctele de prindere ale centurilor originale. Mostly for the looks.
   - Plastidip pe plastice in interior si grila din bot tura 2, de data asta cu tentativa de "piano black"-ish finish, asemanator modelelor Cosworth pe interior.

= Povesti:
   - Mi-a furat un individ sigla cu STI din grila. S-a folosit de metoda "trage pana iese" si cumva am avut noroc, a iesit usor si nu a mai stricat si alte lucruri.

   - La schimbul de discuri pe spate s-a rupt unul din suruburile care tinea etrierul. A fost o placere sa fie scos cu burghiul. Am avut noroc ca s-a putut da o gaura prin centru cat sa nu atinga filetul si cu ceva convingere a inceput surubul sa se invarta in filet.
   - La reconditionarea etrierilor pe fata, unul din aerisitori s-a rupt. Aceeasi poveste, aceeasi actiune. Burghie din ce in ce mai mari pana cand a fost scos in bucati aerisitorul.

   - Am o scurgere pe la garnitura de la baia de ulei, la unul din suruburile care o prind, ceva destul de mic. Am observat-o cand am schimbat uleiul ultima oara. Se poate da usor baia jos, sa fie inlocuita garnitura? O parte din suruburile care o sustin vad ca-s destul de inaccesibile fara sa dai nimic jos.
   - Am o scurgere mica fantoma sub pompa de servo, nu-mi pot da seama daca e ulei de motor sau de servodirectie. Am observat de curand ca a scazut putin nivelul la servodirectie. Cam un 20% din diferenta de la Full Cold la Low Cold, deci presupun ca de acolo e. O numesc fantoma fiindca dupa ce sterg si curat, nu apare foarte repede sau consistent inapoi, dar la un moment dat apare. Ramane sa fie investigata mai profesionist dupa intalnirea din weekend.


= Intrebari:
   - Imi bipaie uneori masina la oprirea motorului dupa drumuri scurte, cu masina fully warmed in drumurile in care nu a vazut boost. Acelasi bip ca la schimbul de "mode" (Sport, Inteligent, SSharp). Stie cineva ceva de chestia asta? Se intampla indiferent daca am schimbat eu modul in timpul mersului sau nu.


= Proiecte:
   Soft
   ----
   L-am batut la cap o perioada pe Vali Andea cu MerpMod-ul si vreau sa-i multumesc pentru rabdarea in explicatii. Am ramas cu un proiect, acum ca ultimele modificari permit interceptarea mesajelor pe CAN: Sa-mi fac un Raspberry Pi sa comunice pe CAN cu ECU sa pot schimba soft-urile / configura setarile de pe un ecran cu touch si nu neaparat folosind Programming Mode sau schimbul din pedale + Cruise buttons. Tot nu-mi gasesc timpul si curajul sa ma bag cu capul inainte aici, intr-o buna zi imi cresc ballz si incerc.


   Catch can
   ----      
   Nu mi-am mai cumparat catch can in ideea ca vine vremea rece si catch can-urile nu sunt incalzite. Imi era sa nu inghete intr-o noapte si sa se blocheze cumva sistemul, chiar daca in fiecare dimineata astept sa se incalzeasca inainte sa plec de pe loc (desi presupun ca la fel poate ingheta si continutul din furtunuri). Ma rog, una peste alta am avut timp sa mai fac research si sa mai caut produse. Imi plac mult cele de la Mishimoto, dar cred ca sunt destul de scumpe pentru ce contin / cum sunt proiectate. Asa ca m-am gandit sa-mi fac singur ceva asemanator cu ale lor.
   Am un catch can de la Cusco dar e gol pe interior. Asa ca am cumparat 2 filtre de bronz (poza mai jos) asemanatoare cu cele de la Mishimoto si ma gandeam sa fac in felul urmator:
      - Sa pun catch can-ul doar pe traseul de la Crankcase, inainte de T-ul intre PCV si Intake. Sa las ventilatia pentru chiuloase asa cum e acum.
      - Sa adaug in interiorul catch can-ului niste bureti de sarma, un fel de Baffle, sa nu sara uleiul in toate directiile. Cel putin sa aiba ceva acolo cat de cat sa-l opreasca.
      - Sa gauresc una din iesirile de la Catch Can pe dimensiunile filtrului (de 16mm) si sa-i fac filet, iar in capatul filtrului sa pun o mica teava care sa coboare jumatate din size-ul catch can-ului.
        Filtre:

   Diagrama pentru exemplificare:

   Vedeti vreo buba in ideea mea? Inafara de faptul ca acel filtru de bronz poate ingheta si rezultatul e si mai rau. N-am solutie pentru asta momentan.


   Grounding Kit
   ----
   Si-a facut cineva pe masina? Are impact semnificativ? Daca nu ajuta cumva motorul, mi-ar placea macar geamurile pe partea dreapta sa nu se mai inchida mai greu decat pe stanga.
« Last Edit: February 21, 2018, 13:09:12 PM by cia »
2009 STI

cia

Re: STI 2009 @ Iasi
« Reply #58 on: February 21, 2018, 02:20:06 AM »
Daca va plictisesc postarile mele lungi puteti sa va bucurati de un video scurt cu o mica distractie la a doua ninsoare in Iasi  :D:
« Last Edit: February 21, 2018, 02:21:06 AM by cia »
2009 STI

MihaiFlorescu

  • *
  • 13890
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: STI 2009 @ Iasi
« Reply #59 on: February 21, 2018, 08:47:40 AM »
Sa nu-i tai mainile celui care iti face polish daca in timpul procesului se exfoliaza vopseaua de pe acele panouri lucrate. Daca deja s-a exfoliat pe plafon si un prag, e clar ca pregatirea pentru intreaga masina nu a fost cea mai stralucita. Sau posibil vopseaua si procedura de uscare nu au fost profi.

Pentru aerisitoarele de etriere vezi ca e problema comuna la brembo si exista after market unele mai mari. Trebuie largita si filetata din nou gaura, dar cei care au facut asta nu au raportat probleme pana acum.