STI 2009 @ Iasi
Subaru club Romania

STI 2009 @ Iasi

Re: STI 2009 @ Iasi
« Reply #60 on: February 21, 2018, 08:55:54 AM »
Te invit sa te uiti mai jos ce inseamna refacerea etanseitatii baii de ulei (nu are garnitura ci eate lipiga cu silicon).

https://www.subarufanclub.ro/forum/index.php/topic,2784.900.html
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

Re: STI 2009 @ Iasi
« Reply #61 on: February 21, 2018, 20:26:48 PM »
Pot sa-mi prezint o parere asupra separatorului prezentat ? Faptul ca dispozitivul in sine trebuie sa aiba capacitatea de a procesa un amestec de aer si vapori de ulei pentru a separa cei doi compusi, gandesc ca ar trebui conceput intr-un mod in care sa fie evidentiate clar cele patru sectiuni - zona de intrare, zone de separare, zona de decantare ulei, zona de recuperare aer. Considera volumul tau impartit in patru, si de jos in sus...zona de decantare ulei (prevazut cu buson de golire), zona de separare, zona de intrare, zona de recuperare aer (neaparat in partea superioara).
Filtrul de bronz sinterizat e ok, dar trebuie ferit de orice contaminare cu lichid (ulei), pentru a permite trecerea aerului. Acelasi filtru trebuie sa fie usor accesibil pentru a fi verificat periodic. Un procent mai ridicat de cupru (preferat pentru sinterizare usoara), poate face ca oxidarea acestuia sa fie destul de neplacuta, ducand la infundare.
Buretii de sarma? Oftez !...Trebuie sa fie si alte variante...

cia

Re: STI 2009 @ Iasi
« Reply #62 on: February 22, 2018, 11:09:05 AM »
@MihaiFlorescu - Am sa incerc sa nu-i tai mainile. Glumesc, i le tai sigur  >:D.
Da, cred ca ai dreptate, sigur o sa mai am probleme.
Voi incerca un polish la cei care mi-au vopsit plafonul (Peugeot Iasi - am ceva cunostinte acolo), sa vad daca ei cred ca e o idee buna luand in calcul riscul. Oricum ar fi, o sa necesite intr-un final o revopsire totala. Acum e vorba doar de cat aman fara sa ajung in punctul in care sa fie prea tarziu / sa fac daune.

Legat de aerisitor, multumesc de informatie :D. Nu stiam ca exista si marimi mai mari la ele. Am cautat acum si am gasit pe ebay m12, o sa-mi comand cateva sa le am de backup.

@Pfaizzzer - Admirabil efortul, ai avut ceva batai de cap. Ma gandeam la un moment dat daca exista posibilitatea sa "peticesc" cu silicon, dar nu cred ca astfel de "romanisme" o sa tina long-term.

Din pacate eu nu sunt neaparat genul care are foarte multa rabdare la operatii ce se anunta atat de migaloase, multumesc ca mi-ai aratat. Mai ales ca nici nu am un loc in care sa pot lucra pe termen mai lung. Operatiile Do-It-Myself le fac deobicei in garajele dotate ale unor prieteni cu background mecanic, unde timeframe-ul pe care il pot ocupa este destul de mic. Cred ca pentru problema asta voi externaliza efortul in cazul meu, la urmatorul schimb de ulei. Dar inteleg acum prin ce o sa treaca mecanicul cand o sa faca treaba asta :(. Eu ma fac prea repede rosu la fata, nu e o idee buna  :-[.

@Mr. Ziggy - Multumesc frumos de feedback. Mi-ai dat putin de gandit. Daca e sa fac o treaba mai profi ar trebui cumva sa am acces in interiorul canistrei. Catch can-ul de la Cusco, taiat pentru acces si apoi lipit cu silicon nu-mi suna a ceva de incredere.
In cazul asta probabil trebuie sa gasesc un alt recipient. Am sa incerc sa caut un termos cred care se potriveste profilului. Inca ma gandesc ce as putea folosi.

Legat de buretii de sarma, stiu ca pot avea probleme din cauza lor dar incercam sa gasesc o solutie sa opresc uleiul din a se zbate in interiorul recipientului fara sa-l desfac, ceva ce puteam strecura prin gaurile de input / output.

Am mai gasit pe Aliexpress copii ale celor de la Mishimoto, ma gandesc ca as putea sa-mi comand asa ceva, sa am un punct ceva mai bun de plecare. Ar trebui doar sa fiu rabdator inca 2 luni pana ajung  :o.
2009 STI

andea79

  • *
  • 4007
Re: STI 2009 @ Iasi
« Reply #63 on: February 23, 2018, 20:16:04 PM »
depinde cum vrei sa pui catch can-ul ala, adica cu iesirea inapoi in admisie sau afara/sub masina ... daca nu e inapoi in admisie eu nu m-as stresa ce este in interior , se verifica/goleste periodic si aia e ... se poate folosi si o cutie metalica de cafea :)

cia

Re: STI 2009 @ Iasi
« Reply #64 on: February 26, 2018, 14:57:46 PM »
Vroiam cu iesire in admisie ca sa nu ma complic prea mult si sa fiu "safe" cu garniturile la sugestia lui Muttley.
2009 STI

cia

Re: STI 2009 @ Iasi
« Reply #65 on: February 26, 2018, 15:35:43 PM »
Dupa ce am plecat de la meet, am ramas in cap obsesiv cu un modificare pe care vreau s-o fac neaparat: evacuare. I want that sound!!!

Restrictii: Catalizatorul vreau sa ramana unde e, nu cred ca se merita in vrun fel la setup stock.

So, ce optiuni cred ca am:

1. Bypass la finala cu valva direct in Exhaust Tips. Si-a facut cineva de pe forum? E loud as hell sau okay-ish? De pe Youtube imi e tare greu sa-mi dau seama ce e prea mult sau prea putin. Imi imaginez ca e ceva intre straight pipe si finala stock, ceva spre loud.

2. Schimbat doar finala. O sa incerc sa fac un test cu turatii mici, sa dau finala curenta jos sa vad cum se aude, for fun. N-as vrea totusi straight pipe, presupun ca e mult prea loud. Stie cineva unde iti poti face o finala custom in zona moldovei? In Bucuresti am gasit, dar n-as bate un drum chiar asa lung pentru asta.

3. Traseu complet, catback. My last option. Stie cineva de unde poti lua de prin Europa ceva okay? Am cautat optiunile clasice gen Invidia, doar ca sunt cam costisitoare cu import din State.

Software:
Nu prea pot sa-mi dau seama cum afecteaza chestia asta comportamentul turbinei. Adica, daca spre exemplu ai lasa WGDC pe 0 peste tot, ai avea mai multa presiune sau mai putina de la turbina fata de cat ai pe taria stock de la arcul de la WG?

Din cat inteleg acum, am restrictie mai mica, deci ar trebui sa scad WGDC-ul ca sa o pot tine la target boost. Dar restrictie mai mica este si pe traseul WG-ului atunci cand faci bypass-ul.
2009 STI

andea79

  • *
  • 4007
Re: STI 2009 @ Iasi
« Reply #66 on: February 26, 2018, 15:42:38 PM »
legat de WGDC: conteaza presiunea de dupa turbo, daca nu modifici deloc downpipe-ul nu ai treaba..poate ramane la fel
daca treci pe catless sau faci bypass la catalizator/downpipe evident ca presiunea de dupa turbo va scade deci vei avea nevoie de wgdc mai mic pentru a mentine acelasi boost

pe de alta parte se castiga si pe setup-ul stock daca treci pe catless, scade presiunea pe evacuare (atat dupa turbo cat si inainte) si asta inseamna ca iti creste eficienta volumetrica - va intra o cantitate mai mare de amestec in camera de ardere  - si vei putea merge si cu boost un pic mai mare ...

cia

Re: STI 2009 @ Iasi
« Reply #67 on: February 26, 2018, 16:28:01 PM »
Hmm, pai considerand ca o mai folosesc prin oras, in principal ma intereseaza sa nu-mi trezesc tot cartierul daca o calc cand vin spre casa.
Stiu ca Skinner de pe Forum, din Iasi, are Catless si a lui suna bine tare dar cred ca e destul de loud pentru daily use.

Imi suna bine tare eficienta++ si poate putin more boost, dar n-as vrea sa trec de limitele de bun simt la masinuta asta, mai vreau sa tin motorul intreg cativa ani pe cat posibil :). Avand o astfel de modificare, nu ma pun mai in pericol fata de stadiul curent?

Stiti cumva ce-i cu cele care au catalizator "sport"? Sau doar advertising?
2009 STI

cia

Re: STI 2009 @ Iasi
« Reply #68 on: February 26, 2018, 16:31:42 PM »
Also, catless cred ca e ceva mai ciudat cand trebuie sa trec pe la RAR si sa fac noxele. La ce agitatie politica si legala e acum, ma gandesc ca peste 2 ani, cand masinuta implineste 12, o sa trebuiasca sa fac anual RAR-ul. Da, sunt constient, P.C.R. la putere, dar si alea se opresc la un moment dat.
2009 STI

MihaiFlorescu

  • *
  • 13892
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: STI 2009 @ Iasi
« Reply #69 on: February 26, 2018, 16:33:55 PM »
Baga o finala de calitate si esti cel mai ok pentru daily use din toate punctele de vedere si nu ai nevoie de ajustari la motor

andea79

  • *
  • 4007
Re: STI 2009 @ Iasi
« Reply #70 on: February 26, 2018, 16:47:21 PM »
ce sa zic, daca vrei sound cel mai simplu este cu o finala (adica orice dar sa fie dupa downpipe pe care il lasi cum este) ... si in functie de cum este aceasta ea singura poate trezi vecinii sau sa-i lase in pace .. depinde de care alegi

daca/cand o sa vrei si altceva va trebui downpipe modificat  - eu am avut un downpipe cu cat sport de la invidia si nu avea nici o treaba cu gazele la ITP in sensul ca nu ieseau deci mai ieftin varianta decatted ca tot un drac este dpdv al ITP-ului

iar legat de pericol nu stiu ce sa zic ... daca motorul a fost facut cat de cat ok nu va avea probleme cu un stage 2, daca au facut economie si au refolosit prezoane de chiulasa sau alte chestii -> riscul sa se duca garniturile de chiulasa exista ... it's up to you :)

LE: de fapt cel mai smecher :) ar fi probabil un catalizator undeva pe sub masina cu posibilitate de bypass (exista supape controlate electric) combinat cu posibilitatea de a schimba hartile, poti avea harta default cu catalizator si harti de scandal cu bypass deschis -> si le impaci pe toate  :)
« Last Edit: February 26, 2018, 17:02:57 PM by andea79 »

cia

Re: STI 2009 @ Iasi
« Reply #71 on: February 26, 2018, 17:53:15 PM »
Mi-ar placea mult ce mi-ai propus la LE. Ar fi cea mai faina optiune, sa pot fi si linistit cand e cazul.

Din pacate nu stiu nici un shop / pe nimeni prin apropiere pe o raza de 100 km care mi-ar putea construi o astfel de varianta (hai sa zicem ca ma pricep sa lipesc 2 fire intre ele intr-un mod de bun simt cat sa nu para chiar ultima improvizatie, dar cu aparatul de sudura in mana n-am mai fost). Valva vad ca gasesc usor la cateva cautari pe google, dar na, imi trebuie un priceput cu sculele potrivite.

Stiu ca conteaza destul de mult ce fel de valva pui, dar ar fi loc langa catalizator pe downpipe sa mai treci cu o teava la fel de groasa?  N-am ajuns sa ma uit niciodata cat loc este pe langa downpipe. Sau downpipe decatted si un catalizator separat pe traseu mai jos?

Am sa mai caut putin. Daca nu gasesc pe cineva prin apropiere, o sa merg pe varianta unei finale, cum mi-ati sugerat si tu si Mihai, cel putin temporar pana ma mananca mai tare.
2009 STI

andea79

  • *
  • 4007
Re: STI 2009 @ Iasi
« Reply #72 on: February 26, 2018, 19:03:25 PM »
legat de varianta din LE: eu as merge cu downpipe decatted, traseul principal si cu flow maxim fara cat si facut o bifurcatie cu bypass sub masina undeva unde este loc destul (deci nu in paralel cu downpipe) ...
iar legat de priceputenii cu sudura vb. cu skinner -> trebuie sa existe undeva prin Iasi totusi nu e ceva chiar nemaiauzit ...

cia

Re: STI 2009 @ Iasi
« Reply #73 on: February 26, 2018, 20:24:55 PM »
Da, okay, am vorbit mai inainte cu Skinner si a zis ca stie el pe cineva. Google Search-urile mele imi dadeau doar Service-uri active prin 2016, acum inchise. Rezolvasi cu locul.

O sa incep cu downpipe-ul. Multam de sugestie.
2009 STI

cia

Re: STI 2009 @ Iasi
« Reply #74 on: April 04, 2018, 02:04:10 AM »
Weekend-ul ce tocmai a trecut am apucat sa ma joc putin pe la masina.

Sambata:
----------------
Am reusit sa schimb grila de WRX cu ceva custom. Cred eu ca arata mult mai bine acum, nu asa de cuminte ca inainte:


Apoi am inlocuit unul din furtunurile de benzina de la FPR (cel mai de sus) cu unul fresh si mult mai lung (am incercat sa fac "The GR 2k-3k Stumble fix").
A venit instant placebo-ul ca relantiul e ceva mai stabil si masina in turatii mici mai lina, dar na, grelut sa-mi dau seama exact. Totusi, calcata pana la fund in a 4-a la 2k ture, asa, de test, n-am observat urma de problema.
Inainte, chiar si la acceleratie mica (un 20-30%) la aproape 3k in viteze mari masina mai ezita in acceleratie, uneori aveam si knock. Pare sa fi disparut sindromul. Am sa mai testez.

Duminica:
-----------------
Superba, minunata, insorita zi de Duminica.. oh ce zi.

Am zburat alternatorul, apoi suportul de la AC si hap la schimbat compresorul:

Am luat fulia cu rulment si ambreiajul de pe compresorul meu vechi, era intr-o stare mai okay decat piesa SH. S-a dat jos destul de usor.

Apoi, imi programasem sa-mi schimb bucsele de la schimbatorul de viteze, cele de sub masina, deasupra ultimei sectiuni din downpipe, cu niste bucse poliuretanice de pe la chinezi. Ca sa ajung la acele bucse trebuia sa dau jos un scut de metal, a doua sonda lambda si sa tin cutia de viteze cu un cric ca sa-i dau jos suportul sa am loc de manevra.
Iaca poze cu bucsele, old si new:


Ok, cu cricul s-a rezolvat rapid, suruburile nu erau prea intepenite si s-au dus repede, scutul s-a dus usor jos.

Cel mai amuzant a fost cu sonda lambda. A fost superb, excelent. Dar stiti de ce? Ca atunci cand m-am dus eu pornit s-o dau jos, iaca sonda, sonda nu-i. Nu am a doua sonda lambda pe masina.


Conectorul lasat asa de izbeliste..
Probabil trebuia sa-mi dau seama de asta de cand am vazut cu Vali Andea ca am codurile dezactivate, dar am zis ca na, poate au fost date jos sa scape cineva de o bataie de cap cand s-a dus sonda, nu mi-a trecut prin cap sa ma uit.

Eu nu am sonda de cand am luat masina de la AutoKino. Ma rog, masina nu avea sonda probabil de dinainte s-o cumpar, dar na. M-am uitat prin devizele de reparatie, ce-i drept eu nu am platit vreo sonda lambda la ei. Si am fost tare neatent cand am luat masina de-acolo.
Daaaaaar.. am un mail in care discutam cu seful de la Mecanica in care imi spunea ca trebuie sa-mi schimb a doua sonda lambda. Si o confirmare de la mine sa-mi puna una noua, Denso. Lucru care nu s-a mai intamplat. 

No, n-ar fi asa mare panica, okay, nu am sonda si am codurile dezactivate, masina n-are nimic. Dar din ce stiu ECU-urile pe 32 de biti au un safety implementat. Daca nu au sonda, merg cu un amestec mai rich.
Problema s-a rezolvat cu adevarat cand mi-a scris Vali Andea soft-ul. In MerpMod poti sa nulezi tabelele de corectie pentru sonda si gata bataia de cap. M-am uitat repejor ce am pe masina si din fericire is toate valorile pe 0. Deci eu de la sfarsitul lui Martie pana in Iunie cand am ajuns in Cluj am mers cu masina rich in Closed Loop. Rich din ce vad de la altii pe net inseamna un AFR in intervalul 13.5 - 14.3. Nu-i chiar crima, dar nici perfect nu-i.

Nebunia cu prima sonda. Asta apoi cu a doua sonda. Apoi scurgere de la baia de ulei dupa 10k km. Not fun.. not fun at all.

Bine ca nu am platit sonda. Atunci as fi facut ceva crize de nervi. Asa.. asa doar am fost eu neghiob si ei putin neseriosi. Trecand peste aceasta situatie absolut dramatica (poate data viitoare casc gura mai bine), un feeback pentru acele bucse: simti mai concret cand masina intra 100% in viteza. Ai parte de mai mult feedback mecanic. Si de ceva mai mult zgomot de cutie in cabina acum.

Alte detalii:
----------
Au venit catch can-urile. Sunt chinezesti, replici dupa cele de la Mishimoto. Sunt foarte faine parerea mea, chiar high quality as putea spune. Toate piesele sunt din metal. Cred ca sunt mult mai bune decat orice as fi putut face eu cu manuta mea. Iaca poza:

2 bucati, asteapta sa fie montate pe masina.

Cand mai prind ocazia, stau pe masa si asteapta furtunuri noi de silicon la intercooler, traseu de silicon de la airbox-ul original la turbo, un PCV valve nou odata cu catch can-urile, garniturile de la BOV si clapeta (ca oricum desfac acolo sa ajung la PCV), banjo bolt-urile cu filtru de pe linia de alimentare cu ulei la turbo.

Cu downpipe-ul si ceasurile de AFR si presiune/temp ulei  voi mai astepta. Au aparut mai multe evenimente ce necesita atentie financiara, asa ca o perioada o las mai moale. Sper ca pe la inceputul verii o sa-mi pot face un cadou de Paste si sa le iau :D.
« Last Edit: April 04, 2018, 02:36:05 AM by cia »
2009 STI

cia

Re: STI 2009 @ Iasi
« Reply #75 on: April 04, 2018, 02:27:47 AM »
Also, asa ca joaca dupa serviciu, m-am uitat pe datele raw de pe CAN. Doar ce se transmite nativ pe retea, fara sa ma joc cu protocolul OBDII.

In caz ca este de interes / ajutor pentru cineva, m-am apucat sa fac un fisier .dbc custom cu ce reusesc sa identific. Pana acum am reusit sa dau de turatie, unghiul de la volan. pozitia pedalei de acceleratie si daca am pornit sau nu AC-ul. Inca nu stiu sigur cum sa interpretez datele la unghi de volan si pozitia pedalei, singurul care mi-a iesit pana acum a fost turatia. Si ac-ul, dar ala era simplu, ori da ori ba.

Asa, ca sample data:
Pachet ID: 0x410
8 Bytes, Little Endian
Turatia e pe 2 bytes, offset de 40 de biti. Adica byte 5 si 6.

Inca mai am ceva probleme cu driverele pentru Windows si inca nu pot scrie pachete pe retea cu ce conector folosesc acum. Revin cu detalii cand fac acul de la turatie sa se miste like crazy.
« Last Edit: April 04, 2018, 02:39:21 AM by cia »
2009 STI

andea79

  • *
  • 4007
Re: STI 2009 @ Iasi
« Reply #76 on: April 04, 2018, 08:40:02 AM »
:) te distrezi bag de seama :)

sco

  • 736
Re: STI 2009 @ Iasi
« Reply #77 on: April 04, 2018, 11:08:53 AM »
:) te distrezi bag de seama :)

Competiția :D

moguai

  • 2814
Re: STI 2009 @ Iasi
« Reply #78 on: April 04, 2018, 11:46:07 AM »
chestiunea cu sonda lamba pe care au uitat sa ti o puna e nasoala, mai ales ca s a intamplat la AK.
poate o lamurim cumva cu Sese...pt ca nu e ok.
pentru ca sunetul ajunge /din difuzoare pana-n sange / pentru ca inima ta moare / atunci cand sunetul dispare.

BOXER

  • *
  • 2352
  • +
Re: STI 2009 @ Iasi
« Reply #79 on: April 04, 2018, 11:52:38 AM »
@Moguai, speri la un proces public pe internet bazat pe niste constatari si presupuneri ale unei singure parti ?
Ai studiat exact toata istoria masinii pentru a trage concluzia ca "nu e ok" ?
« Last Edit: April 04, 2018, 11:53:30 AM by Wrangler »
ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.