STI 2009 @ Iasi
Subaru club Romania

STI 2009 @ Iasi

andea79

  • *
  • 4007
Re: STI 2009 @ Iasi
« Reply #80 on: April 04, 2018, 12:42:02 PM »
:) te distrezi bag de seama :)

Competiția :D

dimpotriva, conlucram, extindem virusul :)

moguai

  • 2814
Re: STI 2009 @ Iasi
« Reply #81 on: April 04, 2018, 14:12:18 PM »
@Moguai, speri la un proces public pe internet bazat pe niste constatari si presupuneri ale unei singure parti ?
Ai studiat exact toata istoria masinii pentru a trage concluzia ca "nu e ok" ?

Tocmai, am cerut o parere si de la a doua parte. Nu vreau sa poluam topicul omului, pe care l am cunoscut si personal, totusi tind sa cred ca nu vorbeste aiurea.
pentru ca sunetul ajunge /din difuzoare pana-n sange / pentru ca inima ta moare / atunci cand sunetul dispare.

cia

Re: STI 2009 @ Iasi
« Reply #82 on: April 04, 2018, 14:39:16 PM »
@sco, @andea79  - incerc sa vin din urma, poate iese ceva frumos :).

@moguai, @wrangler - calm, nu caut scandal. E irelevant pentru mine daca ma crede cineva sau nu in ceea ce zic. Observatiile si presupunerile mele sunt exact asta, observatiile si presupunerile mele :D. Eu doar scriu aici ce mai reusesc sa fac cu masina si ce observ. Si clar mereu exista 2 perspective la orice fel de conflict (nu ca situatia asta ar fi unul).

Acum pe masina nu am sonda.. De cand am luat masina inapoi din Brasov, a vazut de 4 ori service, si de fiecare data am stat lipit de mecanici sa vad ce fac la ea. De 3 ori sa schimb uleiul si a 4-a la Toyota Iasi sa schimb valvele de la AVCS in partea superioara si sa investighez compresorul de AC (asta pe vremea cand nu aveam cojones sa ma bag sa fac ceva la ea singur). Asa ca la sonda nu avea cine sa umble pana acum.

Lumea mai greseste, se mai intampla rahaturi. Masina merge bine, motorul e sanatos, asta conteaza cel mai mult. Ca am consumat 2 rezervoare in plus de benzina ca mergea masina mai rich.. asta e.

Dupa un an de zile de mici rahaturi si intretinere e pusa pe picioare, o folosesc zilnic, ma bucur de ea si nu mai am probleme. Asa ca toate bune.
« Last Edit: April 04, 2018, 20:14:52 PM by cia »
2009 STI

cia

Re: STI 2009 @ Iasi
« Reply #83 on: April 05, 2018, 17:29:22 PM »
Am fost astazi si am incarcat inapoi instalatia de AC. Totul okay si functional, fara scurgeri sau probleme.
2009 STI

cia

Re: STI 2009 @ Iasi
« Reply #84 on: October 18, 2018, 19:33:15 PM »
Hai noroc si ziua buna!

A trecut ceva vreme, mai scriu sa va povestesc cam prin ce a trecut masina in ultimele 6 luni.
Am ajuns la schimbul 4 de ulei. De atunci, are aproximativ 1.500 km facuti, deci in jur de 21.000 de cand a fost motorul nou pus pe masina. Vara asta din pacate a vazut sub 1.000 de km, a ramas in rezerva in favoarea unui daily mai specializat (Corsa de 1.0 cu o adevarata herghelie de 58 de capete).

Nu am avut probleme majore in ultimele 6 luni, leak-uri mici de boost si vacuum, am mai rezolvat chichite de pe lista de ToDo, in rest fara probleme.
----
Lucruri reparate/modificate intre timp:
1. Filtru de aer K&N OEM format in Intake Box-ul stock
2. Traseu de silicon de la Intake Box la turbo + legaturi de silicon noi turbo-IC si IC-clapeta.
3. Pitch stop mount
4. Catch Can-uri (doua) Mishimoto style. Puse cu teflon pe la toate gaurile fac treaba destul de okay. Unul e pe traseul de la PCV si unul pe traseul de la chiuloase.
5. Gauge-uri de Oil Pressure (senzor pus in locul senzorului OEM) si Boost de la Greddy, AFR gauge AEM.
6. Cutiuta de semnal Plug&Play pentru gauge-uri (vezi poza). Ma gandeam ca vreau sa le dau jos cat mai usor si vreau sa pot adauga oricand unul nou foarte rapid daca e cazul.
7. Turboback cu downpipe Invidia Divorced Catless si catback de la ToyoSports.
9. Furtun de 1 metru la tur + scos legatura intre tur si retur la regulatorul de presiune al benzinei - ca sa elimin GR Stumble.
10. Furtun de boost pentru FPR tras de pe BOV, nu de pe cilindrul 4. Pe nipple-ul de pe Intake de la cilindrul 4 e pus acum boost gauge-ul.
11. Am dat jos scutul de metal, a ramas sare pe el dupa iarna, in ciuda spalarilor. Probabil raman fara peste iarna, inca ma gandesc care ar fi cea mai recomandata varianta.
12. M-am mai tot jucat cu soft-ul cu sfaturi de la Vali si am mai facut interventii mici pe unde am vazut urme de knock + mici schimbari pe ici pe colo.
13. Alte mici chichite - garnituri, bucse .. misc items.
14. Baterie noua.

---
Asteapta montaj:
1. Bucsele de la brate pe fata + bucsele de la caseta de directie poliuretanice de la Strongflex.

---
Probleme in plus:
1. Turboback-ul este putin prea permisiv. La WGDC pe 0 am ~15 psi la 5500 de rotatii. Boost creep in toata frumusetea lui, fara backpressure nu pot controla prea bine boost-ul. Am fost o perioada doar cu downpipe-ul, atunci era mai okay. Inca ma gandesc la solutii: WG extern suna frumos dar costisitor (circa 1000 euro), portarea turbinei in jurul WG-ului suna periculos pentru integritate la temperaturi mari iar daca ma duc pe Downpipe-ul stock o sa-mi fie dor de poc poc-ul natural de pe evacuare ce vine cu cel catless. Dar probabil revin pe stock la downpipe daca n-are nimeni un Downpipe Invidia divorced cu catalizator si vrea un schimb.

2. Au ramas in continuare problemele vechi, inca se prelinge usor baia de ulei pe la 2-3 suruburi si inca curge fin ulei de servo din pompa de servo. Au ramas putin on the side, cantitatile sunt super mici si le-am tot amanat. E in ToDo, de acum pe varful listei ca nu a mai ramas mare lucru important de facut in rest.

---
Dorinte:
1. As vrea sa-mi plusez bordul prin primavara, si daca imi place am sa plusez si o parte din plasticele din interior. Aici trebuie sa pasesc usor sa nu dau in kitsch-uri.
2. Dezinstalarea sistemului de alarma de la Viper. Absolut inutil, cel putin cum e configurat acum. Singurul la care am vazut vrodata sa tipe am fost eu, cand ma apropiam de masina si stateam fara s-o deschid.

---
Necesitati:
1. O curatare a scaunelor profesionala, se mai aduna probleme in timp, fie ca vrei sau nu.
2. Un polish.
3. Am descoperit ca centura pasagerului din dreapta nu se blocheaza. Am desfacut putin plasticele si am gasit centurile manarite. Probabil au fost declansate de sistemul de airbag-uri la accident, si au fost carpite. Imi trebuie un set de centuri, sa stiu o treaba. Am centurile in 4 puncte pana cand fac rost, dar na, tot nu-i amuzant..

---
Cleanup:
1. Am renuntat la proiectul cu Raspberry Pi-ul care sa comunice pe Can cu ECU. Era putin mai multa bataie de cap decat as fi vrut sa-mi permit, cu posibilitatea sa fac patch-uri pe care nu le pot testa decat pe masina. Suna periculos si costisitor, asa ca am stat cuminte. Poate revin daca se mai dezvolta MerpMod si mai testeaza lumea codul scris acolo.

---
Iaca si niste poze cu caruta, din diverse faze din ultimele 6 luni:
- Compartimentul motor in stadiul curent, inainte de bateria noua:


- Catch can-urile:


- Cutiuta de curent/semnale pentru ceasuri:


- Downpipe 1:


- Downpipe 2:


- Catback 1:


- Catback 2:


- Catback 3:


- Intake Hose-ul de silicon:


- La montat de ceasuri:


- Hrana pentru ochi:


- Interiorul in stadiul curent:





2009 STI

Muttley

  • 4913
Re: STI 2009 @ Iasi
« Reply #85 on: October 18, 2018, 20:43:28 PM »
Tu stiai dinainte de a-ti lua masina de FPR, WGDC si ETC? Sau esti un geniu autotidact cu o evolutie fulminanta? Indiferent de varianta corecta, bravo tie si felicitari!
WRX SW 2002

andea79

  • *
  • 4007
Re: STI 2009 @ Iasi
« Reply #86 on: October 18, 2018, 21:42:32 PM »
nu mai stiu motorul tau cum a fost facut( la prezoane de chiuloasa ma refer) dar la un stage 2/catless poti merge lejer spre 20psi adica mai ai 5psi de manevra... adica una din rezolvarile la boost creep este boost mai mare evident :)

legat de centuri/airbaguri, cauta un impreza diesel la dezmembrari, se potrivesc chestiile...

MihaiFlorescu

  • *
  • 13892
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: STI 2009 @ Iasi
« Reply #87 on: October 18, 2018, 23:00:44 PM »
Legat de scut te sfatuiesc sa il pui inapoi. Sau orice altceva si de plastic dar sa fie.
Altfel sarea de pe drum o sa se aseze direct pe suportii de motor, cadru, crossmember si ce mai e pe acolo si crede-ma ca imediat ataca acele piese.
In plus, daca ulterior vei vrea sa pui scut, gaurile de la suruburi vor rugini, mai precis filetul interior si o sa iti fie greu sa mai infiletezi suruburi acolo.

Iti spun ca un patit. Am avut nevoie de o singura iarna fara scut si apoi am pus scuturile la loc la toate masinile vazand efectele sarii.
« Last Edit: October 18, 2018, 23:02:51 PM by MihaiFlorescu »

andea79

  • *
  • 4007
Re: STI 2009 @ Iasi
« Reply #88 on: October 18, 2018, 23:43:07 PM »
eu nu am fost atent la partea cu scutul dar recomand la fel, desi din alt motiv, e bun la locul lui :)
(altfel intra aerul de sub masina in comp. motor, creste presiunea sub TMIC si evident scade flow-ul de aer prin TMIC ...)

Muttley

  • 4913
Re: STI 2009 @ Iasi
« Reply #89 on: October 18, 2018, 23:44:45 PM »
Lol, fiecare cu ce-l doare. Lasati rugina sa vina la andea, doar sa nu fie presiuni comparabile pe ambele parti ale IC-ului :D :D :D
WRX SW 2002

cia

Re: STI 2009 @ Iasi
« Reply #90 on: October 19, 2018, 11:17:35 AM »
@Muttley Da da, suna a sfat de la Vali  ;D.
Cat despre invatat, multumesc, dar si acest forum si cele americane au o groaza de informatie folositoare, doar am avut pe cine sa bat la cap sa-mi explice si mie pe unde n-am inteles. Si profesorii cu tona de rabdare :).

@Vali @Mihai, probabil aveti dreptate in ambele abordari in privinta scutului. Cred ca am sa-l pun la loc, si poate mai fac in timpul iernii cate un removal si o spalare pe dedesupt, sa nu ramana sarea mult timp pe acolo. Cu scut sau fara, tot intra nenorocirea.

@Vali, ca sa completam conversatia si aici, da, avem ARP-uri. Mie imi tot era nu stiu cum sa dau cu masina in 20 de psi, dar dupa ce am vazut cateva exemple "normale" de stage 2 de la tine, si mi-ai povestit si tu ce inseamna un stage 2, la masini fara ARP-uri, ce pot sa zic, ii dau o incercare si spun o rugaciune Subarista.
2009 STI

cia

Re: STI 2009 @ Iasi
« Reply #91 on: January 07, 2019, 06:44:53 AM »
Asa, ca de inceput de an si prima ninsoare mai serioasa prin Iasi:


La multi ani!
2009 STI

Muttley

  • 4913
Re: STI 2009 @ Iasi
« Reply #92 on: January 07, 2019, 08:14:34 AM »
Mi-a scapat data trecuta...

10. Furtun de boost pentru FPR tras de pe BOV, nu de pe cilindrul 4. Pe nipple-ul de pe Intake de la cilindrul 4 e pus acum boost gauge-ul.

De ce? Cu configuratia de fabrica ai oscilatii de presiune pe furtun?
WRX SW 2002

MihaiFlorescu

  • *
  • 13892
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: STI 2009 @ Iasi
« Reply #93 on: January 07, 2019, 09:35:30 AM »
Frumos! La mai multe filmulete si la multi ani!

cia

Re: STI 2009 @ Iasi
« Reply #94 on: January 07, 2019, 16:43:26 PM »
Mi-a scapat data trecuta...

10. Furtun de boost pentru FPR tras de pe BOV, nu de pe cilindrul 4. Pe nipple-ul de pe Intake de la cilindrul 4 e pus acum boost gauge-ul.

De ce? Cu configuratia de fabrica ai oscilatii de presiune pe furtun?

Am avut o perioada knock-uri reproductibile pe la 2700-2800 rpm. Si simteam o mica ezitare putin mai sus, pe la 3300 rpm.
Din ce se plange lumea, pe configuratia de fabrica, pe noul design de FPR, apare o oscilatie in jur de 2800-3200 rpm.

Dupa ce am mutat furtunul pe BOV, am facut un test cu boost gauge-ul pus pe nipple-ul ala de la cilindrul 4. Valorile citite erau foarte dispersate si oscilau continuu, cum presupun ca e si normal.

Nu am mai vazut urma de knock dupa mutare, cel putin nu atat de constant reproductibil. Am si adaugat un metru de furtun intre FPR si rampa de benzina.
2009 STI

andea79

  • *
  • 4007
Re: STI 2009 @ Iasi
« Reply #95 on: January 07, 2019, 17:00:01 PM »

Muttley

  • 4913
Re: STI 2009 @ Iasi
« Reply #96 on: January 07, 2019, 17:14:22 PM »
Pai da, langa cilindru ai pulsatii de presiune cauzate de alternanta timpilor de admisie. In zona BOV se aduna pulsatiile tuturor celor 4 cilindri si astfel se cam uniformizeaza.
Iar furtunul mai lung se comporta ca un atenuator.
Doar ma mir ca nu exista problema si inainte de 2008.
WRX SW 2002

andea79

  • *
  • 4007
Re: STI 2009 @ Iasi
« Reply #97 on: January 07, 2019, 17:33:59 PM »
pai au facut de fapt alte tziganii pe sistemul de alimentare 2008+ care amplifica problema...

andea79

  • *
  • 4007
Re: STI 2009 @ Iasi
« Reply #98 on: January 07, 2019, 17:45:52 PM »
de departe cel mai "tare" fiind un furtun intre tur si retur care am impresia ca lasa din presiunea de pe tur sa o ia direct pe retur ocolind rampele (l-am zburat de mult la mine) plus schimbat ordinea de alimentare la cilindrii de pe parte pasagerului - i-au alimentat in ordinea aprinderii - adica c***t din nou :) (am inversat si asta pe masina mea)

cia

Re: STI 2009 @ Iasi
« Reply #99 on: January 08, 2019, 10:57:10 AM »
Am avut si eu furtunul intre tur si retur scos, dar am observat in perioada in care a fost dat jos o instabilitate in ceea ce priveste AFR-ul la relanti. Zbura asa, random, pe la un 15.5, apoi la 13.5, fara nici sa ma ating de masina. Dupa ce l-am pus inapoi de test, a disparut oscilatia si statea AFR-ul in relanti mult mai stabil.

Nu stiu cum o fi mai bine, momentan knock-urile sunt rare si stumble simt prea rar ca sa mai conteze asa tare. O sa mai experimentez ;D.

Aia cu ordinea de alimentare la cilindri e in to do si la mine, tot la sugestia lui Vali. Astept sa se faca inapoi cald afara sa-mi fie mai drag a lucra.
2009 STI